Rusya-Ukrayna Savaşı Hammadde Krizini Derinleştirecek

®
Çok Okunanlar

Renault Megane ve Clio Ailesinde Şubat fırsatı

Renault, Şubat ayında benzinli motorlu Clio HB, Clio Sport Tourer, Megane HB ya da Megane Sedan satın almak isteyen...

SEAT’ın Üretim Merkezi Martorell 25 Yaşında

SEAT otomobillerinin ana üretim merkezi olan Martorell fabrikası 25’inci yaşına girdi. Fabrika, yaklaşık 1,5 milyar Euro yatırımla ve 34...

MG’den Yeni ZS EV Alanlara Kredi ve Takas Avantajı

lektrikli Otomobil Almayı Düşünenlere MG’den Büyük Destek!  Türkiye’de Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen köklü İngiliz otomobil markası MG, %100...

Geçtiğimiz yıl 50’inci yaşını kutlayan ve 200’den fazla premium yedek parça markasının ana distribütörlüğünü yapan MOTOR AŞİN, Rusya-Ukrayna Savaşı’nın otomotiv sektöründe küresel çapta yaşanan problemleri derinleştireceğine dikkat çekti. Global otomotiv endüstrisi çip krizi, yüksek lojistik maliyetleri ve parça bulunabilirliği ile boğuşurken, otomotivdeki küresel hammadde ihtiyacının yüzde 40’ını Rusya’nın karşıladığını ifade eden MOTOR AŞİN CEO’su Saim Aşçı, “ABD ve Avrupa ülkeleri, Ukrayna ve Rusya’dan tedarik ettiği kritik hammaddeleri ve komponentleri alternatif pazarlardan tedarik ederek üretimi regüle edebilir. Fakat bu durum sebebiyle araç başı üretim maliyetlerinin tekrar artacağını öngörüyoruz; iç pazar dahil otomotiv üretiminde ve tedarik sanayinde daralma ile karşı karşıya kalabiliriz.” dedi.

Ülkemizde otomotiv ve ticari araç pazarında, yedek parça ve satış sonrası sektörünün gelişiminde önemli roller üstlenen MOTOR AŞİN, Rusya ve Ukrayna arasında yaşanan savaşın otomotiv endüstrisine bırakacağı etkiler üzerine değerlendirmelerini paylaştı. Soğuk savaşın başlaması halinde otomotivde maliyetlerin artacağı ifade edilirken, tedarik ve enerji piyasalarındaki gergin atmosferin, otomotive de hammadde tarafında sıçrayarak yeni bir kriz riski ortaya çıkardığı belirtildi. Hali hazırda otomotivin küresel boyutta birçok problemle yüz yüze kaldığını söyleyen MOTOR AŞİN CEO’su Saim Aşçı, Rusya’nın en önemli hammadde tedarikçilerinden olduğuna ve otomotiv sektöründe küresel hammadde ihtiyacının yüzde 40’ını karşıladığına dikkat çekti.

Çip üretiminde gerekli olan hammaddelerde Rusya aktif rol oynuyor

Otomotivde kullanılan nikelin tedarikinde dünyada üçüncü sırada yer alan Rusya, paladyumun da yüzde 40’ını tek başına karşılıyor.”

şeklinde konuşan Aşçı, “Ek olarak çip üretiminde kullanılan neon ve C4F6 (hekzaflorobütadien) gazlarının tedarikinde Rusya, Ukrayna ile birlikte en önemli tedarikçisi konumunda. ABD’nin yılda 8 milyon tondan fazla neon ve C4F6 türü gaz tükettiğini ve Ukrayna’dan ithal ettiğini de hatırlatmak istiyoruz.” açıklamasını yaptı.

Türkiye iki ülkeye toplamda yılda ortalama 1 Milyar Dolarlık otomotiv ihracatı gerçekleştiriyor

Rus otomotiv pazarının geçtiğimiz yıl yüzde 4.3 büyüme göstererek 1.67 milyon araç ürettiğini söyleyen Aşçı, buna karşın “OİB verilerine göre ülkemizin otomotiv ihracatında 9’uncu sırada yer alan Rusya’ya, 2021’de 705 Milyon Dolarlık ihracat yapıldı, bunun 625 Milyon Dolarlık kısmını ise tedarik sanayi kapsıyor. Ukrayna içinse bu rakam 220 Milyon Dolar. Otomotivde ihracatın büyük bölümünü AB ülkelerine yapan ülkemizin, savaş nedeniyle ekonomik darboğaza girecek bu ülkelerden pazar kaybı yaşama riskini göz ardı etmemek gerekiyor.” dedi. Savaşın AB ülkelerindeki üretime olacak etkilerine de mercek tutan Aşçı ABD ve Avrupa ülkeleri, Ukrayna ve Rusya’dan tedarik ettiği kritik hammaddeleri ve komponentleri alternatif pazarlardan tedarik ederek üretimi regüle edebilir. Fakat bu durum sebebiyle araç başı üretim maliyetlerinin tekrar artacağını öngörüyoruz; iç pazar dahil otomotiv üretiminde ve tedarik sanayinde daralma ile karşı karşıya kalabiliriz.” şeklinde konuştu.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...