“Škoda, Türkiye Pazarında Etkileyici Bir Performans Sergiliyor”

®
Çok Okunanlar

Renault Scenic E-Tech: tamamen elektrikli orta sınıf SUV 2025’te Avustralya’da

Renault, tamamen elektrikli bir SUV olan yeni Renault Scenic E-Tech’in 2025’in sonlarına doğru Avustralya’ya geleceğini duyurdu. Scenic rozeti, 2001–2010...

iCAUR V23 Bilutu Zirvesi’ni Aşarak Guinness Dünya Rekoru’nu Kırdı

Sınırları aşan teknolojilerle yollara çıkan iCAUR V23, i-AWD Akıllı Elektrikli Dört Çeker Sürüş Sistemi ile“Çölün Everest’i” olarak bilinenve birbirinden...

Tesla, Avrupa EV pazarındaki benzersiz liderliğini sürdürebilecek mi?

Plug-in hibrit (PHEV) teslimatları artmaya devam ederken Tesla, Avrupa'nın en çok satan akülü elektrikli aracı (BEV) unvanını sessizce alıyor....

JAECOO Uluslararası Teknoloji Gecesi Geleceğe Işık

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA ve JAECOO markaları, Wuhu’da gerçekleştirilen Uluslararası Teknoloji...

İnci Holding’in ticari soğutma ve otomotiv mutfak üniteleri

İnci Holding’in ticari soğutma ve otomotiv mutfak üniteleri iş kolundaki yeni kuruluşu Starcool, yenilikçi ve öncü yaklaşımıyla geliştirdiği çözümleri...

Jaguar-LandRover dünya çapında üretime yeniden başladı…

JLR, 1 Eylül’deki siber saldırı sonrası 6 haftalık duruşu bitirip Halewood dahil dünya çapında üretime döndü. Range Rover üretim...

Stellantis ABD’de Sürdürülebilir Büyüme için 13 Milyar Dolarlık Yatırım Yapacak

Stellantis Önümüzdeki 4 Yılda Tarihinin En Büyük Yatırım Hamlesini Hayata Geçirecek! Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, ABD pazarındaki büyümesini...

Škoda Auto Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Martin Jahn Türkiye pazarıyla ilgili olarak yaptığı değerlendirmede, “Türkiye bizim için çok önemli ve stratejik bir pazar. Škoda, Türkiye pazarında etkileyici bir performans sergiliyor. Bu dönemde, Škoda müşterilerine Türkiye genelinde toplamda 35 bin 41 araç teslim edildi ve bir önceki yıla göre teslimatlarında yüzde 80’lik bir artış sağladı. 2023 yılı, Škoda’nın Türkiye’deki başarısının bir yansıması olarak tüm zamanların en yüksek satış hacmi ve Škoda’nın bulunduğu tüm ülkeler arasında yıllık artış açısından 4. sıraya yerleştiği bir yıl oldu. Küresel sıralamada ise 8.nci sıraya yükseldi… Škoda’nın Türkiye’deki pazar payı da önemli ölçüde büyüdü; 2023 yılında yüzde 3,6 pazar payı elde etti. Özellikle, Superb sedan satışlarında liderlik koltuğunu korurken, Scala modeli kendi segmentinde 2. sıraya yerleşerek dikkatleri üzerine çekti. 2024 yılında ise Türkiye pazarında 40 binin üzerinde satış adedine ulaşmak istiyoruz. Bu da önemli bir büyüme anlamına geliyor. Ayrıca yeni kurumsal kimliğimizi de tanıtıyoruz. Böylece yetkili satıcı ve servislerimiz de yeni kurumsal logoya geçecek.” dedi.

Jahn, Škoda olarak Türkiye pazarındaki varlıklarını güçlendirmeyi ve Türk tüketicilere daha fazla heyecan verici ve yenilikçi ürünler sunmayı hedeflediklerini de sözlerine ekledi.

