Stellantis Atlante ağ şarj cihazı ağ programı hızla büyüyor

®
Çok Okunanlar

DS Automobiles, ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası

Formula E’de ikişer defa Pilotlar ve Takımlar Çifte Şampiyonluğu bulunan DS Automobiles, ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası’nın 10....

Batarya maliyetleri 15 yıldan kısa bir sürede yüzde 90 geriledi

Londra Uluslararası Enerji Ajansının (IEA) Bataryalar ve Güvenli Enerji Dönüşümleri Özel Raporu'na göre, düşen maliyetler, inovasyondaki ilerleme ve destekleyici endüstriyel...

Avrupa’da en çok tercih edilen Lexus

Premium otomobil üreticisi Lexus, ocak-mart döneminde satışlarını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 48 artırdı. Şirketten yapılan açıklamaya göre,...

MAN, hidrojen yanmalı motora sahip araç serisi

MAN Truck & Bus, hidrojen yanmalı motora sahip araçları piyasaya süren ilk Avrupalı kamyon üreticisi olmaya hazırlanıyor. Şirket, bu...

Güney Avrupa’da hızlı şarj cihazlarının kurulumunu ilgilendiren Atlante programı şekilleniyor. Ağ, %100 araç-şebeke entegreli (VGI) türünün ilk örneği olacak ve yenilenebilir enerji kaynakları ve depolama sistemleri kullanacak.

Stellantis Group’un 8 Temmuz’da EV Günü’nde yaptığı duyuruların ardından, Atlante programı halihazırda devam ediyor, ilk 700 şarj noktası belirlendi ve bunların %10’u kurulum aşamasında. Kurulacak şarj cihazları 100 kW’dan 175 kW’a kadar dinamik olacak ve Stellantis Group marka otomobil sahiplerine özel ayrıcalıklar sunacak. dedi…

Atlante programının bir diğer önemli unsuru, hızlı şarj cihazlarının Araç-Şebeke Entegre teknolojisi ve enerji depolama sistemleri ile birleşimidir. Benzer uygulamalar için benzersiz olan bu yenilikçi özellik, fotovoltaik elemanlarla kaplı park / şarj istasyonları ile yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı için idealdir. Bu, Torino’daki model üretim tesisinde dünyanın en büyük Araçtan Şebekeye (V2G) ağının oluşturulduğu yeni tamamen elektrikli FIAT 500’ün üretimi vesilesiyle FIAT tarafından uygulanan bir çözümdür.

Atlante projesi, NHOA Group ile NHOA ve Stellantis’in bir konsorsiyumu olan Free2Move eSolutions arasındaki bir işbirliğinin sonucudur. Hedef, 2025 yılına kadar 5.000 hızlı şarj noktasını ve 2030 yılına kadar 35.000’den fazla noktayı etkinleştirmektir. Temelde program, Avrupa Komisyonu’nun yalnızca sıfır emisyonlu satış sağlayan “55’e Uygun” planına bir yanıttır. 2035’ten itibaren araçların yanı sıra her 60 km’de bir hızlı şarj cihazlarının takılması. Son zamanlarda, Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), Avrupa Birliği kurumlarına şarj ağlarının yavaş evrimine dikkat çekti. Şu anda Avrupa’da bulunan 225.000 noktadan sadece 25.000’i hızlı şarj sağlıyor.

Küresel e-Mobility’den Anne – Lise Richard , “Güney Avrupa’daki ekspres şarj ağları, otomobilin yeni çağında büyük bir gelişme fırsatı sunarken, aynı zamanda gelecek nesiller için daha iyi bir yarın inşa etmemize olanak sağlayacak,” dedi.

NHOA Group CEO’su Carlalberto Guglielminotti , kendi adına şunları kaydetti: ” COP 26, yenilenebilir enerji ve elektriğe acilen odaklanılması gerektiğini ifade etti. “En iyi beş enerji oyuncusundan biri olarak sahip olduğumuz bilgi birikimi sayesinde, Atlante programı aracılığıyla sürdürülebilir bir şarj çözümü sunabileceğiz ve Avrupa’nın elektrik şebekesinde yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımını artırabileceğiz.”

Free2Move eSolutions CEO’su Roberto Di Stefano , ” Atlante programı , e-mobiliteyi geliştirmek ve uzun mesafeleri şarj etmek için uzun süre beklemeden seyahat etmek için atmamız gereken adımdır  dedi. 

Son Haberler

“Yeni Nesli Otomotive Kazandırmak Zorundayız”

Önemli değişim ve dönüşümlere sahne olan otomotiv sektörünün gölgede kalan satış sonrası hizmetleri alanı, son yıllarda derin bir istihdam...

Diğer Haberler