Test Sürüşü: KIA Picanto 1.0L 67 BEYGİR OTOMATİK

®
Çok Okunanlar

Stellantis Dünya Engelliler Günü’nde Herkes İçin Alfa Romeo Tonale

Stellantis Dünya Engelliler Günü’nde Herkes İçin Alfa Romeo Tonale’nin Prömiyerini Yaptı! Stellantis’te Hedef Güvenlik ve Tasarımdan Ödün Vermeden Herkese Uygun...

Ford, Avrupa Stratejisinin Bir Sonraki Aşamasını Duyurdu

Ford, Avrupa’da sürdürülebilir kârlılık yolunda yeni bir adım atıyor. Bu yolculuk iki güçlü temele dayanıyor: Ford Pro ile ticari...

Alman Teknolojisine Sahip Opel Modelleri Yıl Sonu Fırsatları

Opel, 2025 yılının son ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü hafif...

Test Sürüşü: Hyundai TUCSON Hibrit 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4×2 AT

Yeni Hyundai TUCSON Hybrid 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4x2 AT versiyonunun uzun yol ve kilometrelerdeki test sürüşünü...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli binek aracı geliştirmek üzere...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery...

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay | HILLSIDE BEACH CLUB – FETHİYE

MACERAYA HAZIR MISIN?

Yeni 2021 model KIA Picanto ile toplamda 2 günde 1650km yol katettim. İstanbul’dan başladığım rotam yolculuğumda Bursa, İzmir otobanı üzerinden öncelikle Denizli’ye vardım. Rota’ma gidiş yolumda aracımı 90km üzerine çıkmayarak sabit olarak 77-80km olarak Denizli’ye kadar kullandım. İstanbul’da full depo olarak yola çıktığımda gözüm önümde kadranda yer alan araç bilgisayarında sürekli ortalama ve anlık yakıtımı takip ettim. Osmangazi köprüsünü geçtikten sonra aracımın ortalaması 3.0 litre idi. Daha sonra ise 2.9 litre ve 2.8 litreye kadar aracın yakıt sarfiyatını düşürüp sabit hızım ile sürekli olarak mola yerlerinde duraklamak sureti ile devam ettim. Aracımın yakıtı yol şartları ile birlikte artık 100km’de ortalamada 3.0 litreye sabitlendi. Yakıt deposu 35 litre olduğu için Yarım depoda 450 km yol katettim. Daha sonra gece saatlerinde Denizli – Merkezefendi mahallesine vardım. Orada ufak bir mola verdim. Saat takribi olarak gece yarısı 00.00’ı buldu.

Amacım ertesi gün konaklama yapacağım Fethiye Hillside Beach Club otele varabilmekti. Akıllı cep telefonumu usb ile Kia Piconta Android Car Play’e bağladım. Hemen anında bağlandı tanıdı. Sonrasında ise sesli ya da ekrandan yazma komutları ile Picanto’nun dokunmatik ekranından telefonuma hükmedebildim. Ayrıca, araç beni arada sesli komutları ile de uyardı. Denizli – Merkezefendi mahallesinden çıkmadan mola vermiş olduğum yerde aracımın rotasını Fethiye Hillside Beach Club olarak navigasyondan belirledim. Ve bana Rotamı verdi:) Güldüğüme bakmayın. O kafa ile uykusuz ve yorgun gece aklıma geldi. Daha önce Denizli üzerinden Fethiye’ye hiç gitmedim. Gitti isem de hatırlamıyorum. En azından bu yoldan.

Navigasyonum öncelikli rota olarak 3 saat 14 dakika ile 200km kalan yolumu bana Serinhisar, Acıpayam, Çameli – Fethiye yolu olarak verdi. Rotamı elbette takip ediyorum. Yalnız saat 00.30 suları olduğunda Akalan mevkii Acıpayam – Çameli yoluna bir dönüş verdi. Birden yıldızlar gökyüzünde beliriverdi. Ürperten adrenalin çıkarıcı karanlık ve yalnız bir gece. Yoldan araç geçmiyor. Yerleşim yerleri cami ışıkları bir kaçtane 1km uzaklıkta. Maceralı bir Dağ yolunda tek başıma ve sadece ara sıra TRT Fm radyonun çektiğini hatırlıyorum. (Akıllı telefonların ve teknolojinin faydalarından bahsediyor.) Gözüm navigasyon ve ortalama hız yakıt ekranımda. Uzunlarımı yakmadan gidemiyorum. Ortalama da hızım 60-70km bazen 80’e çıkabiliyorum. Bazende çok kısa belki 90’ını gördüm mü hatırlamıyorum. Ama bu yolun henüz başı ve ortasına bile gelmedim.

