Stellantis Elektrikli Mobiliteye Geçişi Batarya Gigafabrikası Açılışı

®
Çok Okunanlar

PEUGEOT, Tofaş Fabrikası’nda yeni Expert Traveller’ın üretimine başladı

Otomotiv dünyasının önde gelen markası PEUGEOT, hafif ticari araç ürün gamıyla Türkiye’de kullanıcılara yenikler sunmaya devam ediyor. Bu kapsamda...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli binek aracı geliştirmek üzere...

Ford, Avrupa Stratejisinin Bir Sonraki Aşamasını Duyurdu

Ford, Avrupa’da sürdürülebilir kârlılık yolunda yeni bir adım atıyor. Bu yolculuk iki güçlü temele dayanıyor: Ford Pro ile ticari...

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler üzerinde çalışmalarını hızlandırdı. Bu çerçevede...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını resmen duyurdu; bu hamle,...

Toyota RAV4 modellerinde karşılaşılan sorunlar…

Toyota RAV4’ün beşinci nesli 2019 yılında piyasaya sürüldüğünde, büyük tasarım ve altyapı değişiklikleriyle dikkat çekti. Ancak bu yenilikler bazı...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim ayındaki -%0,8'den sonra üst...

Stellantis, yeni nesil BEV modellerinin gelişim hızını artırmak için çalışmalarına devam ediyor. Bu kapsamda Stellantis; TotalEnergies ve Mercedes-Benz ile birlikte, Automotive Cells Company’nin Avrupa’da planlanan üç fabrikadan ilki olarak, Fransa’nın Billy-Berclau Douvrin kentindeki devasa batarya fabrikasının açılışını kutladı. Fransa’daki açılışı yapılan ilk ACC batarya gigafabrikası, yüksek performanslı bataryaların üretimini hızlandırıyor.Stellantis, 2030’a kadar 75 farklı batarya elektrikli araca ulaşacak. Temiz, güvenli ve ulaşılabilir fiyatlı mobiliteyi sağlamak için mevcut tüm batarya teknolojilerinden yararlanıyor.Batarya fabrikasının açılışıyla ilgili açıklamalar yapan Stellantis CEO’su Carlos Tavares, “2020’de bu ortaklığa başlarken, mobilitede elektrikliye geçiş planımıza güç katacak elektrikli araç bataryaları geliştirmek için iddialı bir zaman çizelgesi hazırladık. Dare Forward 2030 stratejisini uygulamaya devam ediyor ve 2038 yılına kadar net 0 karbon hedefimize doğru ilerliyoruz. Stellantis, ileri teknoloji elektrikli araç çözümleriyle Avrupa’da elektrikliye geçiş hamlesine aktif olarak katkıda bulunuyor” dedi.

Dünyanın önde gelen otomotiv gruplarından Stellantis, elektrikli mobiliteye geçiş sürecini son sürat devam ettiriyor. Bu kapsamda Stellantis; TotalEnergies ve Mercedes-Benz ile birlikte, Automotive Cells Company’nin (ACC), Avrupa’da planlanan üç fabrikadan ilki olarak, Fransa’nın Billy-Berclau Douvrin kentindeki devasa batarya fabrikasının açılışını kutladı. 2020 yılında Stellantis ve TotalEnergies/Saft tarafından kurulan ACC’ye Mercedes-Benz 2022’de ortak oldu.İlk üretim kapasitesi 13 gigawatt-saat (GWsa) olan ve 2030 yılında 40Gwsa’e yükselecek olan tesis, minimum CO2 ayak izi ile yüksek performanslı lityum-iyon bataryalar sağlayacak.

2030’a kadar 400 Gwsa güvence altında!

Fransa’daki açılışı yapılan ilk ACC batarya Gigafactory (gigafabrika), Avrupa’daki üç üretim tesisinden ilki ve bu tesis 2023 yılı bitmeden faaliyete geçecek.Gigafactory, Stellantis’in 2030 yılına kadar Avrupa’da batarya üretim kapasitesini 250 GWsa’e çıkarma hedefine katkıda bulunacak ve şirketi, Stellantis markalarının tamamı için, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayan batarya teknolojileri paketi sunma misyonunda daha da ileriye taşıyacak. Stellantis, Avrupa ve Kuzey Amerika’daki beş gigafabrika ve ek tedarik sözleşmeleriyle 2030 yılına kadar yaklaşık 400 GWsa kapasiteyi güvence altına alıyor.

