PEUGEOT CEO’su Linda Jackson…

®
Çok Okunanlar

Alfa Romeo 2025 Yılının İlk Yarısını Yüzde 20 Büyümeyle Kapattı

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,yılın ilk yarısını, 2024'ün aynı dönemine kıyasla yüzde 20 oranında küresel büyümeyle geride bıraktı. Avrupa'da...

Brisa, ikinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

Brisa, güçlü markaları ve ürün portföyü ile premium segmentte büyüme kaydetti Brisa, 2025 yılının ikinci çeyreğinde katma değerli ve kâr...

JWRC Tarihinde Yarış Kazanan İlk Türk

Red Bull sporcusu Ali Türkkan, Dünya Ralli Şampiyonası’nın (WRC) en hızlı duraklarından biri olan Finlandiya Rallisi’nde mücadele etti. Bu yıl...

Suzuki Modellerinde Ağustos Ayına Özel ÖTV

Akıllı Hibrit Teknolojisi ve üstün arazi yeteneklerine sahip sağlam modelleriyle öne çıkan Suzuki, yeni ÖTV düzenlemesiyle avantajlı fiyatlarla ve...

Otokar’ı yüzde 18,2’lik yükselişle Anadolu Isuzu, yüzde 17,6’lık artışla Tofaş izledi

Borsa İstanbul'da işlem gören otomotiv şirketleri arasında geçen ay Otokar, yüzde 34,8 ile hisseleri en çok değerlenen otomotiv şirketi...

4 şirket ilk yarıya ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı

Şirketlere ilişkin geçen ay öne çıkan gelişmelere bakıldığında; Otokar 6 aylık konsolide finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, yılın ilk yarısında...

Türkiye’de elektrikli otomobil satışı ilk kez 100 bini aştı

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerinden derlediği bilgilere göre, otomobil satışları bu yılın ocak-temmuz döneminde geçen yılın aynı...

PEUGEOT CEO’su Linda Jackson, “Son derece rekabetçi bir 2023 ortamında, satışlarda yüzde 6’lık bir artış ve uluslararası hacimde yaklaşık 1 puanlık büyüme açıklamaktan gurur duyuyorum. PEUGEOT markası, Avrupa’da elektrikli B segmentinde E-208 ve E-2008 olmak üzere iki modeliyle liderliğini sürdürüyor ve elektrikli ticari araçlarda birinci sırada yer alıyor” dedi.

 Dünyanın önde gelen otomotiv markalarından PEUGEOT, üstün teknolojiye sahip yenilikçi modelleriyle büyümeye devam ediyor. Sektörün geleceğine yatırım yapan şirket, 2023 yılı global satış sonuçlarını açıkladı. 2023’te, bir önceki yıla kıyasla satışlarını yüzde 6 artıran PEUGEOT, yılı 1 milyon 124 bin 268 adetle geride bıraktı. Şirketin küresel satışlarının yüzde 28,2’sini oluşturan AB29’un dışında da güçlü büyümesi devam ederken PEUGEOT, 17 ülkede son 15 yılın en yüksek pazar payına ulaştı.

Avrupa’da elektrikli B segmentinin lideri PEUGEOT!

 Yeni nesil elektrikli araçlarıyla yer aldığı segmentleri domine eden PEUGEOT, AB29 bölgesindeki toplam satışlarının yüzde 18’ini elektrikli modelleriyle gerçekleştirdi. Markanın güçlü satış verilerini değerlendiren PEUGEOT CEO’su Linda Jackson, “Son derece rekabetçi bir 2023 ortamında, satışlarda yüzde 6’lık bir artış ve uluslararası hacimde yaklaşık 1 puanlık büyüme açıklamaktan gurur duyuyorum. PEUGEOT markası, Avrupa’da elektrikli B segmentinde E-208 ve E-2008 olmak üzere iki modeliyle liderliğini sürdürüyor ve elektrikli ticari araçlarda birinci sırada yer alıyor” dedi.

