Cumartesi, Mayıs 31, 2025

Özel Röportaj: 11Sight Türkiye Ülke Müdürü Ercan Gümüş…

®
Çok Okunanlar

Brisa, 1.150 Araçlık Filo İçin Uçtan Uca Mobilite

Brisa ve Çiftay'dan Güçlü İş Birliği: Brisa, 1.150 Araçlık Filo İçin Uçtan Uca Mobilite Çözümleri Sunacak  Lastik sektöründe mobilite yönetimine liderlik...

Stellantis Metro Detroit Megahub’a 388 Milyon Dolarlık Yatırım

 Stellantis bugün, Michigan, Van Buren Township'te son teknoloji bir Metro Detroit Megahub geliştirmek için 388 milyon dolarlık bir yatırım...

AB ülkelerinde Tesla satışları nisanda sert düştü

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), Avrupa ülkelerinin ocak-nisan dönemine ilişkin yeni otomobil tescil verilerini açıkladı. Buna göre, ABD'li milyarder Elon Musk'ın sahibi...

MAN, Türkiye’deki ilk çift hikaye otobüs teslimatı

MAN, Türkiye'deki ilk çift hikaye otobüs teslimatını Turgutreis Group Turizm'e yaptı...  MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., bir ilke imza...

General Tire yeni dört mevsim lastik

General Tire yeni dört mevsim lastik Grabber Cross A/S ile “Yola Çık ve Ötesini Keşfet” Bir Continental markası olan General...

Maserati GranTurismo ve GranCabrio Serisi

Maserati GranTurismo ve GranCabrio Serisi Eve Dönüyor: Modena'da Yeni Bir Dönem Başlıyor  Maserati'nin coupé ve cabriolet modelleri Tridente'nin kalbi olan...

Audi Q6 e-tron Türkiye’de satışa sunuldu

Yeni Audi Q6 e- tron: Yeni bir Premium SUV deneyimi Audi Q6 e-tron 6.460.382 TL'den satışa sunuluyor. Audi'nin Premium Platform Elektrik (PPE)...

Kısaca 11Sight’dan bahseder misiniz?

11Sight Görüntülü Etkileşim Platformu, Silikon Vadisi‘de teknoloji firmaları kuran Aleks Göllü‘nün 3‘üncü startup şirketi. Şirketin kurucuları arasında Silikon Vadisi’ndeki tecrübeli bir başka girişimci Farokh Eskafi ile ben yer alıyorum. Türkiye Ülke Müdürü görevini yürütüyorum.

İki yıl süren yazılım geliştirme sürecinin ardından 2016 yılında faaliyete geçen 11Sight; iOS, Android veya web platformları üzerinden ekstra bir uygulama yüklemeye gerek kalmadan herhangi bir kişiyle anında görüntülü bağlantılı kurulmasını sağlayarak bir ilki gerçekleştiriyor. Otomotiv bayilerine müşterileriyle iletişimde kolaylık ve yüksek maliyet avantajı sağlayan görüntülü etkileşim platformu 11Sight, satış başarısıyla teknolojik verimliliğini kanıtlıyor. Türkiye‘de ilk olarak otomotiv sektöründe yerini alan 11Sight‘ın referansları arasında Fiat bayileri, FDN Grup, Kardelen Otomotiv ve Modifiye Merkezi bulunuyor.

Sistem nasıl çalışıyor?

11Sight‘ın sunduğu teknolojik yenilikten yararlanmak için firmaların sisteme üye olup 11 butonunu web sitelerine eklemeleri yeterli oluyor. Firmanın web sitesine girip 11 butonunu tıklayan müşteriler anında görüntülü bağlantı kurdukları firma yetkilisinin akıllı telefonu ya da tableti üzerinden görüntülü görüşme yapabiliyor, merak ettikleri soruların yanıtlarını öğreniyor, ürün ve hizmetler hakkında bilgi alabiliyor.

