Test Sürüşü: 2018 KTM 790 DUKE

®
Çok Okunanlar

Yeni TRW motosiklet fren balataları: daha çabuk duruyor

TRW motosiklet fren balataları, daha kısa fren mesafesi ve daha güçlü ilk kavrama ile anında tepki sağlıyor Ekstrem koşullar altında...

Tüketici Finansmana Erişemeyince Alternatiflere Yöneldi

İkinci el otomobil pazarında yüksek kredi faizleri ve kısa vadeler, senetli sistemler ile tasarruf finansman modellerine ilgiyi artırdı. Son yıllarda...

30 Günde 1 Milyon Aktif Kullanıcıya Ulaştık….

Türk dijital medyasının ulusal ve resmi otomobil dergisi, otomotiv sektörünün açık ara lideri. 12.12.2012 tarihinde Automobile Magazine haber sitesinin...

Opel’in Yeni Vizyonunu Yansıtan Konsept Otomobili

Opel, 8-14 Eylül tarihleri arasında Münih’te düzenlenecek olan IAA Mobility 2025’te tanıtımını gerçekleştireceği yeni konsept otomobiline ait ilk ön...

Bosch ve Cariad, otonom sürüşü yapay zeka ile daha güvenli

Bosch ve Cariad, Otonom Sürüş İttifakı (Automated Driving Alliance) kapsamında iş birliğini yoğunlaştırıyor: ortaklar, yapay zekayı tam kapasite kullanarak...

Trafik ve Yol Güvenliği Eğitimleri Bursa’da Devam Etti

Bugüne kadar toplam 27 ayrı ilde binlerce öğrenciye ulaşan Velinin Karnesi Nasıl? Trafik ve Yol Güvenliği Eğitimleri, son olarak...

Mercedes-Benz Atego 1018, Saha Etkinlikleriyle Kullanıcılarla Buluşuyor

Standart klima, otomatik vites ve ileri güvenlik teknolojileriyle donatılan Mercedes-Benz Atego 1018, hafif kamyon segmentinde konforu, güvenliği ve maliyet...
KTM 790 DUKE… Türkiye’deki ilk test sürüşünü geçtiğimiz günlerde basın lansmanın da davetli olan basın camiasından arkadaşlar ile beraber gerçekleştirdim. Öncelikle. bu test sürüşünden zevk aldım. Uzun süredir bu zevki verebilecek bir model özellikle KTM ve bu CC’de açık söylemek gerekir ise kullanmamıştım. Yamaha Tracer basın lansmanında en son kullandığım ve KTM 790 DUKE’ adına rakibi olan Tracer’ın bu denli bir sürüş keyfini bana verdiğini sunduğunu işin doğrusu hatırlamıyorum. KTM DUKE 790 modelini kısaca tanıyalım; 2 silindir DOHC paralel twin motora sahip. 799cc gücünde olan Motor 105 beygirlik bir güç üretiyor. 6 vitesli ve debreaj kullanmadan vi tesi ufaltıp büyültme imkanı var. Ön tarafta 4 pistonlu 300 mm büyüklüğünde Fren kaliperi yer alırken, arka tarafta ise 2 pistonlu 240 mm fren kaliperi var.

Yine ön tarafta 120 70 ZR 17 lastik ebadı yer alırken, arka tarafta 180/55 ZR 17 lastikler bulunmakta. Motorumuzun kuru ağırlığı ise 174 kg. KTM 790 DUKE modelinde 4 farklı sürüş modu bulunuyor. Sport, Street, Rain ve Track modları. Track modunda motorun üzerinde yer alan ABS dahil tüm güvenlik sistemlerini tamamı ile iptal ederek bir kullanım sunuluyor. Aynı zamanda ön gösterge panelinde 5.5 inç TFT ışığa duyarlı bir ekran yer alıyor. Yine viraj ABS sistemi ve SuperMoto modu bulunuyor. MSR motor freni sistemi yer alıyor. Motor tasarım anlayışını “Meşter keskin liğinde tasarım” mühendislik yapısında almakta. KTM DUKE modellerine baktığımızda 125cc, 200cc, 390cc ve 1290cc şu ana kadar yer alıyordu. Bu arada yer alan CC boşluğu yeni ürün gamı ile beraber KTM 790 DUKE ile kapandı. Bu arada yer alan CC boşluğu özellikle geniş bir kitleye hitap ettiğini de söyleyebiliriz.