“Škoda Auto Group, 2023 yılını Rekor Satış ile Kapattı”

Škoda Auto olarak global performanslarını da değerlendiren Martin Jahn “2023 yılında teslimatlarımızdaki yıllık yüzde 18,5’lik artış, 2023 yılında müşterilerimize 866 bin 800 araç teslim edilmesini sağladı. Enyaq modelindeki yüzde 52,1’lik artış ise tam elektrikli SUV’un rekor seviyede 81 bin 700 adetlik teslimat yapmasını sağlamış ve onu birçok Avrupa pazarında en çok tercih edilen elektrikli araçlardan biri haline getirmiştir” dedi.

“Otomotiv sektörü önemli dönüşümler yaşıyor”

Global otomotiv pazarını da değerlendiren Jahn “Teknolojik gelişmeler, değişen tüketici tercihleri ve mevzuat değişiklikleri otomotiv sektörünü etkiledi. Özellikle, Ukrayna’daki savaş gibi benzeri görülmemiş koşullar sektörde belirsizlik yarattı. Elektrikli araçların pazar payındaki artış önemli olsa da küresel büyüme yavaşladı ve tüketici benimseme oranları beklenenden düşük kaldı. Birçok pazarda tüketici güveninin, yüksek maliyetlerin ve jeopolitik belirsizliğin etkisi altında olduğu bir dönemdeyiz. Ayrıca, şarj altyapısının genişleme hızı ve değişken emtia fiyatları da dönüşümün hızını etkilemektedir” şeklinde konuştu.

Škoda Auto’nun Gelecek Satış Stratejisi, Şu Ana Odaklanıyor

Škoda Auto Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Martin Jahn Škoda’nın gelecek stratejisini şu şekilde açıkladı; “2024 yılında, Scala ve Kamiq gibi çok talep gören modellerin yenilenmiş versiyonları piyasaya sürülecek. Ayrıca, en çok satan model olan Octavia’nın modernize edilmiş bir versiyonu da müşterilerimizle buluşacak. Yeni nesil plug-in hibrit motorlara sahip amiral gemileri Superb ve Kodiaq’ın da yeni versiyonları tanıtılacak. 100 km’den fazla tamamen elektrikli menzile sahip yeni nesil plug-in hibrit motorlara sahip modellerin yanı sıra tamamen elektrikli modellerle pazar payımızı artırmayı hedefliyoruz. Özellikle, Elroq adını verdiğimiz tamamen elektrikli yeni kompakt SUV’un dünya prömiyeri önemli bir adım olacak. Ayrıca, 2025’te tanıtılacak olan tamamen elektrikli kompakt SUV olan Škoda Epiq de müşterilerimize sunulacak. Škoda olarak, popüler kompakt segmentte yeni modellerle konumumuzu güçlendirmeyi ve globalleşme stratejimizi hızlandıracağız.”

Škoda, Elektrikli Araç Portföyünü Genişletiyor

Škoda Auto Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Martin Jahn, Škoda’nın elektrikli araç vizyonunu ise şu sözlerle ifade etti; “Škoda’nın geleceği, giderek daha elektrikli hale gelmektedir. Marka olarak, müşterilere büyüyen bir tam elektrikli araç portföyü, daha gelişmiş plug-in ve hafif hibritler ile yüksek verimli yanmalı modeller arasında seçim yapma özgürlüğü sunmak istiyoruz. Škoda’yı, elektrikli araç portföyünü genişleterek, önümüzdeki yıllarda altı yeni modelle daha rekabetçi bir konuma getireceğiz. İlk etapta, Enyaq modelimizin ardından Skoda Elroq ve Skoda Epiq, bu modeller arasında vizyonumuzu göz önüne seren seçenekler olarak dikkat çekiyor”.

Škoda, Büyüme Stratejisi Doğrultusunda Yeni Pazarlara Giriyor

Škoda’nın genişleme stratejisi kapsamında yeni pazarlara giriş yaptığını da hatırlatan Jahn “Hindistan’daki operasyonlarımızı güçlendirme ve yeni pazarlara giriş yapma çalışmalarımız büyüme stratejimiz kapsamında gerçekleşiyor. Bu çerçevede, Brunei’ye giriş yapıldı ve Vietnam gibi pazarlar üzerinde odaklanıyoruz. Kazakistan’da Škoda markasının başarılı bir şekilde geri dönüşünün temelini attık. Bu yıl Octavia, Kamiq, Karoq ve Kodiaq olmak üzere dört model serisinin montajına başlayacağız. Ayrıca, Orta Doğu ve Kuzey Afrika gibi bölgeleri de dikkatle takip ediyoruz” şeklinde konuştu.

“Škoda, Çekya’nın Türkiye’ye ihracatında 1.nci sırada”

Škoda Auto Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Martin Jahn’ın Türkiye ziyareti onuruna bir akşam yemeği veren Yüce Auto Škoda Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Yüce, burada yaptığı konuşmada “Yüce Auto 70 yıldır otomotiv işinde faaliyet gösteriyor. 1989 yılından bu yana yani 35 yıldır da Çekya’nın bir dünya markası olan Skoda’yı Türkiye’de başarıyla temsil ediyor. Karşılıklı sevgi, saygı ve güven temelinde inşa ettiğimiz bu birlikteliğimiz markamızın önemli başarılara imza atmasında en önemli rol oynuyor. Bugün Çekya’nın Türkiye’ye yaptığı toplam ihracat hacmi içinde Yüce Auto kanalıyla Skoda markasının birinci sırada yer alması bunun en büyük göstergesi“dedi.

Türkiye pazarındaki varlığını daha da güçlendirmek adına yapılan bu ziyaret, Škoda’nın Türkiye’deki büyüme ve başarı hedeflerini daha da genişletme yolunda önemli bir adım olarak değerlendirildi.

Diğer Haberler

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar ve gelecek projelerin ele alındığı önemli bir toplantı gerçekleştirdi.  Türkiye...

Otokar’ın Ankara Bayisi Cansın Motor

Otokar, ticari araçlarda büyüme stratejisi doğrultusunda bayi ağını genişletmeye devam ediyor. Şirketin Ankara'daki bayisi Cansın Motorlu Araçlar, Yenimahalle'de açtığı yeni tesisiyle hizmet alanını genişletti....

Rolls-Royce’dan 100 yıllık efsanesine özel koleksiyon

100 yıldır Phantom, dünyanın en etkili isimleri tarafından tercih edilen, başarı ve seçiciliğin nihai sembolü olarak tanınıyor. Efsanevi Phantom’un 100. yılı kutlanırken, Rolls-Royce Motor...

Chery Teknoloji ve Yeniliklerle Küresel Mobilite

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yeni enerji, zeka, yapay zekâ ve küresel iş birliği alanlarındaki başarılarını sergileyen ve markanın teknolojik küreselleşme yolculuğunda yeni bir...

JAECOO Uluslararası Teknoloji Gecesi Geleceğe Işık

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA ve JAECOO markaları, Wuhu’da gerçekleştirilen Uluslararası Teknoloji Gecesi ile mobilite teknolojilerinin yakın...

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth biyolojik bazlı hidrolik

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth ,ağır hizmet ve tarım araçları sektörlerinde daha sürdürülebilir sıvı çözümlerinin benimsenmesini hızlandırmak amacıyla bir iş birliği anlaşması imzaladı. Sürdürülebilirlik ve enerji...

Tesla, Avrupa EV pazarındaki benzersiz liderliğini sürdürebilecek mi?

Plug-in hibrit (PHEV) teslimatları artmaya devam ederken Tesla, Avrupa'nın en çok satan akülü elektrikli aracı (BEV) unvanını sessizce alıyor. Peki yerli rakiplerin yetişmesi için...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...

Otokar’ın Ankara Bayisi Cansın Motor

Otokar, ticari araçlarda büyüme stratejisi doğrultusunda bayi ağını genişletmeye devam ediyor. Şirketin Ankara'daki bayisi Cansın...

Rolls-Royce’dan 100 yıllık efsanesine özel koleksiyon

100 yıldır Phantom, dünyanın en etkili isimleri tarafından tercih edilen, başarı ve seçiciliğin nihai sembolü...

Chery Teknoloji ve Yeniliklerle Küresel Mobilite

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yeni enerji, zeka, yapay zekâ ve küresel iş birliği alanlarındaki...

JAECOO Uluslararası Teknoloji Gecesi Geleceğe Işık

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA ve JAECOO markaları,...

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth biyolojik bazlı hidrolik

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth ,ağır hizmet ve tarım araçları sektörlerinde daha sürdürülebilir sıvı çözümlerinin benimsenmesini...

Tesla, Avrupa EV pazarındaki benzersiz liderliğini sürdürebilecek mi?

Plug-in hibrit (PHEV) teslimatları artmaya devam ederken Tesla, Avrupa'nın en çok satan akülü elektrikli aracı...

Stellantis ABD’de Sürdürülebilir Büyüme için 13 Milyar Dolarlık Yatırım Yapacak

Stellantis Önümüzdeki 4 Yılda Tarihinin En Büyük Yatırım Hamlesini Hayata Geçirecek! Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden...

BMW, Neue Klasse elektrikli ailesini hızlandırıyor

BMW, Neue Klasse elektrikli ailesini hızlandırıyor. iX3’ün yakaladığı ivmenin ardından şirket, daha ulaşılabilir konumlanan ama...

Yılın Otomobili 2026 adayları: jüri süreci ve Brüksel’de final

Yarım asrı aşkın süredir düzenlenen uluslararası Yılın Otomobili seçimi, ilk kez 1964’te yapıldı. O günden...

Volkswagen, Września’daki tesisi yeni nesil elektrikli Crafter için büyütüyor

Volkswagen, Polonya’nın Września kentindeki tesisinin genişletileceğini resmen doğruladı; tamamen elektrikli Crafter’ın yeni nesli burada üretilecek....

Volvo, İsveç’te elektrikli otomobil alanlara 1 yıl ücretsiz evde şarj sunuyor

Volvo, İsveç’te elektrikli Volvo alanlara Vattenfall iş birliğiyle 25.000 km’ye kadar 1 yıl ücretsiz evde...

Tesla, Model Y ve Model 3’ün daha ucuz versiyonlarını tanıttı: 516 km menzil

Tesla, Model Y ve Model 3’ün daha düşük maliyetli versiyonlarını piyasaya sürdü; etiket yaklaşık 5.000...

4D algı, yapay zekâ ve her koşulda daha güvenilir ADAS

Aptiv’in 8. nesil radarları, 4D algı ve yapay zekâ ile ADAS ve otonom sürüşte menzil,...

Omoda ve Jaecoo Super Hybrid System: 600 km test, 1.192 km menzil

Omoda C5 SHS-H, Jaecoo J5 SHS-H ve Omoda C7 SHS-P ile Anhui’de 600 km Hibrit...

Bugatti, tamamen elektrikliye geçmiyor: Tourbillon hibrit V16 ile sahnede

Mate Rimac, Bugatti’nin tamamen elektrikliye geçmeyeceğini söylüyor. 1.800 hp’lik hibrit V16 Tourbillon 2026’da üretimde; 250...

Yeni Porsche Macan EV GTS: 563 bg, daha çevik şasi ve 270 kW hızlı şarj

Porsche, Macan EV ailesini GTS ile genişletti: 563 bg, 3.6 sn, 95 kWh batarya, 270...

Renault Scenic E-Tech: tamamen elektrikli orta sınıf SUV 2025’te Avustralya’da

Renault, tamamen elektrikli bir SUV olan yeni Renault Scenic E-Tech’in 2025’in sonlarına doğru Avustralya’ya geleceğini...

Nissan, Sakura için güneş enerjili Ao-Solar Extender prototipini tanıtıyor

Nissan, bu ay düzenlenen Japan Mobility Show 2025’te güneşten enerji toplayan yerleşik bir sistemle donatılmış...

Mazda Avrupa, EV sahipleri için bağlantılı hizmetlerini genişletiyor

Mazda Avrupa, elektrikli mobiliteye ve özellikle elektrikli araç sahipleri için kurgulanan modern bir dijital ekosisteme...