Sibirya soğuğundan Fas çölüne kadar Duster 2 milyon adet satış

®
Çok Okunanlar

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma noktalarından biri olan Equip...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da piste çıkacak olan yeni...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa çıkabilmesi için ürün gamını...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor. Sportif karakterini korurken malzemeleri...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş şarj performansıyla kapsamlı bir...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen Maxus, Türkiye hafif...

Sibirya soğuğundan Fas çölüne kadar pek çok coğrafyaya ulaşan, SUV araçları geniş kitlelere ulaştıran ikonik bir model olan Duster, 60’a yakın ülkede 2 milyon adet satış başarısına ulaştı.

Dacia tarafından 2004 yılında yollara çıkmaya başlayan Logan’ın ardından 2010 yılında tanıtılan Duster, markayı geleceğe taşıyan yeni nesil ikinci Dacia oldu. Erişilebilir, şık ve güvenilir olan Duster, 2010 yılında ihtiyaçlara cevap veren bir model olarak doğarken hızla marka ve tüm sektör için ikonik bir model haline geldi. Bugüne kadar 2 milyon satış adetine ulaşarak büyük bir başarı elde etti. Türkiye 152 bin 406 adetle, en fazla Duster satışı gerçekleşen 4’üncü ülke konumunda bulunuyor.

Helsinki-Ankara hattı

2 milyon adet Duster için 2 bin 100 futbol sahasından daha fazla alan gerekirken, arka arkaya dizildiklerinde ise Ankara-Helsinki arası gidiş dönüş bir rota oluşturulabiliyor. Üretim bandından ortalama her 63 saniyede bir Duster inerken, günde ortalama bin adet Duster üretiliyor. 2 milyon Duster üst üste yerleştirildiğinde ise 380’den fazla Everest Dağı yüksekliğine ulaşıyor.

Yaşam biçimi olarak olmazsa olmazlar

Dünyanın dört bir yanına yayılmış Duster müşterilerinin ortak bir noktası var: vazgeçilmez şeyleri bir yaşam biçimi olarak görmek. Kullanıcılarla ilgili öne çıkan bazı özellikler şöyle;

  • Tüm pazarlar arasında, İngiltere’de Dacia Duster kullanıcıları içerisinde kadınların oranı erkeklere kıyasla daha yüksek.
  • Türkiye, ortalama 42 yaş olmak üzere en genç Duster kullanıcısına sahip. Çoğunluğu aileleriyle yaşıyor. (yüzde 62’si çocuklarla birlikte yaşıyor)
  • Fransa, Almanya, İngiltere, İspanya ve İtalya’da Duster sahiplerinin; yüzde 23’ü yürüyüş ve doğa yürüyüşü, yüzde 12’si bisiklet sürmeyi ve yüzde 9’u seyahat etme olmak üzere açık havayı seviyor.
  • Aynı beş ülkede kullanıcıların yüzde 44’ü kırsal alanlarda, yüzde 30’u küçük kasabalarda, yüzde 10’u orta/büyük şehirlerde ve yüzde 11’i banliyölerde yaşıyor.
  • Duster satın alma kararının ana nedenleri yüzde 56 ile fiyat, yüzde 20 ile tasarım veya yüzde 16 ile marka sadakati.

Duster, küresel bir amaç

Duster 1’e verilen kod olan H79’un doğuşunda ürün ekiplerine verilen görev, henüz pazarda olmayan bir araç ortaya koymalarıydı. Dünyanın dört bir yanındaki insanların kullanımına hitap etmesi gerekiyordu ve bu nedenle dondurucu soğuk ve yüksek sıcağa uyumlu olmalıydı. Tüm bunlar, tüm rakiplere meydan okuyan bir fiyata sunulmalıydı. Özetle, bir 4WD araç gibi sağlam, güvenilir ve çok yönlü bir araç ortaya çıkmalıydı.

Tasarım süreci; 6 vitesli şanzıman, kavramalı aktarma organları, hacimli tekerlekler ve daha fazlasını bünyesinde barındırmalıydı. Ekipler bugün bile birçok detayı hatırlıyor. Örneğin, otomobilin 1000 rpm’de 5,79 km/s hızla ilerlediği ‘sürünme’ özelliği bunlardan biri. Duster 1 Ürün Müdürü Loïc Feuvray, savaş sırasında ciplerin yanında yolu temizlemek için yürüyen askerler gibi benzer bir protokol izledi:  Arazi tipi 4WD kadar kadar hızda olduğumuzdan emin olmak için otomobilin yanına yürürdüm.” Duster yollara çıktığı günden bu yana sayısız arazi yolculuğunda kendini kanıtladı. Bu da tasarımcıların görevlerinde başarılı olduğunu gösteriyor.

