Test Sürüşü: Körfez Pistinde Yeni Renault Clio 200 EDC RS

®
Çok Okunanlar

“Türkiye, globalde Uber’in öncelikli ülkelerinden birisi”

Bahadırlı, Sakarya'nın Sapanca ilçesinde düzenlenen Uludağ Ekonomi Zirvesi'nde, şirketin global ve Türkiye hedeflerine ilişkin soruları yanıtladı. Türkiye'de şu anda sadece...

Her iki ülkenin otomotiv endüstrileri birbirlerine karşılıklı bağımlı

Albert Saydam, Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı açıklamaları; Türkiye ve Almanya arasındaki ilişkiler yumağını bir vücuda benzetirsek iki...

IEA raporu 17 milyona ulaşması bekleniyor…

Uluslararası Enerji Ajansı'nın (IEA) Salı günü yayınladığı son rapora göre, küresel elektrikli otomobil satışları 2024'te güçlü kalmaya devam edecek...

Varil başına 88.02 dolarlık kapanış fiyatından %0.21 arttı

Petrol fiyatları, ABD stoklarındaki düşüş ve Orta Doğu'daki gerginlikler üzerine yükseldi - ABD'nin ticari ham petrol stoklarındaki düşüş ve Orta...

“YENİ RENAULT CLİO RS 200 EDC”
Enerjimiz Tavan Yaptı…

ESP açık olsa dahi her şey yolunda… Özellikle Körfez Pistinde test ettiğiniz bir 200 EDC Clio RS ise. Spor sarı metalik rengi ile ben buradayım, demeye bırakmayan coupe
görünüme sahip spor 5 kapılı bir hatcback yeni clio rs modeli. Arka difüzörü ve yeni rüzgâr kanadı ile çift egzoz çıkışı sayesinde yeni clio RS ‘in arka bagaj kısmında güçlü ve sportif hatları ile ön planda.

Aracın ön bölgesinde yer alan güçlü Renault armasının hemen altında 1,6 litrelik turbo motorun hava alması için geniş metalik bir ızgara kısmı bulunuyor. Bu bölüm 200 beygirlik Clio RS motorunun çok daha rahat hava almasını ve motor soğuması için hava girişini hızlandırma görevini yapmakta.

Clio RS (Renault Sport) modeli tasarımı konusunda sadeliğini korusa da emsallerinden trafikte bir bakışta kendini ayırt ettirici sportif ruhlu body hatlarına sahip. Renault Sport mühendisleri tarafından Formula 1 teknolojisine yakın sayılabilecek katkılar doğrultusunda üretilen araç gerek turbo beslemesi, gerekse çift kavramalı 6 ileri otomatik EDC şanzımanı özellikle Sport genlerini vurguluyor. Ön tarafta yer alan bağımsız MC Pherson arkada ise torsiyon çubuklu süspansiyon Körfez Pistinin dar ve virajlı etaplarına daha sert ve güvenli şekilde girmemize olanak sağlayarak bizlere keyifli sürüş dakikaları yaşatmayı başarıyor.
Yeni Clio RS 200 EDC modelini Renault Sport mühendisleri tasarlarken son derece cömert davranmışlar. Kırmızı rengi ile Ön Fren kaliperleri oldukça büyük ve geniş. Dunlop marka spor silme lastikler tamamı ile pist için üretilmiş. Asfalt yollarda hızınıza güç katsa da, Türkiye’nin bozuk yol şartlarında kullanımı bir o kadar da zevksiz. Dönelim, Körfez Yarış Pistinde yaşamış olduğumuz tutku ve heyecan dolu zamanlara…

Test etmiş olduğumuz Clio RS modeline has olan navigasyon göstergesi dâhil RS ekranı sayesinde araçla ilgili merak ettiğiniz tüm fonksiyonel ve teknik işlemleri bu ekranda yer alıyor. Launch Control seçeneği sayesinde aracımız start düzlüğünde iken kalkış anında Fren’e basılı şekilde gazı sonuna kadar basılı tutarak en verimli şekilde çıkış yapmamıza
olanak sağlıyor. Renault Sport mühendisleri tarafından cömert şekilde tasarlanan Direksiyon’dan kumada ettiğimiz geniş ve yüksek vites kulakçıkları aracımız ile tam gaz devam ederken özellikle virajlara hızlı vites küçültmelerimiz ile girmemize ve viraj çıkışında hızlı şekilde vites yükseltip alçak devirlerde dahi torku ve aracın beygir kuvvetini
hissetmemize olanak sağladı.

