Suzuki, ilk elektrikli araç (BEV) modeli VITARA’yı basına tanıttı .
4 Kasım’da Milano’da dünya çapında tanıtılan e VITARA’nın üretimi, 2025 ilkbaharında Hindistan’daki Suzuki Motor Gujarat fabrikasında başlayacak ve satışlar 2025 yazından itibaren Avrupa, Hindistan ve Japonya’da başlayacak.
“Duygusal Çok Yönlü Kruvazör” konseptine dayanan Suzuki e VITARA, güç ve yeniliği birleştiren iddialı bir tasarıma, çevik ve sezgisel sürüş sağlayan bir BEV güç aktarma organına, yalnızca arazi kabiliyeti değil aynı zamanda mükemmel performans da sağlayan bir “ALLGRIP-e” dört tekerlekten çekiş sistemine ve yeni geliştirilen bir “HEARTECT-e” pil platformuna sahiptir.
eVITARA’NIN TEMEL ÖZELLİKLERİ
1. Bir BEV’in modernliğini bir SUV’nin gücüyle birleştiren bir tasarım
eVITARA tasarımının temel teması , bir BEV’in son teknoloji tasarımını ve bir SUV’nin sağlam doğasını birleştirerek olağanüstü maceralar sunmak için “Yüksek Teknoloji ve Macera”dır . Dış kısımda büyük çaplı lastikler ve uzun dingil mesafesiyle dikkat çeken bir tasarım yer alırken, iç kısımda gelişmiş işlevselliğe sahip entegre bir ekran ve “Yüksek Teknoloji ve Macera” temasını yansıtan paneller ve orta konsol döşemesi yer alıyor.

2. Verimli eAxle sistemi ve lityum demir fosfat bataryadan oluşan BEV güç aktarma sistemi
BEV güç aktarma sistemi, güvenlik ve güvenilirlik için tasarlanmış lityum demir fosfat bataryalarla birlikte motor ve invertörü entegre eden verimli eAxle sisteminden oluşur. Sistem, durma noktasından itibaren kademeli bir hızlanma ve herhangi bir hızda sollama yaparken daha kararlı bir hızlanma sağlıyor.
3. “ALLGRIP-e” elektrikli 4WD sistemi
Ön ve arkada birer adet olmak üzere iki adet eAks, yani bağımsız elektrikli aks tarafından desteklenen “ALLGRIP-e” teknolojisi, Suzuki’nin 4WD teknolojisindeki tüm deneyiminden faydalanan bir elektrikli dört tekerlekten çekiş sistemidir. Bu sistem sadece yüksek performans sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda mükemmel tepkiselliği sayesinde aracın hassas bir şekilde kontrol edilebilmesine de olanak tanıyor. Ayrıca, kayan tekerleklere fren gücü uygulayarak ve tahrik torkunu karşı tekerleğe dağıtarak zorlu arazilerden sorunsuz bir şekilde çıkmanızı sağlayan “Trail” modu da bulunuyor (LSD fonksiyonu).
4. BEV’lere özel yeni geliştirilen “HEARTECT-e” platformu Özellikle BEV modelleri için geliştirilen
yeni “HEARTECT-e” platformu, VITARA’da ilk kez yer alıyor ve hafif ve sağlam bir yapı, yüksek voltaj koruması ve kısa çıkıntılarla elde edilen geniş bir iç mekan sunuyor. Platformun sağlam yapısı kirişlerin güçlendirilmesine olan ihtiyacı ortadan kaldırarak, pil hücrelerinin yerleştirilebileceği kapasiteyi en üst düzeye çıkarıyor.
5. Elektrik menzili ve ilk andan itibaren hızlı, akıcı bir hızlanma sağlayan
VITARA, 3 motor versiyonuyla sunuluyor ve elektrik menzili sırasıyla şu şekilde olacak: • 49kwh 2WD versiyonu için 346-345 km (donanıma bağlı olarak), • 61kwh 2WD versiyonu için 428 km • 61kwh 4WD versiyonu için 412-396 km (donanıma bağlı olarak). Tahrik sistemi, kalkışlarda hızlı ve yumuşak bir kalkış ve düşük hızdan yüksek hıza geçerken etkili bir ivmelenme sağlarken, 4 tekerlekten çekişli versiyonda akslarda konumlandırılan iki adet elektrik motoru, bozuk zeminlerde sürüşü yüksek performanslı hale getiriyor.
6. Isı Yönetim Sistemi
Isı yönetim sistemi, akülerde depolanan enerji rezervlerini en iyi şekilde yönetmek için farklı çalışma modlarına sahip olan akü sıcaklık kontrol sistemi ve klima kontrol sistemini içerir. Ayrıca, ısıtmalı koltukların ve ısıtmalı direksiyon simidinin otonomiden ödün vermeden takılmasına olanak tanıyan bir ısı pompasının benimsenmesiyle sürüş otonomisi optimize edildi.
7. SUZUKI CONNECT sistemi için yeni özellikler
e VITARA’nın SUZUKI CONNECT sisteminde yeni özel özellikler mevcut olacak :
• Pil durumu bilgisi
• Şarj yönetimi
• Klima sisteminin uzaktan aktivasyonu
• Aracın coğrafi konumu
• Seyahat planlaması
• Arkaplan özelleştirmesi