Özel Röportaj: 11Sight Türkiye Ülke Müdürü Ercan Gümüş…

®
Çok Okunanlar

Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite

Stellantis ve 4screen’den Araç İçi Konfor Seviyesini Artıracak İş Birliği...  Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite Hizmetlerini Hayata...

Opel En Hızlı Elektrikli Modelini Tanıttı

Elektrikli Opel’lerin En Hızlısı Yeni Mokka GSE İlk Kez Sahneye Çıktı! Alman otomobil üreticisi Opel’in iddialı SUV modeli Mokka, özel...

OSS Derneği, 2025’in İkinci Çeyreğini Değerlendirdi

Otomotiv satış sonrası pazarında yaşanan 2024 yılındaki durağan seyir, 2025’in ikinci çeyreğinde de gözlemlendi. 2025 yılının ikinci çeyreğinde satış,...

EGEA 944 bin 964 TL’den başlayan iddialı fiyatıyla

Türkiye’nin 6 yıldır aralıksız pazar lideri markası unvanını koruyan FIAT, temmuz ayı boyunca yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere...

Karsan Chitila ve Focşani Şehirleri ile Toplam 42 Adetlik e-ATA

Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, ana hedef pazarlarından Romanya’da iki yeni sözleşmeye daha imza attı. Chitila ve...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal...

Kısaca 11Sight’dan bahseder misiniz?

11Sight Görüntülü Etkileşim Platformu, Silikon Vadisi‘de teknoloji firmaları kuran Aleks Göllü‘nün 3‘üncü startup şirketi. Şirketin kurucuları arasında Silikon Vadisi’ndeki tecrübeli bir başka girişimci Farokh Eskafi ile ben yer alıyorum. Türkiye Ülke Müdürü görevini yürütüyorum.

İki yıl süren yazılım geliştirme sürecinin ardından 2016 yılında faaliyete geçen 11Sight; iOS, Android veya web platformları üzerinden ekstra bir uygulama yüklemeye gerek kalmadan herhangi bir kişiyle anında görüntülü bağlantılı kurulmasını sağlayarak bir ilki gerçekleştiriyor. Otomotiv bayilerine müşterileriyle iletişimde kolaylık ve yüksek maliyet avantajı sağlayan görüntülü etkileşim platformu 11Sight, satış başarısıyla teknolojik verimliliğini kanıtlıyor. Türkiye‘de ilk olarak otomotiv sektöründe yerini alan 11Sight‘ın referansları arasında Fiat bayileri, FDN Grup, Kardelen Otomotiv ve Modifiye Merkezi bulunuyor.

Sistem nasıl çalışıyor?

11Sight‘ın sunduğu teknolojik yenilikten yararlanmak için firmaların sisteme üye olup 11 butonunu web sitelerine eklemeleri yeterli oluyor. Firmanın web sitesine girip 11 butonunu tıklayan müşteriler anında görüntülü bağlantı kurdukları firma yetkilisinin akıllı telefonu ya da tableti üzerinden görüntülü görüşme yapabiliyor, merak ettikleri soruların yanıtlarını öğreniyor, ürün ve hizmetler hakkında bilgi alabiliyor.

11Sight ile otomotiv bayinizden müşterilerinizle etkileşime web siteniz üzerinden başlıyorsunuz. Siteniz üzerinden müşterinizle kurduğunuz görüntülü iletişim sayesinde sitenize her ziyareti mağaza ziyaretine dönüştürüyorsunuz. Bu da size müşterilerinizi bayinize getirme imkânı sağlıyor. Araçlarınızı gösterebiliyor, tanıtabiliyor, müşterinizin görmek istediği detayları gösteriyor, sorularını yüz yüze iletişim kurarak cevaplama imkanına kavuşuyorsunuz. Birden fazla cihazla da arama cevaplayabiliyorsunuz. Aramalarınızı, mesajlarınızı, fotoğraflarınızı görmenin yanı sıra çevrimiçi olmadığınızda müşterileriniz size görüntülü veya sesli mesaj da bırakabiliyorlar. Görüntülü iletişim sesle iletişime kıyasla üç kat daha fazla ikna etme imkânı yaratıyor. Nitekim yalnızca bir yıl içinde görüntülü iletişim dünyada yüzde 100 artış kaydetti. Ayrıca 11Sight ile yaptığınız tüm görüşmeleri kayıt altına alma imkanına da sahip oluyorsunuz.

Dünyada ve ülkemizde benzeri başka platformlar var mı? Sizi diğerlerinden ayıran temel özellik ne?

Görüntülü görüşme hizmetini kendiniz geliştirmek isterseniz Twilio, Sightcall gibi bir platform üzerine kendi yazılımınızı yazmanız ve onu sürekli güncel tutmanız gerekir ki, bu da bir otomotiv firması için çok makul bir çözüm olmaz. 11Sight Görüntülü Etkileşim Platformu bu hizmeti SaaS (yazılım olarak kullanılan platform) sunuyor. 11Sight ile görüntülü görüşme hizmetine dakikalar içerisinde başlayabiliyorsunuz. Dünya genelinde müşterilerimiz var. ABD merkez ofisimizin yanı sıra İngiltere, Dubai, Hindistan ve Türkiye‘de temsilciliklerimiz bulunuyor.

