Test Sürüşü: 2018 MAZDA CX-5

®
Çok Okunanlar

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez Yarış Pisti’nde düzenleniyor. Nimara...

PEUGEOT, Tofaş Fabrikası’nda yeni Expert Traveller’ın üretimine başladı

Otomotiv dünyasının önde gelen markası PEUGEOT, hafif ticari araç ürün gamıyla Türkiye’de kullanıcılara yenikler sunmaya devam ediyor. Bu kapsamda...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli binek aracı geliştirmek üzere...

Küçük elektrikli crossover Chevrolet üretime girdi

Chevrolet Spark EUV'nin üretimi Brezilya'da PACE sahasında başladı. General Motors, Brezilya'da Chevrolet Spark EUV kompakt elektrikli crossover'ın üretimini resmen...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyasını başlattı....

Ford, Avrupa Stratejisinin Bir Sonraki Aşamasını Duyurdu

Ford, Avrupa’da sürdürülebilir kârlılık yolunda yeni bir adım atıyor. Bu yolculuk iki güçlü temele dayanıyor: Ford Pro ile ticari...
Yeni Mazda CX-5 tamamen yenilendi. Tamamen yenilenen yeni nesil Mazda CX-5’in 2.0 litrelik SKYACTIV-G teknolojisi ile üretilmiş olan, 160 beygir gücünde otomatik ve 160 beygir gücündeki en donanımlı lüks versiyonunu test etmek üzere aldık. Doğrusunu söylemek gerekir ise aracı Mazda Türkiye otoparkından ilk aldığım dakikalar itibarı ile ciddi anlamda bu değişim beni etkilemeyi başardı. Hatta wow çok iyi olmuş bu sefer dedim. Özellikle araca ilk bindiğim kapısını açtığım andan itibaren yere vuran similasyon logo ışığını görünce ve açık renkteki deri koltuklara oturunca kendimi Jaguar F Pace Suv’da hissetmedim değil…Tabi bu hissiyatın sebebi sade ve yalnızca bu kadar ile sınırlı değil. Baştan aşağı sanki yepyeni bir model araç gibi karşıma bir anda çıkan CX-5’in bende birden büyüsüne kapıldım. Büyüsüne kapılmakta ne kadar haklı olduğumuda aracı kullandıkça daha iyi anladım.

Benim tanıdığım normal bir CX-5 te olması gerekenden daha fazlasını lüks, konfor, yüksek donanım seviyesi ile birebir bana veren bir SUV olmuş. Hatta aracı kullanır iken motor soğuk deri koltukları ısıtmak için bir anda düğmeleri aradım. Yani çift ısıtmalı deri koltuklar bu aracın olmazsa olmazları idi. Fakat elimi nereye attıysam bir anda bulamayınca şaşırdım ve nasıl yani ? şaka gibi derken, ön konsolda gizlice konuşlandırılmış klima altındaki iki adet tuşu farkettim. Gizlice dediğime bakmayın Japon kafası mühendislik yapısı onu çok iyi düşünmüş. Bu arada unutmadan söylemem gerekir ise aracımız AWD yani otomatik 4 çeker sistemine sahip. Lastiklerimiz ise Pirelli marka Kış Lastiği. Fakat Kara, Kışa gidemedik üzgünüm. Gideceğiz İnşallah bu yıl bir ara…Ben yeni Mazda CX-5 ile ilgili bu test yazımda size elbette tüm bilgileri araç ile ilgili aktaracağım. Fakat kısa sözün özü ben yenilenen CX-5’i 2018 yılının SUV’u seçtim…

