TAYSAD Başkan Yardımcısı Berke Ercan

®
Çok Okunanlar

Alpine’in Dieppe’de 70. yıl dönümü kutlaması

Alpine, 70. yıl dönümünü kutlamak için 150.000 tutkunu Dieppe'de olağanüstü bir kutlama hafta sonu için ağırladı. Dünden bugüne 1.700'den...

Bayramda Yola Çıkmadan Önce Önleminizi Alın

Yola çıkmadan önce araç bakımlarının yapılmış olması önemli, ancak daha da önemlisi, arıza nedeniyle yolda kalma durumuna karşı arıza...

Almanya’da 20 bin çalışan Volkswagen’den ayrılıyor

Alman Bild gazetesinin haberine göre, Sendikalarla yapılan bir anlaşmanın parçası olarak; Volkswagen'de 20 bin çalışan, şirketin teklifini kabul ederek...

Çinli elektrikli kamyon üreticisi Windrose, Trump ile ABD’ye giriyor

ABD Başkanı Donald Trump, Çin ve diğer ülkelere uyguladığı gümrük vergilerinin Amerika'da imalatın yeniden inşasına yardımcı olacağını söylerken, Çin...

Automechanika Istanbul 2025’te

Uluslararası otomotiv satış sonrası endüstrisi, 12 - 15 Haziran’da Automechanika Istanbul 2025’te buluşuyor  İstanbul, 03.06.2025. Otomotiv satış sonrası sektörünün Türkiye’de ve...

PHINIA Uluslararası Başarılarını 2 Ödülle

PHINIA2024 Büyüme Şampiyonluğu Ödülünü AD International’dan Aldı!  20 ülkedeki 44 noktada yaklaşık 13 bin çalışanıyla birinci sınıf yakıt ve elektrik...

Toyota, yeni nesil Aygo X

Aygo X, 2021 yılında piyasaya sürülmesinden bu yana, türetildiği 'X'siz' sedanla birlikte Avrupa'da ve özellikle İtalya'da en başarılı Toyota...

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) tarafından bu yıl yedincisi düzenlenen Bakım Konferansı’nda, “Kestirimci Bakım ve Dijital Dönüşüm”  konusu mercek altına alındı. Üretimde sürekliliğin öneminin altını çizmek ve mesleki anlamda gelişmeyi sağlamak amacıyla düzenlenen Türkiye’nin tek sektörel Bakım Konferansı pandemi nedeniyle online ortamda gerçekleşti. Konularında uzman 10 konuşmacının yer aldığı kapsamlı konferans, sektör takipçileri ve ilgililerin sormuş oldukları sorularla daha da zenginleşti. Konuşmacılar; kestirimci bakımın geleceği, yapay zeka örnekleri, dijitalleştirilmiş ürün geliştirme süreçlerinin geleceği, akıllı ve izlenebilir bir üretim tesisi için titreşim verisinin işlenmesi ve enerji verimliliği teşvikleri gibi konu başlıklarıyla bilgiler paylaştı. Ayrıca TAYSAD üyeleri arasında en iyi uygulamaları olan şirket yöneticileri, kestirimci bakım ve dijital dönüşüm alanında iyi uygulama örneklerini aktardı. Konferansın moderatörlüğünü üstlenen TAYSAD Genel Sekreter Vekili Sevgi Özçelik dijital dönüşüm uygulamalarının önemine değinerek, “Üretim ve lojistik süreçlerinde hız ve esnekliğin bu kadar önem kazandığı bir dönemde, olası bir arıza nedeniyle makinelerin durması hiç karşılaşmak istemediğimiz bir durum. Zira makinenin durması demek kaybedilen zaman ve maliyet demek. Bu açıdan bakım bölümü çalışanlarının üretim sürekliliğinde kritik bir öneme sahip olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır. İşletmelerimizdeki dijital dönüşüm uygulamaları yaygınlaştıkça sahada bu çalışmaları gerçekleştirecek bakım ekiplerinin yetkinliğinin de artması gerekecektir” ifadelerini kullandı. Etkinliğin açılış konuşmasını gerçekleştiren TAYSAD Başkan Yardımcısı Berke Ercan ise “Dijital dönüşüm konusu günümüzde oldukça önemli. Sahada yaptığımız aktiviteleri genellikle bakım üretim ve proses mühendisliği bilgi teknolojileri ekiplerimizle beraber yürütüyoruz. Bugün paylaşılanlar bu çalışmalara yararlı olacak ve ışık tutacaktır. Umuyorum ki sekizinci bakım konferansımızı fiziksel bir ortamda yüz yüze tekrar gerçekleştirme şansına kavuşuruz” şeklinde konuştu.

