Plaka pazarının kilit üreticileri kimlerdir?

®
Çok Okunanlar

Maceracı Ruhlar İçin Hyundai INSTER Cross Satışta

Hyundai Motor Türkiye, A-SUV segmentindeki kompakt elektrikli modeli INSTER’dan sonra INSTER Cross’u da satışa sunarak elektrikli araç pazarındaki varlığını...

Opel’in Hafif Ticari Araç Ailesi Roadshow ile 3 Büyük Şehirde

Opel, 15 Eylül’de başlayıp 3 Ekim tarihine kadar sürecek ve Türkiye’nin 3 büyük şehrindeki 6 noktayı kapsayacak, hafif ticari...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve...

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında...

Yeni Renault Clio, 6. Nesliyle Yeniden Sahneye Çıkıyor

Satışa sunulduğu 1990 yılından bugüne, Clio dünya çapında 17 milyon, Türkiye’de ise 600 binden fazla kullanıcıya ulaştı ve hatchback...

8. Dünya Motokros Şampiyonası ve NG Afyon Motofest Rekor Katılımla Tamamlandı

Afyonkarahisar, bu yıl 8’incisi düzenlenen Dünya Motokros Şampiyonası ve NG Afyon Motofest ile bir kez daha dünya gündemine oturdu....

Otomotiv sektörü değişiyor, araçlar gelişiyor ve bununla birlikte yeni sistemler de devreye giriyor.2021’de fabrika açılışı yapılacak olan ve ilk aracın ise 2022’de üretileceği yerli otomobille birlikte Türkiye’ de yeni bir döneme girmeye hazırlanıyor. Yerli otomobil dönemiyle birlikte plakalarda da büyük bir değişim bekleniyor. Tüm dünyada araçların mekanik aksamı dışında, güvenlik önlemlerinde ve daha birçok noktada yeni çözümler kullanılıyor.

Ülkemiz plaka kullanımında alüminyum plakayı tercih ederken avrupa ve diğer dünya ülkeleri alüminyum plaka yerine artık tercihini pleksi plakadan yana kullanmaya başladı. Avrupa plaka pazarı şimdiden 700 milyon avroya ulaşmış durumda. Pazardaki en yüksek büyümeyi ise ticari araçlar oluşturuyor. Türkiye’ nin de yerli otomobille birlikte pleksi plaka kullanımına ve üretimine geçmesi bekleniyor. Büyüyen otomobil piyasasında yerli otomobille adından söz ettirmek isteyen ülkemiz, pleksi plaka dönemine geçerek yeni dönemde dünya araç plakası pazarından da payını almak istiyor.

Konuyla ilgili merak edilen başlıkları Dünya plaka pazarının Türk üreticilerinden Zifort Immatriculation Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Demirbaş cevapladı.

Küresel araç plakası pazar büyüklüğü ne durumda ?

28 Avrupa Ülkesi 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017
Araç Satışı 245 Milyon Avro 247 Milyon

Avro

250 Milyon

Avro

253 Milyon

Avro

256 Milyon

Avro

260 Milyon

Avro

263 Milyon

Avro

Plaka Satışı 122.5 Milyon Avro 123.5 Milyon

Avro

125 Milyon

Avro

126.5 Milyon

Avro

128 Milyon

Avro

130 Milyon

Avro

131.5 Milyon

Avro

Türkiye Plaka Satışları

2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020
6,5 milyon

Adet

6,6 Milyon

Adet

7,0 Milyon

Adet

7,3 Milyon

Adet

7,7 Milyon

Adet

7,9 Milyon

Adet

8,1 Milyon

Adet

8,5

Milyon

Adet

28 avrupa ülkesinde pazar büyüklüğü 700 milyon avroya ulaşmış durumda. Ortalama olarak

her yıl sektörde yüzde 2’ lik bir büyüme gerçekleşiyor. Ülkemiz de ise 2013 ylında 6.5 milyon plaka satışı gerçekleştirilirken 2020 yılında bu rakam 8.5 milyona ulaşmış durumda.

Plaka pazarının kilit üreticileri kimlerdir?

