Silverstone Grand Prix’si için lastiklerini seçti

®
Çok Okunanlar

Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen Otomobil Üreticisi Chery

Chery 2025 Yılında 152 Basamak Birden Yükseldi Fortune Global 500’de 233’üncü Sıraya Yerleşti!  Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen...

iCAR Dubai Marka Gecesi’nde Tamamen Yeni Bir Orta-Büyük SUV

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery ve SmartMi Tech iş birliğiyle ortaya çıkan iCAR, yepyeni SUV modelinin örtüsünü kaldırmak...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz...

Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite

Stellantis ve 4screen’den Araç İçi Konfor Seviyesini Artıracak İş Birliği...  Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite Hizmetlerini Hayata...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors...

EGEA 944 bin 964 TL’den başlayan iddialı fiyatıyla

Türkiye’nin 6 yıldır aralıksız pazar lideri markası unvanını koruyan FIAT, temmuz ayı boyunca yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis...

LASTİKLERİ SEÇME NEDENLERİMİZ….?

  • Bu sezon Silverstone’da iki hafta sonu gerçekleşecek yarışlar için farklı lastikler seçildi. Bu hafta sonu koşulacak ve Pirelli’nin isim sponsoru olduğu British Grand Prix’de P Zero Beyaz sert (C1 hamurlu), P Zero Sarı orta (C2 hamurlu) ve P Zero Kırmızı yumuşak (C3 hamurlu) lastikler kullanılacak. İkinci hafta sonu koşulacak 70th Anniversary Grand Prix için önerilen lastikler ise bir kademe daha yumuşak olacak; sert için C2, orta için C3 ve yumuşak için C4 hamurlu lastikler kullanılacak. Aynı pistte ardı ardına gerçekleşecek iki yarışta farklı lastik setlerinin kullanılması Formula 1 tarihinde bir ilk olacak.

CIRCUIT DE BARCELONA-CATALUNYA, SPAIN – FEBRUARY 21: Tyres outside Pirelli Hospitality during the Barcelona February testing I at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 21, 2020 in Circuit de Barcelona-Catalunya, Spain. (Photo by Zak Mauger / LAT Images)

  • Bu seçim, ilk yarışla sonraki arasında öngörülemez bir unsuru katmak ve takımların ikinci Silverstone hafta sonu için stratejilerini yeniden değerlendirmelerini sağlamak amacıyla yapıldı.
  • Pirelli’nin belirlediği bir plana göre 70th Anniversary Grand Prix’sinde FP2’nin ilk yarım saatinde tüm takımlar, gelecek yılın 13 inç prototip lastiklerinin işaretsiz versiyonlarını test edecek. Böylece, F1’de 13 inç lastiklerin son kez kullanılacağı 2021 sezonuna yönelik geliştirmeler için de bir doğrulama yapılacak.
  • Silverstone, lastiklerin ciddi anlamda zorlandığı yılın ilk yarışı. En sert C1 hamur da bu nedenle 2020’de ilk kez bu yarışta görülüyor. Bu durum, Maggots ve Becketts kompleksi gibi lastiklere sürekli g kuvveti yükleyen uzun ve hızlı virajların yüksek enerji talebi sayesinde oluşuyor.
  • Silverstone pistinin yüzeyi son iki yılda iki kere yenilendi. Yüzey malzemesinin yerleşmesiyle birlikte pistin bu sene daha olgun ve daha az yağlı beklenebilir. Pistin sertliği ise takvimdeki diğer pistlerle karşılaştırıldığında orta düzeydedir.

PİST ÖZELLİKLERİ…

MARIO ISOLA – F1 VE OTOMOBİL YARIŞLARI DİREKTÖRÜ

“Takımların iyi tanıdığı bir pistte ardı ardına iki yarış söz konusu olunca, ikinci etkinlik için farklı bir unsur katmaya çalışmak önemliydi. Biz de bu nedenle 70th Anniversary Grand Prix için bir kademe daha yumuşak lastikleri tercih ediyoruz. Bir veya iki pit stop olacağını tahmin ettiğimiz ilk yarış için geçen seneyle aynı hamurları öneriyoruz. İkinci yarışta ise her pilotun stratejisine bağlı olarak iki pit stop görebiliriz. Silverstone’da son derece büyük bir zorlukla karşılaşacak olan C4 hakkında veri toplamak ikinci yarışta önem kazanacak; öte yandan takımlar C2 ve C3 hakkında zaten oldukça bilgili. Silverstone’u tanımlayan özelliklerden biri lastiklere bol enerji veren yüksek yanal yükler olduğu için aşırı ısınmadan kaçınmak ve bozulmayı yönetmek önem kazanıyor. 2021 lastiklerini Silverstone’da tüm takımlarla birlikte yarım saat test edip geliştirmeleri doğrulayacağız. Özetle, iki hafta sonu odaklanacak bol konumuz olacak.”

MİNİMUM BAŞLANGIÇ BASINÇLARI (düz yarış lastikleri) EOS EĞİM LİMİTİ
25.0 psi (ön) |

21.0 psi (arka)

-2.75° (ön) |

-1.75° (arka)

Diğer Haberler

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı! Stellantis Dış Kaynaklı Olumsuzluklara Rağmen...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis takımlarıturnuvası “2025 Hopman Kupası Otomotiv...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik serisi ile hem binek hem...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors Limited (NSE: TATAMOTORS), sektörde güçlü...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz Sprinter o zamandan bugüne, farklı...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme yaşanıyor. Veriler, SHS Süper Hibrit...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal Şekillendirme Elemanı Mesleğinde Nitelikli İşgücü...