Porsche’nin çalışan sayısı 30 bini aştı…

®
Çok Okunanlar

Yeni Sayımız Yayınlandı…

2024 Mayıs sayımız dergilik sitemizde online olarak yayına alınmıştır. Yeni sayımızı online olarak tüm cihazlardan ipad, iphone, android, apple,...

Lexus LBX, çevre dostu özellikleriyle de öne çıkıyor

Lüks ve performansı bir arada sunmayı hedefleyen markanın premium SUV segmentindeki yeni ürünü LBX, İstanbul'un tarihi semti Akaretler'deki kurulan...

Ford Otosan, üretim ve ihracatta liderliğini sürdürdü

Ford Otosan, Hyundai Assan ve Anadolu Isuzu'nun üretim tesislerine ev sahipliği yapan Kocaeli, ocak-mart döneminde Türk otomotiv sektörünün üretim...

Automechanika Istanbul 2024 için geri sayım başladı

Otomotiv sektörü, üretim ve ihracat hacmini her geçen gün artırarak Türkiye’nin dış ticaretinin gelişmesine ve ekonomik büyümesine katkıda bulunurken,...

Model serisindeki elektrikli araçlara geçiş hızını artıran Porsche’nin işgücü, istikrarlı şekilde büyümeye devam ediyor. Çalışan sayısını bir önceki yıla göre, yüzde 8,5 artırarak 2 bin 548 yeni istihdam yaratan Porsche’nin çalışan sayısı 2018 yılsonu itibarıyla 32 bin 325’e ulaştı. Büyümenin sonu gelecek gibi de görünmüyor. Şirket, yalnızca Zuffenhausen’ın ilk elektrikli spor otomobili olacak Taycan’ı ve türevi Taycan Cross Turismo’yu üretme amacıyla önümüzdeki aylarda 1.000’i aşkın nitelikli çalışanı istihdam etmeyi planlıyor. Taycan’ın üretimi, toplamda 1.500 yeni istihdam yaratacak. Ayrıca 2018 yılında alınan 160 bin iş başvurusu ve yüzde 0,7’lik işgücü devir oranıyla da Porsche, iyi bir işveren olduğunu kanıtlıyor.

Kadın çalışan oranı yüzde 16’ya yükseldi.

Çalışanlarının yarısından fazlası Y kuşağı (1980 ile 1995 arası doğanlar) ve daha da genç kişilerden oluşan Porsche, 2012 yılından beri işgücünü neredeyse ikiye katladı. Şirketin en öncelikli stratejik hedeflerinden biri de kadın çalışanların oranını artırmak. Bu bağlamda 2012’de yüzde 12’lik bir oran yakalayan Porsche’de kadın çalışan oranı şu an yüzde 16. Fırsat eşitliğine dayanan bu stratejiye, tüm yönetici departmanlarında yapılacak yönetici hedef sözleşmelerine, kadınları destekleyen sabit parametrelerin işlenmesi de dahil. Temel alınan kriterler arasında kadınların her bir departmandaki üst maaş segmentine terfi ettirilmesi ve bu terfi politikasının hem kadın hem de erkek çalışanlar için adil olmasını sağlamak bulunuyor.

Bu hedefi gerçekleştirmenin ilk adımı eğitim. Porsche’nin teknik eğitimden geçen kadın stajyer oranı geçtiğimiz birkaç yılda yüzde 6’dan neredeyse yüzde 30’a çıktı. Sonraki eylem ise nitelikli kadın çalışanların hedeflere uygun şekilde istihdam edilmesi. Marka, 2018 yılında mevcut açık pozisyonların en az yüzde 21’ine kadın çalışan istihdam etti. Genel işgücündeki kadın çalışan sayısının sistematik artışı, uzun vadede istenen etkiyi yaratıyor. 2012 yılında kadınlar yönetici düzeyinde yapılan terfilerin yalnızca yüzde 5,5’ini alırken bu oran geçtiğimiz dönemde yüzde 21’e kadar çıktı.

Son Haberler

Yeni Sayımız Yayınlandı…

2024 Mayıs sayımız dergilik sitemizde online olarak yayına alınmıştır. Yeni sayımızı online olarak tüm cihazlardan ipad, iphone, android, apple,...

Diğer Haberler