Test Sürüşü: KIA Picanto 1.0L 67 BEYGİR OTOMATİK

®
Çok Okunanlar

Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda 100. Yıl

Maserati Brüksel Otomobil Fuarı’nda “Tridente Yılı”nı Onurlandıracak Dünyanın önde gelen süper spor otomobil üreticilerinden Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda çok yönlülüğü...

Petrol Ofisi Grubu’nun İstanbul Havalimanı güzergâhında…

Petrol Ofisi Grubu'nun İstanbul Havalimanı güzergâhındaki istasyonu hizmete açıldı Türkiye akaryakıt pazarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu, istasyon ağına stratejik bir hizmet noktası daha ekledi....

2025 yılının en başarılı MAN servisleri ödüllerini aldı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılı 2. Dönem Yetkili Servisler Toplantısı’nı 8–10 Aralık tarihleri arasında Antalya’da gerçekleştirdi....

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş biriminde yeni bir atamayı...

Citroen ELO konsept otomobilini tanıttı…

Herkes için ulaşılabilir ve konfor odaklı mobilite çözümleri sunan Citroën, yenilikçilik ve yaratıcılık değerlerini somutlaştıran, geleceğe yönelik fikirleri bir...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel Otomobil Fuarı’nda en güncel...

Otopratik’ten Aküde Yeni Dönem VoltEdge Akü ile Uzun Ömür

Otopratik, Orijinal Ekipman Teknolojisi (OEM) ile Avrupa’da üretilen yeni nesil VoltEdge akü markasını Türkiye pazarına sundu. Otopratik’in hızlı bakım...

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay | HILLSIDE BEACH CLUB – FETHİYE

MACERAYA HAZIR MISIN?

Yeni 2021 model KIA Picanto ile toplamda 2 günde 1650km yol katettim. İstanbul’dan başladığım rotam yolculuğumda Bursa, İzmir otobanı üzerinden öncelikle Denizli’ye vardım. Rota’ma gidiş yolumda aracımı 90km üzerine çıkmayarak sabit olarak 77-80km olarak Denizli’ye kadar kullandım. İstanbul’da full depo olarak yola çıktığımda gözüm önümde kadranda yer alan araç bilgisayarında sürekli ortalama ve anlık yakıtımı takip ettim. Osmangazi köprüsünü geçtikten sonra aracımın ortalaması 3.0 litre idi. Daha sonra ise 2.9 litre ve 2.8 litreye kadar aracın yakıt sarfiyatını düşürüp sabit hızım ile sürekli olarak mola yerlerinde duraklamak sureti ile devam ettim. Aracımın yakıtı yol şartları ile birlikte artık 100km’de ortalamada 3.0 litreye sabitlendi. Yakıt deposu 35 litre olduğu için Yarım depoda 450 km yol katettim. Daha sonra gece saatlerinde Denizli – Merkezefendi mahallesine vardım. Orada ufak bir mola verdim. Saat takribi olarak gece yarısı 00.00’ı buldu.

Amacım ertesi gün konaklama yapacağım Fethiye Hillside Beach Club otele varabilmekti. Akıllı cep telefonumu usb ile Kia Piconta Android Car Play’e bağladım. Hemen anında bağlandı tanıdı. Sonrasında ise sesli ya da ekrandan yazma komutları ile Picanto’nun dokunmatik ekranından telefonuma hükmedebildim. Ayrıca, araç beni arada sesli komutları ile de uyardı. Denizli – Merkezefendi mahallesinden çıkmadan mola vermiş olduğum yerde aracımın rotasını Fethiye Hillside Beach Club olarak navigasyondan belirledim. Ve bana Rotamı verdi:) Güldüğüme bakmayın. O kafa ile uykusuz ve yorgun gece aklıma geldi. Daha önce Denizli üzerinden Fethiye’ye hiç gitmedim. Gitti isem de hatırlamıyorum. En azından bu yoldan.

