Tasarruf için lastiklerinizi yasal sınıra kadar kullanın…

®
Çok Okunanlar

Petrol Fiyatları Pazartesi günü geriledi…

Petrol fiyatları, Orta Doğu'daki ateşkes umutları ve ABD Merkez Bankası'nın (Fed) faiz indirimlerinin zamanlamasına ilişkin artan belirsizlikler nedeniyle Pazartesi...

OMODA, Pekin Uluslararası Otomobil Fuarı’nda

Chery Grubu çatısı altında yer alan OMODA, küresel çapta kamu refahı konusundaki atılımlarına devam ediyor. Çin’de gerçekleştirilen Pekin Uluslararası...

TotalEnergies, yaklaşık 5,7 milyar dolar kar bildirdi

Fransız petrol devi TotalEnergies, Cuma günü yayınlanan mali sonuç açıklamasına göre, yüksek petrol fiyatlarına ve rafineri marjlarına rağmen 2024'ün...

Paris’te gerçekleştirilecek olan VivaTech Fuar’ında sergilenecek

PEUGEOT, 20 yıldır sanal gerçekliği daha hızlı ve daha etkili şekilde yenilikçi çözümler üretmek için kullanıyor. Yenilikçi ve modern...

Doğaya ve insana duyarlı teknolojiler geliştiren Michelin, 31 Ekim Dünya Tasarruf Günü vesilesiyle hatırlatıyor: Sürdürülebilir çevre için diş derinliği yasal sınır olan 1,6 mm’ye gelene kadar lastiklerinizi kullanın.

Lastiklerin diş derinliği yasal sınırından önce değiştirilmesi çevreye olumsuz etki ettiği gibi tüketiciler için maliyetleri de artırıyor.

Michelin sosyal sorumluluk bilinci ile, gelişmiş teknoloji ile üretilen bir lastiğin ilk kilometreden son kilometreye kadar güvenlik performansı gösterebilmesi gerektiğini savunuyor. Aynı lastikle yasal diş derinliği sınırı olan 1,6 mm’ye kadar yüksek seviyede yol tutuşu sağlanabileceğini söyleyen Michelin, son yasal milimetreye kadar sürdürülebilir performans ve yol tutuşu sağlanabilmesi amacıyla sektörü de teşvik ediyor.

Sadece Avrupa’da 128 milyon lastik erken değiştiriliyor; 5.700 hektar orman yok oluyor

*Araştırmalara göre lastiklerin erken değiştirilmesi sadece Avrupa’da bir yılda 128 milyon, bütün dünyada ise 400 milyon ek lastiğin tüketilmesine neden oluyor. Çevreye etkileri incelendiğinde ise, Avrupa’da erken değiştirilen lastikler, 5 bin 700 hektar alandaki kauçuk ormanının tahribine yol açıyor. Ayrıca her yıl 9 milyon ton CO2 emisyonu ortaya çıkıyor.

Vaktinden önce değiştirilen lastiğin maliyeti yılda 6 milyar Euro

Hammadde için ise yılda 1 milyon ton israf oluşarak atıkları yüzde 35 artırıyor.Lastiklerin tamamen aşınmadan değiştirilmesi tüketicilerin cebini de doğrudan ilgilendiriyor. *Araştırmalara göre erken lastik değişimi, sadece bir yıl içerisinde Avrupa’da 6 milyar Euro ekstra maliyet anlamına geliyor. 1.6 mm’den önce değiştirilen lastiklerin ömrünün ¼’inin israf edilirken, her 2 yılda 1 lastikten zarar ediliyor.

Lastik kullanıldıkça yakıt tüketimi düşüyor

Yasal diş limitinde çıkarılan lastiğin yuvarlanma basıncı, yeni lastiğin yüzde 80’ine denk geliyor. Diş derinliği azaldıkça aracın yakıt ekonomisi de iyileşiyor. Beş dolu depodan biri, sadece lastiklerinin yuvarlanma direncinin üstesinden gelmek için kullanılıyor. Dolayısıyla lastiği yasal diş aşınma limitine gelinceye kadar araçta tutmak, yakıt yönünden verimlilik süresini artırıyor, yakıt maliyetini azaltıyor.

Son Haberler

Yeni Sayımız Yayınlandı…

2024 Mayıs sayımız dergilik sitemizde online olarak yayına alınmıştır. Yeni sayımızı online olarak tüm cihazlardan ipad, iphone, android, apple,...

Diğer Haberler