PORSCHE 911 DAKAR, ALMANYA-SENEGAL

®
Çok Okunanlar

1996 Ferrari F50 GT1 “En İyi Otomobil” ödülüne layık görüldü

Monterey Otomobil Haftası’nın en prestijli etkinliği; dünyanın önde gelen üreticileri ve butik tasarımcılarının imzasını taşıyan birçok özel lansmana, sayısız...

ÖLDEN BUZA: PORSCHE 356 PRE-A VE 550 SPYDER, PIRELLI COLLEZIONE AİLESİNDEN STELLA BIANCA LASTİKLERLE ZELL AM SEE’DEKİ “F.A.T. ICE RACE” YARIŞINA KATILDI 

 Pirelli, 2024 yılını iki ikonik Porsche’nin ekstrem maceralarının ekipmanı olarak açtı. Scorpion All Terrain Plus lastikler Afrika çölünde Porsche 911 Dakar’ın, Stella Bianca çivili lastikler ise Zell Am See’deki buzlu pistte Porsche 550 Spyder’ın ekipmanı oldu. Pirelli ile Stuttgart merkezli otomobil üreticisi arasındaki bağlar, 911’in 1982 yılında Pirelli markalı lastiklere sahip ilk Porsche modeli olmasından bu yana bunun gibi tarihi iş birlikleriyle devam ediyor.

PIRELLI SCORPION ALL TERRAIN PLUS İLE BAVYERA’DAN DAKAR’A 

Asfalt, kum, toprak ve taşlar üzerinde 7.000 kilometreden uzun parkurda hiç lastik değiştirilmedi. Porsche 911 Dakar, bu model için Pirelli Scorpion All Terrain Plus homologasyonlu lastiklerle bu zorlu testin üstesinden geldi. Sahibinin kullandığı otomobil, Almanya’da Münih’in güneydoğusundaki Raubling’de (Rosenheim) bulunan Porsche Zentrum Inntal’den yola çıkıp Senegal’in başkenti Dakar’a ulaşmak için 12 etaptan oluşan Africa Eco Race rallisinin rotasını takip etti. Africa Eco Race rallisi Fas’ta Nador’dan başlayıp Moritanya ve Senegal’i geçerek Dakar’daki ünlü Pembe Göl’de tamamlanıyor. Yol kullanımı için homologasyonlu olmalarına rağmen her koşulda olağanüstü performans sergileyen Pirelli Scorpion All Terrain Plus lastikler, rallide yarışan otomobillerin yanında parkuru tamamlayarak otomobili güvenle bitiş çizgisine getirmeyi başardı.

Lastiklerle 18 günde 7.000 kilometre yol alınırken çölde yaklaşık 1.000 kilometre kayalık toprak zemin de dahil olmak üzere çok farklı koşullarla mücadele edildi. 911 Dakar’ın profesyonel bir pilot değil amatör bir sürücü olan sahibi önce Avrupa’da otoyollarda, daha sonra yarı asfalt yollarda, toprak, kum ve çok engebeli kayalık zeminlerde ilerledi. Alp dağlarının kış soğuklarından 12 saat içinde 30 dereceye varan değişimlerin yaşandığı tipik çöl iklimine geçildi. Yolculuğun başlangıç noktası olan Porsche Zentrum tarafından şu açıklama yapıldı: “Bu benzersiz macera, bu lastikler olmasaydı kesinlikle çok daha karmaşık olabilirdi. Çok farklı koşullarda bile hep olağanüstü performans sergilediler.

Porsche 911 Dakar’ın orijinal ekipmanı olarak tasarlanan Pirelli Scorpion All Terrain Plus, bir 911’in tipik yüksek performansını desteklemek, ayrıca en zorlu arazi koşullarıyla başa çıkabilmesini sağlamak amacıyla hassasiyetle geliştirildi. Pirelli, kendine özel bir hamur karışımı ve ürünün zeminle temasını optimize edip yapısını güçlendiren bir tasarım sayesinde bu özellikleri tek bir lastikte bir araya getirdi.

İKİ TARİHİ PORSCHE MODELİ İÇİN PIRELLI STELLA BIANCA 

Bir başka efsane Porsche modeli Pirelli lastiklerle bu sefer buz üzerinde zorlu koşulların üstesinden geldi. Porsche 550 Spyder, Pirelli’nin resmi partneri olduğu F.A.T. Ice Race 2024 yarışına bu etkinlik için özelleştirilen çivili Stella Bianca lastiklerle katıldı. Pirelli’nin en eski sırt desenlerinden biri olan Stella Bianca, ayrıca Alman markasının ilk ortadan motorlu yarış otomobili Porsche 550 Spyder ve Stuttgart’ta üretilen ilk üretim modeli Porsche 356 Pre-A için sırasıyla 5.00/5.25-16 ebatlı olarak sunuluyor. Pirelli Collezione ailesinin klasik otomobillere özgü lastiği Şubat ayından itibaren pazara sunulacak. Lastik orijinaliyle aynı görünüme sahip olmasına karşın ıslak zeminde bile verimlilik ve güvenlik sağlayan modern teknolojiler içeriyor. çapraz katlı, Pirelli Vakfı arşivinde korunan tarihi belgelerin yardımıyla yeniden tasarlanan sırt deseni, o yıllardaki ürünlerde yer alan kalkanlı Pirelli logosu gibi çeşitli unsurlar geçmişe göndermede bulunuyor. Yanaktaki harfler bile o dönemi hatırlatırken “Corsa” kelimesi lastiğin sportif versiyon olduğunu gösteriyor.

Diğer Haberler

1996 Ferrari F50 GT1 “En İyi Otomobil” ödülüne layık görüldü

Monterey Otomobil Haftası’nın en prestijli etkinliği; dünyanın önde gelen üreticileri ve butik tasarımcılarının imzasını taşıyan birçok özel lansmana, sayısız motor sporları efsanesine ve 200’ün...

Hibrit SUV’da artış dikkat çekiyor

2015'te yalnızca 565 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı, haziranda 250 bin barajını aştı. Temmuz 2024'te 131 bin 217 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil...

Türkiye Pist Şampiyonası İstanbul Park Yarışında Texaco Team AMS

15-16-17 Ağustos tarihlerinde gerçekleşen Türkiye Pist Şampiyonası 2 ayak yarışları Maksi ve Süper olmak üzere 2 farklı grupta gerçekleşti. Yarışlar sonunda Texaco Team AMS...

Opel’in Yeni Vizyonunu Yansıtan Konsept Otomobili

Opel, 8-14 Eylül tarihleri arasında Münih’te düzenlenecek olan IAA Mobility 2025’te tanıtımını gerçekleştireceği yeni konsept otomobiline ait ilk ön görselleri yayımladı. Konsept otomobilin paylaşılan...

30 Günde 1 Milyon Aktif Kullanıcıya Ulaştık….

Türk dijital medyasının ulusal ve resmi otomobil dergisi, otomotiv sektörünün açık ara lideri. 12.12.2012 tarihinde Automobile Magazine haber sitesinin yayına başladığı dijital dünyada sosyal...

CUPRA, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modellerin yanı sıra ürün yelpazesinde daha fazla teklife ek olarak onayladı

CUPRA, Born serisindeki modellerin Seviye 2 1.500 £ Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (EKG) indirimine hak kazanacağını doğruladı. Geçen ay duyurulan yeni plan,...

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modelleri onayladı

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (ECG) indirimine hak kazanan tamamen elektrikli ID. serisindeki ilk modelleri onayladı. Geçen ay duyurulan yeni plan, müşterilerin...