Otomotiv firmalarına ve bayilerine sağladığınız avantajlar nelerdir? Maliyetleri ne kadar düşürüyorsunuz?

Firmalara müşterileriyle iletişimde, tanıtım ve pazarlamada büyük kolaylık sağlayan 11Sight, işletmelere zamandan kazandırarak satışları hızlandırıyor. İş süreci başında online ortamda başlayan müşteri ziyaretlerini bayi ziyaretlerine düşündüren ve satış temsilcisi ile müşteri arasında güven duygusunu kuvvetlendiren 11Sight, firmalara hızlı ve sağlıklı iletişim imkanı yaratıyor. Firmaların 11Sight‘ın yenilikçi teknolojisinden yararlanmaları için herhangi bir uygulama indirmeleri de gerekmiyor, müşteri aramaları telefon ya da tabletten yanıtlanabiliyor. Kapsamlı iletişim çözümleri sunan 11Sight ile tek tıkla görüntülü arama, sesli arama, mesajlaşma, fotoğraf ve video çekme, ekranda işaretleme yapma ve arama geçmişini görüntüleme imkanları sağlanıyor.

Ercan Gümüş

11Sight otomotiv sektörüne yüksek maliyet avantajı sağlıyor ve diğer satış kanallarına kıyasla satışları ciddi ölçüde artırıyor. Bayi satışlarında form doldurmanın maliyeti kişi başı 600–700 TL‘yi bulabiliyor. Bununla birlikte uygulama indirmenin maliyeti de müşteri başına firmaya 70–80 TL arasında bir maliyet yaratabiliyor. 11Sight ile bu maliyetlerin tamamı ortadan kalkıyor. 11Sight‘ı kullanmak için uygulama indirmeniz ya da arkadaşlık isteği yapmanıza gerek yok. Türkiye‘de bayi bilgileriyle ölçümlediğimiz metriklere göre 11Sight‘ın satışlara yansıması diğer satış kanallarına göre çok yüksek. Otomotiv sektöründe hizmet verdiğimiz bayiler, 11Sight platformunu kullanarak çok daha fazla sayıda müşteriyi bayilerine getirebiliyor ki, bu geri dönüşüm epey yüksek. Bayilere aylık maliyeti ise sadece 99 dolar.

11Sight’ın satış başarınıza ilişkin verileriniz mevcut mu?

Satış başarısını ölçen metrikler, 11Sight ile yapılan yüz yüze görüşmelerin diğer kanallara kıyasla çok daha yüksek oranda müşteri geri dönüşü sağladığını ve bunun satışlara yansıdığını gösteriyor. Müşteriler %65 oranında iş saatleri dışında otomobil bakıyor. Bu da bayilerin gerçek zamanda online olarak ulaşılabilir olmasını gerektiriyor. Bir müşteri satın alma kararını vermeden önce ortalama 6 farklı marka ile iletişime geçiyor. Dolayısıyla otomotiv bayilerinin özellikle iletişimde daha etkili olmaları gerekiyor. Web sitesine yapılan ziyaretler ise ortalama 2 dakika sürüyor. Müşteri bu süre içerisinde aradığı bilgiyi bulamazsa siteyi terkediyor ve bu durum potansiyel bir müşterinin farklı bir markaya kaymasına yol açıyor. Diğer yandan ortalama her 2 ziyaretçiden 1‘i bayilerin sitesinde aradığını bulamıyor. Web sitesine gelen ziyaretçilerin ise sadece %1.5-2‘si potansiyel alıcı olarak bilgilerini bırakıyor. Müşterilerin dönüş oranı geleneksel yollarda %1.5 -2 iken, 11Sight ile bu oran %3’ün üzerine çıkıyor. Bir başka deyişle 11Sight dönüş oranını 2 kata kadar artırıyor. Müşterilerin görüntülü görüşmede güven duygusu arttığı için görüşmelerin satışa dönüşme oranı da sesli görüşmeye göre 3 kata kadar daha fazla gerçekleşiyor.

Otomotiv sektöründe satış dışında başka hangi alanlarda platform kullanılabilir?

11Sight, Otomotiv sektörünün yanı sıra finans, gayrimenkul, sağlık, eğitim gibi birçok sektörde de faaliyet gösteriyor. Finans sektöründe müşteri edinme süreçlerinin dijitalleşmesi, sağlık sektöründe telepsikoterapi, eğitim seköründe online/uzaktan eğitim uygulamaları, gayrimenkul sektöründe online talep toplama ve satış uygulamalarında şu anda 5 ülkede müşterilerimiz bulunuyor.

Diğer Haberler

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı! Stellantis Dış Kaynaklı Olumsuzluklara Rağmen...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis takımlarıturnuvası “2025 Hopman Kupası Otomotiv...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik serisi ile hem binek hem...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors Limited (NSE: TATAMOTORS), sektörde güçlü...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz Sprinter o zamandan bugüne, farklı...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme yaşanıyor. Veriler, SHS Süper Hibrit...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal Şekillendirme Elemanı Mesleğinde Nitelikli İşgücü...