Test Sürüşü: 2019 KIA Sportage 1.6 Dizel…

®
Çok Okunanlar

Petrol Fiyatları Pazartesi günü geriledi…

Petrol fiyatları, Orta Doğu'daki ateşkes umutları ve ABD Merkez Bankası'nın (Fed) faiz indirimlerinin zamanlamasına ilişkin artan belirsizlikler nedeniyle Pazartesi...

Mercedes-Benz’in 210 milyon TL’lik yatırım

Mercedes-Benz Otomotiv, Gebze’de kurduğu ve tüm Türkiye’deki acentelere parça tedariği sağlayacağı yeni Parça Lojistik Merkezi’nin açılışını gerçekleştirdi. 15 bin...

Lexus LBX, çevre dostu özellikleriyle de öne çıkıyor

Lüks ve performansı bir arada sunmayı hedefleyen markanın premium SUV segmentindeki yeni ürünü LBX, İstanbul'un tarihi semti Akaretler'deki kurulan...

Yakıt Tüketimi ve Emisyonlara Yönelik Çözümlerini Sunuyor

Allison Transmission, yakıttan bağımsız tahrik çözümlerinden belediye ve atık toplama araçlarına yönelik Allison eGen Power® tam elektrikli akslara kadar...

KIA’nın amiral modeli olan ve 1.6 dizel otomatik versiyona kavuşan Sportage, KIA yetkili satış noktalarında avantajlardan yararlanmak isteyenleri bekliyor. 136 PS güç üreten 1.6 litrelik dizel motora sahip olan Sportage, 8 inçlik multimedya ekranı, yenilenen iç ve dış tasarımı, gelişmiş donanım özellikleri, Apple Car Play ve Android Auto desteğiyle sınıfının öncü modelleri arasında yer alıyor.

Evet arkadaşlar uzun zamandır merak ettiğim ve geçtiğimiz aylarda lansmanı yapılan, davetli olduğum halde maalesef gidemediğim Yenilenen makyajlı Kia Sportage’ı sonunda test ettim. Sonunda test ettim diyorum, çünkü Kia Sportage uzun zamandır lansmanada katılamadığım için merak ettiğim bir modeldi. Özellikle yeni donanım özellikleri, sürüşü ve en önemlisi 1.6 litrelik dizel otomatik 136 beygir gücündeki yeni motorlu Kia Sportage nasıl olabilir di? işte cevabı…

Öncelikle aracımıza dışardan baktığımızda tasarımsal anlamda çok büyük bir değişikliğe uğramadan yalnızca ön yüz bakışının değiştiğini, yeni far ve tampon yapısı özellikle yeni sis grubu Yeni Kia Sportage’ı bir önceki nesline göre çok daha yakışıklı göstermiş. Sanki bir önceki makyajsız olan kasada daha ağır ve daha sallapati bir duruş yer alırken, Yeni Kia Sportage oldukça enerjik ve yeni ön hatları ile de yine oldukça iyi durmakta. Aracın arka tarafına baktığımızda yine çok fazla değişen bir değişiklik olmadığını yalnızca arka stop ve far grubu kısmının ön tarafta olduğu gibi aynen makyajlanıp ufak tefek üzerinde oynamalar yapılarak bir önceki nesline göre istenilmeyen hoş olmayan eksikliklerin tamamlandığını görmekteyiz. Bu anlamda yenilenen Kia Sportage’a dışarıdan baktığımızda gayet iyi durduğunu söylemek lazım. Yeni Kia Sportage’a içeriden baktığımızda ise ilk olarak çok yönlü ayarlanabilen sürücü koltuğu deri döşemeleri dikkat çekiyor. Test aracımız en yüksek donanıma sahip. Özellikle kapı kollarında işlev tuşlarının etrafı ve direksiyon bölmesinin bir kısmında parlak seramik görünüme sahip bir malzeme kullanılmış. Oldukça konforlu ve içinizi rahatlatan açan bir görünüm bizi iç kısımda bekliyor.

Özellikle yeni dijital dokunmatik 8 inçlik navigasyon ve bilgi ekranı gerçekten tasarım olarak göze hitap ediyor. Kullanımı oldukça basit ve iyi tasarlanmış. Vites koluna baktığımızda aliminyum görüntü geçişleri ile oldukça iyi bir tasarımı var. Ön gösterge paneli eski düzene bağlı kalınmak sureti ile analog olsada orta kısımda dijital sürüş bilgi ekranı yer alıyor. Yine Kia Sportage’ın sağ ve sol aynalarına kör nokta uyarı sistemi konulmuş. Üst tarafta ise kalın siyah bir perdenin altında cam tavan arkaya kadar açılabiliyor. Ön tarafta yer alan usb ve 12V çakmaklık enerjisi çıkışları arka tarafta oturan yolcular içinde düşünülmüş. Aracın start-stop ekonomiside yer alan isteğe bağlı kapatılan tuşta kokpit bölümünde yer almakta. Özellikle iki renkten oluşan ön göğüs kısmı kapı içleri ve yanlarına kadar devam ediyor. Ön göğüs bölümünün üst siyah kısmının tamamı ile kalın ve kaliteli deri dokunuşlu olması aracın yeni kalite hissiyatını kullanıcıların beğenisine sunarken, premium üst segment araçlarda olması gereken herşeyi bir Suv olarak verdiğini de iddalı şekilde ortaya koymakta. Buna ek olarak anahtarsız çalışma sistemine, anahtar üzerinde yer alan bir tuş yardımı sayesinde arka bagaj kapağını komple otomatik açabilmeniz ve yine aynı tuş yardımı ile kapatabilmeniz de güzel. Aracın test verilerine ve sürüş yakıt ortalamasına baktığımızda 100km de testimizde ortalamada 4.8 litre yakıt sarfiyatı olduğunu görüyoruz. Bu da bir Suv araç için oldukça verimli ve iyi bence. Üzerinde yer alan 1.6 litrelik dizel motorun bu denli yeni Kia Sportage ile uyum içinde ve sessiz olması harika. Aynı zamanda oldukça enerjik olan motor 1.6 litre 136 beygirden bekleneni doğru ve sorun olmayan kısa vites geçişleri ile istenileni de tam olarak veriyor. Üzerinde standart olarak sunulan lastikleri ise bizden maalesef yol tutuşu olarak eksi puan alıyor.

Yazı – Fotoğraf: Umut Özgür Sunay | Automobile Magazine

Kia Sportage yenilenen dizel modeli 1.6 litre ve 136 beygir gücünde test ettik. Çok rahat ve beğenimizi kazanan Yeni Kia Sportage Test yazımızı Haziran sayımızda E-dergimizden de okuyabilirsiniz.

Test Sürüşü Fotoğraf Galerisi:

 

Son Haberler

Mercedes-Benz’in 210 milyon TL’lik yatırım

Mercedes-Benz Otomotiv, Gebze’de kurduğu ve tüm Türkiye’deki acentelere parça tedariği sağlayacağı yeni Parça Lojistik Merkezi’nin açılışını gerçekleştirdi. 15 bin...

Diğer Haberler