Test Sürüşü: 2011 MERCEDES ML300 CDI 4 MATIC

®
Çok Okunanlar

Petrol Fiyatları Pazartesi günü geriledi…

Petrol fiyatları, Orta Doğu'daki ateşkes umutları ve ABD Merkez Bankası'nın (Fed) faiz indirimlerinin zamanlamasına ilişkin artan belirsizlikler nedeniyle Pazartesi...

Ford Otosan Ekosistemdeki Liderliğini Sürdürüyor

”Gelecek Şimdi” vizyonu ile ortaya koyduğu uzun dönemli sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda tüm ekosistemde dönüşümün öncüsü olma amacıyla faaliyetlerini sürdüren...

Batarya maliyetleri 15 yıldan kısa bir sürede yüzde 90 geriledi

Londra Uluslararası Enerji Ajansının (IEA) Bataryalar ve Güvenli Enerji Dönüşümleri Özel Raporu'na göre, düşen maliyetler, inovasyondaki ilerleme ve destekleyici endüstriyel...

DS Automobiles, ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası

Formula E’de ikişer defa Pilotlar ve Takımlar Çifte Şampiyonluğu bulunan DS Automobiles, ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası’nın 10....

Yazar: Mehmet Tıknaz – Fotoğraf: Umut Durmuş

2987 cc, V6 olan motor 190 beygir güç üretiyor. 440Nm torku ise 1400-2800 devir arası verebiliyor. 7G-TRONIC otomatik şanzıman (7 ileri)

Yüksek kaliteli üretimi olan Mercedes’in sağlamlığı ve asaleti geçmişten günümüze olduğu gibi korunuyor. Geniş dış dikiz aynaları, zırhlı ön tampon ve çift çıkışlı egzoz sistemi otomobilin sportif doğasını belirginleştiriyor. Köşeli ön hatları az da olsa agrasif bir
hava katmış. Dışarıdan çok heybetli olan görüntüsüne rağmen içine oturduğunuz zaman o kadar da büyük olamadığını fark ediyoruz. Bununla birlikte görüş mesafeleri oldukça rahat. Aracımız koldan vitesli olduğu için kokpitte alışık olduğumuzun dışında ferah mekan mevcut. Kontrol düğmeleri ve kollara ulaşmak oldukça rahat. Şık ve sade tasarımıyla
oldukça iddialı. Fakat içeride en çok şaşırdığım navigasyon sisteminin opsiyonel olması. Üzerinde bulunan ‘Radio Audio 20’ müzik sistemi alışık olduğumuzun dışında kullanıma sahip alışması biraz zaman alabiliyor. Çok fonksiyonlu deri direksiyon sayesinde elleriniz kaldırmadan ses sistemini, telematik ve eğlence kontrolleri ayrıca gösterge panelindeki
bilgileri ayarlanabilmektedir. Direksiyon arkasındaki vites kollarından ise f-1 otomobillerindeki gibi vites değiştirmek mümkün. Ön koltukların elektrikli olan kontrolüne ulaşmak rahat ve kolay. Aracı sürerken istediğimiz her şartta ne kadar güçlü olduğunu bize sık sık hatırlatıyor.

Donanımları sayesinde yoldan çıkartmak oldukça zor. Sport ve Comfort modları sayesinde sürüşte istediğimiz dengeyi sağlayabiliyoruz. Airmatik sistemi ile tek tuşla aracı yükseltip alçalta biliyoruz. Araziden çıktığınız zaman belli bir hız sonrasında otomatik olarak alçaltma mevcut. Yokuş iniş sistemini ise istediğimiz hızda ayarlayabiliyoruz. Emniyet kemerini
taktığımızda sürücüye göre kendini otomatik olarak ayarlıyor. Bu özellik sayesinde kemer sürekli olarak sıkmıyor.Tabi bunu istersek devre dışı bırakabiliyoruz. Kemerin tam sıkı olmaması hiç endişelendirmiyor çünkü araç bir tehlike hissettiği anda kemeri derhal geriyor ve tehlike geçince yeniden eski konumuna geliyor.

Bu araç ilk olarak 1998 yılında karşımıza çıkmıştı. 2002 de makyajlandı ve 2005 de tasarımı yenilendi. Mercedes M serisinin üretimini Amerika’da yapmaktadır. Konforlu bir SUV otomobil olduğu için rakipleri ile olduğu gibi arazi şartlarında yüksek beklenti içinde olmamak lazım. Otoyolda ise tam tersine her açıdan iyi bir performans sağlıyor. 1400 ila 2800 devir arası olan maksimum tork gücü istenildiğinde bu 2 tonluk aracın ne kadar güçlü olduğunu kanıtlıyor. 7 ileri otomatik vitesi sarsıntısız ve sorunsuz güç sağlıyor. Sürekli dört
çeker olan teknolojisi bu aracın kullanımına ekstra bir lezzet katıyor. Aracın opsiyonel olarak Off-Road paketi mevcut.

Bu paketle ilave olarak %100 diferansiyel kilitleri tarafından desteklenen iki vitesli transfer kutusu Low Range modundaki tahrik torku üzerinde daha kesin ve hassas bir kontrolü mümkün kılınmaktadır. Ayrıca 90 mm ekstra yerden yükseklik ile birlikte toplam azami 600 mm sudan geçiş yüksekliğine erişilebilmektedir. Sürücünün olduğu kadar yolcularında konforu fazlasıyla düşünülmüş. Arka koltukta yolculuk edenler için opsiyonel olarak sunulan ön koltuk başlıklarında bulunan ekranlarda kablosuz kulaklıklarla genel müzik sistemi harici olarak müzik/film izleme ve dinleme olanağını sunuyor. Yine arkada bulunan ön koltukların arasında yer alan gizli CD kontrol ünitesi ve klima kontrol ünitesi yolculara verilen önemin
altını çiziyor. Geniş bagaj hacmi 550 litre arka koltukların yatmasıyla bu hacim 2050 litreye kadar çıkıyor.

Son Haberler

Volvo Car Turkey’nin yeni Genel Müdürü Alican Emiroğlu oldu

2020’den bu yana Volvo Car Turkey’nin Genel Müdürü olan Magnus Boman’ın ardından koltuğunu devralacak isim belli oldu. Uzun yıllar...

Diğer Haberler