Cuma, Mayıs 16, 2025

SUV’lar yayalar ve bisikletliler için standart arabalardan daha tehlikeli

®
Çok Okunanlar

Dünya motokrosunun kalbi Afyonkarahisar’da

Motokrosunun en prestijli organizasyonu olan Dünya Motokros Şampiyonası (MXGP), bu yıl 8’inci kez Türkiye’de yarış tutkunlarıyla buluşmaya hazırlanıyor. Türkiye Cumhuriyeti...

Yeni Corolla Cross Hybrid, 2025’in ikinci yarısında Türkiye’de

Toyota, ilk kez 2022'de tanıttığı Corolla Cross Hybrid'in yenilenen makyajlı versiyonunu müşterilerinin beğenisine sundu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, güncellenmiş tasarımıyla...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu mayıs ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu mayıs ayı kampanyasını başlattı....

BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergün açıkladı

BYD, Türkiye pazarı için özel olarak geliştirdiği SEAL modelinin 'Design' versiyonunu mayıs ortasından itibaren satışa sunacak. D segmentindeki yüzde 100...

Uluslararası Baja Troia Çanakkale’de Başlıyor

2025 FIA Avrupa Baja Kupası ikinci yarışı olan Baja Troia Türkiye, 16-18 Mayıs tarihleri arasında antik ruhu ve doğal...

Karting Heyecanı Tuzla’da Yaşandı

Türkiye Karting Şampiyonası ikinci ayak yarışları, 10-11 Mayıs tarihlerinde Tuzla Motorsporları Kulübü (TMK) tarafından Spor Toto, ICRYPEX ve Tuzla...

Nissan Türkiye’den çılgın fırsat günleri

10-12 Mayıs tarihleri arasında Nissan Çılgın Fırsatlar Günleri başlıyor. Yalnızca bu hafta sonuna özel Nissan SUV’lerinde, tüm kampanyalara ek, 50.000TL...
Yapılan bir araştırmaya göre, yayaların ve bisikletlilerin SUV veya benzer büyüklükteki bir araç tarafından vurulmaları halinde, geleneksel bir arabaya göre ölme olasılıkları %44 daha fazla.
Londra Hijyen ve Tropikal Tıp Okulu (LSHTM) ve Imperial College London tarafından yapılan analizde, bu rakamın çocuklarda yüzde 82’ye çıktığı görüldü.
Araştırmacılar, son 35 yılda meydana gelen 680.000’den fazla yol kazasından veri topladı.
Standart otomobillerin çarptığı yayaların veya bisikletlilerin maruz kaldığı yaralanmaların şiddetini, SUV’ler, küçük minibüsler ve kamyonetler gibi hafif ticari araçların çarptığı araçlarla karşılaştırdılar.
SUV’lar son yıllarda dünya çapında popülerlik kazanırken, birçok sürücü yüksek oturma pozisyonlarını tercih ediyor.
SUV’lar genellikle geleneksel otomobillere göre daha uzun, daha geniş ve daha ağırdır ve yakıt tasarrufları daha azdır.
Çalışmada, SUV’lardan kaynaklanan riskin artmasının temel nedeninin, bu araçların ön kısımlarının daha yüksek olması ve bu sayede kişinin vücudunun daha yüksek bir noktasına çarpması olduğu ortaya konan önceki araştırmalar vurgulandı.
Bu, bir yetişkinin dizleri yerine pelvisine vurulması anlamına gelirken, bir çocuğun pelvisine değil kafasına vurulması anlamına geliyor.
Raporda ayrıca, daha kör bir ön kısmın, kişinin öne doğru fırlama olasılığını artırdığı, bunun da aracın kişiye ikinci kez çarpmasına veya vücudunun üzerinden geçmesine yol açabileceği belirtildi.
Araştırmacılar, 16’sı ABD’den olmak üzere Fransa, Almanya ve Hollanda gibi ülkelerden de olmak üzere toplam 24 çalışmayı analiz etti.
Yazarlar, SUV’ların karıştığı araba kazalarının oranının Avrupa’da yaklaşık %20, ABD’de ise %45 olduğunu tahmin ediyor.
Tüm SUV’ların standart otomobillerle değiştirilmesi durumunda, Avrupa’da yayaların ve bisikletlilerin araba kazalarında ölme sayısının yaklaşık %8, ABD’de ise %17 azalacağı tahmin ediliyor.
LSHTM’de yardımcı doçent ve çalışmanın kıdemli yazarı olan Anna Goodman, “Dünya genelinde, giderek daha büyük otomobillerin satışında büyük bir artış görüyoruz.
“Önceki araştırmalar, bu eğilimin net sıfır hedeflerine doğru ilerlemeyi önemli ölçüde baltaladığını ortaya koydu.
“Benzer şekilde, bulgularımız daha büyük araçların yaygınlaşmasının diğer alanlarda elde edilen tüm yol güvenliği kazanımlarını baltalama tehdidi oluşturduğunu gösteriyor.
“Dünya çapında şehirler ve ülkeler bu büyük araçların kullanımını caydırmak için önlemler almaya başlıyor ve bizim çalışmamız bunun yol güvenliği gerekçesini güçlendiriyor.”
Araştırma Injury Prevention dergisinde yayımlandı.
Living Streets adlı yardım kuruluşunun dış ilişkiler ve bağış toplama direktörü Tanya Braun, “SUV’ların, özellikle çocukların sokaklarda yürürken güvenliğini azalttığı açık.” dedi.
Yol güvenliği yardım kuruluşu IAM RoadSmart’ın politika ve standartlar direktörü Nicholas Lyes şunları söyledi: “Daha büyük SUV’lara olan talep, daha geniş araçlara ve İngiltere’nin çukurlu yollarıyla başa çıkmak için daha sağlam bir şeye olan taleple ilişkili.
“Çarpışmaları azaltmada en önemli etken, çarpışmaları kontrol eden kişilerin tamamen yasaklanması yerine, daha yetenekli olmasını sağlamaktır.”
Çevre aktivistleri son yıllarda birçok Avrupa ülkesinde binlerce SUV’un lastiklerini indirdiklerini iddia ediyor.

