Özgür Süslü, 2024 yılına ilişkin değerlendirmelerini ve 2025 öngörüleri

®
Çok Okunanlar

Stellantis 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor

Stellantis Yılın İlk Yarısında 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor... Türkiye’deki Hacim Artışı Stellantis’in Orta Doğu ve Afrika Bölgesindeki...

Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı

Günlük Kiralama Sektörünün Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı! Tüm Oto Kiralama ve Mobilite Kuruluşları Derneği (TOKKDER), günlük araç kiralama...

Doblo, temmuz ayı boyunca geçerli 400 bin TL’ye kadar 12 ay vadeli

FIAT FROFESSIONAL’DAN TEMMUZ AYINA ÖZEL YÜZDE 0 FAİZLİ FİNANSMAN İMKANLARI! Yenilikçi modelleri ile ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional,...

Range Rover, Defender, Discovery ve Jaguar Rüzgarı

Dünyanın en prestijli otomobil etkinliklerinden Goodwood Festival of Speed, 10 – 13 Temmuz 2025 tarihleri arasında hız, tasarım ve...

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara...

Sürdürülebilirlik Kategorisinde Continental Çok Sayıda Ödülün Sahibi

Continental dördüncü kez “Yılın Lastik Üreticisi” ödülüne layık görüldü.  Her iki kategoride de kıyasıya rekabet yaşanan değerlendirmede, ABD, İtalya ve...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları...

Alfa Romeo Türkiye Marka Direktörü Özgür Süslü, hedeflerinin karlı bir şekilde, kaliteden ödün vermeden yüksek müşteri deneyimiyle ürünlerini tüketiciyle buluşturmak olduğunu belirtti.

Özgür Süslü, 2024 yılına ilişkin değerlendirmelerini ve 2025 öngörülerini paylaştı.

2024’ü değerlendirmek için 2021 yılına işaret eden Süslü, salgınla birlikte otomotiv pazarının çok önemli bir değişimden geçtiğini vurguladı.

Süslü, ‘Önce üretim anlamında önemli kısıtlar, tedarik zincirlerinde yaşanan kopmalar sonucu üretimde büyük sıkıntılar yaşandı. Ardından da tüm dünyada ve Türkiye’de otomobil alımıyla ilgili daha fazla talep ortaya çıktı. Çünkü insanlar bu pandemi döneminde toplu taşımadan uzaklaştılar.’ şeklinde konuştu.

Türkiye’de 2015-2020 döneminde ortalama 800 bin adetlerde bir otomotiv pazarı varken artan talebin etkisiyle 2023’te 1 milyon 200 bine yakın bir otomotiv satışının gerçekleştiğini gördüklerini dile getiren Süslü, ‘Yani pandemi öncesine göre yüzde 50’lik bir büyüme ki pandemi döneminde yine 800 binli adetler oldu çünkü talep çok fazla olmasına rağmen üretim buna yetişemiyordu.’ dedi.

– ‘Talebin gelecek yılda benzer seviyelerde kalacağını düşünüyoruz’

Süslü, ‘1 milyonlu adetlerde otomobil talebi olmaya devam ediyor. Bu talebin gelecek yılda benzer seviyelerde kalacağını düşünüyoruz. Yani yine 1 milyonlu adetlerde bir otomobil pazarı olacak. Bu seneye göre, bir miktar yavaşlama olabilir. Çünkü pazara baktığımız zaman son aylarda önceki yılın aynı dönemine göre pazarda az da olsa bir yüzde 5’lik 10’luk daralmalar olduğunu görüyoruz. Dolayısıyla bunun gelecek yılda devam etmesi durumunda, 1 milyon 50 bin-1 milyon 100 bin bağımlılığında bir pazar olabileceğini değerlendiriyoruz.’ ifadelerini kullandı.

Alfa Romeo özeline gelince, 2023’te tanıttıkları Tonale modelinin de katkısıyla satış rekoru kırdıklarının altını çizen Süslü, 2 bin 200’e yakın araç satışıyla 2023’ü kapadıklarını aktardı.

Süslü, ‘Bu bahsettiğim kısıtlı bulunurluğun etkisiyle öne gelen talebin etkisiyle böyle bir rekor kırdık. Biz premium bir marka olarak aslında normalde satış hedefi koymuyoruz kendimize. Bizim hedefimiz karlı bir şekilde, kaliteden ödün vermeden yüksek müşteri deneyimiyle ürünlerimizi tüketiciyle buluşturmak. Gelecek yıl da Junior’ın katkısıyla bunun yine 2 binli adetlere doğru gelişeceğini öngörüyoruz.’ dedi.

Türkiye’nin önemli bir pazar olduğunu belirten Süslü, Avrupa bölgesine bakıldığında Türkiye’nin en büyük 5-6 pazardan bir tanesi olduğunu söyledi.

Süslü, Türkiye’de genç nüfusun fazla olduğunu, üretimde maliyet ve kalite rekabetçiliğinin ön planda olduğuna değinerek sözlerini şu şekilde tamamladı:

‘Dolayısıyla otomotiv markalarının hepsinin radarında olan bir ülke. Hem satış potansiyeli hem üretim potansiyeli olarak radarında olan bir ülke. Dolayısıyla bütün markalar buraya önem veriyor. Herhalde dünyada en çok otomobil markasının rekabet ettiği pazarlardan bir tanesi. Pazara yeni giriş yapan oyuncuların da ilk girdiği pazarlardan bir tanesi olduğunu söyleyebilirim. Dolayısıyla Türkiye önemli bir pazar ve önemli olmaya da devam edecek.’

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...