Test Sürüşü: 2018 VOLVO XC60 T6 AWD Türkiye’deki İlk Test

®
Çok Okunanlar

Maxus Modellerinde 1 Milyon TL Finansman Fırsatı

Ticarette Verimlilik ve Konfor: Maxus’tan Ağustos Ayına Özel Ayrıcalıklı Teklifler SAIC bünyesindeki Maxus, ağustos ayına özel sunduğu ayrıcalıklı teklifleriyle yüksek...

CUPRA, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modellerin yanı sıra ürün yelpazesinde daha fazla teklife ek olarak onayladı

CUPRA, Born serisindeki modellerin Seviye 2 1.500 £ Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (EKG) indirimine hak kazanacağını doğruladı....

Bosch ve Cariad, otonom sürüşü yapay zeka ile daha güvenli

Bosch ve Cariad, Otonom Sürüş İttifakı (Automated Driving Alliance) kapsamında iş birliğini yoğunlaştırıyor: ortaklar, yapay zekayı tam kapasite kullanarak...

Mercedes-Benz Atego 1018, Saha Etkinlikleriyle Kullanıcılarla Buluşuyor

Standart klima, otomatik vites ve ileri güvenlik teknolojileriyle donatılan Mercedes-Benz Atego 1018, hafif kamyon segmentinde konforu, güvenliği ve maliyet...

Audi Wingfoil Racing Dünya Kupası Sona Erdi

International WingFoil Class tarafından, Audi ve Doğuş Marine Services iş birliğiyle, Fenerbahçe Doğuş Yelken ev sahipliğinde düzenlenen Audi Wingfoil...

Araç filosunun yaklaşık yüzde 20’si elektrikli

Allianz Türkiye'den yükselen elektrikli araç trendine tam destek!  Türkiye’de otomotiv sektöründe elektrikli dönüşüm hızla devam ediyor. Son veriler, elektrikli araç...

Tuzla Karting Park’ta Büyük Çekişme Yaşandı

2025 Türkiye Karting Şampiyonası üçüncü ayak yarışları, Kütahya Çini Spor Kulübü tarafından MOTUL, Spor Toto, Tuzla Belediyesi ve HT...
Volvo’nun Suv ürün gamında ki belki de en önemli modellerinden biri olan XC60’ın Türkiye’deki T6 motor AWD sürekli 4 çeker modelinin ilk test sürüşünü yapmak ayrı bir zevk oldu. Ciddi anlamda hoşnutluğumu ve beğenimi kazanan Volvo XC60’ın bu Turbo benzinli otomatik sürekli 4 çeker T6 motor’u uçuyor. Yakalayabilene aşk olsun. Rakibi sayılan Mazda CX-5 modelinin son versiyonunu ne kadar beğendiğimi test yazımda eski sayılarımızdan Ocak ayında açıklamış biri olarak, Volvo XC 60 T6 AWD ciddi anlamda yeniden tasarlanan ön ve arka yüzü ile beraber rakiplerine nefes bile aldıramayacak kadar güçlü olduğunu İstanbul-Ankara arasında yapmış olduğum test sürüşünde fazlası ile bana ve arkadaşlara ispat etti…

Öncelikle, Volvo’yu her anlamda ama her anlamda böyle bir araç yaptığı için ve bu tarzda araçları da yapmaya devam edeceği için kutlamak istiyorum. Bu büyük bir başarı diyebilirim. Tamamı ile sınırları kaldıran ve Dünya için üretilen araçlar … bu araçlar tüm dünya’da aynı kalite ve aynı motor seçenekleri ile satılıyor, üstelik güvenlik konusunda Continental ve Bosch firmalarına danışmanlık yapan mühendisler tarafından yıllar boyu süren ar-ge çalışmalarının neticesinde. Yeni Volvo XC 60’ın tasarım anlamında ön yüzünün ve arka tarafın ne kadar kuvvetli olduğunu resmen ben buradayım diyen bir araç olduğunu görüyoruz. Bu anlamda premium segmentte olan lüks anlayış ve eşsiz malzeme kalitesi ile üretilen tasarım, gerek dışarıda kullanılan malzeme gerek se içeride yer alan tüm malzemelerin kalitesinin yüksekliği hak edici şekilde sizlere sunulmakta. Öncelikle güvenlikten hiç bir şekilde ödün vermeyen Volvo, XC60 modelinde ise Suv olan bu araçta savrulma ve sürücü tarafından yapılacak olan ufak tefek ama sonucu büyük olan hasarlı kazaları önle mek amacı ile en yukarıda üretilen araç diyebilirim. İstanbul – Ankara arasında yapmış olduğum test sürüşüm esnasın da zaman zaman çıkmış olduğum yüksek süratlerde yaklaşık 220 – 230 km hız ile kısa zamanlı yol alırken önümde aniden fren yapan bir aracın çıkması ile frene basarak aynı şekilde direksiyonu yaklaşık 200 km hız ile kırmam ile beraber XC60 AWD beni olayın içerisinden kurtarmak sureti ile ufak bir yalpalanmayı hissettirerek başarı ile aracı yolda tutmaya ve yolcuları dahi bunu çok fazla hissetmemesini sağlayan aslında önemli bir unsur. Başka bir model ve araç ta tahminen o hızlarda ben o hareketi yapamazdım. Yap saydım bile sonuç bu denli başarılı olmazdı diye kesinlikle düşünüyorum. Kaldı ki arkadaşlarımda bu konuda benimle hem fikirler..

