Prometeon CEO’su Antonio Dolgetta

®
Çok Okunanlar

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri...

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını...

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik...

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor....

Prometeon Türkiye, pandeminin etkilerinin yoğun olarak hissedildiği 2020 yılında, lastik sektörünün de üzerinde bir büyüme gerçekleştirmeyi başardı. 2020 yılında %35 büyüme kaydeden Prometeon Türkiye, pazar payını ise 3 puandan fazla artırdı. 

Prometeon Türkiye, Orta Doğu, Afrika, Rusya Bölge CEO’su Antonio Dolgetta ve Prometeon Türkiye, Orta Doğu, Afrika, Rusya Bölge CCO’su Gökçe Şenocak ev sahipliğinde gerçekleşen online basın buluşmasında lastik sektörü ve Prometeon Türkiye’nin 2020 yılı sonuçları değerlendirildi. Prometeon Türkiye yöneticileri ayrıca yeni yatırım planına dair verileri de paylaştılar.

“2023’e kadar Türkiye’ye doğrudan yabancı yatırım tutarımız 150 milyon USD’nin üzerine çıkacak”

2020’de pandeminin sert etkilerine rağmen çok başarılı bir yılı geride bıraktıklarını kaydeden Prometeon Türkiye, Orta Doğu, Afrika, Rusya Bölge CEO’su Antonio Dolgetta, şunları söyledi: 

“Pandeminin etkilerinin yoğun bir şekilde hissedildiği bu yılda, biz hem yatırımlarımızı tamamladık hem de üretim kapasitemizi artırdık. 2017-2020 dönemi için açıkladığımız 115 milyon USD yatırımımızı tamamladık. Bu yatırım sonucunda yıllık üretim kapasitemizi 1,4 milyon adet lastiğe çıkardık. Pandemi süresince çalışanlarımızın sağlığını birinci önceliğimize alarak faaliyetlerimizi sürdürdük. Hem e-ticarete olan talep hem de gıda ve ilaç gibi toplum için kritik önemdeki ürünlerin taşınmasında ağır ticari sektörüne destek vermeye devam ettik. ‘Prometeon teknolojisi’ ile Türkiye’de ürettiğimiz lastiklerin; lojistik sektörünün vazgeçilmezi olduğunu bilerek üzerimize düşen üretim sorumluluğunu bu zorlu süreçte de yerine getirdik. Tüm bunların sonucunda 2020 yılını %35 gibi rekor bir büyüme ile kapadık. 2017’den bu yana her yıl büyümemizi kesintisiz sürdürüyoruz. Bu yıl da başarımızı devam ettirdik ve Pirelli ticari lastikler ile tek markada pazar liderliğini elde ettik. Önümüzdeki yıllarda da hem yenileme hem de orijinal ekipman pazarında Türkiye’ye özel geliştirdiğimiz ürünlerle büyümemizi sürdüreceğiz. Gerçekleştirdiğimiz ihracat ile ülke ekonomisine katma değer yaratmaya devam edeceğiz. Bunun için de Ar-Ge çalışmalarımızı önceliğimize alıyoruz. Bu kapsamda önümüzdeki üç yılda 40 milyon dolarlık daha yatırım hedefliyoruz. Bunun önemli bir kısmı Ar-Ge Merkezimizi tamamlamaya tahsis edildi. Böylece, 2017-2023 arasında Türkiye’ye toplam doğrudan yabancı yatırım tutarımız 150 milyon doların üzerine çıkmış olacak. Pandemi ve etkileri sona erdiğinde, Türkiye’deki büyümenin devam edeceğini tahmin ediyoruz.”

Diğer Haberler

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik zorlu mücadele 6 Eylül’de Bolu’da...

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor. Şimdi de heyecan verici yeni...

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını motor, batarya ve platform paylaşımı...

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri değiştirdiği bu süreçte, patent savaşları...

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e kıyasla yüzde 25 artış anlamına...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar adedi elde edildiğini ve geçen...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 6 aylık döneminde...