11Sight ile otomotiv bayinizden müşterilerinizle etkileşime web siteniz üzerinden başlıyorsunuz. Siteniz üzerinden müşterinizle kurduğunuz görüntülü iletişim sayesinde sitenize her ziyareti mağaza ziyaretine dönüştürüyorsunuz. Bu da size müşterilerinizi bayinize getirme imkânı sağlıyor. Araçlarınızı gösterebiliyor, tanıtabiliyor, müşterinizin görmek istediği detayları gösteriyor, sorularını yüz yüze iletişim kurarak cevaplama imkanına kavuşuyorsunuz. Birden fazla cihazla da arama cevaplayabiliyorsunuz. Aramalarınızı, mesajlarınızı, fotoğraflarınızı görmenin yanı sıra çevrimiçi olmadığınızda müşterileriniz size görüntülü veya sesli mesaj da bırakabiliyorlar. Görüntülü iletişim sesle iletişime kıyasla üç kat daha fazla ikna etme imkânı yaratıyor. Nitekim yalnızca bir yıl içinde görüntülü iletişim dünyada yüzde 100 artış kaydetti. Ayrıca 11Sight ile yaptığınız tüm görüşmeleri kayıt altına alma imkanına da sahip oluyorsunuz.

Dünyada ve ülkemizde benzeri başka platformlar var mı? Sizi diğerlerinden ayıran temel özellik ne?

Görüntülü görüşme hizmetini kendiniz geliştirmek isterseniz Twilio, Sightcall gibi bir platform üzerine kendi yazılımınızı yazmanız ve onu sürekli güncel tutmanız gerekir ki, bu da bir otomotiv firması için çok makul bir çözüm olmaz. 11Sight Görüntülü Etkileşim Platformu bu hizmeti SaaS (yazılım olarak kullanılan platform) sunuyor. 11Sight ile görüntülü görüşme hizmetine dakikalar içerisinde başlayabiliyorsunuz. Dünya genelinde müşterilerimiz var. ABD merkez ofisimizin yanı sıra İngiltere, Dubai, Hindistan ve Türkiye‘de temsilciliklerimiz bulunuyor.

Otomotiv firmalarına ve bayilerine sağladığınız avantajlar nelerdir? Maliyetleri ne kadar düşürüyorsunuz?

Firmalara müşterileriyle iletişimde, tanıtım ve pazarlamada büyük kolaylık sağlayan 11Sight, işletmelere zamandan kazandırarak satışları hızlandırıyor. İş süreci başında online ortamda başlayan müşteri ziyaretlerini bayi ziyaretlerine düşündüren ve satış temsilcisi ile müşteri arasında güven duygusunu kuvvetlendiren 11Sight, firmalara hızlı ve sağlıklı iletişim imkanı yaratıyor. Firmaların 11Sight‘ın yenilikçi teknolojisinden yararlanmaları için herhangi bir uygulama indirmeleri de gerekmiyor, müşteri aramaları telefon ya da tabletten yanıtlanabiliyor. Kapsamlı iletişim çözümleri sunan 11Sight ile tek tıkla görüntülü arama, sesli arama, mesajlaşma, fotoğraf ve video çekme, ekranda işaretleme yapma ve arama geçmişini görüntüleme imkanları sağlanıyor.

Ercan Gümüş

11Sight otomotiv sektörüne yüksek maliyet avantajı sağlıyor ve diğer satış kanallarına kıyasla satışları ciddi ölçüde artırıyor. Bayi satışlarında form doldurmanın maliyeti kişi başı 600–700 TL‘yi bulabiliyor. Bununla birlikte uygulama indirmenin maliyeti de müşteri başına firmaya 70–80 TL arasında bir maliyet yaratabiliyor. 11Sight ile bu maliyetlerin tamamı ortadan kalkıyor. 11Sight‘ı kullanmak için uygulama indirmeniz ya da arkadaşlık isteği yapmanıza gerek yok. Türkiye‘de bayi bilgileriyle ölçümlediğimiz metriklere göre 11Sight‘ın satışlara yansıması diğer satış kanallarına göre çok yüksek. Otomotiv sektöründe hizmet verdiğimiz bayiler, 11Sight platformunu kullanarak çok daha fazla sayıda müşteriyi bayilerine getirebiliyor ki, bu geri dönüşüm epey yüksek. Bayilere aylık maliyeti ise sadece 99 dolar.

11Sight’ın satış başarınıza ilişkin verileriniz mevcut mu?

