Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

®
Çok Okunanlar

Stellantis Dünya Engelliler Günü’nde Herkes İçin Alfa Romeo Tonale

Stellantis Dünya Engelliler Günü’nde Herkes İçin Alfa Romeo Tonale’nin Prömiyerini Yaptı! Stellantis’te Hedef Güvenlik ve Tasarımdan Ödün Vermeden Herkese Uygun...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli süper sedanla ürün gamı...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim ayındaki -%0,8'den sonra üst...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu....

Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı….

Fiesta geri döndü...Ford, Avrupa'da uygun fiyatlı elektrikli araçlar için Renault AmpR platformunu kullanacak... Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı:...
Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı!
Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı!
Stellantis Dış Kaynaklı Olumsuzluklara Rağmen Daha Büyük İyileşme Adımları Atıyor!
Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis N.V., yılın ilk yarısıyla ilgili finansal sonuçlarını açıkladı. Buna göre şirket, yılın ilk yarısını 74,3 milyar Euro’luk net gelirle kapatırken 2024’ün ikinci yarısına kıyasla sevkiyatlar, AOI ve sanayi serbest nakit akışındaki artış dikkat çekti. Konu hakkında değerlendirme yapan Stellantis CEO’su Antonio Filosa, “Çalışanlarımızın gücü, enerjisi ve fikirleri ve ayrıca şu anda piyasaya sunduğumuz harika yeni ürünlerimiz ile Stellantis’te doğru olan her şeyden faydalanarak başaracağız. 2025 yılı zorlu geçiyor, ancak aynı zamanda kademeli bir iyileşme yılı oluyor. Yeni liderlik ekibimiz, zorluklar konusunda gerçekçi olmakla birlikte, kârlı büyümeyi yeniden tesis etmek ve sonuçları önemli ölçüde iyileştirmek için gerekli zor kararları almaya devam edecek” dedi.Stellantis, 2025’in ikinci yarısında kademeli iyileşmenin devam etmesini bekliyor.

Mobilitenin her alanına yatırım yapan dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis N.V., 2025 yılının ilk yarısına ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, 74,3 milyar Euro net gelir elde ettiğini duyurdu; bu rakam, 2024’ün aynı dönemine göre yüzde 13’lük bir düşüşe işaret ediyor. Söz konusu gerileme, ağırlıklı olarak Kuzey Amerika ve Genişletilmiş Avrupa bölgelerindeki performans düşüşünden kaynaklanırken, Güney Amerika’daki büyüme bu etkiyi kısmen dengeledi. Sonuçlar ayrıca döviz kuru baskıları, gümrük vergileri ve Avrupa hafif ticari araç (LCV) pazarındaki hacim düşüşlerinin etkilerini de yansıtıyor. Zorlu finansal tabloya rağmen Stellantis, stratejik liderlik değişimleri ve güncellenen odak alanlarıyla geleceğe daha güçlü bir şekilde hazırlanıyor.

Zor kararlar almaya devam edeceğiz!
Finansal sonuçları değerlendiren Stellantis CEO’su Antonio Filosa, “Özellikle çalışanlarımızın gücü, enerjisi ve fikirleri, ayrıca da şu anda piyasaya sunduğumuz harika yeni ürünlerimiz ile, Stellantis’te doğru olan her şeyden faydalanarak başaracağız.2025 yılı zorlu geçiyor, ancak aynı zamanda kademeli bir iyileşme yılı oluyor. 2025’in ilk yarısını 2024’ün ikinci yarısıyla karşılaştırdığımızda; dış etkenlerin giderek zorlaştığı bir ortam olmasına rağmen hacimlerde, net gelirlerde ve faaliyet kârında (AOI) iyileşme belirtileri görülüyor. Yeni liderlik ekibimiz, zorluklar konusunda gerçekçi olmakla birlikte, kârlı büyümeyi yeniden tesis etmek ve sonuçları önemli ölçüde iyileştirmek için gerekli zor kararları almaya devam edecek” dedi.