2012 yılında piyasaya sürülen Mazda CX-5, firmanın hem KODO (Hare ketin Ruhu – Soul of Motion) hem de SKYACTIV TEKNOLOJİSİNE sa hip ilk jenerasyon modeli. Mazda’nın Jinba Ittai “sürücü-araç bütünlüğü” anlayışının etkinliğini kanıtlayan ve insan merkezli tasarım ve mühendislik felsefesinin ürünü olan CX-5, sadece dinamik tasarımı ve heyecan verici sürüş performansı ile değil, aynı zamanda şirketin yıllık satışlarının yaklaşık % 25’ini oluşturmasıyla da dikkatleri üzerine çekiyor. Bugüne kadar 120 ülkede 1.5 milyondan fazla CX-5 satılmış. Tamamen yenilenmiş Mazda CX-5’in bu başarısının altında, Mazda’nın benzersiz tasarım yaklaşımı ve kapsamlı SKYACTIV teknolojileriyle her noktası yenilerek, SUV müşter ileri için yeni bir sürüş zevki sunan şık, ilham verici ve akıllı bir modelin oluşturulması hikayesi yatıyor. Öncelikle yeni Mazda CX-5 aracımızn dış tasarım unsurlarından bahsedecek olursak; ‘Zarif dayanıklılık’ gelişim kon septi kapsamında tamamen yenilenen Mazda CX-5, şirketin benzersiz KODO-Hareketin Ruhu tasarım felsefesini yeni sofistike seviyelere taşıyor ve deneyimli SUV müşterilerinin beklentilerine karşılık verecek farklı ve di namik bir kişilik sunmakta. Markanın ön tasarımında yapılan üç boyutlu değişimin temelinde, CX-5 tasarımındaki asıl amaç, cesur, olgun ve şık hatlar arasındaki geçişlerin minimize edilmesiyle benzersiz gövde tasarımın daha fazla ön plana çıkmış. İlk defa yeni Mazda CX-5 ‘te yenilik olan, Elek trikli bagaj kapağı sistemi ilk defa bir Mazda modeli üzerinde uygulanmış. Bagaj kapağı anahtarlıktan, sürücü koltuğundan veya kapağın kendisinden açılabiliyor. LED farlar ve gündüz seyir ışıkları ile Mazda’nın ön tasarımın daki güçlü, üç boyutlu değişim özelliğini vurgulamayı başarıyor. Yeni 17 inç ve 19 inç alüminyum jant tasarımı göze hitap eder gibi büyük olmuş. 4.550 mm uzunluk, 1.840 mm genişlik ve 1.680 mm yüksekliğe sahip tamamen yenilenmiş CX-5, önceki modele göre 10 mm daha uzun ve 35 mm daha alçak yapıda. Dingil mesafesi 2.700 mm olarak kalmış. Lastikler müm kün olduğunca kaportanın dış köşelerine yakın yerleştirilmiş. Genel gö vde yapısı, 35 mm daha arka tarafa konumlandırılan A sütunu ve değişen ön aks konumu ile yenilenmiş ve A sütunu güçlendirilmiş. Ön farlardan başlayarak arka lastiklere kadar uzanan eşsiz, güçlü gövde hatları arka tarafta yeni, elektrikli bagaj kapağını oluşturan ikizkenar bir yamuk şekli ile birleşimi gayet başarılı bir dış tasarım olmuş. Üç taraflı piramit tasarıma sa hip ızgara örgüsü içeriye doğru hafifçe kıvrılarak, amblemin görsel gücünü güçlendirmekte ve hava akımı girişini kolaylaştırmış.

