Dünyanın en büyük otomotiv grupları arasında yer alan Stellantis, önemli iş ortaklıklarına imza atmayı sürdürüyor. Elektrikli yatırımlar konusunda bir çok farklı teknoloji firmasıyla ortaklıklar yapan Stellantis, şimdi ise Amazon iş birliği ile 2024 yılından itibaren markanın yeni dijital kabin platformu STLA SmartCockpit için yazılım çözümleri oluşturacak. Bu kapsamda Stellantis, uzun vadeli ve yazılım odaklı vizyonunu hayata geçirmek için araç platformlarında bulut sağlayıcı olarak Amazon Web Services (AWS) ile çalışacak. Anlaşma doğrultusunda, AWS ve Stellantis, yeni dijital ürünlerin pazara giriş süresini hızlandırmak ve Stellantis’in küresel iş gücünü geliştirmek için ortak mühendislik, inovasyon girişimleri ve araçlar devreye alıyor. Amazon, 2023’te yeni Ram ProMaster BEV’in (Bataryalı Elektrikli Araç) ilk müşterisi olacak ve böylece Amazon’un sürdürülebilir dağıtım ağı daha da genişleyecek.
Küresel otomotiv ve mobilite dünyasının önde gelen üretici gruplarından Stellantis N.V. (NYSE/MTA/Euronext Paris: STLA) ve Amazon (NASDAQ: AMZN) araç içi deneyimde çığır açacak bir anlaşmaya imza attı. Milyonlarca Stellantis müşterisinin araç içi deneyimini geliştirecek ve ulaşım endüstrisinin yazılım odaklı sürdürülebilir geleceğe geçişini hızlandıracak çok ayaklı, küresel ve uzun vadeli bu anlaşma ile iki global marka bir araya geldi. Söz konusu anlaşma ile Amazon’un dijital deneyimler, bulut bilişim, yapay zekâ (AI), makine öğrenme konularındaki liderliği ve inovasyonu ile Stellantis’in otomotiv mühendisliği uzmanlığı ve 14 araç markalı portföyü bir araya geliyor.
Sürdürülebilir ulaşım teknolojisi
Mobilite dünyasının en önemli ortaklıklarından biri olan Stellantis, kurulduğu günden bu yana bir otomotiv grubu olmanın çok ötesinde çalışmaları hedeflediğini her zaman ortaya koydu. Önemli teknoloji firmaları ile yaptığı anlaşmalar kapsamında sürdürülebilir ulaşım teknolojileri firması olma yolundaki dönüşümüne şimdi de Amazon Devices, Amazon Web Services (AWS) ve Amazon Last Mile olmak üzere farklı çözümleri içeren iş birliği ile devam ediyor. Stellantis ve Amazon, araç geliştirme, bağlı araç içi deneyimleri yaratma ve yeni nesil otomobil yazılım mühendislerinin eğitimi dahil olmak üzere teknoloji ve yazılım konularında iş birliği yapacak. İki şirket, müşterilerin dijital yaşamlarına kusursuz entegre olacak ve düzenli kablosuz (OTA) yazılım güncellemeleriyle zaman içinde katma değer yaratacak yazılım tabanlı ürün ve hizmetler geliştirecek.
“Otomotiv sanayisini dönüştürüyoruz”
Amazon CEO’su Andy Jassy Amazon’un son 20 yılda bulut bilişimde, yapay zekâ ve makine öğrenmesi alanlarında dünya lideri olmak için teknoloji, deneyim ve inovasyon kültürü inşa ettiğini vurgulayarak, “Bu yeteneklerimizi Alexa, Kindle ve Fire TV gibi ürün ve hizmetler aracılığıyla dünya genelindeki müşterilerimiz için hayatı güzelleştirmek amacıyla kullandık. Binlerce şirketin AWS sayesinde kendini ve sanayilerini dönüştürmesini sağladık. Otomotiv sanayisini dönüştürmek ve araç içi deneyimi yeniden icat etmek için Stellantis’le iş birliği yapmaktan heyecan duyuyoruz. Hareket halindeki her anın akıllı, güvenli ve her bir yolcu için kişiselleştirilebilir olması için çalışıyoruz. Birlikte Stellantis’in geleneksel otomobil üreticisinden, yazılım odaklı gelişim ve mühendislikte küresel lidere dönüşmesinin temelini oluşturacağız” şeklinde konuştu.
