“Tarihte ilk defa İtalya’da Formula1’de”…

®
Çok Okunanlar

Hyundai Modelleri Çarpışma Testlerinden Zafer

Hyundai Motor Grubu, 2025 Uluslararası Sigorta Kurumu Karayolu Güvenliği (IIHS) çarpışma testleri değerlendirmelerinde birden fazla modelle ödül kazanarak araç...

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini...

Skoda Yeni Nesil Elektrikli Modelleri Türkiye’de…

Škoda, elektrikli mobilite dönüşümünü yeni nesil tamamen elektrikli modelleriyle hızlandırıyor. Türkiye pazarında satışa sunulan Yeni Elroq, Enyaq ve Enyaq Coupé...

Mercedes-Benz Desteğiyle İstanbul Müzik Festivali

Müzik Festivali’nde Büyüleyici Bir Gece... İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın bu yıl 53’üncüsünü düzenlediği festivalde, Mercedes-Benz sponsorluğunda sahnede olan NDR Elbphilharmonie...

“F1: The Movie”, özel ön gösterim, Mercedes-Benz, IWC Schaffhausen

Mercedes-Benz, IWC Schaffhausen ve ELLE Türkiye iş birliği ile “F1: The Movie” filminin Türkiye'deki özel ön gösterimi İstanbul Soho...

Offroad Heyecanı Ankara’da Yaşanacak

2025 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası, ikinci ayağı 27-29 Haziran tarihleri arasında Ankara Mühye'de offroad tutkunlarını bir araya gelmeye hazırlanıyor. ANDOFF...

Yandex Go ile Yollar Ankara’ya Çıkıyor

Yandex Go, İzmir ve Antalya’dan sonra Türkiye’de hizmet verdiği üçüncü şehir olarak Ankara’da kullanıma açıldı. Taksi ve toplu taşıma...

FORMULA 1 HEINEKEN İTALYA GRAND PRİX 2020 MONZA İÇİN SERİNİN ORTASINDAN LASTİKLER SEÇİLDİ…

LASTİKLERİ SEÇME NEDENLERİMİZ?

  • ‘Hızın mabedi” olarak bilinen Monza pisti için geçen yılla aynı hamur seçimi yapıldı ve C2 hamurlu P Zero Beyaz sert, C3 hamurlu P Zero Sarı orta ve C4 hamurlu P Zero Kırmızı yumuşak lastikler önerildi. Pirelli’nin F1 serisinin ortasında yer alan bu lastikler çok çeşitli koşullara uygun oldukları için tercih ediliyor.
  • Monza pistinin değişken özellikleri bu kararda etkili oldu. İkonik İtalyan pisti, ünlü düzlüklerinin yanı sıra yıllar içinde ortalama hızları kontrol altında tutmak amacıyla eklenen daha yavaş ve daha teknik bölümler de içeriyor.
  • Belçika gibi Monza da orijinal 2020 takvimindeki tarihi değişmeyen yarışlar arasında yer alıyor. Geçmiş deneyimlerin gösterdiği gibi İtalyan yazının sonlarına denk gelen bu dönem son derece sıcak olabiliyor.
  • Formula 1 takviminin klasik pistlerinden biri olan Monza’da takımların düzlüklerde sürüklenmekten kaçınmak için minimal bastırma gücü kullanması sayesinde maksimum hızlar 360 km/saate yaklaşabiliyor. Ama bu durum virajlarda aerodinamik tutuşun azalması anlamına geliyor; başka bir ifadeyle otomobiller lastiklerin sağladığı mekanik tutuşa daha fazla ihtiyaç duyuyor. Yere bastırma gücünün daha az olmasıyla lastikler de kaymaya daha eğilimli oluyor ve bu durum aşınmayla birlikte artıyor.
  • Hava sıcak olmadığı zaman Monza’daki uzun ve hızlı düzlükler lastiklerin soğumasına neden olabiliyor; bu durum da lastiklerin ilerideki virajlar için yeterince ısınamayabileceği anlamına geliyor.
  • Geçen yıl yarışı tek pit stopla kazanan Charles Leclerc, Ferrari’yi ülkesinde zafere taşıdı. Yarışa pole pozisyondan başlayan Leclerc, yumuşak-sert stratejisini seçen tek pilottu; tek pit stop yapan diğer tüm pilotların tercihi yumuşak-orta olmuştu.
  • İki pit stop yapan Mercedes pilotu Lewis Hamilton, bir saniyeden kısa bir süre sonra Leclerc’in ardından bitirmişti; dolayısıyla İtalya yarışında farklı stratejilerin uygulanması olası görünüyor.
  • 1m19.119s’lik toplam tur rekoru, iki yıl önce sıralama turları sırasında o zaman Ferrari için yarışan Kimi Raikkonen tarafından kırılmıştı.
  • Öte yandan, Monza’daki en hızlı yarış turu zamanı, 2004 yılından bu yana Ferrari pilotu Rubens Barrichello’ya ait. 16 yıllık bu rekor bu sezon nihayet kırılabilecek mi?

