Tesla’nın Marjları, Yoğun Yapay Zeka Yatırımları Nedeniyle İki Yılda %42 Düştü

®
Çok Okunanlar

Mercedes-Benz Actros 1848 LS siparişini teslim aldı

Faaliyetlerine 2008 yılında başlayan, yurtiçi taşımacılık ve depolama hizmetleri sunan Aslantürk Lojistik’in 2021 yılında gerçekleştireceği toplam 10 adetlik Actros...

Trugo’nun kesintisiz şarj deneyimi 63 ile ulaştı

Türkiye’nin yüksek performanslı ve geniş kapsamlı şarj ağı Trugo, 150 kW ve üzeri ultra hızlı şarj istasyonları sınıfında en...

Elektrikli Araçlarda Ağ Güvenliği Güçlendirilmeli

Çevresel kirlilik ve otomotiv sektöründeki ilerlemeyle birlikte elektrikli araçlara olan ihtiyaç da benzer şekilde artıyor. Üreticilerin elektrikli araçların çevresel...

sahibinden.com “yeşil gelecek”

Sürdürülebilir kalkınma amaçları arasında yer alan iklim değişikliği ve kaynakların verimli kullanımı giderek önem kazanırken, çevreye daha az zarar...

Tesla’nın mali mücadeleleri, şirketin kar marjlarının daralmasıyla 2024’ün 2. çeyreğinde de devam etti. CEO Elon Musk’ın otonom teknolojiyi geliştirmeye odaklanmasına rağmen, Tesla’nın işletme marjı iki yılda %40’ın üzerinde düştü…

Tesla’nın Kâr Düşüşü

Austin, Teksas merkezli şirket, Q2 ’22’de yaklaşık 400.000 teslimatla %25’lik bir kar marjı bildirdi. O andan itibaren Tesla’nın kar marjı 2023 boyunca %20’nin altına düştü.

20’24’te, Tesla’nın araç teslimatlarının yaklaşık %9 oranında düşmesiyle kar düşüşü hikayesi devam etti ve şirketin karını bir yıl önceki 2,51 milyar dolardan 1,1 milyar dolara düşürdü. 1. çeyrekteki düşüş, kısmen Husilerin Kızıldeniz’deki deniz taşımacılığına yönelik saldırılarından kaynaklanan sevkiyat aksaklıklarından kaynaklandı. Saldırıların etkileri, Teksaslı üreticinin gecikmiş tedarik nedeniyle Ocak ayının sonlarına doğru Berlin’in hemen dışındaki fabrikasını kapatmasıyla ortaya çıktı. Tesla’nın Almanya’daki fabrikalarından birine yönelik çevreci bir kundaklama saldırısından çok etkilendiğinden bahsetmiyorum bile.

2024, Tesla’nın son beş yıldaki en düşük kar marjını ve 2022’ye göre %42’lik bir düşüşü işaret ediyor. Elektrikli araç üreticisinin faaliyet marjı %14,6’ya düştü ve bunun için 300.000’den az teslimat yapıldı. Tesla’nın üç aylık geliri hisse başına 52 sente eşitti ve 2. çeyrekte şirket için hisse başına 61 sent uman analistleri hayal kırıklığına uğrattı.

Ayrıca, Tesla’nın hisseleri de büyük ölçüde etkilendi ve EV tedarikçisi 24 Temmuz’da yaklaşık %12’lik bir hisse düşüşü bildirdi.

Tesla Neden Düşüş Sarmalında?

EV indirimleri ve yüksek yapay zeka harcamaları Tesla’nın kar marjını düşürüyor. 2023 boyunca ve 2024’e kadar Tesla, sürücüsüz arabalar ve insansı robotlar konusundaki çalışmalarına öncelik verdi. Sonuç olarak, Austin merkezli şirket, yapay zeka yatırımları işletme maliyetlerini artırdığı için artan masraflarla mücadele etmek zorunda kaldı.

Tesla’nın CEO’su Elon Musk, Tesla’nın ‘bir yapay zeka robotik şirketi olarak görülmesi gerektiğini’ belirterek şirketin yapay zeka konusundaki önceliklerini savundu. “Birisi Tesla’nın özerkliği çözeceğine inanmıyorsa, yatırımcı olmamaları gerektiğini düşünüyorum” diye ekledi.

Bu arada şirket, yeni EV üreticilerinin şiddetli rekabeti arasında yavaş tempolu bir EV satış büyümesiyle karşı karşıya kaldı. Şirket daha sonra satış düşüşüne en iyi EV’lerinde bir dizi fiyat indirimi ile misilleme yaptı ve hatta düşük faizli krediler gibi teşvikler getirdi. Bununla birlikte, fiyat indirimi şirketin 2. çeyrek ’24’teki kazançlarına zarar verdi ve net gelirde daha fazla düşüşe katkıda bulundu.

Tesla’nın baş muhasebe sorumlusu Vaibhav Taneja, 2. çeyrek kar marjlarındaki düşüşe dikkat çekti: “Satın alınabilirlik, müşteriler için en önemli konu olmaya devam ediyor. Devam eden yüksek faiz oranlarını dengelemek için cazip finansman seçenekleri sunduk.”

Stocklytics finansal analisti Edith Reads yorumu: “EV pazarının olgunlaşmasıyla birlikte Tesla, sevkiyatlarında büyük bir düşüş gördü. Ayrıca, yapay zeka yatırımları için artan önceliği, işletme giderlerinin çoğunu tüketti. Bu yatırımlar, gelecekteki büyüme ve rekabet avantajı açısından umut verici olsa da, Tesla’nın finansal kaynakları üzerinde önemli bir baskı oluşturdu.”

By Edith Muthoni 

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...