Stellantis ve Orano, Elektrikli Araç Batarya Geri Dönüşümü Anlaşması İmzaladı

®
Çok Okunanlar

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası...

Uber, İstanbul’da yeni bir merkez açmaya hazır…

200 milyon doların üzerinde yatırım planlanıyor...Uber, ESMA Sultan Yalısı'nda düzenlenen Uber Türkiye Küresel Teknoloji Geliştirme ve Yazılım Merkezi'nin açılışı...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde...

BYD, bir yıl içinde toplamda 200 binden fazla aracını geri çağırdı

Çinli elektrikli araç devi BYD, tarihinin en büyük geri çağırma kararını 2 hafta önce aldı. Şirket, tasarım kusurları ve...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı...

Ford, motor üretmek için Hindistan’a 370 milyon dolar yatırım yaptı

Ford Motor Company, Hindistan'daki üretimi canlandırmak için 32.5 milyar rupi, yani yaklaşık 366 milyon dolar yatırım yapacak ve güneydeki...

Stellantis, batarya elektrikli araç malzemelerinin sürdürülebilir yönetimini ve 2038 yılına kadar 0karbonlu bir şirket olmaya yönelik Dare Forward 2030 stratejik planını desteklemek üzere yeni bir ortaklığa imza atıyor. Orano şirketiyle imzalanan mutabakat ile Stellantis, desteklediği döngüsel ekonomi yaklaşımı ile kobalt, nikel ve lityumun geri kazanılması için önemli bir adım atmış oldu. İşbirliği ile ayrıca yeni bataryalarda geri dönüştürülmüş malzemelerin kullanılmasına ilişkin Avrupa Birliği (AB) 2031 batarya yönetmeliğine uyum sağlanacak. Ortaklık, sektörün üretim ve tüketime yönelik, küresel, döngüsel, ekonomik yaklaşımını destekleyen ilk girişim dalgası olarak öne çıkıyor.

Elektrikli araç dönüşümü için çalışma ve yatırımlarına aralıksız devam eden Stellantis, gerçekleştirdiği işbirlikleriyle süreci hızlandırıyor. Bu kapsamda Stellantis N.V. ve Orano, ömrünü tamamlamış elektrikli araç bataryalarının, Genişletilmiş Avrupa ile Kuzey Amerika’daki dev fabrikalardan gelen hurdaların geri dönüştürülmesine yönelik ortak girişim kurmak içinbir mutabakat imzaladığını duyurdu. Gerçekleştirilen işbirliği,Stellantis’in elektrikli araç batarya değer zincirindeki konumunu güçlendirirken, elektrikliye geçiş ve enerji geçişi için gerekli olan kobalt, nikel ve lityuma ek erişimi kolaylaştıracak.

Kara kütle ve aktif kütle üretilecek!

Konuyla ilgili değerlendirme yapan Döngüsel Ekonomi İş Biriminden Sorumlu Stellantis Kıdemli Başkan Yardımcısı Alison Jones,“Birleşmiş Milletler’in Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri, doğal kaynak kıtlığı ve sürdürülebilirlik sorununun üstesinden gelmek için, Orano gibi çözümler bulma ihtiyacını doğruluyor. Stellantis, Dare Forward 2030 stratejik planımız doğrultusunda döngüsel ekonomi taahhüdünü yerine getirerek üretim ve tüketim modelini değiştirmeye kararlı” dedi.

Ortak girişim, mevcut süreçlerin dışına çıkan, lityum iyon bataryaların tüm malzemelerinin geri kazanılmasına ve yeni katot malzemelerinin üretilmesine olanak tanıyan Orano’nun yenilikçi, düşük karbon teknolojisinden yararlanıyor. Ortak girişim, “Kara Kütle” veya “Aktif Kütle” olarak da bilinen malzemeler üretecek.Bu, Orano’nun Fransa-Dunkirk’te inşa edilecek hidrometalurji tesisinde rafine edilecek. Böylece malzemeler, bataryalarda yeniden kullanılabilecek ve döngüsel ekonominin döngüsü tamamlanacak.

Entegre değer zincirinde kilit oyuncu!

Yenilikçi ön arıtma yaklaşımı ve ileri teknoloji hidrometalurji teknolojisi sayesinde metallerin geri kazanım oranları yüzde 90’ın üzerine ulaşabiliyor. Bu, OEM’lerin elektrikli araç bataryalarında Avrupa Komisyonu’nun öngördüğü geri dönüşüm oranına ulaşmasını ve iş modelinin sürdürülebilirliğini sağlıyor. Stratejik metallere olan talebin arttığı ve Avrupa’nın bu metallerebağımlı olduğu bir ortamda Orano, kendisini batarya geri dönüşümünden katot malzemelerinin üretimine kadar entegre değer zincirinde kilit bir oyuncu olarak konumlandırıyor.

Stellantis gibi büyük bir oyuncuyla, kullanılmış elektrikli bataryaların geri dönüşümüne yönelik böyle bir ortaklığa başlamaktan memnuniyet duyduklarını ifade eden Orano Grubu İnovasyon, Ar-Ge ve Nükleer Tıp, Mıknatıslar ve Bataryalar Direktörü Guillaume Dureau, “Gerçek anlamda kapalı bir döngüye olanak tanıyan, yenilikçi ve çığır açan sürecimizle uzmanlığımızı ve bilgi birikimimizi sunmaktan gurur duyuyoruz. Orano, enerji dönüşümü ve döngüsel ekonomi için, stratejik malzemelerin geri dönüştürülmesiyle, düşük karbonekonomisini geliştirme konusundaki kararlılığını sürdürüyor” diye konuştu.

