Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

®
Çok Okunanlar

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma noktalarından biri olan Equip...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen Maxus, Türkiye hafif...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor. Sportif karakterini korurken malzemeleri...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile yeni bir hizmet anlaşması...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni bir ihaleyi daha kazandı....
Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı!
Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı!
Stellantis Dış Kaynaklı Olumsuzluklara Rağmen Daha Büyük İyileşme Adımları Atıyor!
Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis N.V., yılın ilk yarısıyla ilgili finansal sonuçlarını açıkladı. Buna göre şirket, yılın ilk yarısını 74,3 milyar Euro’luk net gelirle kapatırken 2024’ün ikinci yarısına kıyasla sevkiyatlar, AOI ve sanayi serbest nakit akışındaki artış dikkat çekti. Konu hakkında değerlendirme yapan Stellantis CEO’su Antonio Filosa, “Çalışanlarımızın gücü, enerjisi ve fikirleri ve ayrıca şu anda piyasaya sunduğumuz harika yeni ürünlerimiz ile Stellantis’te doğru olan her şeyden faydalanarak başaracağız. 2025 yılı zorlu geçiyor, ancak aynı zamanda kademeli bir iyileşme yılı oluyor. Yeni liderlik ekibimiz, zorluklar konusunda gerçekçi olmakla birlikte, kârlı büyümeyi yeniden tesis etmek ve sonuçları önemli ölçüde iyileştirmek için gerekli zor kararları almaya devam edecek” dedi.Stellantis, 2025’in ikinci yarısında kademeli iyileşmenin devam etmesini bekliyor.

Mobilitenin her alanına yatırım yapan dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis N.V., 2025 yılının ilk yarısına ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, 74,3 milyar Euro net gelir elde ettiğini duyurdu; bu rakam, 2024’ün aynı dönemine göre yüzde 13’lük bir düşüşe işaret ediyor. Söz konusu gerileme, ağırlıklı olarak Kuzey Amerika ve Genişletilmiş Avrupa bölgelerindeki performans düşüşünden kaynaklanırken, Güney Amerika’daki büyüme bu etkiyi kısmen dengeledi. Sonuçlar ayrıca döviz kuru baskıları, gümrük vergileri ve Avrupa hafif ticari araç (LCV) pazarındaki hacim düşüşlerinin etkilerini de yansıtıyor. Zorlu finansal tabloya rağmen Stellantis, stratejik liderlik değişimleri ve güncellenen odak alanlarıyla geleceğe daha güçlü bir şekilde hazırlanıyor.

Zor kararlar almaya devam edeceğiz!
Finansal sonuçları değerlendiren Stellantis CEO’su Antonio Filosa, “Özellikle çalışanlarımızın gücü, enerjisi ve fikirleri, ayrıca da şu anda piyasaya sunduğumuz harika yeni ürünlerimiz ile, Stellantis’te doğru olan her şeyden faydalanarak başaracağız.2025 yılı zorlu geçiyor, ancak aynı zamanda kademeli bir iyileşme yılı oluyor. 2025’in ilk yarısını 2024’ün ikinci yarısıyla karşılaştırdığımızda; dış etkenlerin giderek zorlaştığı bir ortam olmasına rağmen hacimlerde, net gelirlerde ve faaliyet kârında (AOI) iyileşme belirtileri görülüyor. Yeni liderlik ekibimiz, zorluklar konusunda gerçekçi olmakla birlikte, kârlı büyümeyi yeniden tesis etmek ve sonuçları önemli ölçüde iyileştirmek için gerekli zor kararları almaya devam edecek” dedi.

Stellantis N.V.’nin yılın ilk yarısındaki düzeltilmiş faaliyet geliri (AOI)0,5 milyar Euro seviyesinde gerçekleşti. Şirketin AOI marjı ise yüzde 0,7 oldu. Stellantis’in endüstriyel serbest nakit akışı 3,0 milyar Euro’yu bulurken toplam endüstriyel likidite de 30 Haziran 2025 itibariyle 47,2 milyar Euro seviyesinde gerçekleşti ve net gelire oranla hedeflenen seviyenin üzerinde sonuçlandı. Stellantis’in toplam stok seviyesi ise 1,2 milyon adet ile 2024 sonuna göre az da olsa artış gösterdi. Yeni ürün lansmanları ve sevkiyatlardaki yüzde 5’lik artış da finansal verilere destek sağladı. Şirket, 2024’ün ikinci yarısına kıyasla sevkiyatlar, net gelir, AOI ve sanayi serbest nakit akışındaki artışla büyüme trendini sürdürdü. Stellantis, 2025’in ikinci yarısında kademeli iyileşmenin devam etmesini bekliyor.

