Porsche 2025 tahminini düşürdü: Beklenen ciro 37 ila 38 milyar avro arasında (ilk tahmin 39 ila 40 milyar avro arasındaydı), satışlardan elde edilen faaliyet getirisi %10 ila %12 aralığından 6,5 ila %8,5 aralığına düşüyor, şirket bugün 2025’in ilk çeyreğine ilişkin kapsamlı bir rapor ve cari yılın ciro tahminlerini sunuyor.
Porsche açısından ele alınması gereken üç ana sorun var: Birincisi, elektromobilitenin başlangıcındaki yavaşlama. Bu nedenle “Porsche AG’nin yüzde yüz iştiraki olan Cellforce Group GmbH tarafından yüksek performanslı pil üretiminin genişletilmesine yönelik mevcut planlar bağımsız olarak sürdürülmeyecek”.
İkincisi, Çin’deki lüks sektöründeki düşük talebin devam etmesi ve Porsche’nin “değer odaklı satışlara devam etme” kararı, en azından kısa vadede ciroyu azaltacak bir karar. Son olarak Trump’ın uygulamaya koyduğu gümrük vergileri…
Porsche, 2025’in ilk çeyreğinde 71.470 araç teslim ederken, 2024’ün aynı döneminde bu sayı 77.640’tı. Elektrikli otomobil sayısı artıyor ve Kuzey Amerika pazarındaki varlığı da artıyor (+%37), ancak Çin pazarındaki düşüş (-%42) telafi edilemiyor. 2025 yılının ilk çeyreğinde ciro, 2024 yılındaki 9,01 milyar avrodan yüzde 1,7 azalarak 8,86 milyar avroya geriledi; Şirketin 2025’in ilk çeyreğine ilişkin bir basın bülteninde özetlediği gibi, işletme karı %40,6 düştü. Bu veriler Porsche’nin 2025 tahminlerini revize etmesine yol açtı: ciro 37 ila 38 milyar avro arasında olacak (ilk tahmin 39-40 milyar avroydu) ve işletme karı %6,5 ila 8,5 arasında olacak (ilk tahmin %1 ila 12 arasındaydı). Porsche, 2025 yılına ilişkin revize tahminlerini sunarken geleceğe yönelik bazı stratejilerinin de ön izlemesini yaptı. Pil üretimi açısından şirket, Porsche’nin tamamına sahip olduğu Cellforce Group GmbH şirketinin yürüttüğü bağımsız programı askıya alıyor ve V4Smart GmbH’nin çoğunluk hissesini almayı planlıyor. Lüks sektörünün tamamının krizde olduğu Çin pazarında şimdilik bir toparlanma beklenmiyor. Ancak Porsche, bugün yayınlanan 2025’in ilk çeyreği raporunda belirtildiği üzere “şirketi daha da dayanıklı kılmak için Hacimden Çok Değer odaklı stratejisine ve küresel olarak dengeli bir satış yapısına odaklanmaya devam edecek.