Yani Volvo XC 60 T6 AWD modelini aslında başımdan geçen bu ufak olay ile aslında tümünü özetledim gibi geliyor. Öncelikle aracın direksiyon yapısı ve kullanım hissiyatı mükemmeldi. Vitesler sorunsuz şekilde hissettirmeyecek şekilde aracın ivmelenmesi ile beraber çok hızlı geçiyor. Aracı Eko modunda, Nor mal moldda ya da Sport’ta kullanırken gaza yüklendiğinizde mod farketmezsizin XC60 sizi koltuğunuza yapıştırıp, km göstergesinin 150-160 km ve çok daha yukarılara tırmandığını görebiliyoruz. Bunu yaparken XC 60’ın yeni T6 benzinli motorunda asla bir yorulma asla bir güç kaybı hiç bir şekilde olmadı. Bu bakımdan T6 benzinli versiyonu bu yükü SUV bir araçta en iyi performansını gösterte bilen motor olduğunu da söyleye biliriz. Bu arada XC 60, İngiltere’de yayın yapan otomobil yayıncıları tarafından 2018 yılında en iyi orta sınıfta Suv Cross over seçildi. Euro NCAP’ta ise güvenlik ödüllerinde sınıfında en iyi genel performansa sahip olan en yüksek puanları toplayan otomobil oldu.

Yeni Volvo XC 60’da özellikle daha büyük olan navigasyon ekranı ve 360 derece kamera açıları ile size göze hitap eden konforu sunmakta. Yeni XC60’ın yeni arka yüzü çok başarılı olduğu kadar tam anlamı ile bir aile otomobili Suv olduğunu da kanıtlıyor. Yeni direksiyon yapısı görüntü ve büyüklük olarak klasik Volvo sürüşlerini anımsatmakta. Sanırım yeni tasarımda bu düzeltilebilir. Daha sportif olan bir direksiyon yapısı iyi olur. Doğal ve lüks malzemeden üretilen yeni XC 60, hakiki ahşap ve gerçek metal ile bir araya gelerek İskandinav kalitesini lüksünü şüpesiz yansıtmakta. Bu arada yeni XC 60’ın bir diğer özelliği de havalı süspansiyon sistemi. Arka bagaj kapağını açtığınızda hemen sağ tarafta olan yükseklik ayar tuşuna basılı tutarak aracın yalnızca arkasını aşağı indirip yukarıya doğru kaldırabilmeniz için bir imkan sunulmak ta. Genel olarak rakipleri X3, CX-5, F-Pace ve Macan’a göre belirli bir fiyat avantajını da sağlıyor.

Test Sürüşü: Özgür Sunay

Diğer Haberler

Hibrit SUV’da artış dikkat çekiyor

2015'te yalnızca 565 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı, haziranda 250 bin barajını aştı. Temmuz 2024'te 131 bin 217 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil...

Türkiye Pist Şampiyonası İstanbul Park Yarışında Texaco Team AMS

15-16-17 Ağustos tarihlerinde gerçekleşen Türkiye Pist Şampiyonası 2 ayak yarışları Maksi ve Süper olmak üzere 2 farklı grupta gerçekleşti. Yarışlar sonunda Texaco Team AMS...

Opel’in Yeni Vizyonunu Yansıtan Konsept Otomobili

Opel, 8-14 Eylül tarihleri arasında Münih’te düzenlenecek olan IAA Mobility 2025’te tanıtımını gerçekleştireceği yeni konsept otomobiline ait ilk ön görselleri yayımladı. Konsept otomobilin paylaşılan...

30 Günde 1 Milyon Aktif Kullanıcıya Ulaştık….

Türk dijital medyasının ulusal ve resmi otomobil dergisi, otomotiv sektörünün açık ara lideri. 12.12.2012 tarihinde Automobile Magazine haber sitesinin yayına başladığı dijital dünyada sosyal...

CUPRA, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modellerin yanı sıra ürün yelpazesinde daha fazla teklife ek olarak onayladı

CUPRA, Born serisindeki modellerin Seviye 2 1.500 £ Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (EKG) indirimine hak kazanacağını doğruladı. Geçen ay duyurulan yeni plan,...

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modelleri onayladı

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (ECG) indirimine hak kazanan tamamen elektrikli ID. serisindeki ilk modelleri onayladı. Geçen ay duyurulan yeni plan, müşterilerin...

Direksiyonda mesaj kaza riskini 23 kat artırıyor

Elde tutularak yapılan görüşmeler de kaza riskini 4 kat artırıyor! Trafikteki en büyük tehlikelerden biri olan cep telefonu kullanımı hem dünyada hem de Türkiye'de artan...