Renault Group, 2023 yıl sonu finansal sonuçlarını açıkladı

®
Çok Okunanlar

Uber, İstanbul’da yeni bir merkez açmaya hazır…

200 milyon doların üzerinde yatırım planlanıyor...Uber, ESMA Sultan Yalısı'nda düzenlenen Uber Türkiye Küresel Teknoloji Geliştirme ve Yazılım Merkezi'nin açılışı...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde...

Volkswagen CEO’su, Porsche’nin “büyük bir krizden” geçtiğini kabul etti

Otomobil üreticisi, bu yılın Ocak ve Eylül ayları arasında faaliyet kârında %99'dan fazla düşüş bildirdi.  Alman üst düzey otomobil...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı...

Ford, motor üretmek için Hindistan’a 370 milyon dolar yatırım yaptı

Ford Motor Company, Hindistan'daki üretimi canlandırmak için 32.5 milyar rupi, yani yaklaşık 366 milyon dolar yatırım yapacak ve güneydeki...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil...

Renault Group, başarıyla yenilenen ürün yelpazesi sayesinde müşterilerinin ilgi odağı olmaya devam etti. 2023 yılında Avrupa’da en çok satan otomobiller sıralamasında Renault Group’un 2 aracı ilk 3’te yer alırken, Renault markası 5. sıradan 2. sıraya yükseldi. 

  • Renault Group’ta 2023 yılında tüm mali tablolarda rekor düzeylerde güçlü iyileşme gerçekleşti.
  • 2023 yılının ilk yarısındaki cirosu 52,4 milyar avro ile 2022’ye göre %13 artış ve sabit döviz kurları dikkate alındığında %17 artış gösterdi.
  • Rekor Grup faaliyet kârı: 4,1 milyar avro veya gelirin %7,9’u (2022’ye göre 2,4 puanlık artışla), 2022’ye göre 1,5 milyar avro artış elde edildi.
  • Rekor otomotiv faaliyet kârı: 3,1 milyar avro veya gelirin %6,3’ü (2022’ye göre 3,0 puan artışla), 2022’ye göre 1,6 milyar avro artış elde edildi.
  • Net kâr: 2022’ye göre 3,0 milyar avro artışla 2,3 milyar avro net kar elde edildi.
  • Rekor düzeyde serbest nakit akışı: 2022’ye kıyasla 0,9 milyar avro artışla 3,0 milyar avro serbest nakit akışı sağlandı.
  • En yüksek seviyelerde otomotiv net nakit mali pozisyonu: 31 Aralık 2023 itibarıyla 3,7 milyar avro oldu (31 Aralık 2022’ye göre 3,2 milyar avro artış).
  • ROCE (Kullanılan Sermayenin Getirisi) iki katından fazla arttı: 2023’te %28,5, 2022’de ise %12,6
  • 2023 Mali Yılı mali beklentilerinin üstünde gerçekleşti:
2022  2023
Başlangıç
Yönlendirmesi 
2023 

Yükseltilmiş 

Yönlendirme 

2023 2022’göre değişim
Grup faaliyet kârı 5.5% ≥6% 7% ila 8% 7.9% +2.4 puan
Serbest nakit akışı €2.1milyar ≥€2.0milyar ≥€2.5milyar €3.0milyar  +€0.9milyar

 

2023 yıl sonu finansal verilere ilişkin açıklama yapan Renault Group CEO’su Luca de Meo şunları söyledi: “Bugün Renault Group rekor sonuçlar açıkladı. Muazzam bir ekip çalışmasının sonucu olan bu rakamlar Renaulution stratejimizin başarısını yansıtıyor. Daha önce hiç olmadığı kadar güçlü temellerimiz var ve bununla da yetinmeyeceğiz. 2024 yılında, bir yandan mali yapımızı optimize etmeye devam ederken, bir yandan da Renault Group’un yenilenme sürecinin bir sonucu olarak benzeri görülmemiş sayıda araç lansmanı yapacağız. Aynı zamanda, büyük projelerimizde attığımız önemli adımlarla, elektrikli araç (EV) ve yazılım stratejimizi hızlandırarak Grubun derinlemesine dönüşümüne inanılmaz bir hızla öncülük ediyoruz. Esneklik ve yüksek performans sağlayan organizasyon yapımız, zorlu bir pazarda bize büyük bir güç veriyor. Bu başarılardan dolayı takımlara teşekkür ediyorum. Hep birlikte, çok daha verimli ve yüksek performanslı, tüm paydaşlar için değer yaratan yeni bir Renault Group ortaya koyuyoruz.”