 Türkiye’de 470’i aşkın üyesi ile Türk otomotiv tedarik sanayinin tek temsilcisi olan Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) 7. Bakım Konferansı’nda Kestirimci Bakım ve Dijital Dönüşüm konusunu ele aldı. Bakımın önemini vurgulamak ve mesleki anlamda gelişmeyi sağlamak amacıyla gelenekselleşen Türkiye’nin tek sektörel Bakım Konferansı pandemi nedeniyle online ortamda gerçekleşti. 10 sektör profesyonelinin konuşmacı olarak yer aldığı etkinlik, online ortamda takip eden sektör mensuplarının ve ilgililerin sordukları sorularla zenginleşerek sektöre ışık tuttu. Konferansın altın sponsoru ABB şirketi olurken, gümüş sponsorluk Omron ve bronz sponsorluk ise Tezmaksan tarafından üstlenildi.

Bakımda yetkinlik dijital dönüşümle sağlanacak…

TAYSAD Genel Sekreter Vekili Sevgi Özçelik, moderatör olarak yer aldığı konferansta dijital dönüşüm uygulamalarının önemine değinerek, “Üretim ve lojistik süreçlerinde hız ve esnekliğin bu kadar önem kazandığı bir dönemde, olası bir arıza nedeniyle makinelerin durması hiç karşılaşmak istemediğimiz bir durum. Zira makinenin durması demek kaybedilen zaman ve maliyet demek. Bu açıdan bakım bölümü çalışanlarının üretim sürekliliğinde kritik bir öneme sahip olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır. İşletmelerimizdeki dijital dönüşüm uygulamaları yaygınlaştıkça sahada bu çalışmaları gerçekleştirecek bakım ekiplerinin yetkinliğinin de artması gerekecektir” ifadelerini kullandı. Etkinliğin açılış konuşmasını gerçekleştiren TAYSAD Başkan Yardımcısı Berke Ercan ise konferansa destek olan sponsorlara, TAYSAD bakım çalışma grubuna, TAYSAD profesyonel ekibine ve konferans konuşmacılarına teşekkür etmesinin ardından, “Dijital dönüşüm konusu günümüzde oldukça önemli. Sahada yaptığımız aktiviteleri genellikle bakım üretim ve proses mühendisliği bilgi teknolojileri ekiplerimizle beraber yürütüyoruz. Bugün paylaşılanlar bu çalışmalara yararlı olacak ve ışık tutacaktır. Umuyorum ki sekizinci bakım konferansımızı fiziksel bir ortamda yüz yüze tekrar gerçekleştirme şansına kavuşuruz” şeklinde konuştu.

Kestirimci bakım tasarruf ettiriyor

Konferansın konuşmacıları arasında yer alan Premium Eğitim ve Danışmanlık Kurucu Ortağı Cenk Çukacı kestirimci bakımın tanımına değinerek, “Bakım faaliyetleri planlı ve plansız bakım olarak ikiye ayrılır. Plansız bakım faaliyetleri habersiz olarak ortaya çıkan durumlardır. Planlı bakım faaliyetleri ise arızi bakım, önleyici bakım, düzeltici bakım ve bakım önleme şeklinde 4 ana gruptan oluşur. Buradaki arızi bakım plansız bakımdan farklı olarak bilerek ve isteyerek arızalanmasına müsaade etiğimiz ve arızalandıktan sonra müdahale etmeyi tercih ettiğimiz bakım tipi olarak karşımıza çıkıyor. Önleyici bakım tarafında ise zaman bazlı bakım ve kestirimci bakım konusu vardır” açıklamalarında bulundu. Genel olarak 1 kilowatt kurulu motor gücü için arızi ve önleyici bakım yaklaşımlarıyla bakım maliyetlerini karşılaştıran bir makaleyi örnek veren Çukacı, “Arızi bakım maliyetinin yaklaşık kilowatt başına yaklaşık 24 dolar, önleyici bakım maliyetinin de 15 dolar mertebesinde olduğunu görüyoruz. Buradaki önemli noktalardan bir tanesi çoğu işletme, önleyici bakımın maliyetini çok önemsemez veya önleyici bakımın maliyetinin olduğunu düşünmeyebilir. Önleyici bakımın ciddi bir maliyeti vardır ancak arızi bakımın maliyeti daha fazladır. Bu verilere göre etkin bir önleyici bakım uygularsak, kilowatt başına yılda 9 dolar tasarruf ederiz. 10 bin kilowatt kurulu motor gücüne sahip bir işletme için bu yıllık 90 bin dolarlık bir bakım gideri avantajı anlamına gelir” ifadelerini kullandı.

