Performans kaybına ve yakıt tüketiminde artışa son…

®
Çok Okunanlar

Volvo Car Turkey’nin yeni Genel Müdürü Alican Emiroğlu oldu

2020’den bu yana Volvo Car Turkey’nin Genel Müdürü olan Magnus Boman’ın ardından koltuğunu devralacak isim belli oldu. Uzun yıllar...

Lexus LBX, çevre dostu özellikleriyle de öne çıkıyor

Lüks ve performansı bir arada sunmayı hedefleyen markanın premium SUV segmentindeki yeni ürünü LBX, İstanbul'un tarihi semti Akaretler'deki kurulan...

Atlas Copco Genel Müdürü Bilge Acarkan…

Atlas Copco Endüstriyel Teknik, 2023 yılında grup olarak belirlenen bilime dayalı sürdürülebilirlik hedeflerini inovasyon ve teknolojiyle güçlendirerek hızlandırdı. 2030’a kadar...

“Türkiye, globalde Uber’in öncelikli ülkelerinden birisi”

Bahadırlı, Sakarya'nın Sapanca ilçesinde düzenlenen Uludağ Ekonomi Zirvesi'nde, şirketin global ve Türkiye hedeflerine ilişkin soruları yanıtladı. Türkiye'de şu anda sadece...

İçten yanmalı motorların hepsinin kaderi aynıdır: Motor çalıştığı sürece, motorun içine yerleşen yanma artıkları oluşur. Bunlar yavaş yavaş motorun performansını kaybederek daha fazla yakıt tüketmesine yol açar ve arıza ihtimali artar. Alman motor yağı ve katkısı uzmanı LIQUI MOLY’nin Super Diesel Additiv katkı maddesi bu duruma son veriyor ve motora eski performansını geri kazandırıyor.

LIQUI MOLY Araştırma ve Geliştirme Müdürü David Kaiser, “Enjektörler, kritik parçalardır,” açıklamasını yapıyor. Dizel yakıt, enjektörler yardımıyla ince partiküllü bir huzme halinde yanma odasına püskürtülür. “Enjektörün incecik deliklerine tortular yerleştiğinde yakıt artık eskisi kadar ince partiküllü şekilde dağıtılamaz. O zaman da eskisi kadar düzgün yanmamaya başlar.” Sonuç: Motorun performansı düşer, tüketimi artar ve egzoz emisyon değerleri kötüleşir. Bu, sinsi bir süreç olduğundan, sürücü çoğunlukla farkına bile varmaz.

Ayrıca, enjektörler binlerce bar basınca dayanması gereken ve saniyede yüzden fazla kez, tam olarak belirli bir miktarda püskürtme yapması gereken, son derece hassas parçalardır. Yanma artıkları enjektörlere yerleşerek görevlerini yapamamalarına neden olur. Enjektör ucuz bir parça değildir. Üstelik ancak serviste değiştirilebildiğinden daha da pahalıya patlar.

Her 2000 kilometrede bir depoya LIQUI MOLY’nin Super Diesel Additiv katkı maddesinden birer kutu eklendiği takdirde bu masraftan tasarruf edilebilir. Ürünün içerdiği etkin maddeler, enjektörlerdeki tortuları sökerek püskürtme profilini düzeltir. Bu sayede motor eski gücünü geri kazanır ve yakıt tüketimi azalır. Super Diesel Additiv katkı maddesinin, temizliğin yanı sıra iki yararı daha vardır: Dizel yakıtın setan sayısını artırır ve daha kolay ateşlenmesini sağlar. Ayrıca, bütün yakıt sistemini korozyona ve aşınmaya karşı korur. Super Diesel Additiv çok yönlülüğü sayesinde, arada bir kötü kalitede yakıt doldurulduğunda da motoru korur.

David Kaiser, “En iyi temizleme performansı, Super Diesel Additiv katkı maddesinin düzenli olarak kullanılmasıyla elde edilir,” diyor. “Bu sayede motor, hem motor performansı hem de yakıt tüketimi bakımından eski değerlerini geri kazanır. Üstelik pahalı onarım işlemlerine gerek kalmamış olur.”

LIQUI MOLY, ana yurdu olan Almanya’da katkı maddelerinde rakipsiz pazar lideridir.

Son Haberler

Yeni Sayımız Yayınlandı…

2024 Mayıs sayımız dergilik sitemizde online olarak yayına alınmıştır. Yeni sayımızı online olarak tüm cihazlardan ipad, iphone, android, apple,...

Diğer Haberler