Pirelli Belçika Grand Prix’si öncesi uyarıyor…

®
Çok Okunanlar

Her iki ülkenin otomotiv endüstrileri birbirlerine karşılıklı bağımlı

Albert Saydam, Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı açıklamaları; Türkiye ve Almanya arasındaki ilişkiler yumağını bir vücuda benzetirsek iki...

TAİD Ağır Ticari Araçlar Derneği, 2024 hedefleri

TAİD Ağır Ticari Araçlar Derneği, 2024 hedeflerini açıklarken yeni kurumsal lansmanını gerçekleştirdi Ağır Ticari Araçlar sektöründe yılın ilk çeyreği beklentileri...

Anadolu Isuzu “ZES işbirliği çok değerli”

Türkiye’nin ticari araç markası Anadolu Isuzu, satış sonrası servis standartlarını güçlendirmeye yönelik çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Anadolu Isuzu, çevre dostu...

Milano, 28 Ağustos –Formula 1 sezonu, yaz molasının ardından yarış takvimindeki en efsanevi pistlerden biriyle devam ediyor. Pirelli, Belçika’daki Spa-Francorchamps pistine C1, C2, ve C3 hamurlarını sırasıyla Beyaz sert, Sarı orta ve Kırmızı yumuşak seçeneklerini getiriyor, yani P Zero Formula 1 serisinin en sert üçlüsünü öneriyor. Değişik eğimleriyle bilinen Spa pistinde Eau Rouge ve Raidillon kompleksi gibi ünlü bölümler sayesinde lastiklere aşırı yük binerken, pilotlar kısa bir zaman aralığında çok farklı g kuvvetleri deneyimleyebiliyor.

Pist özellikleri

  • Yedi kilometreden biraz fazla olan Spa, F 1 takvimindeki en uzun pist olduğu için toplam yarış mesafesi sadece 44 tur olarak planlanıyor.
  • Spa ayrıca değişken havasıyla da biliniyor ve mesafenin uzun olması, pistin bir bölümü tamamen kuru kalırken başka bir bölümünde yağmur yağabileceği anlamına geliyor. Yağmur yağması halinde, pistin drenaj özellikleri nedeniyle su birikintileri kolayca oluşabiliyor.
  • Pilotların çoğu, Spa’nın sunduğu zorlu mücadele ve yarattığı hisler nedeniyle favori pistleri olduğunu belirtiyor. Bu durum lastikler için de geçerli zira yanal, boylamasına ve dikey yani her yönden yüksek kuvvetlere maruz kalıyorlar.
  • Geçen yıl orta, yumuşak ve süper yumuşak lastikler önerilmişti. Bu yıl Belçika için önerilen hamurlar ise genel olarak daha sert ve daha geniş aralıklı; C1 ve C2, 2018’deki sert ve orta muadillerine kıyasla biraz daha yumuşak, C3 ise geçen senenin yumuşak hamuruna yakın.
  • Geçen sene, pilotların çoğu tek pit stop ile süper yumuşak – yumuşak kombinasyonunu seçti (iki pit stop ile dördüncü bitiren Valtteri Bottas hariç). Yağışlı bir sıralama gününün ardından kuru geçen yarış, erken giren güvenlik aracından etkilendi ve sadece iki pilot en sert hamuru kullandı.

Mario Isola – F1 ve Otomobil Yarışları Başkanı

“Spa, pilotlar açısından her zaman en harika pistlerden biridir ama aynı nedenle lastikler sezon boyunca karşılaşabilecekleri en büyük streslerden bazılarına burada maruz kalır. Sonuçta, geçen yıla göre biraz farklı bir seçenek olarak en sert üç hamuru önerdik; böylece pilotların her defasında en sınıra kadar zorlamaları ve hız yönetimi ihtiyacını minimize etmeleri mümkün olacak. Örneğin, bu yıl Silverstone için önerilen daha sert hamur,başa baş mücadeleye ve en sonunda iyi kullanılmış lastiklerle Lewis Hamilton’un en hızlı turu yapmasına neden oldu. Spa 24 Hours yarışının da tedarikçisi olduğumuz için Spa hakkında deneyimli ve bilgiliyiz. Geçen ayki yarışın, yağmur nedeniyle saatlerce durdurulması da değişken hava koşulları yaşanabileceğini gösterdi. Geçen sene Belçika Grand Prix sıralama turları da yağmur altında gerçekleşmişti. Araç geçişlerinin gayet mümkün olduğu bu pistte doğru koşullar altında agresif bir stratejinin işe yaraması mümkün.”

 

Diğer Pirelli haberleri

  • Mercedes (McLaren pilotu Lando Norris ile birlikte), Ferrari ve Red Bull’a kıyasla iki set fazla orta lastik alarak Spa’da en az sayıda yumuşak lastik seçen takım oldu.
  • Pirelli’nin tek lastik tedarikçisi olduğu Formula 2 ve Formula 3 de Belçika ile devam ediyor.
  • Pirelli, Pagani için Formula 1 lastiklerine benzer bir şekilde geliştirilen yepyeni bir P Zero Trofeo R lastiği tanıttı. Yoldan piste teknoloji transferinin mükemmel bir örneği olan Trofeo R, yollarda kullanımı yasal olan bir pist ürünü olup en yakın zamandaki örneği Pagani Huayra BC roadster için özel olarak geliştirilmiştir.

Pirelli, geçen hafta sonu Japonya’da düzenlenen Suzuka 10 Hours yarışının da tek tedarikçisi idi. International GT Challenge yarışmasının dördüncü turunda 10 üreticiyi temsil eden 23 takım yer aldı. Audi, Dries Vanthoor, Kelvin van der Linde ve Frederic Vervisch ile zafer kazanırken iki kez Formula 1 dünya şampiyonu Mika Hakkinen, yarışa McLaren 720s GT3 ile dönüş yaptı ve 22. oldu.

Son Haberler

Volvo Car Turkey’de Pazarlama Direktörlüğü’ne Yeni Atama

Kurulduğundan bu yana teknolojisini geliştirirken her zaman insanı odağına alan İsveçli otomobil üreticisi Volvo Cars’ın Türkiye operasyonunda üst düzey...

Diğer Haberler