Peugeot Sport 18 Ekim 2018 tarihinde yüksek performanslı bir elektrikli otomobil serisi geliştireceğini açıklamıştı. Peugeot, söz konusu yeni serinin ilk üyesi olarak Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı’nda heyecan verici Peugeot Sport Engineered 508 konsept otomobili dünyaya tanıtacak. #UNBORING THE FUTURE yaklaşımıyla heyecan uyandıran otomobiller üreten Peugeot benzersiz bir sürüş deneyimi sunan elektrikli otomobile uygun bir tasarıma imza atıyor. Peugeot Sport tasarımcıları teknik olarak Peugeot 508 Hybrid’in bir türevi olan Peugeot Sport Engineered 508 konsept otomobilini geliştirirken bugüne kadar Peugeot otomobillerinde benzeri görülmemiş bir performansı, düşük emisyon salınımı ile mümkün kılan ve görsel olarak da şık ve atletik bir tasarıma sahip olan bir spor otomobile hayat verdiler.
Peugeot Sport genleri
Peugeot GT ve GTi serileri zaten HYBRID ve HYBRID4 modellerinin sunacağı yüksek performans seviyelerini sunuyor. Peugeot Sport Engineered 508 konsept otomobili bunu daha da ileri taşıyor ve tamamen yeni ufuklara yelken açan yeni bir elektrikli otomobil serisinin başlangıcını temsil ediyor. Peugeot bu yaklaşımla elektriğin güç ve verimliliğini bir arada sunan yenilikçi bir performans seviyesinin kaynağı olduğunu gözler önüne seriyor.
Bu yeni model serisini geliştirme görevi spor tasarımlarıyla tüm dünyada ünlenen Peugeot Sport’a verildi. Sonuç olarak Peugeot Sport, Le Mans 24 Saat yarışından Dakar Rallisine kadar dünyanın en zorlu yarışlarında mücadele eden 908 ve 3008 DKR dışında 208 R2, 308 Racing-Cup and 308 TCR gibi sporculara hayat vermiş durumda. Peugeot Sport motor sporlarından elde ettiği bilgi birikimi ve deneyimi geliştirmiş olduğu Peugeot RCZ-R (2013), 208 GTi 30th (2014) ve 308 GTi by Peugeot Sport (2015) gibi birçok özel spor otomobillerle caddelere de aktarıyor.
Peugeot Sport bu konsept otomobile hayat verirken iz bırakan iki elektrikli otomobil konseptinden elde ettiği bilgi birikimi ve deneyimden yararlandı. Örneğin 208 Hybrid FE (2013) GTi seviyesinde performansı son derece düşük emisyon ve tüketim değerleriyle aynı potada eritiyor. 0’dan 100 km/s hıza sadece 8 saniyede ulaşan araç 46 gr/km CO2 emisyon salınımı değerine imza atıyor. 308 R Hybrid Concept (2015) ise 500 HP güç ile 730 Nm tork üreten motoruyla sadece 4 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaşıyor. Peugeot Sport Engineered 508 konsept otomobili bünyesinde barındırdığı teknolojilerle söz konusu performans-verimlilik dengesini daha da ileriye taşıyor.
Yüksek performansla verimliliği aynı potada eritiyor
Peugeot Sport mühendisleri benzersiz bir ivmelenme performansı elde etmek için üç motorun (önde bir adet PureTech 200 ve bir adet 110 HP elektrik motoru ve arkada 200 HP elektrik motoru motor), iki güç kaynağının ve dört tekerlekten çekişin gücünü birleştirdiler. Sistem toplamda 500 Nm tork kullanıma sunuyor. Söz konusu güç ve tork değeri sayesinde Peugeot Spor Engineered 508 konsept otomobili 400 HP gücünde bir ICE aracına eşdeğer bir performans seviyesine ulaşıyor.
0-100 km/s: 4,3 sn ve maksimum hız: 250 km/s gibi son derece iddialı performans değerlerine karşın Peugeot Spor Engineered 508 konsept otomobili 49 gr/km (WLTP) CO2 emisyon salınım değerine imza atıyor. 38 mm ve 41 mm çapında dört pistonlu kalipere sahip 380 mm çapında hava kanallı diskler söz konusu gücü dizginleyerek otomobili güvenli mesafede durduruyor.
