Çinli otomobil markaları, dikkati çeken yükselişlerini sürdürürken, sektörün önde gelen markalarının pazar paylarında düşüş gözlemleniyor.
Stellantis, yılın ilk yarısında pazar payı yıllık bazda yüzde 16,7’den yüzde 15,3’e gerilemesiyle en büyük düşüşü yaşayan grup oldu. Grubun kuruluşundan bu yana yaşadığı en düşük ilk yarı satış hacmi olduğu belirtiliyor.
Avrupa’da satın alınabilen 10 Stellantis markasından 3’ü bu yılın ilk yarısında büyüme kaydetti. Bunlar, yüzde 33 ile Alfa Romeo, yüzde 6 ile Peugeot ve yüzde 2 ile Jeep oldu.
Tesla, 2025’in ilk yarısında pazar payında ikinci en büyük düşüşü yaşayan marka olurken, pazar payı yüzde 2,4’ten yüzde 1,6’ya geriledi. Bu dönemde, grup sıralamasında yerini, ilk kez Tesla’yı geride bırakan SAIC Motor’a kaptırdı.
Çinli otomobil üreticisi, Avrupa’da satış hacmini yüzde 22 artırarak, 162 bin 153’e çıkarırken, Tesla’nın satışları ise yüzde 33 düşüşle 109 bin 264’e geriledi.
Uzmanlar, güncellenen Tesla Model Y’nin markanın beklenen satış artışını şimdiye kadar sağlayamadığını belirterek, BYD ve Volkswagen Grubu arasındaki rekabetin Tesla’nın pazardaki konumunu korumasını zorlaştırdığını bildirdi.