“Araçlarımızı kişiselleştirilmiş yaşam alanlarına dönüştüreceğiz”
Stellantis CEO’su Carlos Tavares, “Amazon ile birlikte çalışmak hem mevcut yetkinliklerin geliştirilmesine hem de teknoloji liderleriyle kararlı iş birliklerine dayanan yetenek geliştirme yol haritamızın ayrılmaz bir parçasıdır. Bu iş birliği, kilit teknoloji platformlarımızdan biri olan STLA SmartCockpit’e önemli bir uzmanlık kazandıracak. Yapay zekâ ve bulut çözümlerinden faydalanarak, araçlarımızı kişiselleştirilmiş yaşam alanlarına dönüştüreceğiz ve genel müşteri deneyimini geliştireceğiz. Böylece araçlarımız, sürmediğimiz zamanlarda bile en çok vakit geçirilen, en büyüleyici yerler haline gelecek” şeklinde konuştu.
İş birliği, uzman teknolojilerle birden fazla alana odaklanacak:
- STLA SmartCockpit
Amazon ve Stellantis birlikteliğinin ilk göze çarpan ürünü STLA SmartCocpit olacak. 2024 yılından itibaren dünya genelinde milyonlarca Stellantis aracında kullanıma sunulacak olan STLA SmartCockpit’in yazılımı bu birliktelik ile ortaya çıkartılacak. Yazılım odaklı platform; eğlence, Alexa destekli sesli yardım, navigasyon, araç bakımı, e-ticaret ve ödeme hizmetleri için yapay zekâyla geliştirilmiş uygulamalar vasıtasıyla kişiselleştirilmiş ve sezgisel araç içi deneyimleri yaratmak için müşterilerin dijital yaşamlarıyla kusursuz bir şekilde bütünleşecek.
STLA SmartCockpit platformu, araçlar için özel oluşturulmuş Amazon ürünlerini ve çözümlerini kullanacak. Stellantis ise müşteri, marka ve araca özel beceriler oluşturma esnekliğine sahip olacak. Yazılım, uygulama mağazası aracılığıyla hizmetler ve deneyimler sunacak. Bunların tümü, her bir kullanıcının bireysel gereksinim, tercihine uygunluk özellikleri sunan akıllı, uyarlanabilir kullanıcı arayüzü tasarımıyla görüntülenecek.
Kişiselleştirilmiş akıllı yardımcı
STLA SmartCockpit, yola çıkmadan önce evde, yolda veya sonrasında tutkuları onları nereye götürürse götürsün, müşterilerin davranışlarına ve ilgi alanlarına uyum sağlayacak. Bir araçta rota boyunca medya içeriği, ilgi çekici yerler, restoranlar ve diğer eğlence durakları öneren bir aile seyahati planlayıcısı sunabilecekken başka bir araçta ise müşterilerin zorlu arazilerle mücadeleye girmeden önce araç kalibrasyonu yapmalarına ve performansı optimize etmelerine yardımcı olacak dijital bir arazi yardımcısı içerebilecek.
Araç içerisinden ev kontrol edilebilecek
Amazon’un öncü akıllı ev ve güvenlik hizmetleriyle entegrasyon sayesinde müşteriler hareket halindeyken evlerini proaktif biçimde izleyip yönetebilecek. Stellantis müşterileri ayrıca, araçlarına binmeden önce kabin sıcaklığını ayarlamak, servis randevusu oluşturmak veya aksesuar sipariş etmek için özel Alexa becerilerini kullanmak da dahil olmak üzere evlerindeki Alexa özellikli cihazları ile Alexa akıllı telefon uygulamasından araçlarını yönetebilecekler. STLA SmartCockpit’i geliştirilme süreci, çığır açan dijital kokpitler ve kişiselleştirilmiş bağlantılı hizmetler geliştirmek için Stellantis ve Foxconn’un 2021’de kurduğu Mobile Drive ortak girişiminden de yararlanacak.
