Şükrü Bekdikhan önümüzde çok daha zor bir yıl var…

®
Çok Okunanlar

Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van ve Hobi

Stellantis Pro One İtalya’daki Atessa Fabrikası’nda Cargo Box BEV Üretimine Başladı!  Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van...

Çarpışantürk kazanmaya devam ediyor…

Giresun Offroad Yarışı, Bulancak'ta Yapıldı 2025 PETLAS Türkiye Offroad Şampiyonası'nın 3. ayağı, Giresun Offroad Spor Kulübü tarafından Giresun Valiliği, Bulancak...

Hot Wheels™ Legends Turu İlk Kez Türkiye’de

Otomobil tutkunlarının kendi özel üretim araçlarını sergileyerek 1:64 değişiklikle bir Hot Wheels die-cast modeline dönüştürme imkanı yakalayacağı global etkinlik,...

Sürdürülebilirlik Kategorisinde Continental Çok Sayıda Ödülün Sahibi

Continental dördüncü kez “Yılın Lastik Üreticisi” ödülüne layık görüldü.  Her iki kategoride de kıyasıya rekabet yaşanan değerlendirmede, ABD, İtalya ve...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20...

Eurorepar Car Service’in Avrupa’daki En Büyük 6’ncı Pazar

Çok Markalı Bakım Sektörünün Yaygın Şirketi, Eurorepar Car Service, 2025’te 75 Şehirde 300’den Fazla Servis Noktasına Ulaşacak! Eurorepar Car...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan...

Mercedes-Benz Otomotiv İcra Kurulu ve Otomobil Grubu Başkanı Şükrü Bekdikhan, ‘Rekor bir satış adediyle bu yılı kapatacağız. Ama biliyoruz ki önümüzde çok daha zor bir yıl var. Ona da bir yandan hazırlık yapıyoruz.’ dedi.

Bekdikhan, aralık ayı itibarıyla Türkiye’de satışa sunulacak olan yeni Mercedes-Benz E-Serisi’nin Türkiye tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada, Mercedes-Benz için Türkiye‘nin önemli bir pazar olduğunu dile getirdi.

Türkiye otomotiv pazarının ocak-ekim döneminde yaklaşık yüzde 64 büyüdüğüne dikkati çeken Bekdikhan, ‘Hepinizin bildiği gibi bu sene bir rekor senesi olacak. Rekor bir satış adediyle bu yılı kapatacağız. Ama biliyoruz ki önümüzde çok daha zor bir yıl var. Ona da bir yandan hazırlık yapıyoruz.’ ifadelerini kullandı.

Otomotiv sektörünün küresel olarak şimdiye kadar hiç olmadığı kadar büyük bir değişimden geçtiğini belirten Bekdikhan, ‘Biz de kendimizi bu değişime, hem adapte etmeyi hem de rakiplerimizden daha ilerisinde olmayı hedefliyoruz. Böyle bakarsanız stratejimizi tekrar hatırlatalım. 2030 yılına kadar olabilecek bütün segmentlerde bir elektrikli araçla yol almaya devam edeceğiz. Ve ondan sonra zaten mümkün olan bütün pazarlarda elektrik dışında bir araç satmayı hedeflemiyoruz.’ diye konuştu.

-‘2024’te en az yüzde 25’lik elektrikli araç portföyünü hedefliyoruz’

Markanın hedefleri ve planları çerçevesinde, 2025 yılından sonra herhangi bir benzinli veya dizel platformu geliştirmeyi bırakacaklarını, geliştirecekleri platformların elektrikli üzerine olacağını dile getiren Bekdikhan, 2039 yılında da karbon nötr olabilmeyi hedeflediklerini bildirdi.

Şükrü Bekdikhan, ‘2024 yılına baktığımız zaman ise bizim hedefimiz en az yüzde 25 oranında bir elektrikli araç portföyüne, kendi portföyümüz içerisinde sahip olmak. Bunu da ‘en az’ olarak söylüyoruz. Yani gelecek sene ne satacaksak bunun yüzde 25’i minimum elektrikli araç olacak şeklinde bir hedefimiz var. Bunun üstünü yapmayı tabii ki hedefliyoruz.’ dedi.

Söz konusu hedeflerin kendilerine yıl ve yıl yeni şeyler öğrettiğini kaydeden Bekdikhan, ‘Ve yepyeni zorluklar veya değişimlerle karşılaşıyoruz. Buna da adapte olmak zorundayız. Söylediğimiz tarihler bugün bir hedef olarak görülmeli. Ama tabii ki yol üzerinde çeşitli değişiklikler, adaptasyonlar mutlaka ülke bazında olacaktır diye de söylemek isterim.’ değerlendirmesinde bulundu.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...