Navigasyonum öncelikli rota olarak 3 saat 14 dakika ile 200km kalan yolumu bana Serinhisar, Acıpayam, Çameli – Fethiye yolu olarak verdi. Rotamı elbette takip ediyorum. Yalnız saat 00.30 suları olduğunda Akalan mevkii Acıpayam – Çameli yoluna bir dönüş verdi. Birden yıldızlar gökyüzünde beliriverdi. Ürperten adrenalin çıkarıcı karanlık ve yalnız bir gece. Yoldan araç geçmiyor. Yerleşim yerleri cami ışıkları bir kaçtane 1km uzaklıkta. Maceralı bir Dağ yolunda tek başıma ve sadece ara sıra TRT Fm radyonun çektiğini hatırlıyorum. (Akıllı telefonların ve teknolojinin faydalarından bahsediyor.) Gözüm navigasyon ve ortalama hız yakıt ekranımda. Uzunlarımı yakmadan gidemiyorum. Ortalama da hızım 60-70km bazen 80’e çıkabiliyorum. Bazende çok kısa belki 90’ını gördüm mü hatırlamıyorum. Ama bu yolun henüz başı ve ortasına bile gelmedim.

Çamlıel-Fethiye dağ yolu 1500 metre yukarıda olan özellikle yalnız yolculuk yapmayı sevmeyen Maceraseverler için biçilmiş bir yol. Manevrası bol, virajları ard ardına, genelde bozuk yol hatta yol üzerinde düşen kayalar, daracık yolda karşıdan gelen araca yol vermek için önceden farlarını görerek ona göre hamle yapmanız gerekiyor. Devamlı tırmanma isteyen virajlı dar kaygan çakıllı bozuk bir yol olduğu için o sebeple aracınızı sürekli performanslı kullanmak durumunda kalırsınız. Yoksa daha fazla bir eziyet ile karşılaşak orada vakit geçirmek özellikle gecenin 1.30’unda tek başınıza hiç hoşunuza gitmeyecektir. Karanlık ve sadece yıldızlar eşliğinde navigasyonda gördüğünüz fazla girinti çıkıntılar sebebi ile aracınızın lastiği patlamasın diye düşünürsünüz…

Çünkü o yolda yapabileceğiniz hiç bir şey olamaz. Dağın tepesinde yolu olmayan bir yerde canlı ile karşılaşsanız bile emin olun bu bir insan olmayacaktır. O sebeple bu yola bir kere mutlaka gündüz seyahat edin derim. Ardından illa gece yarısı bu yoldan geçecek iseniz benim gibi Macera aradıysanız o zaman tek başınıza geçebilirsiniz. Ama tavsiye etmiyorum kesinlikle. Yanınızda mutlaka güvendiğiniz biri ve aracınızdan da emin olmanız güvenli bir araç sizi yolda bırakmayan her türlü zorluklara göğüs gerecek olan ve performansı yüksek bir araç tavsiye ediyorum. KIA Picanto aracı manuel vitesi ile otomatik vites haricinde kullandım. Zorlu yollarda gazı sonuna kadar açarak ilerledim. İnanıyorsanız ufak bir WRC rallisi bile 3 saat durmadan o yorgunlukla yaptım. Sonunda dağ yolundan indim. Yaylaların arasından geçtim. Bir caminin içinden avlusundan geçerek, dar yollardan bir orman yoluna girdim. Ormanın içinde en son geçerek asıl tali Ana yola Fethiye’ye çıkış yaptım. Fethiye tabelasını gördükten sonra’da inanamadım. Ben buraya gelebildim ama nasıl ? Hillside Beach Club yollarında ise Kia Picanto araç ile zor performans hareketleri ile devam ettim. Dönüşte ise artık yakıt sarfiyatından ödün verdim. Bir daha gündüz dahi o yola girmeden Navigasyon’dan asıl diğer Denizli yolu üzerinden İstanbul’a dönerken Osmangazi köprüsü öncesinde yoğun siste 140-150km hız ile abartmıyorum diğer araçlar 70-80km ile zar zor ilerlerken Picanto ile sisi yararak geçtik. Dönüş yolculuğum sonrasında toplamda 1650km yol katettim. Bu kadar performans ile toplamda ortalamada araç en fazla 4.0-4.5 litre benzin yaktı. Yani sonunda anladım; Picanto ile kasmaya gerek yok…

Çameli – Fethiye Dağ yolundan Google tarafından Kış mevsiminde bazı çekilmiş görüntüler:

 

Diğer Haberler

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi, Motul 2025 Türkiye Karting Şampiyonası'na damgasını vurdu...  13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez Pisti'nde yapılan 7....

Borusan Next’te Kredi Kartına 12 Taksitle İkinci El Otomobil

İkinci el otomobil pazarında şeffaf ve güvenilir hizmetin yanı sıra erişilebilir finansman imkanları sunan Borusan Next, Aralık ayı itibarıyla ikinci el otomobil ve motosiklet...