- Mühendislik ve inovasyon alanında iş birliği!
Birlikteliğin odaklandığı ikinci alan ise yeni nesil bulut özellikli altyapı olacak. Stellantis ve Amazon, STLA SmartCockpit gibi araç platformları için yeni nesil bulut özellikli altyapıyı AWS sayesinde birlikte oluşturmayı planlıyor.
Stellantis, AWS’nin ölçeklenebilir ve dayanıklı gerçek zamanlı veri akışı sağlayan gelişmiş özelliklerinden yararlanarak, güncel markaları ve coğrafyalar arası mevcut araç veri hattını bulut tabanlı veri ağına taşımayı planlıyor. Stellantis mühendisleri, AWS destekli veri ağına geçerek her projeye en uygun araçları ve arayüzü kullanabilecekler. Stellantis ayrıca, çok daha fazla kişiselleştirme ve tahmine dayalı bakım sağlamak üzere AWS makine öğrenmeden yararlanan yeni dijital ürünlerin piyasaya çıkış sürecini de hızlandırmayı hedefliyor.
Her iki şirket de yazılım geliştirme ve test etme, yüksek performanslı simülasyonlar, makine öğrenme modeli eğitimi, veri toplama ile analizini yönetmek için otomatik iş akışları sağlayan “Sanal Mühendislik Tezgâhı” adında bulut tabanlı bir ürün geliştirme ortamı tasarlıyor.
- İnovasyon Merkezleri ile Çevik-Otomatik Yazılım ve Veri Akademisi
Stellantis, kısa süre önce tüm çalışanların yeteneklerinin artırılması için Yazılım Akademisi başlatıldığını duyurdu. Stellantis ve AWS bu kapsamda yazılım, veri ve bulut teknolojisini kapsayacak Çevik-Otomatik Yazılım ve Veri Akademisi adlı yeni bir küresel öğrenme müfredatı başlatmayı planlıyor. Stellantis ayrıca bulut üzerinde veri odaklı bir kuruluşa dönüşümünü hızlandırmak için 2024 yılına kadar AWS’le ilişkili bulut teknolojileri hususunda 5 binden fazla geliştirici ve mühendis eğitecek.
Stellantis ve AWS, geliştirme faaliyetlerini hızlandırmak için her iki şirket uzmanlarının AWS bulut hizmetlerinin genişliğini ve derinliğini kullanarak inovasyon sağlayacağı AWS destekli küresel İnovasyon Merkezleri ağı kuracak.
- Amazon’un Sürdürülebilir Teslimat Ağının Genişletilmesi
Stellantis2018 yılından bu yana Ram ProMaster, Fiat Ducato, Peugeot ve Citroën gibi hafif ticari araçlarla Amazon’un Kuzey Amerika ve Avrupa’daki son teslimat (Last Mile) operasyonlarına on binlerce hafif ticari araçla destek sağladı.
Amazon, İklim Taahhüdünü ve 2040 yılına kadar net sıfır karbonlu olma sözünü desteklemek için son teslimat operasyonlarını da sürdürülebilir yeni çözümlerle dönüştürüyor. Stellantis ile yapılan bir diğer anlaşma kapsamında Amazon, Stellantis’in 2023’te piyasaya sürülecek yeni Ram ProMaster Bataryalı Elektrikli Aracı’nın (BEV) ilk ticari müşterisi olacak. Amazon’un geri bildirimleriyle Stellantis, aracı gelişmiş son teslimat özellikleriyle tasarladı. Amazon bu araçları ABD genelindeki rotalarda hizmete sokacak. Mevcut iş birliği ve uzun vadeli anlaşma kapsamında Stellantis ve Amazon her yıl binlerce BEV ProMaster’ı yollara çıkaracak.