2024’te 10 lansmanla ürün atağı ve maliyetlerdeki hızlı düşüş, operasyonel performansın ve güçlü nakit üretiminin itici gücü olacak. Renault Group 2024’te şunları başarmayı hedefliyor:

  • A Grubu faaliyet kârı en az %7,5
  • 2,5 milyar avrodan fazla serbest nakit akışı
  • 2022 mali yılına ilişkin olarak hisse başına 0,25 avro temettüye karşılık 16 Mayıs 2024’teki Yıllık Genel Kurul toplantısında, 1,85 avro tutarında (hisse başına 1,60 avro artış) önemli ölçüde daha yüksek bir temettü teklifi sunulacak.

Diğer Haberler

Ford, motor üretmek için Hindistan’a 370 milyon dolar yatırım yaptı

Ford Motor Company, Hindistan'daki üretimi canlandırmak için 32.5 milyar rupi, yani yaklaşık 366 milyon dolar yatırım yapacak ve güneydeki Tamil Nadu eyaletindeki Maraimalai Nagar...

Uber, İstanbul’da yeni bir merkez açmaya hazır…

200 milyon doların üzerinde yatırım planlanıyor...Uber, ESMA Sultan Yalısı'nda düzenlenen Uber Türkiye Küresel Teknoloji Geliştirme ve Yazılım Merkezi'nin açılışı için düzenlenen etkinlikte, İstanbul'da yeni...

Renault ve Geely arasındaki küresel ittifakta bir adım daha

Volvo'yu satın alan Çinli üretici, Renault Brezilya'nın %26,4'ünü aldı. Halihazırda Volvo'nun sahibi olan Çinli dev Geely Holding Group, Renault Grubu ile Renault do Brasil'in %26,4 hissesini satın almak için stratejik bir anlaşma...

Volkswagen CEO’su, Porsche’nin “büyük bir krizden” geçtiğini kabul etti

Otomobil üreticisi, bu yılın Ocak ve Eylül ayları arasında faaliyet kârında %99'dan fazla düşüş bildirdi.  Alman üst düzey otomobil üreticisi Porsche, yakın tarihinin en...

Togg premium segmente giriyor: çift motor, 4 saniyede hızlanma ve benzersiz tasarım

Çift motorlu Türk elektrikli otomobilleri Togg T10X ve T10F 4More'un satışına başlandı. Türk üretici Togg, elektrikli araçlarının yeni versiyonları T10X 4More Obsidiyen ve T10F...

BYD, bir yıl içinde toplamda 200 binden fazla aracını geri çağırdı

Çinli elektrikli araç devi BYD, tarihinin en büyük geri çağırma kararını 2 hafta önce aldı. Şirket, tasarım kusurları ve batarya kaynaklı güvenlik riskleri nedeniyle...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı yeniden keşfetmenizi sağlayacak. İleri teknolojisi,...

Ford, motor üretmek için Hindistan’a 370 milyon dolar yatırım yaptı

Ford Motor Company, Hindistan'daki üretimi canlandırmak için 32.5 milyar rupi, yani yaklaşık 366 milyon dolar...

Uber, İstanbul’da yeni bir merkez açmaya hazır…

200 milyon doların üzerinde yatırım planlanıyor...Uber, ESMA Sultan Yalısı'nda düzenlenen Uber Türkiye Küresel Teknoloji Geliştirme...

Renault ve Geely arasındaki küresel ittifakta bir adım daha

Volvo'yu satın alan Çinli üretici, Renault Brezilya'nın %26,4'ünü aldı. Halihazırda Volvo'nun sahibi olan Çinli dev Geely Holding Group, Renault Grubu ile Renault do...

Volkswagen CEO’su, Porsche’nin “büyük bir krizden” geçtiğini kabul etti

Otomobil üreticisi, bu yılın Ocak ve Eylül ayları arasında faaliyet kârında %99'dan fazla düşüş bildirdi. ...

Togg premium segmente giriyor: çift motor, 4 saniyede hızlanma ve benzersiz tasarım

Çift motorlu Türk elektrikli otomobilleri Togg T10X ve T10F 4More'un satışına başlandı. Türk üretici Togg,...

BYD, bir yıl içinde toplamda 200 binden fazla aracını geri çağırdı

Çinli elektrikli araç devi BYD, tarihinin en büyük geri çağırma kararını 2 hafta önce aldı....

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...