Pirelli, 147 yıllık hikayesini dijital bir çizgi romanla anlatıyor

®
Çok Okunanlar

PİSTLERDEN YOLLARA ORTAK BİR YOLCULUK

Pirelli ile McLaren’in uzun yıllardır devam eden teknik işbirliğinde yeni bir sayfa açılıyor. Benzersiz nitelikleriyle çok özel bir otomobil...

Continental Yönetim Kurulu Üyesi Christian Kötz

Akıllı dijital lastikleri ve sürdürülebilirlik hedefleriyle pazarda fark yaratacak Lastik Grubu Başkanı ve Continental Yönetim Kurulu Üyesi Christian Kötz, “Mükemmel...

Test Sürüşü: 2019 KIA Sportage 1.6 Dizel…

KIA’nın amiral modeli olan ve 1.6 dizel otomatik versiyona kavuşan Sportage, KIA yetkili satış noktalarında avantajlardan yararlanmak isteyenleri bekliyor....

“Faklılıklara Saygı” ödülünü kazandı…

Ford Otosan Yeniköy Fabrikası’nda görevli montaj ekibinin, işitme engelli çalışma arkadaşları ile sağlıklı ve verimli iletişim kurmak amacıyla yürüttüğü...

PIRELLI, 147 YILLIK HİKAYESİNİ BEŞ BÖLÜMLÜK DİJİTAL BİR ÇİZGİ ROMANLA ANLATIYOR…

Lastik devi Pirelli, ürünler, kurumsal kültür ve iletişim açısından teknoloji ve inovasyonla tanımlanan 147 yıllık hikayesini dijital bir çizgi romanla anlatıyor. Bir tür ‘şirket profili 4.0’ niteliğindeki beş bölümlük “Pirelli an Italian in the world” (Pirelli, dünyada bir İtalyan) adlı çizgi roman, www.pirelli.com internet sitesinin özel bir platformunda sunulacak. Formatta kullanılan stiller ve teknikler arasında illüstrasyonlar, arşivden resimler ve hareketli grafik çizimler yer alıyor ve izleyiciye seyrederken ilave içeriklere erişme olanağı sunuluyor.

Pirelli’nin tarihindeki en önemli aşamalar hakkında farkındalığı artırmak için tasarlanan proje, Pirelli Vakfı’nın arşivlerindeki materyallerden yararlanmanın yanı sıra tarihsel rekonstrüksiyonları Profesör Carlo Bellavite Pellegrini’nin Il Mulino tarafından yayımlanan “Pirelli. Innovation and Passion” (Pirelli. İnovasyon ve Tutku) adlı kitabına dayandırıyor. Yaklaşık yirmi dakikadan oluşan beş bölüm, özel yapım müzik ve illüstrasyonlar eşliğinde 1872 yılında “G.B. Pirelli & C.” olarak kuruluşundan günümüze Pirelli’nin hikayesini anlatıyor.

İnsanlardan, teknolojiden ve dünya çapında tanınan öncü bir ruhtan oluşan 147 yıllık geçmiş, önemli bir tarihi geleneği ve sektörle insanlığı bir araya getiren kurumsal bir kültürü kapsıyor. Pirelli’yi ülkenin modernizasyonunun gerçek bir simgesi haline getiren bu unsurlar, sosyal dayanışma ve ilerleme inancı ile tanımlanıyor.

The Future’s Rubber (Geleceğin Kauçuğu) adlı ilk bölümde şirketin kurucusu Giovanni Battista Pirelli, Sevesetto’daki fabrikanın penceresinden dışarı bakıyor ve 1898 Mayıs’ında öfkeli kalabalıklar Milano sokaklarında yürürken nelerin bir grup insanı isyan etmeye ittiğini kendisine soruyor. Bu fikirler ve düşünceler şirketin tarihine ilham verirken 1930’larda geçen ikinci bölümde oğlu Alberto’nun babasının girişimci ve kültürel mirasını devraldığını görüyoruz. Alberto Pirelli, A Brand is Born (Bir Marka Doğuyor) adlı bu bölümde Pirelli’yi lastik üretiminde ileriye taşıyor ve şirkete uluslararası bir nitelik kazandırma yolunda ilk adımları atıyor. Pirelli, 20. yüzyılın ortalarına (1932-1967) kadar büyümeye devam ediyor ve yeni iletişim yolları bulma gereksinimi ortaya çıkıyor. Rubber goes pop (kauçuğun pop hali) adlı üçüncü bölümde görüldüğü gibi doğrudan ve anında tanınan bir dil geliştirme ihtiyacı, 1963’te yayımlanan ilk Pirelli Takvimi ile yeni bir şekilde hayat bulurken mobilitede devrim yaratan Cinturato gibi yenilikçi ürünler lanse ediliyor.

From the Road to the Information Highway (Yoldan Bilgi Otoyoluna) bölümünde Pirelli, yeni bin yılın eşiğini geçiyor ve teknolojik girişimler, yenilenen grup stratejisi ve P Zero serisi ile yüksek kaliteli ürünler sunmak gibi konular öne çıkıyor. The Journey Continues (Yolculuk Devam Ediyor) adlı final bölümünde ise 2000 yılından günümüze uzanan dönemde yeni ortakların katılımıyla şirketin geçirdiği evrim, tüketici işine odaklanma, süregelen teknolojik gelişmeler ve giderek güçlenen marka ele alınıyor.