PİST ÖZELLİKLERİ

MARIO ISOLA – F1 VE OTOMOBİL YARIŞLARI DİREKTÖRÜ

CIRCUIT DE BARCELONA-CATALUNYA, SPAIN – FEBRUARY 21: Tyres outside Pirelli Hospitality during the Barcelona February testing I at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 21, 2020 in Circuit de Barcelona-Catalunya, Spain. (Photo by Zak Mauger / LAT Images)

“Tarihte ilk defa İtalya’da iki hafta sonu arka arkaya Formula 1 yarışları koşulacak ve her birinde farklı lastikler kullanılacak. Mugello’nun aksine Monza daha çok biliniyor; takımlar da geçen yıl aynı hamurlar kullanıldığı için bol veriye sahip. Bununla birlikte, otomobiller şimdi çok daha hızlı ve hava durumu da bir soru işareti olacak. Genellikle sıcak ve kuru olan Monza’da son yıllarda bol yağış da gördük. Hem tek hem çift pit stop stratejileri işe yarayabilir ama geçen yıldan farklı olarak pilotlara şimdi sabit lastik setleri sunuluyor; bu durum, sonuçta yarış için hangi hamurları kullanacaklarını da belirleyen strateji üzerinde etkili oluyor. Öte yandan, bu lastikler pilotlara maksimum fırsat sunacak şekilde tahsis ediliyor; dolayısıyla yarış günü kullanmak istedikleri lastikleri hedefleyebiliyorlar.”

MİNİMUM BAŞLANGIÇ BASINÇLARI (düz yarış lastikleri) EOS EĞİM LİMİTİ
26.0 psi (ön) |

21.5 psi (arka)

-3.00° (ön) |

-2.00° (arka)

 

  • İtalyan Grand Prix ile aynı hafta nihayet başlayacak Dünya Ralli Şampiyonası ilk kez Estonya’da koşulacak. Pirelli gelecek seneden itibaren şampiyonanın tek resmi lastik tedarikçisi olacak. Norveçli Andreas Mikkelsen, Citroen C3 WRC otomobiliyle Pirelli için özel bir test kampanyası sürdürüyor.
  • Pirelli’nin tek lastik tedarikçisi olduğu GT Dünya Şampiyonası bu hafta Almanya’daki ünlü Nürburgring pistinde gerçekleşecek. Üçüncü etabı oluşturan altı saatlik yarışta lastik stratejisi yine önemli bir rol oynayacak.
  • Bu yıl her Grand Prix hafta sonunda olduğu gibi Monza, aynı zamanda Formula 2 ve Formula 3 yarışlarına da ev sahipliği yapacak.

Diğer Haberler

Hyundai Modelleri Çarpışma Testlerinden Zafer

Hyundai Motor Grubu, 2025 Uluslararası Sigorta Kurumu Karayolu Güvenliği (IIHS) çarpışma testleri değerlendirmelerinde birden fazla modelle ödül kazanarak araç güvenliğindeki başarısını bir kez daha...

Drift Heyecanı Kocaeli Körfez’de

2025 Türkiye Drift Şampiyonası ikinci yarışı, Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor katkılarıyla 29 Haziran Pazar günü TOSFED Körfez...

MINI TürkiyeT200 Masters Tenis Turnuvası

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu MINI markasının desteğiyle düzenlenen MINI Türkiye T200 Masters Tenis Turnuvası, Kemer Country Club’da gerçekleşen ödül töreniyle sona erdi. Dokuz...

Opel Modelleri Panoramik Cam Tavan Özelliği

Yenilikçi teknolojileri Alman kalitesiyle buluşturan Opel, model ailesinde sunduğu panoramik cam tavan özelliği ile araçları adeta mobil seyir noktalarına dönüştürebiliyor.Özellikle üst sınıf SUV modeli...

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa Uygulamak İstediği Kültürel Çerçeveyi Çalışanlarıyla Paylaştı!  Yetkin İnsanlar Net Hedefler ve Karşılıklı Güvene Dayalı Bir Ekip RuhuylaBizi Kimse Durduramaz!  Dünyanın...

Daily Kamyonet ile 2025 Yılının En Büyük Teslimatı

Merkezi Ankara’da olan 1974 yılında kurulan Zirve Gıda, 50 yılı aşkın süredir Doğu Anadolu Bölgesi’ne gıda tedariği sağlamaktadır. Türkiye genelinde 6 farklı lokasyondan faaliyetlerini...

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini seçti. Genel Kurulda oy birliğiyle...