Pirelli, 1986 Lamborghini LM002 için geliştirdiği Scorpion BK lastiği

®
Çok Okunanlar

Bugatti Chiron Pur Sport Avrupa turuna devam ediyor

Kendi ülkesinde muhteşem bir başlangıçtan sonra, özel Avrupa Roadshow'dan ödün vermeyen Chiron Büyük Britanya'nın başkenti Londra'da.  Bugatti özel bayi...

Trafikte egzozundan siyah duman atan hafif ticari ve ticari araçlara dikkat!

Yazar - Özgür Sunay Merhaba, bu seferki yazımda trafikte sürekli şekilde artık ciddi bir sorun haline gelmiş olan egzozundan siyah...

Vespa, 13 Farklı Modeliyle Motobike Fuarı’nda

Bu yıl 76. yaşını kutlayan motosiklet dünyasının ikonik markası Vespa, Motobike İstanbul 2022’de tarzını konuşturmaya hazırlanıyor. Bu yıl fuarın...

Tour de France’ın Ana Sponsorları Arasında

Dünyanın en büyük uluslararası lastik ve orijinal ekipman tedarikçilerinden Continental, bu sene koronavirüs salgını sebebiyle 29 Ağustos’ta gerçekleşecek olan...

Pirelli, 1986 Lamborghini LM002 için geliştirdiği Scorpion BK lastiği yeniden sunuyor. Ölçü ve güç açısından döneminin en ileri teknolojili lastiği olan Pirelli Scorpion BK, çöl kumları üzerinde süzülmesini sağlayan ve ‘kulak’ denilen yan kanatçıklarıyla da öne çıkmıştı. Şimdi yeniden yaratılan ve Pirelli Collezione serisine katılan bu lastik, bir süre önce Como Gölü yakınlarında düzenlenen, koleksiyon otomobillere odaklı Fouri Concorso etkinliğinde sergilendi. Bu gelişme 1963’te başlayan ve LM002’den modern Urus’a uzanan hikayede yeni bir sayfayı temsil ediyor.

Pirelli’den 1980’lerin başlarında tüm spor SUV’ların öncüsü olan Lamborghini LM002 için çok özel bir lastik geliştirmesi istenmişti. Bu model için özel olarak üretilen Scorpion BK versiyonu, araca kum üzerinde daha fazla çeviklik ve tepki kazandıran ve ‘kulak’ denilen yan kanatçıklarla tamamlanan dev lastiklerdi. Bu lastiğin üstün yol tutuşu sağlamanın yanı sıra aşırı çöl sıcaklıklarında çalışması, otomobilin ağırlığını (yaklaşık 3.500 kilogram) taşıyabilmesi, V12 motorun hızına yanıt verebilmesi ve bir yandan da asfaltta sportif performansı garanti etmesi gerekiyordu. Dolayısıyla bu lastikler darbeleri emebilen ve ani girdilere daha hızlı tepki verebilen, kesilmeye karşı daha dirençli aramid kuşak takviyeli son derece sağlam bir karkas kullanılarak üretildi.

Daha zorlu dayanıklılık testlerine tabi tutulan ve ralliden türetilen tekniklerle geliştirilen bu lastik, Pirelli’nin pistten yola teknoloji transferinin ilk örneklerinden biriydi. Sırt deseni, o dönemin ‘slick’ ralli lastiklerinde kullanılan orta ‘Monte Carlo’ sırt deseninden türetilmişti. BK lastiğin içerdiği teknolojilerin çoğu da Pirelli’nin pek çok dünya şampiyonluğu kazandığı motor sporlarından alınmıştı. Bu nedenle 1988 Paris-Dakar Rallisi’nde Lamborghini LM002 de dahil olmak üzere çok sayıda otomobilin ekipmanının Pirelli Scorpion lastikleri olması bir tesadüf değildi.

Yeniden yaratılan lastik, özel bir koleksiyoncuya ait LM002’nin ekipmanı ‘yeni’ Scorpion BK olarak Como Gölü kıyısındaki Villa Sucota’da düzenlenen ve Lamborghini Polo Storico tarafından desteklenen Fuori Concorso etkinliğinde tanıtıldı.

SCORPION SERİSİNİN İLKİ

Scorpion BK, Pirelli’nin SUV’lar için geliştirdiği özel Scorpion ailesinin öncüsüydü. Bu seri 2022 yılında elektrikli modeller de dahil en modern otomobillere uyacak şekilde tamamıyla yenilendi. Öyle ki, Scorpion ailesi tüm Pirelli ürün yelpazesi içinde elektrikli veya şarj edilebilir hibrit otomobiller için en fazla homologasyona sahip seri konumunda bulunuyor. Pirelli’nin yeni Scorpion için uyguladığı ‘Çevre Dostu Güvenlik’ yaklaşımı, malzeme inovasyonları ve geliştirme sürecinde en ileri teknolojili sanal tasarım araçlarının kullanılması sayesinde sürüş güvenliği açısından düşük çevresel etkiyle optimum performansı bir araya getiriyor.

LAMBORGHINI SUV’LARI İÇİN PIRELLI LASTİKLER

Pirelli lastikleri, LM002’den Urus’a Lamborghini’nin SUV modellerinin ortak paydasını oluşturuyor. Urus 2018 yılında lanse edildiği zaman Pirelli, P Zero’dan Scorpion’a kadar 21 – 23 inç ölçülerinde altı yeni lastik tanıttı. En yeni Urus Performante için özel olarak tasarlanan bir P Zero Trofeo R versiyonu ise bir SUV’da görülen ilk ‘yarı slick’ lastik oldu. Otomobilin üstün performansıyla lastiğin güçlü kavramasının buluşması, ABD’deki efsanevi Pikes Peak tırmanma yarışında sınıf birinciliği getirdi

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...