Renault-Nissan Kadınlar Forumunda ‘Zirveye Ulaşma’yı hedefliyor

The logo for Nissan is displayed at the Chicago Auto Show at McCormick Place in Chicago on February 9, 2011. UPI/Brian Kersey

Nissan’da kadın yönetici sayısı hızla artıyor

Japon otomotiv devi Nissan, 2016 yılı içinde birçok kadını önemli yönetici pozisyonlarına atadı. Nissan’ın yönetim kademesindeki kadın yöneticilerin oranı, büyük Japon şirketlerin ulusal ortalamasının iki katından fazlaya ulaştı. Nissan Türkiye’de ise bu oran yüzde 35.

2016 Kadınlar Forumunun başlatmış olduğu hareket çerçevesinde Renault-Nissan İttifakı, cinsiyet uçurumunu kapatmak üzere destek verdi. Söz konusu desteğin yansıması olarak Nissan cephesinde geçtiğimiz yıl kadın çalışanların pozisyonlarında önemli gelişme kaydedildi ve birçok kadın önemli yönetici pozisyonlarına atandı.

Konuyla ilgili bir değerlendirme yapan Renault – Nissan CEO’su ve Başkanı Carlos Ghosn, “Dünya çapında önemli yetenekleri bünyemize çekmeye çalışan bir grup olarak toplumsal cinsiyet eşitliğine olan bağlılığımız bizim rekabet gücümüzü arttırıyor. İttifakın her seviyesinde cinsiyet eşitliğini teşvik etmek için çok önemli adımlar attık. Endüstrinin en iyi oranlarına sahibiz ancak daha yapılması gereken çok şey var.” dedi.

Nissan Japonya’da 2015 yılında yüzde 8,2 olan yönetici pozisyonları, 2016 yılında yüzde 9,1’e yükseldi. Japonya Sağlık, Çalışma ve Refah Bakanlığı’nın 2015 yılı istatistiklerine göre 1.000 kişi ve üzerinde çalışana sahip şirketlerin ortalaması yüzde 3,7 olarak gerçekleşti. Kadınlar 2016 yılında Japonya’da üst düzey yöneticilerin yüzde 7’sini oluştururken bu oran 2008 yılı ile kıyaslandığında iki katına çıktı. 2008 yılında yüzde 7 olan kadınların Nissan’ın küresel yönetici pozisyonları içindeki payı Nisan 2016’da yüzde 13 olarak gerçekleşti. Nissan Türkiye’de ise kadın yöneticilerin oranı yüzde 35’e ulaştı. Nissan, küresel çapta yönetici pozisyonlarındaki kadınların oranını 2017 yılında yüzde 14’e çıkartmayı hedefliyor.