PHEV satışlarında ABD’nin bir numarası!

®
Çok Okunanlar

1.899.000 TL’den başlayan fiyatlarla Nissan Qashqai

Sınırlı sayıda Qashqai 1.899.000 TL’lik fiyatıyla dikkat çekiyor C-SUV segmentinin yaratıcısı Nissan Qashqai için özel kampanyalar Nissan sahibi olmak isteyenleri...

Maceracı Ruhlar İçin Hyundai INSTER Cross Satışta

Hyundai Motor Türkiye, A-SUV segmentindeki kompakt elektrikli modeli INSTER’dan sonra INSTER Cross’u da satışa sunarak elektrikli araç pazarındaki varlığını...

Gerçek Bir Uzun Yol Testi: 1.000 Kilometrelik Elektrikli Yolculuk

Audi A6 e-tron’un uzun yol performansı, Sportback versiyonunun kullanıldığı ve Danimarka'nın Kopenhag kentinden başlayarak Norveç'in Bergen şehrine uzanan 1.000...

PETRONAS Sprinta’nın Marka Kimliği Yenilendi

PETRONAS SPRINTA, Her Sürücünün ‘’Kendi Yolun‘’ söylemiyle Yolculuğunu Kutlayan Cesur Yeni Kimliğini Tanıtıyor... PETRONAS Madeni Yağlar, amiral gemisi motosiklet yağı...

Stellantis ve Tofaş, Hafif Ticari Araç Üretim Anlaşması İmzaladı

Stellantis ve Tofaş, “K9” modelinin hafif ticari araç ve combi versiyonlarının çoklu enerji platformlarında üretimine yönelik, stratejik bir anlaşma...

8. Dünya Motokros Şampiyonası ve NG Afyon Motofest Rekor Katılımla Tamamlandı

Afyonkarahisar, bu yıl 8’incisi düzenlenen Dünya Motokros Şampiyonası ve NG Afyon Motofest ile bir kez daha dünya gündemine oturdu....

General Tire, TransAnatolia 2025’e Damgasını Vurdu

Zorlu etapların ve sınır tanımayan parkurların geride kaldığı TransAnatolia 2025’te, General Tire lastikleri performansı ve dayanıklılığıyla ekiplerin yanındaydı. GT...

Küresel BEV (batarya elektrikli araç) satışları bir önceki yıla göre yüzde 21 yükselirken LEV (yakıt hücreli elektrikli araçları içeren düşük emisyonlu araç) satışları bir önceki yıla göre yüzde 27 arttı. Stellantis’in PHEV araçları (şarj edilebilir hibrit) ABD’de birinci sırada ve LEV’ler ABD’de ikinci sırada yer aldı.

Stellantis’in kuruluşundan bu yana 3 yılı geride bıraktığını söyleyen Stellantis CEO’su Carlos Tavares, “Çalkantılı bir ortam ve bazı paydaşlardan gelen haksız eleştirilere rağmen en üst düzeyde performans sergileyen ve büyüme hikayemize katkı sağlayan ekiplerimize içtenlikle teşekkür ediyorum. Elde ettiğimiz rekor seviyedeki mali sonuçlar, sektörümüzde yeni bir küresel lider haline geldiğimizin ve 2024’te de güçlü kalacağımızın kanıtı. Esnek teknolojimiz ve ürün yol haritamız sayesinde ortaya çıkabilecek çeşitli senaryoları ele almaya ve Dare Forward 2030 hedeflerimizi gerçekleştirmeye devam etmeye hazırız” dedi.