PEUGEOT, 2023 yılında genişletilmiş Avrupa bölgesinde 811 bin 722 adetlik satış ve yüzde 5’lik pazar payı elde etti. Markanın E-208 modeli, 2023 yılını AB29’da elektrikli B-hatchback segmentinin lideri olarak tamamladı. PEUGEOT ise geçtiğimiz yıl hem elektrikli B segmentinin hem de hafif ticari araç segmentinin ilk basamağında yer aldı. Güçlü bir büyümeye imza atan marka, Ortadoğu ve Afrika’da 135 bin 65 adetlik satışa ulaştı. Bölgedeki 21 ülkede pazar payını artıran PEUGEOT, Türkiye’de ulaştığı yüzde 6,4’lük pazar payı ile ilk 10 arasında en hızlı büyüyen marka olarak öne çıktı. Latin Amerika pazarını 2023 yılında 103 bin 660 adetlik satışla kapatan PEUGEOT, Hindistan-Asya Pasifik-Çin bölgelerinde 60 bin 597, Kuzey Amerika’da ise 13 bin 224 adetlik satışla büyümesini sürdürdü.

PEUGEOT 408’in en fazla satıldığı ülke Türkiye oldu!

2023’ü PEUGEOT 208 ile B segmentinde podyumda tamamlayan marka, E-208 ile de elektrikli B segmentinin zirvesinde yer aldı. PEUGEOT 2008 ve E-2008 ise B-SUV ve elektrikli B-SUV segmentlerinde ilk 3’te yer aldı. Markanın en yeni oyuncularından PEUGEOT 408 de, küresel anlamda ulaştığı 55 bin 962 adetlik satışla güçlü bir performans ortaya koydu. Türkiye, 9 bin 729 adetle PEUGEOT 408’in dünyada en fazla satıldığı ülke olarak dikkat çekti. Markanın hafif ticari araç pazarındaki iddialı oyuncuları PEUGEOT Partner ve Rifter da, 2023 yılına ulaştıkları 121 bin 560 adetlik satışla kompakt van segmentinin liderliğini elinde tuttu. 2023’te güçlü bir performans ortaya koyarak büyüme hamlesini sürdüren PEUGEOT’nun en fazla tercih edildiği pazarlar ise sırasıyla şöyle: Fransa (305 bin 295 adet), İtalya (91 bin 319 adet), İngiltere (88 bin 467 adet), Türkiye (78 bin 632 adet), İspanya, Almanya, Arjantin, Benelüks, Çin ve Brezilya.

Diğer Haberler

Otokar Testleri Başarıyla Geçen İlk Otonom Türk Aracı Oldu

OTOKAR'IN OTONOM e-CENTRO'SU, TÜV RHEINLAND TESTLERİNİ BAŞARIYLA GEÇTİ  Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar'ın tamamen kendi mühendislik ve yazılım gücüyle geliştirdiği Otonom e-Centro, Macaristan'da TÜV Rheinland tarafından gerçekleştirilen...

Brisa, ikinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

Brisa, güçlü markaları ve ürün portföyü ile premium segmentte büyüme kaydetti Brisa, 2025 yılının ikinci çeyreğinde katma değerli ve kâr marjı yüksek segmentlerde büyümeye ve...

Allianz Trade Kıdemli Ekonomisti Luca Moneta

Allianz Trade Türkiye’nin ağırlıklı lojistik ve ulaşım alanlarındaki altyapı yatırımları için en az 100 milyar Euro harcaması gerekiyor   Allianz Trade’in “Küresel Altyapı Açığını Kapatmak" başlıklı...

OPET, elektrik tüketimini “güneş”ten karşılayacak

Sürdürülebilir bir geleceğe katkı sunmak hedefiyle faaliyet gösteren OPET, İstanbul’daki Genel Müdürlük binası ile Körfez ve Giresun Terminalleri’nin elektrik tüketiminin tamamını güneşten karşılayacak Mahmutlar...

Phinia, SEM’in Stratejik Satın Alımını Tamamladı

20 ülkedeki 44 noktada yaklaşık 13 bin çalışanıyla birinci sınıf yakıt ve elektrik sistemleri, satış sonrası ürünler ve çözümlerde küresel bir lider olan PHINIA,...

Stellantis’te Avrupa Markalarının Yeni Tasarım Başkanı Gilles Vidal Oldu

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, tasarımda önemli bir hamle gerçekleştirdi. Peugeot ve diğer markalardaki ödüllü tasarımlarıyla tanınan Gilles Vidal, Stellantis “Avrupa Markalarının Tasarım...

Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke

Akaryakıt sektörünün dinamik ve hızlı büyüyen markası Aytemiz, her yıl Türkiye’nin en büyük şirketlerinin belirlendiği “Capital 500 – Türkiye’nin En Büyük 500 Şirketi” listesinde...