Özgür Süslü, 2024 yılına ilişkin değerlendirmelerini ve 2025 öngörüleri

®
Çok Okunanlar

1.899.000 TL’den başlayan fiyatlarla Nissan Qashqai

Sınırlı sayıda Qashqai 1.899.000 TL’lik fiyatıyla dikkat çekiyor C-SUV segmentinin yaratıcısı Nissan Qashqai için özel kampanyalar Nissan sahibi olmak isteyenleri...

Opel’in Hafif Ticari Araç Ailesi Roadshow ile 3 Büyük Şehirde

Opel, 15 Eylül’de başlayıp 3 Ekim tarihine kadar sürecek ve Türkiye’nin 3 büyük şehrindeki 6 noktayı kapsayacak, hafif ticari...

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse...

Leapmotor B05’in Dünya, B10’un ise Avrupa Prömiyerini Bir arada Gerçekleştirdi

Elektrikli mobilitenin öncü temsilcilerinden Leapmotor, yeni nesil iki önemli oyuncusunun tanıtımını bir arada gerçekleştirdi. IAA Mobility 2025’e güçlü bir...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı...

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak...

Tesla Mobil Container Store, ilk kez Türkiye’de Akbatı’da

Akbatı, 14’üncü yıl kutlamaları kapsamında Türkiye’nin ilk Tesla Mobil Container Store mağazasına ev sahipliği yapıyor. 31 Aralık tarihine kadar...

Alfa Romeo Türkiye Marka Direktörü Özgür Süslü, hedeflerinin karlı bir şekilde, kaliteden ödün vermeden yüksek müşteri deneyimiyle ürünlerini tüketiciyle buluşturmak olduğunu belirtti.

Özgür Süslü, 2024 yılına ilişkin değerlendirmelerini ve 2025 öngörülerini paylaştı.

2024’ü değerlendirmek için 2021 yılına işaret eden Süslü, salgınla birlikte otomotiv pazarının çok önemli bir değişimden geçtiğini vurguladı.

Süslü, ‘Önce üretim anlamında önemli kısıtlar, tedarik zincirlerinde yaşanan kopmalar sonucu üretimde büyük sıkıntılar yaşandı. Ardından da tüm dünyada ve Türkiye’de otomobil alımıyla ilgili daha fazla talep ortaya çıktı. Çünkü insanlar bu pandemi döneminde toplu taşımadan uzaklaştılar.’ şeklinde konuştu.

Türkiye’de 2015-2020 döneminde ortalama 800 bin adetlerde bir otomotiv pazarı varken artan talebin etkisiyle 2023’te 1 milyon 200 bine yakın bir otomotiv satışının gerçekleştiğini gördüklerini dile getiren Süslü, ‘Yani pandemi öncesine göre yüzde 50’lik bir büyüme ki pandemi döneminde yine 800 binli adetler oldu çünkü talep çok fazla olmasına rağmen üretim buna yetişemiyordu.’ dedi.

– ‘Talebin gelecek yılda benzer seviyelerde kalacağını düşünüyoruz’

Süslü, ‘1 milyonlu adetlerde otomobil talebi olmaya devam ediyor. Bu talebin gelecek yılda benzer seviyelerde kalacağını düşünüyoruz. Yani yine 1 milyonlu adetlerde bir otomobil pazarı olacak. Bu seneye göre, bir miktar yavaşlama olabilir. Çünkü pazara baktığımız zaman son aylarda önceki yılın aynı dönemine göre pazarda az da olsa bir yüzde 5’lik 10’luk daralmalar olduğunu görüyoruz. Dolayısıyla bunun gelecek yılda devam etmesi durumunda, 1 milyon 50 bin-1 milyon 100 bin bağımlılığında bir pazar olabileceğini değerlendiriyoruz.’ ifadelerini kullandı.

Alfa Romeo özeline gelince, 2023’te tanıttıkları Tonale modelinin de katkısıyla satış rekoru kırdıklarının altını çizen Süslü, 2 bin 200’e yakın araç satışıyla 2023’ü kapadıklarını aktardı.

Süslü, ‘Bu bahsettiğim kısıtlı bulunurluğun etkisiyle öne gelen talebin etkisiyle böyle bir rekor kırdık. Biz premium bir marka olarak aslında normalde satış hedefi koymuyoruz kendimize. Bizim hedefimiz karlı bir şekilde, kaliteden ödün vermeden yüksek müşteri deneyimiyle ürünlerimizi tüketiciyle buluşturmak. Gelecek yıl da Junior’ın katkısıyla bunun yine 2 binli adetlere doğru gelişeceğini öngörüyoruz.’ dedi.

Türkiye’nin önemli bir pazar olduğunu belirten Süslü, Avrupa bölgesine bakıldığında Türkiye’nin en büyük 5-6 pazardan bir tanesi olduğunu söyledi.

Süslü, Türkiye’de genç nüfusun fazla olduğunu, üretimde maliyet ve kalite rekabetçiliğinin ön planda olduğuna değinerek sözlerini şu şekilde tamamladı:

‘Dolayısıyla otomotiv markalarının hepsinin radarında olan bir ülke. Hem satış potansiyeli hem üretim potansiyeli olarak radarında olan bir ülke. Dolayısıyla bütün markalar buraya önem veriyor. Herhalde dünyada en çok otomobil markasının rekabet ettiği pazarlardan bir tanesi. Pazara yeni giriş yapan oyuncuların da ilk girdiği pazarlardan bir tanesi olduğunu söyleyebilirim. Dolayısıyla Türkiye önemli bir pazar ve önemli olmaya da devam edecek.’

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...