Çamlıel-Fethiye dağ yolu 1500 metre yukarıda olan özellikle yalnız yolculuk yapmayı sevmeyen Maceraseverler için biçilmiş bir yol. Manevrası bol, virajları ard ardına, genelde bozuk yol hatta yol üzerinde düşen kayalar, daracık yolda karşıdan gelen araca yol vermek için önceden farlarını görerek ona göre hamle yapmanız gerekiyor. Devamlı tırmanma isteyen virajlı dar kaygan çakıllı bozuk bir yol olduğu için o sebeple aracınızı sürekli performanslı kullanmak durumunda kalırsınız. Yoksa daha fazla bir eziyet ile karşılaşak orada vakit geçirmek özellikle gecenin 1.30’unda tek başınıza hiç hoşunuza gitmeyecektir. Karanlık ve sadece yıldızlar eşliğinde navigasyonda gördüğünüz fazla girinti çıkıntılar sebebi ile aracınızın lastiği patlamasın diye düşünürsünüz…

Çünkü o yolda yapabileceğiniz hiç bir şey olamaz. Dağın tepesinde yolu olmayan bir yerde canlı ile karşılaşsanız bile emin olun bu bir insan olmayacaktır. O sebeple bu yola bir kere mutlaka gündüz seyahat edin derim. Ardından illa gece yarısı bu yoldan geçecek iseniz benim gibi Macera aradıysanız o zaman tek başınıza geçebilirsiniz. Ama tavsiye etmiyorum kesinlikle. Yanınızda mutlaka güvendiğiniz biri ve aracınızdan da emin olmanız güvenli bir araç sizi yolda bırakmayan her türlü zorluklara göğüs gerecek olan ve performansı yüksek bir araç tavsiye ediyorum. KIA Picanto aracı manuel vitesi ile otomatik vites haricinde kullandım. Zorlu yollarda gazı sonuna kadar açarak ilerledim. İnanıyorsanız ufak bir WRC rallisi bile 3 saat durmadan o yorgunlukla yaptım. Sonunda dağ yolundan indim. Yaylaların arasından geçtim. Bir caminin içinden avlusundan geçerek, dar yollardan bir orman yoluna girdim. Ormanın içinde en son geçerek asıl tali Ana yola Fethiye’ye çıkış yaptım. Fethiye tabelasını gördükten sonra’da inanamadım. Ben buraya gelebildim ama nasıl ? Hillside Beach Club yollarında ise Kia Picanto araç ile zor performans hareketleri ile devam ettim. Dönüşte ise artık yakıt sarfiyatından ödün verdim. Bir daha gündüz dahi o yola girmeden Navigasyon’dan asıl diğer Denizli yolu üzerinden İstanbul’a dönerken Osmangazi köprüsü öncesinde yoğun siste 140-150km hız ile abartmıyorum diğer araçlar 70-80km ile zar zor ilerlerken Picanto ile sisi yararak geçtik. Dönüş yolculuğum sonrasında toplamda 1650km yol katettim. Bu kadar performans ile toplamda ortalamada araç en fazla 4.0-4.5 litre benzin yaktı. Yani sonunda anladım; Picanto ile kasmaya gerek yok…

Çameli – Fethiye Dağ yolundan Google tarafından Kış mevsiminde bazı çekilmiş görüntüler:

 

Diğer Haberler

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery tesisi, enerji depolamanın yanı sıra...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını...

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group...

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolardan işlem görüyor. Dün 63,79 dolara kadar yükselen Brent petrolün...

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler...

PEUGEOT, Tofaş Fabrikası’nda yeni Expert Traveller’ın üretimine başladı

Otomotiv dünyasının önde gelen markası PEUGEOT, hafif ticari araç ürün gamıyla Türkiye’de kullanıcılara yenikler sunmaya...