Körfez pistinde gerek ben gerekse editör arkadaşlarımız ile yapmış olduğumuz test sürüşlerimiz esnasında “Renault RS Drive” modu açık idi. El freninin hemen altında yer alan RS düğmesi sayesinde aracın salınım kontrollerini sport mod ile daha yüksek beygir ve devir aralığı ile kullanmamıza olanak sağlarken 200 beygirlik gücünü daha iyi hissetmemize
olanak sağlıyor. RS Drive modu açık konumda iken özellikle Vites geçişlerini daha hızlı ve seri şekilde olmasını aynı zamanda direksiyonu ise pistte uygun şekilde daha sert konumda sert süspansiyon ve alçak yapısı ile turluyoruz.

Körfez pistinin sert fren gerektirecek sert ve uzun dönüşlerinden frenlerimiz performansımızın yanı sıra anında cevap verecek şekilde oldukça başarılı. Uzun yada kısa yapılan frenajlarımız sonrasında Turbo beslemeli 200 EDC modelimiz 1,6 litrelik motoru yeniden devir almakta 1 en fazla 2 sn kadar zaman kaybetse de ESP ‘yi devreden tam olarak çıkartamadığımızdan dolayı Turbo’nun devreye girmesi ve anında hız kazanmamızda biraz gecikme yaşandığını testlerimizde gördük.
Şayet bu kullanım pistin dışında normal tatlı virajlara sahip Körfez-İstanbul eski E-5 yolunda nasıl dı? Diye soracak olursanız pistten aldığım zevkten çok daha tatmin edici bir haz aldığımı söylememde fayda var. 200 EDC Tam bir cadde aracı…

200 EDC modeline has yan destekli Sport sürücü ve yolcu koltukları son derece rahat ve
sportif kullanıma uygun şekilde tasarlanmış. Bu konuda bizden tam not alıyor.
Sade olarak tasarlanan fonksiyonel iç tasarım yeni clio modeli ile benzerlik gösterse de,
Kırmızı renkli emniyet kemerleri, direksiyonda sıfır noktasını gösteren kırmızı dikişler, üç
kollu sportif direksiyon simidi, yan kapılarda yer alan turuncu-kırmızı kapı kolu beslemeleri, metal renkli pedal seti, ön göğüste sağ tarafta yer alan Renault Sport logosu ve direksiyon simidi altında yer alan kırmızı RS amblemi yeni clio modelinden RS 200 EDC’yi ayıran
en temel ve en belirgin özellikleri arasında yer almakta…

Yeni Clio RS modeli 5 kişiyi alabilen son derece konforlu spor bir otomobil. Sert süspansiyonu ve slim yanaklı lastikleri ile performansa ve cadde kul lanımlarına uygun üretilen model normal yol şart larında ve trafikte konfordan ödün verse de uzun
yol deneyimlerinden ve TEM ‘de bu açığını hız ve sürüş dinamiği ile kapatmayı başarıyor.
Yeni Clio RS modeli, daha çok genç ve erkek kullanı cılara hitap eden bir model olarak gözümüze çarpış olsa da sanıyorum, kullanıcıların hoşuna gidebilecek ve bu algıyı yıkmaya elverişli olarak tasarlanan bir model olmaya da uygun. Bayan kullanıcılarında
hoşuna gidebileceğini düşünüyorum.

Yeni Clio RS modelinde yer alan müzik ses sistemi maalesef bizden tam olarak geçerli bir not alamıyor. Özellikle yüksek volume’de bas ve tizleri ayırt edemiyoruz. Ayarlar bölümünden yapmış olduğu muz denemelerimizde ise tam olarak verim alamadık.
Bunun dışında sabah erken kalktınız ve işe gidecek siniz şehir içi yada dışı fark etmez Clio RS’e bindiği niz andan itibaren modunuz artık araca uymakta.
Özellikle alçak devir aralıklarından dahi yüksek tork ve muhteşem sayılabilecek RS sport sesini duyu yor olmak tam anlamıyla size Super Spor tadını ve
enerjisini veriyor.

Test Sürüşü: Özgür SUNAY
Fotoğraf: Can AYDENİZ

Son Haberler

Petrol Fiyatları Pazartesi günü geriledi…

Petrol fiyatları, Orta Doğu'daki ateşkes umutları ve ABD Merkez Bankası'nın (Fed) faiz indirimlerinin zamanlamasına ilişkin artan belirsizlikler nedeniyle Pazartesi...

Diğer Haberler