Hedef, geri dönüşüm gelirini 10 kat artırmak!

Stellantis’in Dare Forward 2030 stratejik planının bir parçası olarak Döngüsel Ekonomi İş Birimi, geri dönüşüm gelirlerini 10 kat artırmayı ve 2030 yılına kadar toplam döngüsel ekonomi gelirlerinde 2 milyar Euro’nun üzerinde bir rakama ulaşmayı hedefliyor. Stellantis, 2038 yılına kadar, tüm kapsamlar dahil olmak üzere, kalan emisyonların tek haneli yüzdesel telafisi ile net karbon 0 şirket olma yolunda ilerliyor.Yeni ticari geri dönüşüm oluşumu, aynı zamanda Stellantis’in ortaklarına, satış sonrası ağına ve diğer OEM’lere, kullanım ömrünü tamamlayan bataryaları ve devasa fabrikalardan gelen hurdaları yönetmeye yönelik bir çözüm sağlayacak. Üretim, mevcut Stellantis varlıkları ve tesisleri yeniden kullanılarak, 2026’nın ilk yarısında başlayacak. Stellantis ve Orano çalışanlarına kazandırılan yeni beceriler ve becerilerini artırmak için yapılan yatırımlar, ekiplere yeni görevlerinde sürdürülebilir perspektifler açacak.

Diğer Haberler

Ford, motor üretmek için Hindistan’a 370 milyon dolar yatırım yaptı

Ford Motor Company, Hindistan'daki üretimi canlandırmak için 32.5 milyar rupi, yani yaklaşık 366 milyon dolar yatırım yapacak ve güneydeki Tamil Nadu eyaletindeki Maraimalai Nagar...

Uber, İstanbul’da yeni bir merkez açmaya hazır…

200 milyon doların üzerinde yatırım planlanıyor...Uber, ESMA Sultan Yalısı'nda düzenlenen Uber Türkiye Küresel Teknoloji Geliştirme ve Yazılım Merkezi'nin açılışı için düzenlenen etkinlikte, İstanbul'da yeni...

Renault ve Geely arasındaki küresel ittifakta bir adım daha

Volvo'yu satın alan Çinli üretici, Renault Brezilya'nın %26,4'ünü aldı. Halihazırda Volvo'nun sahibi olan Çinli dev Geely Holding Group, Renault Grubu ile Renault do Brasil'in %26,4 hissesini satın almak için stratejik bir anlaşma...

Volkswagen CEO’su, Porsche’nin “büyük bir krizden” geçtiğini kabul etti

Otomobil üreticisi, bu yılın Ocak ve Eylül ayları arasında faaliyet kârında %99'dan fazla düşüş bildirdi.  Alman üst düzey otomobil üreticisi Porsche, yakın tarihinin en...

Togg premium segmente giriyor: çift motor, 4 saniyede hızlanma ve benzersiz tasarım

Çift motorlu Türk elektrikli otomobilleri Togg T10X ve T10F 4More'un satışına başlandı. Türk üretici Togg, elektrikli araçlarının yeni versiyonları T10X 4More Obsidiyen ve T10F...

BYD, bir yıl içinde toplamda 200 binden fazla aracını geri çağırdı

Çinli elektrikli araç devi BYD, tarihinin en büyük geri çağırma kararını 2 hafta önce aldı. Şirket, tasarım kusurları ve batarya kaynaklı güvenlik riskleri nedeniyle...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı yeniden keşfetmenizi sağlayacak. İleri teknolojisi,...

Ford, motor üretmek için Hindistan’a 370 milyon dolar yatırım yaptı

Ford Motor Company, Hindistan'daki üretimi canlandırmak için 32.5 milyar rupi, yani yaklaşık 366 milyon dolar...

Uber, İstanbul’da yeni bir merkez açmaya hazır…

200 milyon doların üzerinde yatırım planlanıyor...Uber, ESMA Sultan Yalısı'nda düzenlenen Uber Türkiye Küresel Teknoloji Geliştirme...

Renault ve Geely arasındaki küresel ittifakta bir adım daha

Volvo'yu satın alan Çinli üretici, Renault Brezilya'nın %26,4'ünü aldı. Halihazırda Volvo'nun sahibi olan Çinli dev Geely Holding Group, Renault Grubu ile Renault do...

Volkswagen CEO’su, Porsche’nin “büyük bir krizden” geçtiğini kabul etti

Otomobil üreticisi, bu yılın Ocak ve Eylül ayları arasında faaliyet kârında %99'dan fazla düşüş bildirdi. ...

Togg premium segmente giriyor: çift motor, 4 saniyede hızlanma ve benzersiz tasarım

Çift motorlu Türk elektrikli otomobilleri Togg T10X ve T10F 4More'un satışına başlandı. Türk üretici Togg,...

BYD, bir yıl içinde toplamda 200 binden fazla aracını geri çağırdı

Çinli elektrikli araç devi BYD, tarihinin en büyük geri çağırma kararını 2 hafta önce aldı....

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...