Konferansın diğer konuşmacıları; kestirimci bakımda yapay zeka uygulamaları, dijitalleştirilmiş ürün geliştirme sürecinin geleceği, akıllı ve izlenebilir bir üretim tesisi için titreşim verisinin işlenmesi, enerji verimliliği teşvikleri gibi konu başlıklarında sunumlar gerçekleştirdi. Ayrıca ana sanayiden Ford, tedarik sanayiden ise Toyotetsu, Maxion Wheels ve Cavo Otomotiv kestirimci bakım ve dijital dönüşüm alanında iyi uygulamalarını aktardı.

TAYSAD 7. Bakım Konferansı’nın  konuşmacıları arasında Omron Otomasyon Sistemleri Ürün Pazarlama Müdürü Hüseyin Memiş, Senkronize Mühendislik Kurucu Ortağı Dr. Ş. Doruk Merdol, Fraunhofer IAO İleri Sistem Mühendisliği Bölüm Başkanı Mehmet Kürümlüoğlu, Ford Otosan Merkezi Bakım ve İnşaat Tevsi Müdürü Tahsin Fırıncı, Toyotetsu Kıdemli Makine Bakım Müdürü Ali Kahraman, Maxion Wheels Bakım Müdürü Murat Oba, Cavo Bakım ve Otomasyon Müdürü Hasan Mecit, VAT Enerji Satış Müdürü Gökay Çomoğlu ve Digiterra Teknoloji A.Ş. İş Geliştirme Yöneticisi Ersin Deniz Salman yer aldı.

Diğer Haberler

Stellantis modelleri için yeni LIQUI MOLY motoryağı

Top Tec 6320 5W-30 öncelikle Citroën, DS, Fiat, Jeep, Opel, Peugeot ve Toyota markalarının PSA motorları bulunan benzinli ve dizel araçlar için geliştirilmiştir. LIQUI MOLY'nin...

C3 Aircross’ta 200 bin TL indirim vadeli

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini haziran ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Bu kapsamda; sıfır emisyonlu mobilitenin keyfini...

Volvo Cars, dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeri

Volvo Cars, dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeriyle güvenlikte yeni bir dönem başlatıyor Volvo Cars, bugün emniyet kemerine yönelik önemli bir güvenlik iyileştirmesini duyurdu. Dünyada...

Automechanika Istanbul 2025’te

Uluslararası otomotiv satış sonrası endüstrisi, 12 - 15 Haziran’da Automechanika Istanbul 2025’te buluşuyor  İstanbul, 03.06.2025. Otomotiv satış sonrası sektörünün Türkiye’de ve çevre ülkelerdeki en büyük ticaret ve iş platformu Automechanika Istanbul, “satış sonrası pazarının güç merkezi” mottosuyla 12-15 Haziran 2025 tarihleri arasında 18’inci kez...

Nissan Haziran ayına özel servis kampanyası

Haziran indirimleriyle Nissan’ınızı tatile hazırlayın! Nissan sahipleri tatillerine güven ve konfor içinde çıkıyor. Nissan Türkiye Haziran ayına özel servis kampanyasıyla, Niskasko sahiplerine periyodik bakımda 10%...

Opel Yaz Mevsimini Yüzde 0 Faizli Finansman

Opel, haziran ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çoğu modelinde de nakit indirim seçeneği sunuyor. Başarılı hafif ticari...

PEUGEOT, SUV 2008, yeni SUV 3008, yeni SUV 5008

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu haziran ayı kampanyasını başlattı. Segmentlerinde hep bir adım önde...