2025 yılının en başarılı MAN servisleri ödüllerini aldı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılı 2. Dönem Yetkili Servisler Toplantısı’nı 8–10 Aralık tarihleri arasında Antalya’da gerçekleştirdi. Servislerde teknik personelin eğitim seviyesinin...

İnci’den Akıllı İSG Teknolojileri İçin Açık İnovasyon Çağrısı

İnci Holding’in açık inovasyon programı İnci Radar, global jant üreticisi Maxion İnci Jant Grubu iş birliğiyle, üretim ve lojistik sahalarında iş sağlığı ve güvenliğini...

Otopratik’ten Aküde Yeni Dönem VoltEdge Akü ile Uzun Ömür

Otopratik, Orijinal Ekipman Teknolojisi (OEM) ile Avrupa’da üretilen yeni nesil VoltEdge akü markasını Türkiye pazarına sundu. Otopratik’in hızlı bakım çözümleri portföyüne eklenen VoltEdge, binek...

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio Collezione Tanıttı Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, sadece 63 adetle satışa sunulacak yeni küresel...

Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda 100. Yıl

Maserati Brüksel Otomobil Fuarı’nda “Tridente Yılı”nı Onurlandıracak Dünyanın önde gelen süper spor otomobil üreticilerinden Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda çok yönlülüğü ve zarafetiyle öne çıkan yeni...

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi, Motul 2025 Türkiye Karting Şampiyonası'na...

Borusan Next’te Kredi Kartına 12 Taksitle İkinci El Otomobil

İkinci el otomobil pazarında şeffaf ve güvenilir hizmetin yanı sıra erişilebilir finansman imkanları sunan Borusan...

2025 yılının en başarılı MAN servisleri ödüllerini aldı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılı 2. Dönem Yetkili Servisler Toplantısı’nı 8–10 Aralık...

İnci’den Akıllı İSG Teknolojileri İçin Açık İnovasyon Çağrısı

İnci Holding’in açık inovasyon programı İnci Radar, global jant üreticisi Maxion İnci Jant Grubu iş...

Otopratik’ten Aküde Yeni Dönem VoltEdge Akü ile Uzun Ömür

Otopratik, Orijinal Ekipman Teknolojisi (OEM) ile Avrupa’da üretilen yeni nesil VoltEdge akü markasını Türkiye pazarına...

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio Collezione Tanıttı Tarzın ve tutkunun markası...

Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda 100. Yıl

Maserati Brüksel Otomobil Fuarı’nda “Tridente Yılı”nı Onurlandıracak Dünyanın önde gelen süper spor otomobil üreticilerinden Maserati, Brüksel...

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel...

Continental WinterContact Serisinden Çetin Kış Şartlarında

Kış şartları yalnızca yol tutuşunu azaltmakla kalmıyor, yolculuğu da sürprizlere daha açık hâle getiriyor. Bir...

Zes, Alkaş ile 5 yıllık stratejik ortaklığa imza attı…

Türkiye’nin en yaygın ve entegre şarj altyapısını kuran Zes, alışveriş merkezlerindeki gücünü artıracak önemli bir...

Lucitur Allison’ın yeni 9 vites tam otomatik şanzıman

Madrid merkezli ve 2026’da 40. yılını kutlamaya hazırlanan Autocares Lucitur, Allison’ın yeni 9 vitesli tam...

Baja Sezon Finali Düzce’de…

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası 5. ve son ayağı olan Baja Prusias, kısa adı DOSOD...

JAECOO, 2025’te Birleşik Krallık’ın en çok Google’da aranan Çin otomobili

Birleşik Krallık'ta lansmanından bu yana 12 aydan kısa bir süre sonra, Google'a göre JAECOO en...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri...

Avrupa Komisyonu’nun Otomotiv Paketi “Made in EU”

Avrupa Komisyonu, Avrupa otomotiv sanayisini temiz ve rekabetçi bir yapıya dönüştürmeyi amaçlayan kapsamlı bir politika...

Moda ve Elektriğin Buluşması 500e Giorgio Armani

FIAT, tasarımıyla olduğu kadar kullanışlı yapısı ve çoklu şarj seçenekleriyle tam bir şehir otomobili olan...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor....

Citroen ELO konsept otomobilini tanıttı…

Herkes için ulaşılabilir ve konfor odaklı mobilite çözümleri sunan Citroën, yenilikçilik ve yaratıcılık değerlerini somutlaştıran,...