Diğer Haberler

Borusan Otomotiv İcra Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Tiftik

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği Jaguar Land Rover (JLR), Avrupa distribütörleri 2024 yılı iş sonuçları ödüllerini açıkladı. Borusan Otomotiv, Avrupa Bölgesi'nde 3. kez üst...

Uluslararası Baja Troia Çanakkale’de Başlıyor

2025 FIA Avrupa Baja Kupası ikinci yarışı olan Baja Troia Türkiye, 16-18 Mayıs tarihleri arasında antik ruhu ve doğal güzellikleriyle büyüleyen Çanakkale'de gerçekleştirilecek. kategorisindeki offroad...

Zes ve Solarşarj’dan Türkiye Genelinde Şarj Kolaylığı

Zes ve Solarşarj, Ülke Çapında Elektrikli Araç İstasyonlarına Sınırsız Erişim Sunuyor... Türkiye'nin en yaygın şarj istasyonu ağına sahip Zes ile güneş enerjisiyle kurumsal çözümler sunan...

O Mercedes 5 Yaşında…

O Mercedes 5 Yaşında! İlham Veren Kadınlar İstanbul Modern'de Buluştu... Dünya çapında 70'ten fazla ülkede aktif olan, kadınların birbirlerine cesaret ve güç vermesini sağlayan She's Mercedes,...

BOM Karting’den İkinci Ayak Yarışlarında

BOM Karting'den İkinci Ayak Yarışlarında Tüm Kategorilerde Üstün Performans BOM Karting, Türkiye Karting Şampiyonası 2025 sezonunun 10 – 11 Mayıs tarihlerinde gerçekleşen ikinci ayağında Mikro, Mini,...

Toyota Türkiye’den yenilikçi ve yaratıcı gençlere destek

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye’den yenilikçi ve yaratıcı gençlere destek  Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye (TMMT), yürüttüğü sosyal projeleriyle değer yaratmaya devam ediyor. Üretimiyle ekonomiye; sosyal sorumluluk...

Maserati GranCabrio Folgore ile geçit töreni

Maserati, Monte Carlo’nun efsanevi yollarında ikonik araçlarının yer aldığı bir geçit töreni düzenledi. Monako E-Prix’te yer alan ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası, Maserati’nin yarış...