Peugeot 508’den alınan şasi araç gövdesini alçaltmak için revize edilirken ön iz genişliği 24 mm ve arka iz genişliği ise 12 mm arttırıldı. Sürüş keyfini daha da üst seviyeye taşımak için direksiyon hassasiyeti de optimize edildi. Michelin’den sağlanan 245/35 R20 ebatlarında Pilot Sport 4S lastikler Peugeot Sport Engineered 508 konsept otomobilin üstün yol tutuş özelliklerine katkı sağlıyor.
Peugeot Sport Engineered 508 konsept otomobili, markanın yeni üst sınıf elektrikli araç serisi kavramını en iyi şekilde karşılıyor ve tamamen yeni bir sürüş deneyimi sunuyor. Performanstan ödün vermeden şarj edilebilir hibrit araçların tüm avantajlarını sunan otomobil 11,8 kWh kapasiteli bataryasıyla 50 km’ye (WLTP) kadar elektrikli sürüş menzili sunuyor.
Sport modunda termal ve elektrik güç kaynakları 190 km/s hıza kadar kullanıma sunulurken böylece her koşulda etkileyici bir hızlanma performansı kullanıma sunuluyor.
Çevik ve atak sürüş özellikleri
Peugeot Sport imzasını taşıyan elektrikli spor otomobil son derece gelişmiş, çevik ve atak sürüş özellikleri sunuyor. Araç aerodinamiği, benzersiz tasarım çözümleriyle tamamen yeni bir boyut kazanıyor. Keskin tasarım çizgilerine sahip ön tampon geniş hava girişleriyle etkin bir soğuma sağlarken yan kanatçıklar yol rüzgarını etkin bir şekilde yönlendiriyor. 3 boyutlu baskı tekniğiyle üretilen kanatçıklar havayı radyatöre yönlendirmek üzere özel olarak konumlandırılıyor. Aerodinamik sürtünmeyi azaltmak için aracın altı kaplanırken, özgün tasarımda bir arka spoyler bulunmuyor ve arka difüzör aerodinamik verililiğe katkı sağlıyor.
Benzersiz tasarımı boyadaki ince parçacıklar sayesinde ışığa göre değişen özel ‘Selenyum Gri’ gövde rengi tamamlıyor. Zarif ‘Kryptonite’ detayların oluşturduğu kontrast, konsept otomobilin modern, sportif karakterinin destekliyor. Dinamik ve gösterişli tasarımıyla 20 inçlik jantlar sadece etkileyici bir görünüm sunmakla kalmıyor aynı zamanda frenlerin daha çabuk soğumasına katkı sağlıyor.
İçgüdüsel performans için tasarlanan Peugeot i-Cockpit®
Yeni nesil Peugeot otomobillerinde olduğu gibi Peugeot Sport Engineered 508 konsept otomobilinin de iç mekanını Peugeot i-Cockpit® domine ediyor. Kompakt boyutlu direksiyon çevik ve atak sürüşleri desteklerken yükseltilmiş gösterge paneli sürücünün gözünü yoldan ayırmadan ihtiyacı olan verilere kolaylıkla ulaşmasını ve tamamen sürüşe odaklanmasını sağlıyor.
Siyah dikişli deri ve Alcantara® koltuklar da dahil olmak üzere her bir detay büyük bir özenle işlenirken; tavan, ön cam direk kaplamaları, kapı panelleri ve direk kaplamaları Alcantara® ile kaplanıyor. Asimetrik tasarımlı siyah dikişli Alcantara® kaplı direksiyon iç mekan mimarisiyle uyumluluk sergilerken karbon fiber detaylar sportifliğe vurgu yapıyor. İç mekandaki diğer detaylar gibi vites kolunun da bir bölümü Alcantara® ile kaplanırken otomobilin dinamik kimliği orta konsoldaki karbon fiber kaplama ile vurgulanıyor.