Stellantis’in 2023 yılında ortaya koyduğu rekor seviyedeki performans, şirketin Dare Forward 2030 hedefleriyle uyumlu ve şu somut eylemlerle destekleniyor:

Önemsemek (Care): Stellantis, 2023’te karbon ayak izinde yaklaşık yüzde 20 azalmayla 2038 yılına kadar karbon net sıfır emisyon hedefine ulaşma yolunda güçlü adımlar atmaya devam etti (2021 yılına kıyasla mutlak emisyonlarda tCO2 Kapsam 1 ve 2). Şirketin müşteri odaklı yaklaşımı, araç teslimatından üç ay sonra araç sorun oranlarında 2021 yılına kıyasla yüzde 40’tan fazla azalma sağladı. Döngüsel tüketim modelini benimseyen Stellantis, malzemelerin geri kazanımını ve sürdürülebilir şekilde yeniden kullanımını sanayileştirmeyi amaçlayan bir merkez yaratarak ilk Döngüsel Ekonomi Merkezi’ni İtalya’da açtı. İşletme, yıldan yıla satışta yüzde 18 büyüme gerçekleştirdi. Şirket, İtalya ve Fransa’da çalışanların hissedarlık girişimi olarak “Kazanmak için Paylaş” projesini başlattı ve bu projeyi 2024 yılında diğer ülkelere de yayacak. Ayrıca dünya genelinde çalışanların yaklaşık yüzde 90’ını kapsayan 600’ün üzerinde toplu sözleşme imzalandı. Stellantis Öğrenci Ödülleri, 600’ün üzerinde çalışanın ailelerini sürekli öğrenme ve eğitime bağlı kalma yaklaşımlarından dolayı kutladı ve Stellantis Vakfı, fen eğitimine yönelik yeni bir sosyal yardım merkezi olan Cenevre’deki Science Gateway’i açmak üzere CERN ile ortaklık yaptı.

800 kilometre menzilli modeller yolda!

Teknoloji (Tech): Stellantis, Kuzey Amerika’daki genel pazar büyümesini ve elektrikliye geçiş hamlesini desteklemek üzere 2024 yılında 18 ek BEV model pazara sunacak ve 2024 yılı sonuna kadar toplam 48 modele ulaşacak. 23.300 Euro’dan başlayan fiyatıyla yeni Citroën ë-C3, Avrupa’da üretilen en rekabetçi fiyatlı B segmenti EV. Ayrıca 2023 Avrupa’da Yılın Otomobili ödülüne layık görülen Jeep® Avenger önemli ödüller toplamaya devam ediyor. Stellantis, dört yeni BEV odaklı platformdan ilki olan STLA Medium’u 700 kilometreye kadar menzil ile sınıfının en iyi değerini sağlayan Peugeot E-3008 ile pazara sundu. İkinci platform olan STLA Large, 2024 yılında 800 kilometre menzille pazara sunulacak ve müşteri beklentilerinin ötesine geçecek şekilde donatılacak. STLA Large, D ve E segmentlerinde sunulacak küresel araçların temelini oluşturacak, hibrit ve içten yanmalı dahil olmak üzere birden fazla güç-aktarma sistemini destekleyen, son derece esnek, BEV’ye özgü bir platform. Stellantis, 2027 yılına kadar hammadde tedarikini güvence altına aldı ve LFP batarya hücreleri ile modüllerinin tedariki için CATL ile bir anlaşma imzalayarak batarya kimyası portföyünü daha da genişletti. Stellantis ve Ample, tam şarjlı EV bataryalarını beş dakikadan kısa sürede teslim etmek üzere batarya değiştirme teknolojisinde bir ortaklık kurdu. Stellantis, Fransa’daki ilk dev-fabrika ve Avrupa’nın hidrojen yakıt hücreleri üreten en büyük entegre tesisi olan SymphonHy’nin açılışında Symbio ve diğer hissedarlara katıldı. Stellantis, tedarik güvenliğini sağlamak ve yenilikçi çözümleri teşvik etmek için çok yönlü bir yarı iletken stratejisi uyguluyor. Foxconn’un yüzde 50/50 ortak girişimi olan SiliconAuto, 2026’dan itibaren yeni nesil otomotiv endüstrisi araç platformlarına yönelik çipler üretecek. 2023 yılında Stellantis Ventures altı yeni girişime yatırım yaptı ve Stellantis yeni girişimlerle 49 ticari sözleşme imzaladı.