Tamamen yeni Mazda CX-5’in alt kısmı biraz daha düşürülerek profilden daha çekici bir görünüme kavuşturulurken, B ve C sütun larında koyu renkler kullanılarak geniş yan cam alanı vurgulanmış ve yeni ve daha ince ayna tasarımı, 17 inç çelik, 17 inç koyu gümüş veya 19 inç metalik alaşımlı jant tasarımı ile araca mükemmel bir profil görüntüsü kazan dırılmış. Özetle, tamamen yenilenmiş CX-5’in stil tasarımındaki asıl amaç, karakter hat vur gularının en aza indirgenmesi ve gövdeden yansıyan ışıkta değişim yaratmak için gövde yüzeyleri arasındaki geçişlerin vurgulan masıyla cesur, olgun ve şık hatların oluşturul ması sağlanmış. Şimdi yeni Mazda CX-5 aracımızın birazda İç Tasarım ve Sürüş özel liklerine göz atalım; En son üretilen tüm Maz da araçlarında olduğu gibi, kabin mimarisinin tasarımında sürücü için pratik kullanımı kolay laştıran akıllı bir kokpit dizaynı hedeflenmiş. Japonlar bu konuda oldukça başarılı ve tüm mühendislik harikası deneyimlerini bence yeni Mazda CX-5 ‘in üzerinde kullanmışlar. Kabin dizaynında pratik kullanım ve şıklık ön planda tutulur iken yüksek kalitelden ödün vermeyen seçkin malzemeler yeni CX-5’te kullanılmış. Net ve kolay okunabilen üç hatlı sürücü gösterge paneli ve ön konsolun üzerine yer leştirilmiş yeni 7 inç net bilgiler sunan ekran dan, pencere kenarlarına yerleştirilen buğu çözücü ve Bose ses sistemi, A sütununa yerleştirilen küçük hoparlörlerler ve CD / DVD çalar yerleştirilmesi için bırakılan ince 10 mm’lik yuvaya kadar her detaya önem ver ilmiş. Gelişmiş Mazda Anahtarsız Giriş (Uzak tan Kumanda) düğmesi aracılığıyla da açılıp kapanabilen bagaj kapağının açılma derecesi de kontrol edilebilirken, dokunma sensörleri sayesinde de kapanma sırasında herhan gi bir şeyin sıkışması da önlenmiş. Yükleme kapasitesi ise 506 litreye çıkartılmış. Yine alt bagaj alanı yeniden düzenlenmiş ve bu alanın kapasitesi 10 litreden 30 litreye çıkartılmış. Bagaj bölümünde en önemli bence bir diğer yenilik ve herhangi bir rakibinde olmayan; özel kargo filesi kancaları yükleme alanını pratikliği artırılmış. Sürüş özellikleri ise tama men yenilenmiş. Size komple yeni bir araç olduğundan yazımın başında ayrıca bahset miştim. Son üretilen modellerde uygulanan mükemmel sürüş kontrol pozisyonu ve pedal yerleşimi, tamamen yenilenmiş Mazda CX-5 modelinde daha da geliştirilerek koltuk yer leşim dizaynı yenilenmiş ve ek fonksiyonlarla daha konforlu kullanım imkanı sağlanmış. Ta ban konsolunun yükseltilmesiyle vites kolu 60 mm (otomatik şanzıman) ve 40 mm (manuel şanzıman) yukarı kaldırılmış ve böylece direk siyona daha yakın olması sağlanarak kullanım kolaylığı elde edilmiş. CX-5, yeni jenerasyon direksiyon ile donatılmış. Birinci sınıf deriyle kaplı direksiyon, daha modern yapısı ve daha küçük orta bölümüyle mükemmel bir do kunma ve sürüş hissi veriyor. Yeni direksiyon simidi ayrıca ısıtmalı. Yeni sürücü ve ön yolcu koltuk yapısı ise dikkat çekiyor;

Ön koltuklar, sürücü ve yolcunun sırtını güvenli bir şekilde sa ran ve vücut baskısını her alana eşit bir şekilde dağıtan yeni süspansiyonlu sırtlık sistemine sahiptir. Sırtlığın sertlik dere cesi optimize edilerek, kalçaları, beli ve sırtı daha iyi destekle mesi sağlanmış ve böylece, vücudun üst kısmı ile başın sallanması en aza indirgenmiş. CX-5’in SKYACTIV-BODY, SKYACTIV-CHASSIS ve SKYACTIV ARAÇ DİNAMİKLERİ te knolojileri sayesinde elde edilen üstün tepki gücü ve kontrol dinamikleri ile araç üzerinde tam hakimiyet hissi sağlanarak, sürücünün hızlanma, manevra ve fren yapma talepleri anında ve eksiksiz bir şekilde karşılanmış. CX-5, her zamankinden daha konforlu, hassas ve tepki gücü yüksek bir yapıya ka vuşturulmuş. Tamamen yeni CX-5’in SKYACTIV-CHASSIS teknolojisine sahip direksiyon, süspansiyon ve fren sistemleri daha hassas bir hale getirilerek, zaten oldukça konforlu bir sürüş sunan CX-5’in yol tutuş dengesi geliştirilmiş ve böylece sürüş deneyimi zevki daha ileri bir seviyeye taşınmış. CX-5’in kabininde, sürücü ve yolcuların sürüş esnasında stressiz bir şekilde sohbet etmelerini sağlamak için oldukça sessiz bir ortam sağlanmış.
Test Sürüşü: Özgür Sunay

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...