Test Sürüşü: Bmw F700 GS Adventure

®
Çok Okunanlar

Yeni Renault Duster Türkiye’de Satışa Sunuldu…

“Renault Uluslararası Oyun Planı 2027” kapsamında, Türkiye'yi hem Avrupa pazarı hem de uluslararası ihracatta merkez haline getirmeyi amaçlayan en...

Lexus LBX, çevre dostu özellikleriyle de öne çıkıyor

Lüks ve performansı bir arada sunmayı hedefleyen markanın premium SUV segmentindeki yeni ürünü LBX, İstanbul'un tarihi semti Akaretler'deki kurulan...

Mercedes-Benz sponsorluğunda Budapeşte Festival Orkestrası

Mercedes-Benz, İstanbul Müzik Festivali’nin bu yıl da “Yüksek Katkıda Bulunan Gösteri Sponsoru” Mercedes-Benz’in sponsor olduğu Budapeşte Festival Orkestrası & Iván Fischer & Francesco...

Yakıt Tüketimi ve Emisyonlara Yönelik Çözümlerini Sunuyor

Allison Transmission, yakıttan bağımsız tahrik çözümlerinden belediye ve atık toplama araçlarına yönelik Allison eGen Power® tam elektrikli akslara kadar...

Yazı ve Fotoğraf: Özgür Sunay

Bmw F 700 GS ABS modelimiz daha çok seyahat üzerine macera sevenler için de biçilmiş bir araç. Enduro modeli daha çok gezmeyi ve uzaklara gitmek üzere tasarlanmış. Testimizi
maalesef çok uzaklara gitme imkanımız olmadan İstanbul merkezli gerçekleştirdik. F 700 GS aslında daha önce testinide yapmış olduğum F 650 GS mirasçısı olarak getirilen bir model. 75 beygir gücünde sunulan F 700 GS modeli bir büyük hacimlisi olan F 800 GS ile de aşağı yukarı benzer şekilde tasarlanmış. F 700 GS kısa vites oranları ile üst düzey kullanım özelliklerini garanti ederken aynı zaman da çevikliğinide arttırıyor. Aslında F 700 GS modeli Enduro kullanmaya hevesli ve başlangıç yapmak isteyenler adına kolayca kullanabileceğiniz ideal bir motosiklet olarak tasarlanmış. Farklı motor kullanan kişiler içinde ayrıca rahat ve alışabileceğiniz standartlara imza atıyor. Standartlardan bahsetmişken yine ABS ile birlikte ESA ve ASC sayesinde sürücü çok daha güvenli bir sürüş sağlamasının yanı sıra sürüş konforuna da sahip oluyor. Azaltılan ağırlığı ve alçak süspansiyon seçenekleri ile F
700 GS çok amaçlı şehir için özellikle trafik kullanımlarına da uygun bir enduro. 798 cc olan model F 800 GS modeli ile aynı motoru taşısa da beygir gücü olarak 10 beygir düşük şekilde sunulmakta. F 700 GS ile F 800 GS arasında sele oturma yüksekliği beygir ve tork gibi farklılıklar bulunmakta. Bu sebeple F 700 GS’in kullanım detayları F 800 GS modeline göre geçiş yapmak isteyenler adına daha uygun. Özellikle bayan kullanıcılarında hoşuna gideceği kanısındayım. Önden baktığınızda motorun kafa yapısı 1200 GS’leri aratmayacak
şekilde güçlü tasarlanmış. Klasik yapıda çift bölmeli ön farlar uzun ve kısa olarak görev yapmakta. Biraz kısa ancak yeterli düzeyde olan ön touring camı arzu edinildiğinde daha uzun modelleri ile değiştirilebilir. Motorun en çok hoşuma giden yanı sanıyorum ön fren sistemi oldu. Brembo marka çift disk, yüzer tip fren diskleri, 300 mm çapında çift pistonlu yüzer tip kaliperlere sahip. F 700 GS’in durmasını sağlayan tek sistem diyebiliriz. Arka kısımda ise Tek diskten oluşan 265 mm’lik çaplı tek pistonlu yüzer tip kalipere sahip ABS destekli fren sistemimiz bulunmakta. 90 – 100 km hız ve üzerinde arka fren ile bir çok defa yapmış olduğumuz fren testimiz de ABS devreye girerek işini iyi bir şekilde yapmış olsa da motoru geç yavaşlattığını ve yavaşlama mesafesininde normalden biraz daha uzun mesafede olduğu gördük. Ön fren sayesinde kısa mesafelerde güvenli bir şekilde durabilmeniz mümkün olmakta. F 700 GS modelimiz su soğutmalı 4 zamanlı sıralı iki silindirli motora sahip. 7.300 devir dakika da 75 beygir güç üretilirken, azami torku 5.300 devir dakika’da 77 Nm. F700 GS modelimizde bir üst fotoğrafta görmüş olduğunuz gibi
oldukça büyük bir hava giriş kanalı ve soğutma sistemi bulunuyor. Motor bloğuna entegre edilmiş, daimi senkromeçli 6 ileri vitesli şanzıman görev yapmakta. F 700 GS modelinde 16 lt.’lik yakıt deposu ve artı 4lt.’likte yedek deposu bulunmakta. Gösterge panelinde bulunan hız km. ve devir saati tam önünüzde sürücü odaklı ayarlanmış. Hemen sağ tarafta ise digital gösterge panelinde yakıt durumunuzu net şekilde görebiliyorsunuz. F 700 GS ile özellikle İstanbul yada büyük şehir trafiklerinde çok rahat edebileceğiniz ayrıca yüksek oturma pozisyonu ile de yola her yönü ile hakim olabileceğiniz ileriyi görmekte zorlanmadığınız bir model.