Dacia’da Tasarım-Maliyeti faydasını simgeleyen şnorkel

İlk nesil Duster en çok satan model olmayı başarırken, yenilenen haliyle bu başarının da ötesine geçti. Yaklaşık yedi yıl sonra, 2017 yılında yenilenen tasarım; orijinal DNA’yı korurken geçmişin üzerine inşa edilerek daha da iyisini sunuyordu. Çok sayıda şirket içi tasarım yarışması ve heyecan verici bazı eskizlerin ardından önerilerin arasından sıyrılan Duster; daha kaslı bir tasarım, daha yüksek omuz çizgisi ve daha iddialı bir ön ızgara ile dikkat çekiyordu.

Ekonomik ve güvenilir çözümlere odaklanan yapısına karşın, otomobil son derece çekici tasarımıyla göz dolduruyor. Bu konuda şnorkel önemli bir örnek. Sinyalleri de barındıran bu siyah eklenti, Duster’ın ayırt edici özelliklerinden biri. Dış Tasarım Başkanı David Durand, parçanın arkasındaki hikayeyi şöyle anlatıyor, “Teknik bir kısıtlama nedeniyle bu tasarımı yapmak zorunda kaldık. Tekerleklerle kapıların çizgisi oldukça dengeli ve bu dengeyi bozmak istemedik. Böylece çamurluklar ve kapılar arasını dolduran plastik bir şnorkel yarattık. Çakıl ve çamur lekelerine karşı ideal koruma sağladığı için çok işlevsel. Duster’a sağlam bir görünüm de kazandırıyor. Benzersiz bir tasarım yaratırken maliyetten tasarruf ettik.”

 Ayrıca Duster 2, ön konsolunun ortasında iki değil üç havalandırma ızgarası bulunan tek Dacia modeli. Bu seçime görsel estetik ve yolcu konforu yön verdi.

40 kez ödüllendirildi!

Tasarımcılar ve mühendisler böyle benzersiz bir araç yaratmak için her şeyi yaparken, üretim ekipleri de bu zorluğun üstesinden geldi. Bükreş’e 200 km uzaklıkta bulunan Pitesti (Mioveni) tesisi, Duster üretimi için iyileştirildi. Entegre platformlar, parça hazırlama için özel kit oluşturma alanları, AGV arabaları ve her operasyona uyarlanan ergonomik çalışma istasyonları üretim verimliliğini destekliyor. Duster, Romanya’da ulusal bir gurur kaynağına dönüştü. Emniyet ve asker olmak üzere kolluk kuvvetleri dışında ambulans olarak sağlık kurumları da Duster tercih etti. Kamu kuruluşları dışında büyük şirketler de Duster’ı benimsedi.

Dacia Duster satışa sunulduğu günden bu yana 40’ın üzerinde ödül kazandı. Romanya’da Yılın Otomobili, İngiltere’de En İyi SUV, Almanya ve Belçika’nın En İyi Aile Otomobili gibi ödüller bu benzersiz ve ikonik modelin ne kadar başarılı olduğunun kanıtlıyor.

Pikes Peak, Büyük Alp Geçidi… 16 Duster başarısı

Her zaman daha fazlasını sunan bir otomobil olan Duster’ın, bugüne kadarki yolculuğunun sıra dışı anıları ise şöyle;

  • Duster, Fas’taki Aïcha des Gazelles Rallisi’nden Amerika Birleşik Devletleri’ndeki ünlü Pikes Peak tırmanışına ve Andros Trophy’ye kadar birçok maceranın parçası oldu.
  • Ulusal Ralli Şampiyonası ve Dacia Duster Motrio Kupası olmak üzere Polonya’da birçok başarı elde etti.
  • Fransa’da, 4WD dayanıklılık yarışları ve Büyük Alp Geçidi’nde boy gösterdi.
  • Tavan çadırı dahil özel ekipmanlarıyla Duster konvoyu Yunanistan coğrafyasında keşif gezileri yaptı.
  • Paletli Duster, ambulans Duster, polis otosu Duster, Popemobile Duster da dahil birçok özel kitler ve sınırlı seri ile farklı Duster çözümleri sunuldu.
  • Dacia ayrıca 400 adet dönüşümlü Duster Pick-up üretip pazara sundu.

Diğer Haberler

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde etti. Kamiloğlu ve takımı, hem...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...