Silverstone Grand Prix’si için lastiklerini seçti

®
Çok Okunanlar

Türkiye’de 1,6 milyar dolarlık bir yatırım planlandığını belirtti

Skywell Türkiye CEO'su Ulubaş, Türkiye'de 1,6 milyar dolarlık bir yatırım planlandığını belirterek, "Fabrikanın hangi ilde olacağı konusunda da bayağı...

Hyundai Motor Group Başkan Yardımcısı Chung Eui-sun’dan açıklama…

Hyundai Motor Group Başkan Yardımcısı Chung Eui-sun, 2 Ocak 2019'da Güney Kore'nin Seul kentinde düzenlenen yeni yıl töreninde konuşmasını...

Yeni BMW 7 Serisi Sedan Elektrikli ve Mild Hybrid-Dizel

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörü olduğu BMW'nin amiral gemisi modeli 7 Serisi Sedan, tamamen elektrikli ve mildhybrid-dizel versiyonlarıyla Borusan Otomotiv...

Renault MAİS İletişimi WhatsApp’a Taşıyor

Renault MAİS, teknoloji ve inovasyon alanındaki yatırımlarına devam ediyor. Müşteri memnuniyetini bir üst seviyeye taşımak için hizmetlerini dijitalleştiren Renault...

LASTİKLERİ SEÇME NEDENLERİMİZ….?

  • Bu sezon Silverstone’da iki hafta sonu gerçekleşecek yarışlar için farklı lastikler seçildi. Bu hafta sonu koşulacak ve Pirelli’nin isim sponsoru olduğu British Grand Prix’de P Zero Beyaz sert (C1 hamurlu), P Zero Sarı orta (C2 hamurlu) ve P Zero Kırmızı yumuşak (C3 hamurlu) lastikler kullanılacak. İkinci hafta sonu koşulacak 70th Anniversary Grand Prix için önerilen lastikler ise bir kademe daha yumuşak olacak; sert için C2, orta için C3 ve yumuşak için C4 hamurlu lastikler kullanılacak. Aynı pistte ardı ardına gerçekleşecek iki yarışta farklı lastik setlerinin kullanılması Formula 1 tarihinde bir ilk olacak.

CIRCUIT DE BARCELONA-CATALUNYA, SPAIN – FEBRUARY 21: Tyres outside Pirelli Hospitality during the Barcelona February testing I at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 21, 2020 in Circuit de Barcelona-Catalunya, Spain. (Photo by Zak Mauger / LAT Images)

  • Bu seçim, ilk yarışla sonraki arasında öngörülemez bir unsuru katmak ve takımların ikinci Silverstone hafta sonu için stratejilerini yeniden değerlendirmelerini sağlamak amacıyla yapıldı.
  • Pirelli’nin belirlediği bir plana göre 70th Anniversary Grand Prix’sinde FP2’nin ilk yarım saatinde tüm takımlar, gelecek yılın 13 inç prototip lastiklerinin işaretsiz versiyonlarını test edecek. Böylece, F1’de 13 inç lastiklerin son kez kullanılacağı 2021 sezonuna yönelik geliştirmeler için de bir doğrulama yapılacak.
  • Silverstone, lastiklerin ciddi anlamda zorlandığı yılın ilk yarışı. En sert C1 hamur da bu nedenle 2020’de ilk kez bu yarışta görülüyor. Bu durum, Maggots ve Becketts kompleksi gibi lastiklere sürekli g kuvveti yükleyen uzun ve hızlı virajların yüksek enerji talebi sayesinde oluşuyor.
  • Silverstone pistinin yüzeyi son iki yılda iki kere yenilendi. Yüzey malzemesinin yerleşmesiyle birlikte pistin bu sene daha olgun ve daha az yağlı beklenebilir. Pistin sertliği ise takvimdeki diğer pistlerle karşılaştırıldığında orta düzeydedir.

PİST ÖZELLİKLERİ…

MARIO ISOLA – F1 VE OTOMOBİL YARIŞLARI DİREKTÖRÜ

“Takımların iyi tanıdığı bir pistte ardı ardına iki yarış söz konusu olunca, ikinci etkinlik için farklı bir unsur katmaya çalışmak önemliydi. Biz de bu nedenle 70th Anniversary Grand Prix için bir kademe daha yumuşak lastikleri tercih ediyoruz. Bir veya iki pit stop olacağını tahmin ettiğimiz ilk yarış için geçen seneyle aynı hamurları öneriyoruz. İkinci yarışta ise her pilotun stratejisine bağlı olarak iki pit stop görebiliriz. Silverstone’da son derece büyük bir zorlukla karşılaşacak olan C4 hakkında veri toplamak ikinci yarışta önem kazanacak; öte yandan takımlar C2 ve C3 hakkında zaten oldukça bilgili. Silverstone’u tanımlayan özelliklerden biri lastiklere bol enerji veren yüksek yanal yükler olduğu için aşırı ısınmadan kaçınmak ve bozulmayı yönetmek önem kazanıyor. 2021 lastiklerini Silverstone’da tüm takımlarla birlikte yarım saat test edip geliştirmeleri doğrulayacağız. Özetle, iki hafta sonu odaklanacak bol konumuz olacak.”

MİNİMUM BAŞLANGIÇ BASINÇLARI (düz yarış lastikleri) EOS EĞİM LİMİTİ
25.0 psi (ön) |

21.0 psi (arka)

-2.75° (ön) |

-1.75° (arka)

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...