Yeni liderlik ekibi görevine başladı!
Stellantis, 28 Mayıs 2025 tarihinde Yönetim Kurulu’nun oy birliğiyle Antonio Filosa’yı yeni CEO olarak seçtiğini duyurmuştu. Filosa, 23 Haziran 2025 itibarıyla görevine başladı. İnsan odaklı yönetim anlayışı, şirketteki başarılarla dolu geçmişi ve otomotiv sektöründeki zorluklara karşı net vizyonu ile dikkat çeken Antonio Filosa, göreve başladığı gün Stellantis’in yeni liderlik ekibini açıkladı. Otomotiv sektöründe derin tecrübeye sahip isimlerden oluşan bu ekipte, birçok başarılı yönetici ilk kez üst düzey pozisyonlara gelirken, çoğu yöneticiye daha geniş sorumluluklar verildi.Filosa, 18 Temmuz 2025 tarihinde gerçekleştirilen Olağanüstü Genel Kurul’da Stellantis Yönetim Kurulu Üyeliği ve İcra Kurulu Üyeliği görevlerine resmen atandı.

Yeni ürünlerle büyüme hız kazandı!
Stellantis, 2025’in ilk yarısında ticari iyileşme kapsamında dört yeni model pazara sundu: Citroën C3 Aircross, Fiat Grande Panda, Opel/Vauxhall Frontera ve Ram ProMaster Cargo BEV. Ayrıca Ram 2500 ve 3500 Heavy Duty, Citroën C4/C4X ve Opel Mokka gibi popüler modellerde önemli güncellemeler yapıldı. Bu yeni ürünler sayesinde EU30 pazar payında 2024’ün ikinci yarısına kıyasla 127 puanlık artış sağlandı. Kuzey Amerika’daki sipariş hacmin de kayda değer iyileşme gözlemlenirken bu durumun gelecek dönem performansını desteklemesi bekleniyor. Stellantis, 2025 yılı boyunca toplam 10 yeni modelin lansmanını planlıyor. Bunlar arasında, yılın ikinci yarısında pazara sunulacak, STLA Medium platformuna sahip üç model yer alıyor: Jeep® Compass, Citroën C5 Aircross ve DS No:8. Bu modeller, kısa süre önce tanıtılan Peugeot 3008, 5008 ve Opel/Vauxhall Grandland ile birlikte ürün gamını tamamlayacak.Müşteri geri bildirimlerine doğrudan yanıt olarak Ram, 2026 model Ram 1500’da 5.7 litrelik HEMI® V-8 motorun geri döneceğini duyurdu. İlk araçların 2025’in ikinci yarısında bayilere ulaşması bekleniyor. Aynı dönemde üretimi 2023’ten bu yana durdurulmuş olan bazı ikonik modeller de yeniden üretime alınacak: hibrit Jeep® Cherokee ve içten yanmalı Dodge Charger SIXPACK. Ayrıca dört kapılı Charger Daytona da ürün ailesine katılıyor.

Peugeot, GTi serisinin geri dönüşünü 2025 Le Mans 24 Saat yarışında tanıttığı yeni 208 GTi modeliyle duyurdu.Buna ek olarak, Fiat Titano pick-up modeli Arjantin pazarına sunuldu. Yeni motor ve şanzımanla donatılan araç, Stellantis’in Córdoba, Arjantin’deki tesisinde üretiliyor.
Stellantis, 2025 yılına ilişkin net gümrük vergisi etkisinin yaklaşık 1,5 milyar Euro olacağını öngörüyor. Bu tutarın 0,3 milyar Euro’luk kısmı 2025’in ilk yarısında gerçekleşti. Şirket, yetkili kurumlar ile aktif iletişimini sürdürürken, uzun vadeli senaryo planlamalarına da devam ediyor.

Diğer Haberler

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde etti. Kamiloğlu ve takımı, hem...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...