F 700 GS modelinde sertliği ayarlanabilir orta süspansiyon sistemi bulunmakta. Motorun hemen altında motor koruma demiri özellikle asfalt dışı arazi kullanımları içinde iyi bir güvenlik önlemi. Bridgestone marka 140/80 – 17 ebatlarında ki arka lastiğimiz oldukça iyi bir hamura sahip ve asfalt koşullarında oldukça ideal bir yapıda. Hafif çakıllı yol arazi şartlarında da çamur ve kaygan zemin dışında performans bakımından sizi üzmeyecek gibi duruyor. F 700 GS ağırlığı ve çok dengeli yapısı itibarı ile asfalt ve arazi şartlarında rahat yol almanıza imkan tanıyacak vaziyette. Özellikle gidonun tutuş biçimi, açıklığı ve dönüş çapı
çok tatminkar boyutlarda. Dik ve öne eğilmeden rahat pozisyonda kullanırken F 700 GS’in sizi hiç yormadığının farkına varıyorsunuz. Motorun verimi düşük hızlarda cansız olarak nitelendirilse de gaz açmaya başladığınızda devir saati yükseldikçe F 700 GS bir anda daha yırtıcı boyutlara ulaşması olağan. Özellikle yüksek devirlerde kullanım zevkini farklı boyutlara da taşıyabilen bir motor. Beraberiniz de arkanızda oturan yolcu da en az sizin kadar rahat şekilde yolculuğun tadını çıkartabiliyor. Uzun yolculuklar da ise özelikle BMW enduro tarzı modellerinde sahip olan geniş bir aksesuar yapısı da size ayrıca hizmet ediyor.
Arka kısımda bulunan topcase şehir içinde trafikte yük taşımanız açısından ideal bir bagaj görevi görürken arka yolcu içinde sırt dayama da önemli bir konfor sunmakta. Motorumuzun debreaj kolunun hemen yan tarafında bulunan sinyal ve kornası sanırım biraz daha ergonomik tasarlanabilirdi. Aslında baş parmağınıza daha yakın ve kolayca görev yapacak şekilde olabilir. Yine de çok problem olarak görmemek gerekli. BMW F 700 GS off-road kullanımları adına yine değerlendirebileceğiniz modeller arasında yer alan başlangıç diyebileceğimiz bir model. Tabi ki arazi şartlarınızda durum ne olursa olsun kalın dişlere sahip lastiklerinizin olması şart. Uzun macera yolculuklarınızda gideceğiniz rotanıza göre lastik seçimini doğru yapmanızı öneriyorum. F 700 GS soğuk havalarda kullanabileceğiniz elcik ısıtma sistemi gayet iyi çalışmakta. Sağ kısımda start-stop tuşunun hemen üzerinden bunu ayarlayabiliyorsunuz. ABS sistemini ise yine sol debreaj yakınında bulunan kumanda tuşu sayesinde arazi ortamında devreden çıkartabilirsiniz. Asfalt zeminde test ettiğimizde
arka lastiğimizi fazlası ile kilitlediği ve kayma eğilimi gösterdiği için normal şartlarda tavsiye etmiyoruz. Diğer bir kullanım tuşu olarak dörtlü flaşörleriniz de hemen ABS tuşunun yakınında bulunmakta. BMW F 700 GS’in şasi yapısı bir üst modeli F 800 GS’te olduğu gibi burulmaya dayanıklı boru tipi çelikten imal edilmiş. Toplam da 20 lt. lik deposu ile ortalama 90 km hızla 4.1 litre civarında uzun yolculuklarda yakıt verimini elde etmeniz mümkün. Şehir içinde test ettiğimiz motorumuzda toplamda 3 günde agresif kullanım ile kat ettiğimiz İstanbul’da full depo olan yakıtımızı bitiremedik. Bu sebeple yüksek teknoloji ile üretilen BMW motorunun performansına karşılık yakıt veriminide düşündüğümüzde, 14.900 euro fiyatı ile çok yüksek olmuş olsa da konfor ve özellikleri bakımından ne olursa olsun F 700GS almanız için kendini zorlamakta. Genel olarak durumu toparladığımız da karakteristik özellikleri bakımından çok agresif sayılmayan fakat yeterli performansı ile de diğer rakip endurolara göre akılları çelebilen bir model. Tabii bir BMW sahibi olmak istiyorsanız.

Son Haberler

Volvo Car Turkey’nin yeni Genel Müdürü Alican Emiroğlu oldu

2020’den bu yana Volvo Car Turkey’nin Genel Müdürü olan Magnus Boman’ın ardından koltuğunu devralacak isim belli oldu. Uzun yıllar...

Diğer Haberler