Sunmuş olduğu kapsamlı bir performans paketi sayesinde KTM 790 DUKE şu an rakipsiz olarak görülüyor. Aynı şekilde KTM 790 DUKE için Viraj zevkini Doruğa çıkaran motosiklet unvanı kul lanılıyor. KTM 790 DUKE hem virajda hem de kalkış anında bu anlamda çok iddaalı bir motosiklet. Paralel çift silindirli motor, viraja duyarlı elektron ik kontrol sistemine de sahip. KTM 790 DUKE ‘un üzerine ilk oturduğum an itibarı ile sanki sürekli bu motoru kullanan biri olarak hiç bir agresif tavırı olmadan çok rahat ve ilk kullanımda dahi kendimi bir o kadar güvende hissettiğimi, üzerinde rahat hareket edebildiğimi söylemem lazım. Ağırlık dengesi bence çok iyi bu kazandıran unsurları arasında yer alırken yön olarak vermiş olduğunuz komutlara anında uyan bir motosiklet. Yine ABS ve fren sistemi bu anlamda çok iyi özellikle ön fren kuvvettli. Motoru kul lanırken ellerinizi bırakıp çok rahat selfi çekebilirsiniz. İşin şakası ben işim gereği yaptım..

Asfalt kullanımı adına dizayn edilmiş KTM 790 DUKE ile Şile’nin ralli etalarına az da olsa çok az bir giriş yaptım. Ucundan tadına bakmak adına. Bakalım toprak yolda bu motor nasıl diye? Çok rahat gerçekten etapları çok rahat aslında zevkli bir kullanım ile tamamlama imkanı suna bilen bir motor aslında. Virajlara hızlı girip çıkabildiği bu anlamda çok doğru. Yerden yüksekliği ve sürüş tasarımı bakımından kullanırken hiç bir rahatsızlık vermiyor. Keza depo ve sele tasarımı bu anlamda size rahat bir sürüş sunuyor. Arka’da oturan yolcu biraz yüksekte olacak gibi. Belki arka yolcunun ağırlığı uzun kullanımlar da size biraz binebilir. Motorun sesi güzel. Bildiğiniz DUKE sesi. Bir Naked olarak göze dolu dolu geliyor. Biraz MT-07 ve MT-09 arası bir görüntüye de sahip aslında. Kawasaki de rakibi var mı ? bilmiyorum. Fakat bazı markalar için ciddi bir hezimet olacağının kanısındayım. KTM bu mod el ile Türkiye’de güzel pazar yakalayabilir. Bunu değer lendirmek gerekiyor. Ürün çok iyi. KTM kullanıcıları zaten özellikle 390 cc den motorunu yükseltmek isteyen arzu edenler için biçilmiş bir kaptan. Artık 790 DUKE var, farklı bir markaya gitmelerine gerek kalmadı. Ben bu motor ile Şile yollarında köylerinde güzel bir gün geçirdim. Biraz rüzgar biraz da yağmur olmasına rağmen iyi geldi. Sürüş özelliği bakımından her motorda olmayan kendine has bir zevke sahip. Zaten motordan beklenen aranılan da bu… Fakat motosikletler doğru kullanılmazsa bu iyi olmaz…

Test Sürüşü: Özgür Sunay

Diğer Haberler

Hibrit SUV’da artış dikkat çekiyor

2015'te yalnızca 565 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı, haziranda 250 bin barajını aştı. Temmuz 2024'te 131 bin 217 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil...

Türkiye Pist Şampiyonası İstanbul Park Yarışında Texaco Team AMS

15-16-17 Ağustos tarihlerinde gerçekleşen Türkiye Pist Şampiyonası 2 ayak yarışları Maksi ve Süper olmak üzere 2 farklı grupta gerçekleşti. Yarışlar sonunda Texaco Team AMS...

Opel’in Yeni Vizyonunu Yansıtan Konsept Otomobili

Opel, 8-14 Eylül tarihleri arasında Münih’te düzenlenecek olan IAA Mobility 2025’te tanıtımını gerçekleştireceği yeni konsept otomobiline ait ilk ön görselleri yayımladı. Konsept otomobilin paylaşılan...

30 Günde 1 Milyon Aktif Kullanıcıya Ulaştık….

Türk dijital medyasının ulusal ve resmi otomobil dergisi, otomotiv sektörünün açık ara lideri. 12.12.2012 tarihinde Automobile Magazine haber sitesinin yayına başladığı dijital dünyada sosyal...

CUPRA, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modellerin yanı sıra ürün yelpazesinde daha fazla teklife ek olarak onayladı

CUPRA, Born serisindeki modellerin Seviye 2 1.500 £ Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (EKG) indirimine hak kazanacağını doğruladı. Geçen ay duyurulan yeni plan,...

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modelleri onayladı

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (ECG) indirimine hak kazanan tamamen elektrikli ID. serisindeki ilk modelleri onayladı. Geçen ay duyurulan yeni plan, müşterilerin...

Direksiyonda mesaj kaza riskini 23 kat artırıyor

Elde tutularak yapılan görüşmeler de kaza riskini 4 kat artırıyor! Trafikteki en büyük tehlikelerden biri olan cep telefonu kullanımı hem dünyada hem de Türkiye'de artan...