Porsche AG’den ilk altı ayda 133 bin araç satışı…

®
Çok Okunanlar

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik...

Range Rover, Defender, Discovery ve Jaguar Rüzgarı

Dünyanın en prestijli otomobil etkinliklerinden Goodwood Festival of Speed, 10 – 13 Temmuz 2025 tarihleri arasında hız, tasarım ve...

Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van ve Hobi

Stellantis Pro One İtalya’daki Atessa Fabrikası’nda Cargo Box BEV Üretimine Başladı!  Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van...

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20...

Eurorepar Car Service’in Avrupa’daki En Büyük 6’ncı Pazar

Çok Markalı Bakım Sektörünün Yaygın Şirketi, Eurorepar Car Service, 2025’te 75 Şehirde 300’den Fazla Servis Noktasına Ulaşacak! Eurorepar Car...

Porsche AG, 2019’un ilk altı ayında dünya genelinde satış gelirlerini bir önceki yıla göre yüzde 9 artırdı.

Porsche AG, 2019 yılı ilk altı aylık finansal sonuçlarını açıkladı. Porsche’nin satış gelirleri yüzde 9 artışla bir önceki yılın aynı dönemine göre 13,4 milyar Euro’ya yükseldi. Özel kalemler öncesi faaliyet sonuçları yüzde 3 artışla 2,2 milyar Euro’ya çıktı. Teslimatlar yüzde 2 artarken şirket, Haziran sonu itibariyle müşterilere 133 bin 484 araç teslim etti. İstihdam sayısı, 2019’un ilk yarısında yüzde 5 artışla 33 bin 839 çalışana ulaştı.

Porsche AG Yönetim Kurulu Başkanı Oliver Blume, “İlk altı aylık sonuçlarımız, başarılı bir 2019 faaliyet yılı geçirmemiz açısından sağlam bir temel oluşturdu.Bu başarının ardında yılın ilk altı ayında, yeni 911, 911 Cabriolet, Cayenne Coupé, 911 Speedster, 935, 718 Spyder ve GT4 gibi yenilikçi ürünler sunmamız yatıyor.” dedi.

Porsche Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Finans / BT’den sorumlu İcra Kurulu Üyesi Lutz Meschke ise, “Zorlu bir ilk çeyrek yılın ardından artık tamamen rotaya girmiş durumdayız. İlk yarı yılda büyüme, yüksek araç satış adetlerinden sağlandı. Bunun aksine kur etkileri ve e-mobilite atağıyla ilgili harcamalar olumsuz bir etki yarattı.” diye konuştu.

Fotografie: Rossen Gargolov – www.rockyphotography.de
Postproduction: Wagnerchic – www.wagnerchic.com


Cayenne satışları arttı

Porsche AG, 2019’un ilk yarısında dünya genelinde 133 bin 484 araç teslim etti. Bu önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2’lik bir artışa denk geliyor. Bu dönemde Cayenne teslimatları yüzde 45’lik artışla 41 bin 725 adete ulaştı. Dünya genelinde en çok satan model ise 47 bin 367 adetle Macan olmaya devam etti.

Porsche Haziran sonu itibariyle Çin’de yüzde 28 büyüme elde etti. Asya-Pasifik, Afrika ve Orta Doğuda teslimatlar, bir önceki yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında yüzde 20 artışla 57 bin 397 araca ulaştı. ABD’de ise Porsche, yılın ilk yarısında pozisyonunu konsolide etmeyi başararak 30 bin 257 teslimatla yüzde 3 büyüme kaydetti.

Porsche’den SUV ailesine yeni gövdesiyle Cayenne Coupé
Porsche’den SUV ailesine yeni gövdesiyle Cayenne Coupé

Yılın genel görünümü

Porsche 2019 mali yılında satışlarını artırmayı hedefliyor.Bu artış Cayenne Coupé, 718 Spyder ve 718 Cayman GT4 gibi yeni ürünlerden bekleniyor. Şirket, satış gelirlerinde de küçük bir artış bekliyor. Meschke, “Elektrifikasyon, dijital dönüşüm, şirket lokasyonlarımızın genişletilmesi ve renovasyonuna yapılan oldukça yüksek yatırımlara rağmen, Porsche’nin yüksek gelir hedefini karşılamaya devam etmeyi amaçlıyoruz” diye konuştu

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...