Oyak Renault, üretim ve ihracattaki liderliğini korudu

®
Çok Okunanlar

Türkiye’de Hızla Büyüyen Elektrikli Araç İhtiyacına, PETRONAS’ın Karbon-Nötr IONA Serisi Yetişiyor

PETRONAS Madeni Yağlar, karbon-nötr geleceğe yönelik vizyonunu, elektrikli araçlar için özel olarak geliştirilen Iona Serisi ile bir adım daha...

TOSFED İstanbul Park’ta Sıcak Rekabet

2025 Türkiye Pist Şampiyonası’nın ikinci ayak yarışları, Spor Toto, AVIS, Tuzla Belediyesi ve Salados katkılarıyla 16-17 Ağustos tarihlerinde TOSFED İstanbul...

Trafik ve Yol Güvenliği Eğitimleri Bursa’da Devam Etti

Bugüne kadar toplam 27 ayrı ilde binlerce öğrenciye ulaşan Velinin Karnesi Nasıl? Trafik ve Yol Güvenliği Eğitimleri, son olarak...

Tüketici Finansmana Erişemeyince Alternatiflere Yöneldi

İkinci el otomobil pazarında yüksek kredi faizleri ve kısa vadeler, senetli sistemler ile tasarruf finansman modellerine ilgiyi artırdı. Son yıllarda...

CUPRA, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modellerin yanı sıra ürün yelpazesinde daha fazla teklife ek olarak onayladı

CUPRA, Born serisindeki modellerin Seviye 2 1.500 £ Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (EKG) indirimine hak kazanacağını doğruladı....

Tuzla Karting Park’ta Büyük Çekişme Yaşandı

2025 Türkiye Karting Şampiyonası üçüncü ayak yarışları, Kütahya Çini Spor Kulübü tarafından MOTUL, Spor Toto, Tuzla Belediyesi ve HT...

6. Elektrikli ve Hibrit Araçlar Sürüş Haftası Başlıyor

Türkiye’de ilk kez 2019 yılında düzenlenen Elektrikli ve Hibrit Sürüş Haftası’nın altıncısı, 13-14 Eylül 2025 tarihlerinde İstanbul Autodrom yarış...

Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, 2020 yılına damga vuran pandemiye rağmen üretim ve ihracattaki liderliğini sürdürdü. Oyak Renault, geçen yıl 308 bin 568 adet otomobil, 431 bin 337 adet motor üretimi gerçekleştirdi. Şirket, 211 bin 954 adetlik ihracatıyla da Türkiye’nin otomobil ihracatındaki liderliğini devam ettirdi.

 

TÜRKİYE’NİN en büyük entegre otomobil fabrikası Oyak Renault, COVİD-19 salgınının gölgesinde geçirilen zorlu 2020 yılını, 308 bin 568 adet otomobil, 431 bin 337 adet de motor üretimi ile tamamlayarak sektördeki liderliğini korudu. Oyak Renault yine geçtiğimiz yıl, 166 bin 991 vites kutusu ve 276 bin 979 adet şasi üretti. