Skoda Auto, 2024’ün İlk 9 Ayında Güçlü Büyümesi

®
Çok Okunanlar

Citroën C3 R5 ilk kez etaplara çıkıyor

Citroën’in Dünya Ralli Şampiyonası’nda yarışan takımı Citroën Total Abu Dhabi WRT, şampiyonanın dördüncü ayağına hazır. 5-8 Nisan tarihleri arasında...

Maxion İnci Jant Grubu’na PERYÖN’den anlamlı ödül

Maxion İnci Jant Grubu, “Gönülden İşler Ekibi Kahramanmaraş Depremi Yardım Kampanyası” ile 15. PERYÖN İnsana Değer Ödülleri’nde birincilik ödülünün...

Audi Fit Driver ile Spa’yı otomobile taşıyor!

Audi mühendisleri, sürüş boyunca sürücüsünü ve yolcuların sağlık durumunu tarayan, gerek gördüğünde masaj yapan, iç aydınlatmayı veya havalandırmayı ayarlayan...

Pirelli Tyre Reviews’un karşılaştırmalı testi

Her türlü koşulda test edilen Pirelli Cinturato All Season SF3 ıslak zeminlerdeki en güvenli lastik oldu. Testi gerçekleştiren lastik...

Škoda Auto, 2024’ün ilk 9 ayında imza attığı güçlü satış adedi ve istikrarlı finansal görünümüyle dikkat çekiyor. Söz konusu dönemde Škoda Auto 20,4 milyar Euro’luk satış geliri ile faaliyet karını 1.7 milyar Euro’ya yükseltti. Škoda Auto’nun kâr büyümesinin ana itici güçleri kapsamlı yenilenmiş model yelpazesi ve verimli maliyet yapısı oldu.

Yılın ilk 9 ayı verilerine göre, toplam satışlardan yaklaşık yüzde 25 pay alan Octavia, Škoda’nın en çok tercih edilen modeli olurken, tamamen elektrikli Enyaq, Almanya’nın da aralarında bulunduğu önemli pazarlarda en çok satılan tam elektrikli araçlardan biri olmaya devam etti.

Türkiye en başarılı pazarlar arasında

Ayrıca Škoda, Türkiye binek araç pazarında yılın ilk dokuz aylık döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre satışlarını yaklaşık yüzde 30 artırarak 30 bin 322 araç teslimatı gerçekleştirdi. Aynı dönemde, Superb ve Kodiaq’ın en yeni nesillerinin yanı sıra Scala, Octavia ve Kamiq’in yenilenmiş versiyonları tüketicilerle buluştu. Türkiye pazarında en fazla satılan Škoda modeli 8.464 adetle Octavia olurken, bu model toplam satışlardan yüzde 28 pay aldı.

Dünya genelinde teslimatlar

Škoda’nın 2024’ün ilk üç çeyreğinde dünya çapında gerçekleşen bölgesel satışları; Batı Avrupa’da 392.700, Orta Avrupa’da 138.400, Doğu Avrupa’da 36.000, Hindistan’da 24.000, Çin’de 11.800 olmak üzere toplam 671.300 adet olarak gerçekleşti.

Toplam satışlarda 164.900 adet ile Octavia ilk sırada yer alırken, Kamiq 92.300, Fabia 84.900, Karoq 81.800, Kodiaq 80.300, Enyaq 50.800, Scala ise 42.500 adet satıldı. Škoda’nın amiral gemisi modeli Superb 50.100 adet satışa erişirken sedan versiyonun en büyük pazarı yılın ilk 9 ayında Türkiye oldu. Markanın Hindistan’da en çok tercih edilen otomobillerinden Kushaq 12.700, Slavia ise 11.000 adetlik satış performansına imza attı.

Škoda iddialı elektrikli modelleriyle ürün gamını genişletiyor

Škoda, çok rağbet gören kompakt SUV alt segmentine giren Elroq’un tanıtımıyla elektrikli araç portföyünü genişletmeye devam ediyor. Škoda, markanın tarihinde ilk kez Elroq’un 1 Ekim’de dünya prömiyerinin hemen ardından ön satışları başladı ve model, satışların başlatıldığı ülkelerde büyük bir ilgi gördü.

Škoda’nın tamamen elektrikli ürün gamının, 2025’te yeni Enyaq’ın, 2026’da ise kompakt şehir içi crossover modeli Epiq’in piyasaya sürülmesiyle daha da güçleneceği   öngörülüyor. Ayrıca önümüzdeki günlerde Škoda Auto, Hindistan’daki ürün gamını, son derece rekabetçi 4 metre altı segmentine giren kompakt SUV Kylaq’ın lansmanıyla genişletecek.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...