Marmaris sahil beldesinde bulunan Rally Turkey, kayalık çakıl yüzeyi ve yüksek sıcaklıkların birleşerek otomobiller için zorlu koşullar yaratmasıyla WRC’deki en zorlu arazilerden biridir.. Nispeten yavaş ortalama hızlar, karmaşıklıkları artırarak motorları, şanzımanları ve frenleri soğutmak için mevcut hava akışını azaltabilir.
Bu yılki Türkiye Rallisi Cuma akşamı ertesi (sabah ilk ışıkları ardından) İçmeler ve Gökçe testleri ile başlıyor. Bunu Cumartesi günü Marmaris’in batısında, öğle servisinin ardından tekrarlanan üç etaplık tam bir döngü izler. Pazar günü, rallinin en uzun etabı olan 38,15 kilometrelik Çetibeli ve daha kısa olan Marmaris testi, son servis molasından sonra ikinci kez koşulacak.
İşte Pilotlardan Alıntılar…
Tommi Mäkinen (Takım Sorumlusu)
“Türkiye Rallisi, gerçekten zorlu yol koşullarına sahip çok zorlu bir etkinlik. 2018’de herkes için yeniyken kazandığımız halde şimdiye kadar en güçlü yarışımız olmadığı doğrudur. Ancak, geçen yılki yarıştan bu yana, Türkiye’de karşılaştığımız koşullar için aracımızı iyileştirmeye yoğunlaşarak çok çalışıyoruz. Arabamızın bu koşullarda artık geçen yıla göre çok daha iyi olduğunu biliyoruz ve iyi bir ralliden emin olabileceğimizi düşünüyorum. “
Sébastien Ogier (Sürücü arabası 17)
“Açıkçası, Julien ve benim ralliyi geçen yıl kazandığımız Türkiye’den bazı güzel anılarım var. Bu sonucu tekrarlamak kolay olmayacak: Bu herkes için zor bir yarış ve özellikle zorlayıcı olduğuna eminim. Ama aslında Yaris WRC ile neler yapabileceğimizi görmek beni heyecanlandırıyor. Etkinliğe hazırlanmak için son zamanlarda çok iyi testler yaptık ve kesinlikle bazı iyileştirmeler ve ileriye dönük adımlar attığımıza inanıyorum. araba ile, bakalım ne yapacağız. “
Elfyn Evans (Sürücü ca r 33)
“Türkiye rallisi her zaman zor bir olaydır ve Estonya’daki hızlı yollarımızla arasunda büyük bir tezat oluşturmaktadır: Çok daha yavaş hız ve tamamen farklı bir karakter. Çok sıcak ve fiziksel olarak çok zorlayıcı olacağı kesin. Ekip için ve ayrıca arabalar konusunda çok cüretkar bir yarış. Buna uyum sağlamaya hazır olmamız gerekiyor. Hazırlanmak için birkaç hafta önce Yunanistan’da bazı testler yaptık ve araba oldukça iyi hissettirdi, bu yüzden bunun iyi bir yarış olacağını da hissediyorum. “
Kalle Rovanperä (Sürücü arabası 69)
“Türkiye’deki yollar çok zorlu ve bu şartların benim için genellikle oldukça zor olduğunu düşünüyorum: Kariyerimde henüz bu kadar çok ralli yapmadım, ancak geçen yıl WRC2’de Türkiye Rallisi yapmıştım, bu yüzden bir rallinin neye benzediğine dair biraz tecrübe edindim. Görünüşe göre takım geçen yıldan bu yana çok büyük bir adım attı ve bence bu tür koşullarda şimdi daha iyi olmalıyız. Umarım hepimiz iyi performans gösterebiliriz oraya gidin. “
Geçen yıl ne oldu?
Ott Tänak, Cumartesi günü rallinin ikinci etabından emekli olmak zorunda kaldığı için 2019’da Türkiye Power Stage’i kazandı ve nihai şampiyonluk başarısı için önemli puanlar aldı. Jari-Matti Latvala ve Kris Meeke, şiddetli yağmurda zaman kaybettikten sonra genel olarak sırasıyla altıncı ve yedinci oldu.