Spa-Francorchamps’da WEC yeniden start

®
Çok Okunanlar

Michelin Polonya’daki fabrikasını kapattı, Romanya’ya gidecek

Fransız üreticisi Dünyanın önde gelen lastiklerinden Michelin lastikleri Polonya'nın Olsztyn kentindeki fabrikasını kapatıyor. Michelin lastikleri yeni Romanya'daki fabrikasında 4.000...

Ford Otosan Ekosistemdeki Liderliğini Sürdürüyor

”Gelecek Şimdi” vizyonu ile ortaya koyduğu uzun dönemli sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda tüm ekosistemde dönüşümün öncüsü olma amacıyla faaliyetlerini sürdüren...

Trafiğe martta 226 bin 617 aracın kaydı yapılırken 2 bin 239 aracın kaydı silindi

Türkiye İstatistik Kurumu, mart ayına ilişkin motorlu kara taşıtları istatistiklerini açıkladı. Buna göre, martta trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı geçen...

Automechanika Istanbul 2024 için geri sayım başladı

Otomotiv sektörü, üretim ve ihracat hacmini her geçen gün artırarak Türkiye’nin dış ticaretinin gelişmesine ve ekonomik büyümesine katkıda bulunurken,...

FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası (WEC) bu hafta sonu Spa-Francorchamps’da yeniden başlayacak. Uzun bir sezon ortası arasının ardından, Yarışlarda Goodyear lastikleri kullanan üç ekip, altı saatlik yarışı kazanmak için mücadele etmeye hazır. Sezon boyunca Goodyear ile yarışanJota Sport ve Jackie Chan DC Racing ekiplerine , genellikle Avrupa LeMans Serisi’nde (ELMS) yarışan, ancak bu hafta sonu dünya sahnesine çıkacak Portekiz ekibi Algarve Pro Racing’in Goodyear lastikli aracı katılacak.

 Goodyear Eagle F1 SuperSport pist lastikleriyle mücadele eden üç otomobil de açık lastikli tek WEC sınıfı olan LMP2 sınıfında yarışacak Oreca 07 Gibson prototipi. Bu otomobiller, 4,2 litre V8 motorlarla yaklaşık 600 beygir güç üretiyor.

 Goodyear, şu anda sıralamada ikinci ve üçüncü sırada yer alan Jackie Chan DC Racing ve Jota Sports araçlarıyla LMP2 şampiyonluk unvanının sıkı adaylarından. Bunlar arasından Jackie Chan DC Racing takımı son dört yarışı podyumda tamamlamayı başarırken, Jota, Kasım’da Şanghay’da kayda değer bir zafer kazandı.

 Spa-Francorchamps’da Cumartesi düzenlenecek 6 saatlik yarış, altı ay önce Şubat ayında düzenlenen Lone Star Le Mans yarışından bu yana koşulan ilk WEC yarışı olacak. Bu hafta yapılacak yarışın ardından takvimdeki en önemli yarış olan Le Mans 24 Saat yarışından (19-20 Eylül) sonra, Bahreyn 8 Saat yarışı ile (21 Kasım) sezon sona erecek.

 Avrupa Le Mans Serisi, Goodyear takımlarının hazırlanmasına katkı sağladı

15 Ağustos Cumartesi günü düzenlenecek altı saatlik Dünya Dayanıklılık Şampiyonası (WEC) yarışı öncesinde, Avrupa LeMans Serisi’nde ELMS takımlar 9 Ağustos Pazar günü Goodyear Eagle F1 SuperSport pist lastiklerini kullanan 17 aracın yarıştığı Spa-Francorchamps’da dört saatlik bir mücadelede yarıştı.

 Pazar günü yarışa iki araç ile katılacak olan Algarve Pro Racing ve genellikle bu seride yarışmayan, ancak WEC yarışına hazırlık amacıyla bu seride yalnızca bir seferliğine yer alacak Jota Sport için, rekabetin en üst düzeyde olduğu ELMS kapsamındaki bu ekstra pist süresi özellikle faydalı oldu.

 Goodyear Yarış Satış, Test ve Pist Desteği Müdürü Mike McGregor, konu hakkında şunları söyledi: “Jota’nın ELMS yarışına katılmasının nedeni, yarış deneyimi kazanmak ve böylece bu hafta sonu düzenlenecek WEC yarışına daha zinde katılmaktı. Bu durum, bize de teknik hazırlık yapma konusunda yardımcı oluyor ve her iki yarışta da aynı özellikte lastikler kullanıyoruz. Bu ekstra pist süresi, büyük bir fayda sağlayacak. Ayrıca, Algarve Pro’nun katılması bize avantaj sağlıyor. Algarve Pro takımının pilotlarından biri, daha önce lastik geliştirme pilotumuz olan Jon Lancaster. Tüm bunlar, ısı performansı ve optimum teknik yapılandırma için isteyebileceğimiz tüm bilgileri bize sağlıyor. Böylece, WEC yarışı biz ve ortağımız olan takımlar için kesinlikle daha kolay olacak.”

 Yeni, üçüncü tip lastikler aşındırıcı Spa pistinde faydalı olacak

Spa’ya daha yumuşak A tipi lastiklerin yanı sıra, Goodyear’ın Temmuz ayında Paul Ricard Pistinde düzenlenen ELMS yarışında tanıttığı üçüncü tip lastikleri ve B-spec (orta) lastikler getirilecek. Takımlar, bu sezon koşulan iki yarışta bir A (yumuşak) ve C (orta-artı) tipi lastikleri kullandı.

 Spa’nın gerçek bir eski tarz pist ve lastikler için oldukça zorlayıcı olması nedeniyle, uzun yarış süresi boyunca dayanıklılıktan emin olmaları gerektiğini ifade eden McGregor, şunları söyledi: “Diğerlerine kıyasla çok zorlayıcı bir pist. WEC takviminde Spa’ya en yakın pist Şanghay pisti ve ilk zaferimizi orada kazandık. Çıkardığımız dersleri bu hafta kullanacağız.”

“Her ne kadar Spa zorlu bir pist olsa da Şanghay’da lastikleri doğru bir biçimde yönettiğiniz sürece daha yumuşak A tipi lastik malzemesinden de performans elde edebilirsiniz. Takımlarımızla birlikte üzerinde bunun üzerinde çalışıyoruz ve Pazar günkü ELMS yarışından öğrendiklerimiz bize daha fazla yardımcı olacak.”

Son Haberler

Petrol Fiyatları Pazartesi günü geriledi…

Petrol fiyatları, Orta Doğu'daki ateşkes umutları ve ABD Merkez Bankası'nın (Fed) faiz indirimlerinin zamanlamasına ilişkin artan belirsizlikler nedeniyle Pazartesi...

Diğer Haberler