Satış başarısını ölçen metrikler, 11Sight ile yapılan yüz yüze görüşmelerin diğer kanallara kıyasla çok daha yüksek oranda müşteri geri dönüşü sağladığını ve bunun satışlara yansıdığını gösteriyor. Müşteriler %65 oranında iş saatleri dışında otomobil bakıyor. Bu da bayilerin gerçek zamanda online olarak ulaşılabilir olmasını gerektiriyor. Bir müşteri satın alma kararını vermeden önce ortalama 6 farklı marka ile iletişime geçiyor. Dolayısıyla otomotiv bayilerinin özellikle iletişimde daha etkili olmaları gerekiyor. Web sitesine yapılan ziyaretler ise ortalama 2 dakika sürüyor. Müşteri bu süre içerisinde aradığı bilgiyi bulamazsa siteyi terkediyor ve bu durum potansiyel bir müşterinin farklı bir markaya kaymasına yol açıyor. Diğer yandan ortalama her 2 ziyaretçiden 1‘i bayilerin sitesinde aradığını bulamıyor. Web sitesine gelen ziyaretçilerin ise sadece %1.5-2‘si potansiyel alıcı olarak bilgilerini bırakıyor. Müşterilerin dönüş oranı geleneksel yollarda %1.5 -2 iken, 11Sight ile bu oran %3’ün üzerine çıkıyor. Bir başka deyişle 11Sight dönüş oranını 2 kata kadar artırıyor. Müşterilerin görüntülü görüşmede güven duygusu arttığı için görüşmelerin satışa dönüşme oranı da sesli görüşmeye göre 3 kata kadar daha fazla gerçekleşiyor.

Otomotiv sektöründe satış dışında başka hangi alanlarda platform kullanılabilir?

11Sight, Otomotiv sektörünün yanı sıra finans, gayrimenkul, sağlık, eğitim gibi birçok sektörde de faaliyet gösteriyor. Finans sektöründe müşteri edinme süreçlerinin dijitalleşmesi, sağlık sektöründe telepsikoterapi, eğitim seköründe online/uzaktan eğitim uygulamaları, gayrimenkul sektöründe online talep toplama ve satış uygulamalarında şu anda 5 ülkede müşterilerimiz bulunuyor.

Diğer Haberler

Hyundai Motor Türkiye, “İSO 500” listesinde ilk 10

Hyundai Motor Türkiye CEO'su Alex Kim, "Küresel ticaret dinamiklerinin ve ekonomik gelişmelerin hızla değiştiği bir süreçten geçerken İSO 500 listesinde elde ettiğimiz bu başarının,...

Stellantis’in yeni CEO’su Antonio Filosa oldu

Stellantis'in yeni Üst Yöneticisi (CEO) Antonio Filosa, 23 Haziran'da göreve başlayacak. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Stellantis NV, Yönetim Kurulu Özel Komitesi'ni topladı ve şirketin yeni...

EQUIP AUTO PARIS 2025 fuarı…

Otomotiv Endüstrisinin Geleceğine Yön Veren Uluslararası Buluşma, 50. Yılını Kutluyor 14-18 Ekim 2025 | Paris Expo Porte de Versailles Konuşma Yapanlar: Claude Cham- Fransa Araç...

Bayramda Yola Çıkacakları Uyarıyor

Türkiye'nin lider lastik üreticisi Petlas, Kurban Bayramının yaklaşmasıyla birlikte yola çıkacak olanlarla uyarı ve önerilerini paylaştı... Bayram sadece sevdiklerimizle bir araya gelmenin değil, aynı zamanda...

Elektrikli araç ve C-SUV segmentinde zirvede

Togg, bu yıl en değerli ve güçlü markalar arasında Türkiye'nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, “Türkiye 125-Türkiye'nin En Değerli Markaları” listesinde bir...

Auto King Oto Servis Gelecek Rotasını Belirledi

Auto King Oto Servis Bayi Toplantısında Gelecek Rotasını Belirledi... Araç bakım ve onarım hizmetlerinde Türkiye’nin öncü markalarından Auto King Oto Servis, 'Yenilenen Auto King, Güçlü...

Alpet Madeni Yağları Yeni Vizyonu İle Automechanika

Alpet Madeni Yağları Yeni Vizyonu İle Automechanika İstanbul’da... 12–15 Haziran tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek olan Automechanika İstanbul fuarı, bir kez daha...