Porsche karbondioksit emisyonunu yüzde 75 oranında azalttı

®
Çok Okunanlar

1.899.000 TL’den başlayan fiyatlarla Nissan Qashqai

Sınırlı sayıda Qashqai 1.899.000 TL’lik fiyatıyla dikkat çekiyor C-SUV segmentinin yaratıcısı Nissan Qashqai için özel kampanyalar Nissan sahibi olmak isteyenleri...

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile...

Fransız CATP, Karsan’ın Yüzde 100 Elektrikli Minibüsü e-JEST’i Referans Ürün Listesine Aldı!

Toplu ulaşımda bir dünya markası haline gelen Karsan, Fransa’da önemli bir başarıya daha imzasını attı. Ülkenin Toplu Taşıma Satın...

Eskişehir Büyük Organizasyona Hazır

2025 FIA Avrupa Ralli Kupası'nın dokuzuncu, Petrol Ofisi Maxima 2025 Türkiye Ralli Şampiyonası'nın da beşinci ayağı olan Odunpazarı ESOK Rally,...

Tesla Mobil Container Store, ilk kez Türkiye’de Akbatı’da

Akbatı, 14’üncü yıl kutlamaları kapsamında Türkiye’nin ilk Tesla Mobil Container Store mağazasına ev sahipliği yapıyor. 31 Aralık tarihine kadar...

General Tire, TransAnatolia 2025’e Damgasını Vurdu

Zorlu etapların ve sınır tanımayan parkurların geride kaldığı TransAnatolia 2025’te, General Tire lastikleri performansı ve dayanıklılığıyla ekiplerin yanındaydı. GT...

OYAK Genel Müdürü Murat Yalçıntaş, Renault’nun Bursa üssünde üretim hattını inceledi

Oyak Renault’nun Bursa’daki üretim üssünü ziyaret eden OYAK Genel Müdürü Murat Yalçıntaş, Duster, Clio ve Boreal modellerinin üretim hatlarını...

Porsche, 2014 yılından bugüne araç başına düşen karbondioksit emisyon miktarını yüzde 75’ten fazla, enerji tüketimini ise yaklaşık yüzde 31 oranında düşürdü.  Buna karşın 2018’de Zuffenhausen ve Leipzig’de ürettiği araç sayısını 101 bin 449 (2014) adetten 184 bin 791 adede çıkartarak üretimini yüzde 82 oranında artırdı.

Porsche, son 5  yıl içerisinde sürdürülebilirlik konusunda büyük bir ilerleme kaydetti ve araç başına düşen karbondioksit emisyonunu yüzde 75’ten fazla azalttı.  “Porsche markası olarak çevre ve iklimin korunması konusundaki sorumluluklarımızın farkındayız.” diyen Porsche AG Üretim ve Lojistik Yürütme Kurulu Üyesi Albrecht Reimold, “Araçlarımızı daha da çevre dostu hale getirmek için devamlı olarak iyileştirme çalışmaları yürütüyoruz.  Porsche’nin yaptığı büyük küçük birçok girişim, şirketin tüm faaliyet alanlarında ekolojik sürdürülebilirliklerinin adım adım iyileştirilmesini sağlayacak genel bir konsept oluşturuyor.” diye konuştu.

Sürdürülebilir eylem için ilk ön koşul: Kârlı büyüme
Alman spor otomobil üreticisi Porsche, geçtiğimiz yıla kıyasla bir kez daha artış gösteren teslimat adetleri, gelirleri ve çalışan sayısı ile yeni bir rekora imza attı. 2018 yılı satış gelir artışı yüzde 16,6 olarak kaydedildi. Reimold, “Kârlılığı tek başına hedef olarak görmüyoruz. Kârlılık, şirketlerin etkili şekilde sorumluluk üstlenebilmesi, sürdürülebilirlikleri için sadece temel bir ön koşul. Ancak ekonomik, sosyal ve ekolojik eksenler birbirleriyle paralel olduğunda gerçekten başarılı olabiliriz.” şeklinde konuştu.

Ekonomik başarılarına ek olarak ölçülebilen sürdürülebilirlik alanında da bir ilerleme kaydedebilmek adına Porsche, “Üretimde Çevresel Etkinin Azaltılması” konusunu kendisi için performans göstergesi olarak belirliyor. Karbondioksit emisyonları ve enerji tüketimine ek olarak genel tatlı su tüketimi ve kullanılan uçucu organik bileşik (UOB) miktarı da bu konuya dahil göstergelerdendir. Porsche 2014 yılına kıyasla üretimde yüzde 34 daha az çözücü kullanmış, araç başına su tüketimini yüzde 20 azaltmıştır.

Porsche, yenilenebilir enerjiyle üretiyor
Porsche’nin yalnızca beş yıl kadar kısa bir süre içerisinde karbondioksit emisyonunu yüzde 75 gibi ciddi bir oranda azaltabilmesi, her şeyden önce yenilenebilir kaynaklardan edinilen TÜV sertifikalı enerjiyi tutarlı şekilde kullanabilmesiyle elde edilmiş bir sonuçtur. Porsche, 2017 yılında en yüksek ekolojik standartlara uygun yenilenebilir enerjiyle üretim yapmaya başlamıştır. Ayrıca değer zincirindeki çevreye olan etkiyi azaltmak için Porsche’nin Almanya içerisindeki demir yolu lojistiği de artık iklime zarar vermiyor.

Diğer Haberler

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış barajını aştı. Temmuz 2025 itibarıyla...

Alfa Romeo’nun Yeniden Doğan Efsane Modeli 33 Stradale Kuzey Amerika’da

Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, efsanevi modeli 33 Stradale’yi, üretiminin 58’inci yılında yeniden yollara çıkardı. Bir efsanenin yeniden doğuşunu simgeleyen Alfa Romeo 33...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve yeni görevinde Renault Grubu Büyümeden...

Çin ve Meksika arabalara uygulanan gümrük vergileri konusunda iki kez düşünüyor

Çin, otomobillerinin ithalatına %50 gümrük vergisi getirilmesi olasılığını değerlendiren Meksika'ya sert bir uyarıda bulunuyor. Ticaret Bakanlığı, Orta Amerika ülkesini devam etmeden önce "iki kez düşünmeye"...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında toplam otomotiv üretimi geçen yılın...

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile daha da ileri taşımayı planlıyor....

Gerçek Bir Uzun Yol Testi: 1.000 Kilometrelik Elektrikli Yolculuk

Audi A6 e-tron’un uzun yol performansı, Sportback versiyonunun kullanıldığı ve Danimarka'nın Kopenhag kentinden başlayarak Norveç'in Bergen şehrine uzanan 1.000 kilometrelik rotada, farklı zemin ve...