Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, tasarımda önemli bir hamle gerçekleştirdi. Peugeot ve diğer markalardaki ödüllü tasarımlarıyla tanınan Gilles Vidal, Stellantis “Avrupa Markalarının Tasarım Başkanı” olarak atandı. Vidal, Stellantis Genişletilmiş Avrupa Operasyon Direktörü Jean-Philippe Imparato’ya bağlı olarak görev yapacak.Vidal, Stellantis Tasarım Direktörü Ralph Gilles ile yakın iş birliği içinde çalışacak.
Mobilitenin her alanına yatırım yapan dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, yenilikçi modelleriyle olduğu kadar geleceğe daha iyi hazırlanmak için yaptığı önemli hamlelerle de öne çıkıyor. Bu kapsamda şirket, 1 Ekim itibariyle geçerli olmak üzere Gilles Vidal’in “Avrupa Markalarının Tasarım Başkanı” olarak atandığını duyurdu. Vidal, bu görevde şirketten ayrılacak olan Jean-PierrePloué’nün yerini alacak. Yeni görevinde Vidal, şehir otomobillerinden hafif ticari araçlara kadar uzanan Stellantis’in ikonik Avrupa markalarının yaratıcı yönünü ve tasarım stratejisini yönetecek.
Tasarımları Avrupa’da yılın otomobili ödülü kazandı!
Otomotiv tasarımında 30 yılı aşkın bir kariyere sahip olan Gilles Vidal, bunun 25 yılını Citroën ve Peugeot’da geçirdi. Vidal, yenilikçiliği marka mirasıyla bir araya getirme konusundaki yeteneğiyle sektörde geniş çapta takdir görüyor. Kariyerine 1996 yılında Citroën’de başlayan Vidal, son 10 yılın en beğenilen araç tasarımlarının şekillenmesinde önemli rol oynadı. Peugeot 308, 3008 ve 208 gibi modellerin tasarımına liderlik eden Vidal; bu araçların tamamı 2015 ile 2019 yılları arasında “Avrupa’da Yılın Otomobili” ödülüne layık görüldü. Vidal’in bugüne kadar kazandığı on ödülün beşi Avrupa’da “Yılın Otomobili” unvanını taşıyor. Vidal, 5 yıl süren Renault Group deneyiminin ardından Stellantis’e geri dönüyor. Gilles Vidal’i bu önemli görevde yeniden Stellantis’te görmekten büyük mutluluk duyduklarını söyleyen Stellantis Genişletilmiş Avrupa Operasyon Direktörü Jean-Philippe Imparato, “Avrupa otomotiv kültürüne olan derin hakimiyeti ve ileri görüşlü tasarım anlayışı, mobilite kavramını yeniden tanımlarken ve Avrupa markalarımızın kimliğini daha da güçlendirecek. Bu vesileyle, Jean-Pierre Ploué’ye takım ruhu ve Stellantis’e yaptığı değerli katkılar için teşekkür ederim” dedi.