Stellantis N.V.’nin yılın ilk yarısındaki düzeltilmiş faaliyet geliri (AOI)0,5 milyar Euro seviyesinde gerçekleşti. Şirketin AOI marjı ise yüzde 0,7 oldu. Stellantis’in endüstriyel serbest nakit akışı 3,0 milyar Euro’yu bulurken toplam endüstriyel likidite de 30 Haziran 2025 itibariyle 47,2 milyar Euro seviyesinde gerçekleşti ve net gelire oranla hedeflenen seviyenin üzerinde sonuçlandı. Stellantis’in toplam stok seviyesi ise 1,2 milyon adet ile 2024 sonuna göre az da olsa artış gösterdi. Yeni ürün lansmanları ve sevkiyatlardaki yüzde 5’lik artış da finansal verilere destek sağladı. Şirket, 2024’ün ikinci yarısına kıyasla sevkiyatlar, net gelir, AOI ve sanayi serbest nakit akışındaki artışla büyüme trendini sürdürdü. Stellantis, 2025’in ikinci yarısında kademeli iyileşmenin devam etmesini bekliyor.

Yeni liderlik ekibi görevine başladı!
Stellantis, 28 Mayıs 2025 tarihinde Yönetim Kurulu’nun oy birliğiyle Antonio Filosa’yı yeni CEO olarak seçtiğini duyurmuştu. Filosa, 23 Haziran 2025 itibarıyla görevine başladı. İnsan odaklı yönetim anlayışı, şirketteki başarılarla dolu geçmişi ve otomotiv sektöründeki zorluklara karşı net vizyonu ile dikkat çeken Antonio Filosa, göreve başladığı gün Stellantis’in yeni liderlik ekibini açıkladı. Otomotiv sektöründe derin tecrübeye sahip isimlerden oluşan bu ekipte, birçok başarılı yönetici ilk kez üst düzey pozisyonlara gelirken, çoğu yöneticiye daha geniş sorumluluklar verildi.Filosa, 18 Temmuz 2025 tarihinde gerçekleştirilen Olağanüstü Genel Kurul’da Stellantis Yönetim Kurulu Üyeliği ve İcra Kurulu Üyeliği görevlerine resmen atandı.

Yeni ürünlerle büyüme hız kazandı!
Stellantis, 2025’in ilk yarısında ticari iyileşme kapsamında dört yeni model pazara sundu: Citroën C3 Aircross, Fiat Grande Panda, Opel/Vauxhall Frontera ve Ram ProMaster Cargo BEV. Ayrıca Ram 2500 ve 3500 Heavy Duty, Citroën C4/C4X ve Opel Mokka gibi popüler modellerde önemli güncellemeler yapıldı. Bu yeni ürünler sayesinde EU30 pazar payında 2024’ün ikinci yarısına kıyasla 127 puanlık artış sağlandı. Kuzey Amerika’daki sipariş hacmin de kayda değer iyileşme gözlemlenirken bu durumun gelecek dönem performansını desteklemesi bekleniyor. Stellantis, 2025 yılı boyunca toplam 10 yeni modelin lansmanını planlıyor. Bunlar arasında, yılın ikinci yarısında pazara sunulacak, STLA Medium platformuna sahip üç model yer alıyor: Jeep® Compass, Citroën C5 Aircross ve DS No:8. Bu modeller, kısa süre önce tanıtılan Peugeot 3008, 5008 ve Opel/Vauxhall Grandland ile birlikte ürün gamını tamamlayacak.Müşteri geri bildirimlerine doğrudan yanıt olarak Ram, 2026 model Ram 1500’da 5.7 litrelik HEMI® V-8 motorun geri döneceğini duyurdu. İlk araçların 2025’in ikinci yarısında bayilere ulaşması bekleniyor. Aynı dönemde üretimi 2023’ten bu yana durdurulmuş olan bazı ikonik modeller de yeniden üretime alınacak: hibrit Jeep® Cherokee ve içten yanmalı Dodge Charger SIXPACK. Ayrıca dört kapılı Charger Daytona da ürün ailesine katılıyor.

Peugeot, GTi serisinin geri dönüşünü 2025 Le Mans 24 Saat yarışında tanıttığı yeni 208 GTi modeliyle duyurdu.Buna ek olarak, Fiat Titano pick-up modeli Arjantin pazarına sunuldu. Yeni motor ve şanzımanla donatılan araç, Stellantis’in Córdoba, Arjantin’deki tesisinde üretiliyor.
Stellantis, 2025 yılına ilişkin net gümrük vergisi etkisinin yaklaşık 1,5 milyar Euro olacağını öngörüyor. Bu tutarın 0,3 milyar Euro’luk kısmı 2025’in ilk yarısında gerçekleşti. Şirket, yetkili kurumlar ile aktif iletişimini sürdürürken, uzun vadeli senaryo planlamalarına da devam ediyor.

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...