Batarya fabrikasının açılışıyla ilgili açıklamalar yapan Stellantis CEO’su Carlos Tavares, “2020’de bu ortaklığa başlarken, mobilitede elektrikliye geçiş planımıza güç katacak elektrikli araç bataryaları geliştirmek için iddialı bir zaman çizelgesi hazırladık” dedi. Stellantis olarak “Dare Forward 2030” stratejisini uygulamaya devam ettiklerini vurgulayan Carlos Tavares, “2038 yılına kadar net 0 karbon hedefimize doğru ilerliyoruz. Stellantis, ileri teknoloji elektrikli araç çözümleriyle Avrupa’da elektrikliye geçiş hamlesine aktif olarak katkıda bulunuyor. Ayrıca sürdürülebilir bir gelecek noktasında Fransa’yı destekliyor. Avrupa’nın rekabet gücünü güçlendirmek için, birlikte güçlü bir koalisyon oluşturduğumuz için, ACC’ye dahil olan herkesi tebrik ediyorum” diye konuştu.

BEV model sayısı 1 yılda ikiye katlanacak!

Stellantis’in bugün itibarıyla pazarda 24 adet BEV (Batarya elektrikli araç) modeli bulunuyor. Şirket, 2024 yılı sonunda bunu neredeyse ikiye katlayarak 47’ye çıkaracak. Stellantis, 2030 yılına kadar dünya genelinde 75’in üzerinde BEV ve küresel BEV satışının 5 milyon olmasını hedefliyor. Bugün Stellantis’in elektrikli araçları; Peugeot e-208 ve Fiat 500e, Fransa’da en çok satan ilk 5 ve Avrupa’da ilk 10 arasında yer alıyor.Batarya kimyaları sürekli olarak gelişiyor. Stellantis, geniş müşteri tabanının farklı ihtiyaçlarını karşılamak; temiz, güvenli ve ulaşılabilir fiyatlı mobilitesağlamak üzere tüm teknolojileri araştırıyor. Factorial’ın katı hal batarya teknolojisi ve Lyten’in lityum kükürt bataryaları gibi umut verici yenilikçi çözümler, herkes için daha sürdürülebilir bir elektrikli araç deneyimi yaratarak gelişmiş araç performansı ve müşteri deneyimi sağlamaya yardımcı olacak.

Stellantis çalışanlarına 400 saatlik batarya kursu!

Batarya üretiminin yanı sıra Stellantis, ACC, Metalurji Endüstrileri Birliği, eyalet ve bölge; beceri geliştirme ve yeniden beceri kazanma programının bir parçası olarak Douvrin Batarya Eğitim Merkezi’ni kuruyor. Stellantis çalışanları, 400 saatlik bir kursla batarya üretiminde yeni beceriler kazanacak ve Hauts-de-France bölgesinin elektrikliye geçişi için sektörde rekabet etmesine yardımcı olacak. 2025 yılına kadar batarya üretim tesisine en az 600 çalışan katılacak.Stellantis, 2030 yılına kadar Avrupa’daki binek batarya elektrikli araç satış karmasında yüzde 100’e ve Amerika Birleşik Devletleri’ndeki binek ve hafif ticari batarya elektrikli araç satış karmasında yüzde 50’ye ulaşmayı planladığını duyurdu. Stellantis, 2038 yılına kadar, kalan emisyonların tek haneli yüzde telafisi ile, tüm kapsamlar dahil, net 0 karbon bir şirket olma yolunda ilerliyor.

Diğer Haberler

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery tesisi, enerji depolamanın yanı sıra...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını...

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group...

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolardan işlem görüyor. Dün 63,79 dolara kadar yükselen Brent petrolün...

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler...

PEUGEOT, Tofaş Fabrikası’nda yeni Expert Traveller’ın üretimine başladı

Otomotiv dünyasının önde gelen markası PEUGEOT, hafif ticari araç ürün gamıyla Türkiye’de kullanıcılara yenikler sunmaya...