- Güçlü Bir Temel Üzerine İnşa
Bu iş birliği, Stellantis ve Amazon arasındaki mevcut anlaşmanın alanlarını genişletiyor. Stellantis, yeni 2022 Wagoneer ve Grand Wagoneer’in piyasaya sürülmesiyle birlikte Amazon Fire TV deneyimini entegre eden ilk otomobil üreticisi olmuştu. Stellantis ayrıca Alexa teknolojisine dayalı kişiselleştirilmiş, akıllı yapay zekâ ve ses odaklı deneyimler oluşturmayı mümkün kılan Alexa Custom Assistant çözümünü uygulamayı planladığını açıklayan ilk otomotiv OEM’i de oldu. Stellantis bugün dünyanın dört bir yanındaki araçlarında Alexa Entegre ses deneyimini sunarak, navigasyonu, müzik çalmayı, podcast’ler ile sesli kitapları dinlemeyi, çağrı yapmayı, takvimleri yönetmeyi, haberleri dinlemeyi, hava durumunu kontrol etmeyi, akıllı ev cihazların kontrolünü ve daha nicesini kolaylaştırıyor.
Amazon Hakkında
Amazon’un dört temel ilke doğrultusunda hareket ediyor: Rakip odaklı olmak yerine müşteri odaklı, inovasyon tutkusu, operasyonel mükemmelliğe bağlılık ve uzun vadeli düşünme. Amazon, Dünyanın En Müşteri Odaklı Şirketi, Dünyanın En İyi İşvereni ve Dünyanın En Güvenli İş Yeri olmaya çalışıyor. Müşteri incelemeleri, Tek Tıkla alışveriş, kişiselleştirilmiş öneriler, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, Kariyer Seçimi, Fire tabletler, Fire TV, Amazon Echo, Alexa, Just Walk Out teknolojisi, Amazon Studios ve The Climate Pledge, Amazon önlüğünde hayata geçirilen projelerden bazıları. Daha ayrıntılı bilgi için amazon.com/about adresini ziyaret edin ve @AmazonNews’i takip edin.
Amazon Web Servisleri Hakkında
Amazon Web Services, 15 yılı aşkın bir süredir dünyanın en kapsamlı ve geniş çapta benimsenen bulut teklifi. Amazon neredeyse tüm iş yükünü destekleyecek biçimde AWS hizmetlerini sürekli geliştiriyor. Halen bilgi işlem, veri depolama, veri tabanları, ağ iletişimi, analitik, makine öğrenme ve yapay zeka (AI), Nesnelerin İnterneti (IoT), mobil, güvenlik, hibrit, sanal ve artırılmış gerçeklik (VR ve AR), medya ve uygulama gelişimi, konuşlanması ve yönetimi gibi 200’ün üzerinde tam özellikli hizmeti 26 coğrafi bölgedeki 84 Erişilebilir Alan üzerinden sunuyor. Ayrıca Avustralya, Kanada, Hindistan, İsrail, Yeni Zelanda, İspanya, İsviçre ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde 8 AWS Bölgesi ile 24 Erişilebilir Alan daha duyuruldu. En hızlı büyüyen startuplar, en büyük kuruluşlar ve önde gelen devlet kurumları gibi milyonlarca müşteri altyapılarını güçlendirmek, daha çevik olmak ve maliyetleri düşürmek için AWS’ye güveniyor. AWS ile ilgili daha ayrıntılı bilgi için aws.amazon.com adresini ziyaret edebilirsiniz.
Stellantis Hakkında
Stellantis kendine özgü, ulaşılabilir ve güvenilir mobilite çözümleriyle hareket özgürlüğü sunmaya yönelik net bir vizyona sahip, dünyanın önde gelen otomobil üreticilerinden biri ve bir mobilite sağlayıcısıdır. Grubun zengin mirasına ve geniş coğrafi varlığına ek olarak, şirketin en güçlü yönleri sürdürülebilir performansında, güçlü deneyiminde ve dünya çapında çalışanlarının sahip olduğu çeşitli yeteneklerde yatmaktadır. Stellantis, geniş ve ikonik marka portföyünü, , bu markalara tutku ve rekabet aşılayan vizyonerlerin izinde ve hem çalışanlarına hem de müşterilerine hitap eden bir rekabetçilik anlayışıyla daha da geliştirecektir. Stellantis, tüm paydaşları ve faaliyet gösterdiği topluluklar için katma değer yaratırken en büyük değil en iyi olmayı hedeflemektedir.