Güney Kore’nin en büyük mali düzenleyicisi yaptığı açıklamada, iflası büyük iş kayıplarına yol açacağı için SsangYong Motor Co.’yu ayakta tutmanın daha iyi olacağını söyledi.
Finansal Hizmetler Komisyonu (FSC) Başkanı Eun Sung-soo, Ulusal Meclis Ulusal Politika Komitesi toplantısında bir milletvekilinin mali açıdan sorunlu otomobil üreticisinin kaderi hakkındaki sorusunu yanıtlayarak sözlerini dile getirdi.
FSC başkanı, “SsangYong Motor’un taşeronlarını finansal olarak desteklemek zorlu bir görev olacak. Maliyeti beklenenden daha düşükse SsangYong’a bir mali yardım eli uzatmaya odaklanmak (alacaklılar için) daha iyi görünüyor,” dedi.
SsangYong’un Hintli ana ortağı Mahindra & Mahindra Ltd.’nin, Kore birimindeki çoğunluk hissesini satmak için ABD pazarı için araç ithal eden bir California şirketi olan HAAH Automotive Holdings, Inc. ile görüştüğü bildirildi.Ancak henüz ilerleme kaydedilmedi.
SsangYong Pyeongtaek fabrikası 24 Aralık, 28 Aralık, 3-5 Şubat, 8-10 Şubat ve 15-19 Şubat tarihlerinde üretimi durdurdu, çünkü taşeronlar geçmiş anlaşmalar için geciken ödemeler nedeniyle parçaları tedarik etmeyi reddetti.
Ayrı bir gelişmede, ülkenin borsa operatörü Kore Borsası, SsangYong Motor’un Mart ayı sonuna kadar borç ödemesini gösteren belgeler sunmaması durumunda listeden çıkarılabileceğini söyledi.