Test Sürüşü: 2018 VOLVO XC60 T6 AWD Türkiye’deki İlk Test

®
Çok Okunanlar

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal...

EGEA 944 bin 964 TL’den başlayan iddialı fiyatıyla

Türkiye’nin 6 yıldır aralıksız pazar lideri markası unvanını koruyan FIAT, temmuz ayı boyunca yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere...

Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen Otomobil Üreticisi Chery

Chery 2025 Yılında 152 Basamak Birden Yükseldi Fortune Global 500’de 233’üncü Sıraya Yerleşti!  Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen...

Opel En Hızlı Elektrikli Modelini Tanıttı

Elektrikli Opel’lerin En Hızlısı Yeni Mokka GSE İlk Kez Sahneye Çıktı! Alman otomobil üreticisi Opel’in iddialı SUV modeli Mokka, özel...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis...

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye...

Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite

Stellantis ve 4screen’den Araç İçi Konfor Seviyesini Artıracak İş Birliği...  Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite Hizmetlerini Hayata...
Volvo’nun Suv ürün gamında ki belki de en önemli modellerinden biri olan XC60’ın Türkiye’deki T6 motor AWD sürekli 4 çeker modelinin ilk test sürüşünü yapmak ayrı bir zevk oldu. Ciddi anlamda hoşnutluğumu ve beğenimi kazanan Volvo XC60’ın bu Turbo benzinli otomatik sürekli 4 çeker T6 motor’u uçuyor. Yakalayabilene aşk olsun. Rakibi sayılan Mazda CX-5 modelinin son versiyonunu ne kadar beğendiğimi test yazımda eski sayılarımızdan Ocak ayında açıklamış biri olarak, Volvo XC 60 T6 AWD ciddi anlamda yeniden tasarlanan ön ve arka yüzü ile beraber rakiplerine nefes bile aldıramayacak kadar güçlü olduğunu İstanbul-Ankara arasında yapmış olduğum test sürüşünde fazlası ile bana ve arkadaşlara ispat etti…

Öncelikle, Volvo’yu her anlamda ama her anlamda böyle bir araç yaptığı için ve bu tarzda araçları da yapmaya devam edeceği için kutlamak istiyorum. Bu büyük bir başarı diyebilirim. Tamamı ile sınırları kaldıran ve Dünya için üretilen araçlar … bu araçlar tüm dünya’da aynı kalite ve aynı motor seçenekleri ile satılıyor, üstelik güvenlik konusunda Continental ve Bosch firmalarına danışmanlık yapan mühendisler tarafından yıllar boyu süren ar-ge çalışmalarının neticesinde. Yeni Volvo XC 60’ın tasarım anlamında ön yüzünün ve arka tarafın ne kadar kuvvetli olduğunu resmen ben buradayım diyen bir araç olduğunu görüyoruz. Bu anlamda premium segmentte olan lüks anlayış ve eşsiz malzeme kalitesi ile üretilen tasarım, gerek dışarıda kullanılan malzeme gerek se içeride yer alan tüm malzemelerin kalitesinin yüksekliği hak edici şekilde sizlere sunulmakta. Öncelikle güvenlikten hiç bir şekilde ödün vermeyen Volvo, XC60 modelinde ise Suv olan bu araçta savrulma ve sürücü tarafından yapılacak olan ufak tefek ama sonucu büyük olan hasarlı kazaları önle mek amacı ile en yukarıda üretilen araç diyebilirim. İstanbul – Ankara arasında yapmış olduğum test sürüşüm esnasın da zaman zaman çıkmış olduğum yüksek süratlerde yaklaşık 220 – 230 km hız ile kısa zamanlı yol alırken önümde aniden fren yapan bir aracın çıkması ile frene basarak aynı şekilde direksiyonu yaklaşık 200 km hız ile kırmam ile beraber XC60 AWD beni olayın içerisinden kurtarmak sureti ile ufak bir yalpalanmayı hissettirerek başarı ile aracı yolda tutmaya ve yolcuları dahi bunu çok fazla hissetmemesini sağlayan aslında önemli bir unsur. Başka bir model ve araç ta tahminen o hızlarda ben o hareketi yapamazdım. Yap saydım bile sonuç bu denli başarılı olmazdı diye kesinlikle düşünüyorum. Kaldı ki arkadaşlarımda bu konuda benimle hem fikirler..

Yani Volvo XC 60 T6 AWD modelini aslında başımdan geçen bu ufak olay ile aslında tümünü özetledim gibi geliyor. Öncelikle aracın direksiyon yapısı ve kullanım hissiyatı mükemmeldi. Vitesler sorunsuz şekilde hissettirmeyecek şekilde aracın ivmelenmesi ile beraber çok hızlı geçiyor. Aracı Eko modunda, Nor mal moldda ya da Sport’ta kullanırken gaza yüklendiğinizde mod farketmezsizin XC60 sizi koltuğunuza yapıştırıp, km göstergesinin 150-160 km ve çok daha yukarılara tırmandığını görebiliyoruz. Bunu yaparken XC 60’ın yeni T6 benzinli motorunda asla bir yorulma asla bir güç kaybı hiç bir şekilde olmadı. Bu bakımdan T6 benzinli versiyonu bu yükü SUV bir araçta en iyi performansını gösterte bilen motor olduğunu da söyleye biliriz. Bu arada XC 60, İngiltere’de yayın yapan otomobil yayıncıları tarafından 2018 yılında en iyi orta sınıfta Suv Cross over seçildi. Euro NCAP’ta ise güvenlik ödüllerinde sınıfında en iyi genel performansa sahip olan en yüksek puanları toplayan otomobil oldu.

Yeni Volvo XC 60’da özellikle daha büyük olan navigasyon ekranı ve 360 derece kamera açıları ile size göze hitap eden konforu sunmakta. Yeni XC60’ın yeni arka yüzü çok başarılı olduğu kadar tam anlamı ile bir aile otomobili Suv olduğunu da kanıtlıyor. Yeni direksiyon yapısı görüntü ve büyüklük olarak klasik Volvo sürüşlerini anımsatmakta. Sanırım yeni tasarımda bu düzeltilebilir. Daha sportif olan bir direksiyon yapısı iyi olur. Doğal ve lüks malzemeden üretilen yeni XC 60, hakiki ahşap ve gerçek metal ile bir araya gelerek İskandinav kalitesini lüksünü şüpesiz yansıtmakta. Bu arada yeni XC 60’ın bir diğer özelliği de havalı süspansiyon sistemi. Arka bagaj kapağını açtığınızda hemen sağ tarafta olan yükseklik ayar tuşuna basılı tutarak aracın yalnızca arkasını aşağı indirip yukarıya doğru kaldırabilmeniz için bir imkan sunulmak ta. Genel olarak rakipleri X3, CX-5, F-Pace ve Macan’a göre belirli bir fiyat avantajını da sağlıyor.

Test Sürüşü: Özgür Sunay
Önceki İçerikMART 2018 SAYIMIZ…
Sonraki İçerikMAYIS 2018 SAYIMIZ…

Diğer Haberler

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı! Stellantis Dış Kaynaklı Olumsuzluklara Rağmen...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis takımlarıturnuvası “2025 Hopman Kupası Otomotiv...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik serisi ile hem binek hem...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors Limited (NSE: TATAMOTORS), sektörde güçlü...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz Sprinter o zamandan bugüne, farklı...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme yaşanıyor. Veriler, SHS Süper Hibrit...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal Şekillendirme Elemanı Mesleğinde Nitelikli İşgücü...