Hedef 2027’de küresel liderlik!

Değer (Value): Esneklik, uygulama, dayanım ve çeviklik, Stellantis yaklaşımının temel unsurları olmaya devam ediyor. Farklı teknolojiler ve yeni modellerle şirket, müşteri talebini, piyasa dalgalanmalarını ve politik değişimleri kârlı bir şekilde yönlendirmeye hazırlanıyor. Stellantis, net gelirlerde yüzde 13 artış sağlayan “üçüncü motor” ile genişletilmiş Avrupa ve Kuzey Amerika dışında sürekli büyüme sağladı. Stellantis, Çin’de salt bir NEV OEM olan Leapmotor‘a 1,4 milyar Euro yatırım yaptı ve şu anda yaklaşık yüzde 21 öz sermayeye sahip. Bu, Stellantis’e Çin’deki umut verici büyümenin yanı sıra Stellantis tarafından yönetilen yeni Leapmotor International ortak girişimi aracılığıyla küresel genişleme fırsatlarını desteklemede öncü bir rol sağlıyor. Stellantis, bunun dışında iş modelindeki beyaz bir alanı ele alıyor ve artık Leapmotor’un hem Çin’deki hem de yurtdışındaki rekabet gücünden yararlanabilecek. Stellantis Pro One ticari araçları, EU30 ve Güney Amerika’da pazar payı liderliğine ulaştı ve yüzde 38,8 BEV pazar payıyla EU30 BEV satışlarında tartışmasız lider oldu. Şirket, içten yanmalı, batarya elektrikli, yakıt hücreli hidrojen ve menzili genişletilmiş versiyonları içeren tamamen güncel ve geniş ürün gamıyla 2027 yılına kadar küresel lider olmayı hedefliyor. Hizmet olarak veri iş kolu Mobilisights, özel veri paketleri ve veri akışı üzerinden yenilikçi çözümler geliştirdi ve stratejik anlaşmalar sağladı.

Rehber ve öngörü: Yönetim, 2023’teki ivmeyi esas alarak, tedarik ve lojistik kısıtlamalarının azalması, faiz oranlarının istikrara kavuşturulması ve potansiyel olarak düşürülmesi, şirketin ürün gamındaki beklenen genişlemenin faydaları dahil olmak üzere bir dizi unsurun 2024 yılı için destekleyici bir gelir ortamı yaratabileceğini belirtiyor. Şirket, makroekonomik belirsizliklere rağmen, 2024 yılında çift haneli düzeltilmiş faaliyet geliri (AOI) marjı dışında pozitif endüstriyel serbest nakit akışına ilişkin minimum taahhüdünü yineliyor.

Diğer Haberler

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış barajını aştı. Temmuz 2025 itibarıyla...

Alfa Romeo’nun Yeniden Doğan Efsane Modeli 33 Stradale Kuzey Amerika’da

Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, efsanevi modeli 33 Stradale’yi, üretiminin 58’inci yılında yeniden yollara çıkardı. Bir efsanenin yeniden doğuşunu simgeleyen Alfa Romeo 33...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve yeni görevinde Renault Grubu Büyümeden...

Çin ve Meksika arabalara uygulanan gümrük vergileri konusunda iki kez düşünüyor

Çin, otomobillerinin ithalatına %50 gümrük vergisi getirilmesi olasılığını değerlendiren Meksika'ya sert bir uyarıda bulunuyor. Ticaret Bakanlığı, Orta Amerika ülkesini devam etmeden önce "iki kez düşünmeye"...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında toplam otomotiv üretimi geçen yılın...

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile daha da ileri taşımayı planlıyor....

Gerçek Bir Uzun Yol Testi: 1.000 Kilometrelik Elektrikli Yolculuk

Audi A6 e-tron’un uzun yol performansı, Sportback versiyonunun kullanıldığı ve Danimarka'nın Kopenhag kentinden başlayarak Norveç'in Bergen şehrine uzanan 1.000 kilometrelik rotada, farklı zemin ve...