Beş bölümde Pirelli’nin ekonomik ve toplumsal dokuyla yakından bağlantılı endüstriyel gelişimi, zorlu yıllar, değişimler ve başarılan hedefler yenilikçi bir dille anlatılıyor. Pirelli, kurucusunun tutkusunu ve kararlılığını asla gözden kaybetmeden bu hedefleri yakalamaya devam ediyor.

Diğer Haberler

Türkiye’nin En Büyük Oto Yedek Parça Firmaları Nelerdir?

Otomotiv sektörü Türkiye’nin en dinamik ve büyüyen sektörlerinden biri. Araç sahipleri için ise güvenilir oto yedek parça temini hayati bir önem taşıyor. İster bireysel...

Özgür Süslü, 2024 yılına ilişkin değerlendirmelerini ve 2025 öngörüleri

Alfa Romeo Türkiye Marka Direktörü Özgür Süslü, hedeflerinin karlı bir şekilde, kaliteden ödün vermeden yüksek müşteri deneyimiyle ürünlerini tüketiciyle buluşturmak olduğunu belirtti.Özgür Süslü, 2024...

80,62 $’dan işlem görerek %0,3 arttı…

Petrol fiyatları, dünyanın en büyük petrol ithalatçısı ülkesi olan Çin'de ekonomik aktivitenin arttığına işaret eden veriler ve gelecek hafta göreve başlayacak olan ABD Başkanı...

Brent petrolün varil fiyatı 80,63 dolar…

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 80,63 ​​dolardan işlem görüyor... Dün 81,66 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 80,40 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün...

Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı

Renault Grubu 2024 finansal sonuçlarını açıkladı. Bu sonuçlarla birlikte Dacia markasının başarıları tescillendi. Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı ve Avrupa’nın en...

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı gerçekleştirerek 2023 yılına kıyasla %1,3 büyüme sağladı.Grup, Avrupa'da satışlarını %3,5 artırarak pazarın iki katı gelişme...

Dakar Rallisi’nin Şampiyonu Red Bull Sporcusu Daniel Sanders

Dünyanın en zorlu motor sporları mücadelesi Dakar Rallisi sona erdi. 12 etaptan oluşan maceranın galibi motosiklet kategorisinde Red Bull sporcusu Daniel Sanders Oldu. 14 gün...

Country News Categories - UK

Powering into space: Škoda confirms UK specification and price for all-new Kodiaq vRS seven-seater

Škoda is set to open order books for the latest member of the all-new Kodiaq family – the vRS. The sporting flagship of the...

All-new Mazda6e unveiled at Brussels Motor Show

Mazda has revealed its new BEV for the European market today at the Brussels Motor Show. A stylish electric hatchback with a fastback saloon...

USA

Wards names the Kia EV9 one of the most impactful models of 2024

The 2024 EV9 has been recognized as one of the most impactful models of 2024 by WardsAuto, earning its place on WardsAuto’s top 10...

Automobili Lamborghini celebrates a record year with 10,687 cars delivered

 With a total of 10,687 cars delivered during 2024, equivalent to an increase of 6% compared to 2023, Automobili Lamborghini scores the best annual...

DE

Alfa Romeo stellt neue INTENSA-Sondermodelle vor

Alfa Romeo erweitert sein Angebot um die neuen Sondermodelle INTENSA, die für die Modellreihen Junior, Tonale, Giulia und Stelvio zur Verfügung stehen. Zu den...

Raphaële Carreau leitet den Bereich Versicherungen bei Stellantis Financial Services

Stellantis Financial Services Europe SA hat heute bekannt gegeben, dass Raphaële Carreau mit Wirkung zum 19. August 2024 zum Head of Insurance ernannt wurde....

IT

PEUGEOT ITALIA ANNUNCIA LA NOMINA DI VALENTINO MUNNO A NUOVO MANAGING DIRECTOR

Torino. Novità al vertice di PEUGEOT in Italia, con la nomina di un nuovo Managing Director per il Brand francese a partire dal 1°...

Elettrico alla portata di tutti: Leapmotor T03 in promozione a 15.500€ e C10 a 33.900€

Leapmotor, brand presente in Italia da ottobre 2024 grazie alla partnership con Stellantis, annuncia il lancio di una nuova iniziativa pensata per rendere l’auto...

FR

Lancia et Miki Biasion à l’honneur au Salon de l’Automobile de Bruxelles 2025

Ces derniers jours, Lancia s'est fait remarquer au Salon de l'Automobile de Bruxelles.  Avec plus de 100 000 visiteurs, l'événement confirme l'énorme intérêt suscité par...

Opel Movano HYDROGEN : “Pour une offre encore plus forte”

Au niveau mondial, nous avons vendu plus de 125 000 véhicules utilitaires légers l'année dernière et nous avons réussi à augmenter considérablement nos ventes...