Test Sürüşü: 2018 KTM 790 DUKE

®
Çok Okunanlar

PETRONAS Sprinta’nın Marka Kimliği Yenilendi

PETRONAS SPRINTA, Her Sürücünün ‘’Kendi Yolun‘’ söylemiyle Yolculuğunu Kutlayan Cesur Yeni Kimliğini Tanıtıyor... PETRONAS Madeni Yağlar, amiral gemisi motosiklet yağı...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük...

Kerem Kazaz Şampiyona liderliğine devam ediyor

Team Petrol Ofisi sporcusu Kerem Kazaz, 12-14 Eylül tarihlerinde Eskişehir'de gerçekleşen zorlu Esok Rallisini genel klasmanda 4. sırada tamamlayarak...

Stellantis ve Koç Holding Üst Yönetimi Tofaş Fabrikası’nı Ziyaret Etti

Stellantis Başkanı John Elkann: “Tofaş ile Birlikte Önümüzde Büyük Fırsatlar Var” Tofaş, hafif ticari araç üretim anlaşmasının imzalanmasının ardından Stellantis’in...

OYAK Genel Müdürü Murat Yalçıntaş, Renault’nun Bursa üssünde üretim hattını inceledi

Oyak Renault’nun Bursa’daki üretim üssünü ziyaret eden OYAK Genel Müdürü Murat Yalçıntaş, Duster, Clio ve Boreal modellerinin üretim hatlarını...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC...

Vestel Mobilite, IAA Mobility 2025’te

Vestel Mobilite, elektrikli araç şarj teknolojilerinden otomotiv elektroniğine ve enerji depolama çözümlerine uzanan geniş ürün gamıyla, IAA Mobility 2025’te...
KTM 790 DUKE… Türkiye’deki ilk test sürüşünü geçtiğimiz günlerde basın lansmanın da davetli olan basın camiasından arkadaşlar ile beraber gerçekleştirdim. Öncelikle. bu test sürüşünden zevk aldım. Uzun süredir bu zevki verebilecek bir model özellikle KTM ve bu CC’de açık söylemek gerekir ise kullanmamıştım. Yamaha Tracer basın lansmanında en son kullandığım ve KTM 790 DUKE’ adına rakibi olan Tracer’ın bu denli bir sürüş keyfini bana verdiğini sunduğunu işin doğrusu hatırlamıyorum. KTM DUKE 790 modelini kısaca tanıyalım; 2 silindir DOHC paralel twin motora sahip. 799cc gücünde olan Motor 105 beygirlik bir güç üretiyor. 6 vitesli ve debreaj kullanmadan vi tesi ufaltıp büyültme imkanı var. Ön tarafta 4 pistonlu 300 mm büyüklüğünde Fren kaliperi yer alırken, arka tarafta ise 2 pistonlu 240 mm fren kaliperi var.

Yine ön tarafta 120 70 ZR 17 lastik ebadı yer alırken, arka tarafta 180/55 ZR 17 lastikler bulunmakta. Motorumuzun kuru ağırlığı ise 174 kg. KTM 790 DUKE modelinde 4 farklı sürüş modu bulunuyor. Sport, Street, Rain ve Track modları. Track modunda motorun üzerinde yer alan ABS dahil tüm güvenlik sistemlerini tamamı ile iptal ederek bir kullanım sunuluyor. Aynı zamanda ön gösterge panelinde 5.5 inç TFT ışığa duyarlı bir ekran yer alıyor. Yine viraj ABS sistemi ve SuperMoto modu bulunuyor. MSR motor freni sistemi yer alıyor. Motor tasarım anlayışını “Meşter keskin liğinde tasarım” mühendislik yapısında almakta. KTM DUKE modellerine baktığımızda 125cc, 200cc, 390cc ve 1290cc şu ana kadar yer alıyordu. Bu arada yer alan CC boşluğu yeni ürün gamı ile beraber KTM 790 DUKE ile kapandı. Bu arada yer alan CC boşluğu özellikle geniş bir kitleye hitap ettiğini de söyleyebiliriz.

Sunmuş olduğu kapsamlı bir performans paketi sayesinde KTM 790 DUKE şu an rakipsiz olarak görülüyor. Aynı şekilde KTM 790 DUKE için Viraj zevkini Doruğa çıkaran motosiklet unvanı kul lanılıyor. KTM 790 DUKE hem virajda hem de kalkış anında bu anlamda çok iddaalı bir motosiklet. Paralel çift silindirli motor, viraja duyarlı elektron ik kontrol sistemine de sahip. KTM 790 DUKE ‘un üzerine ilk oturduğum an itibarı ile sanki sürekli bu motoru kullanan biri olarak hiç bir agresif tavırı olmadan çok rahat ve ilk kullanımda dahi kendimi bir o kadar güvende hissettiğimi, üzerinde rahat hareket edebildiğimi söylemem lazım. Ağırlık dengesi bence çok iyi bu kazandıran unsurları arasında yer alırken yön olarak vermiş olduğunuz komutlara anında uyan bir motosiklet. Yine ABS ve fren sistemi bu anlamda çok iyi özellikle ön fren kuvvettli. Motoru kul lanırken ellerinizi bırakıp çok rahat selfi çekebilirsiniz. İşin şakası ben işim gereği yaptım..

Asfalt kullanımı adına dizayn edilmiş KTM 790 DUKE ile Şile’nin ralli etalarına az da olsa çok az bir giriş yaptım. Ucundan tadına bakmak adına. Bakalım toprak yolda bu motor nasıl diye? Çok rahat gerçekten etapları çok rahat aslında zevkli bir kullanım ile tamamlama imkanı suna bilen bir motor aslında. Virajlara hızlı girip çıkabildiği bu anlamda çok doğru. Yerden yüksekliği ve sürüş tasarımı bakımından kullanırken hiç bir rahatsızlık vermiyor. Keza depo ve sele tasarımı bu anlamda size rahat bir sürüş sunuyor. Arka’da oturan yolcu biraz yüksekte olacak gibi. Belki arka yolcunun ağırlığı uzun kullanımlar da size biraz binebilir. Motorun sesi güzel. Bildiğiniz DUKE sesi. Bir Naked olarak göze dolu dolu geliyor. Biraz MT-07 ve MT-09 arası bir görüntüye de sahip aslında. Kawasaki de rakibi var mı ? bilmiyorum. Fakat bazı markalar için ciddi bir hezimet olacağının kanısındayım. KTM bu mod el ile Türkiye’de güzel pazar yakalayabilir. Bunu değer lendirmek gerekiyor. Ürün çok iyi. KTM kullanıcıları zaten özellikle 390 cc den motorunu yükseltmek isteyen arzu edenler için biçilmiş bir kaptan. Artık 790 DUKE var, farklı bir markaya gitmelerine gerek kalmadı. Ben bu motor ile Şile yollarında köylerinde güzel bir gün geçirdim. Biraz rüzgar biraz da yağmur olmasına rağmen iyi geldi. Sürüş özelliği bakımından her motorda olmayan kendine has bir zevke sahip. Zaten motordan beklenen aranılan da bu… Fakat motosikletler doğru kullanılmazsa bu iyi olmaz…

Test Sürüşü: Özgür Sunay

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...