Plaka pazarında birçok kilit üretici bulunmakta. Dünya plaka pazarındaki en önemli üç üreticiden bahsetmek gerekirse UTSCH, Tonnjes ve Groupe Hills firmalarını örnek verebiliriz.

Türkiye plaka pazarında Dünya’ da söz sahibi olabilir mi?

Türkiye olarak Dünya pazarında söz sahibi olabileceğimize yürekten inanıyoruz. Bunun için ihtiyacımız olan şey gerekli alt yapı hizmetlerinin oluşturulması. Türkiye pazarının yeniliklere acilmasi, yeni plaka sistemlerine gore gerekli mevzuat calismalarinin yapilmasi gerekiyor.

Ülkemizde dünyadaki yeniliklere ayak uydurabilen sanayi sirketlerinin oluşturulması ve yetkililerin bu konuda gerekli adımlar atmasını, Türkiye olarak gelecek menfaatlerimiz açısından önemli olduğunu düşünüyoruz.

Pleksi plakanın alüminyum plakaya göre avantajları nelerdir?

Estetik olarak pleksi plakanın daha güzel durmasının yanında,yazıcı teknolojisi ile yapıldığı için, harfler çok daha okunur ve net. Silinme veya kavlama olmaz çünkü harflerin üzerinde pleksi koruyucu bulunur. Mevcut kamera okuma sistemiyle kış aylarında oluşan kar ve çamurda araçların sadece yüzde 50’ sinin plakası okunabilmektedir. Pleksi plakada yüzey kaygan olduğu için, bu sorun ortadan kalkmış oluyor. Pleksi plakada seri numarası bulunmasıise baskı yapan operatöre kadar bilenebilmesini sağlamaktadır.

Emniyet açısından diğer artı yönlere ise pleksi plakalarda hologram, QR kod sistemi, ve elektronik çip sistemi bulunmasını ekleyebiliriz.

Emniyet güçlerimizin işini kolaylaştıracak diğer bir özellik de motor plakalarında, alüminyum plakada olduğu gibi eğme ve bükme gibibir durumun teknik olarak mümkün olmamasıdır.

Ayrıca araç kazalarında pleksi plaka alüminyuma nazaran daha emniyetli ve daha hafif olduğu için daha çok tercih edilirken,plakanın pleksi olmasında dolayı pas tutmaması da sürücüler için büyük bir avantaj oluşturmaktadır.

Global plaka pazarını yönlendiren temel faktörler nelerdir?

Dünya pazarını yönlendiren ülkeler için olmazsa olmaz olan, her ülkenin kendi oluşturduğu mevzuat sistemi ve gelişen teknolojilere ayak uydurabilme potansiyelleridir. Ülkemiz gelişen her teknolojiye ayak uydurabilecek kapasitede, gerekli mevzuatları hayata geçirdikten sonra dünyada söz sahibi ülkelerden biri olacağımızı düşünüyoruz.

Diğer Haberler

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış barajını aştı. Temmuz 2025 itibarıyla...

Alfa Romeo’nun Yeniden Doğan Efsane Modeli 33 Stradale Kuzey Amerika’da

Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, efsanevi modeli 33 Stradale’yi, üretiminin 58’inci yılında yeniden yollara çıkardı. Bir efsanenin yeniden doğuşunu simgeleyen Alfa Romeo 33...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve yeni görevinde Renault Grubu Büyümeden...

Çin ve Meksika arabalara uygulanan gümrük vergileri konusunda iki kez düşünüyor

Çin, otomobillerinin ithalatına %50 gümrük vergisi getirilmesi olasılığını değerlendiren Meksika'ya sert bir uyarıda bulunuyor. Ticaret Bakanlığı, Orta Amerika ülkesini devam etmeden önce "iki kez düşünmeye"...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında toplam otomotiv üretimi geçen yılın...

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile daha da ileri taşımayı planlıyor....

Gerçek Bir Uzun Yol Testi: 1.000 Kilometrelik Elektrikli Yolculuk

Audi A6 e-tron’un uzun yol performansı, Sportback versiyonunun kullanıldığı ve Danimarka'nın Kopenhag kentinden başlayarak Norveç'in Bergen şehrine uzanan 1.000 kilometrelik rotada, farklı zemin ve...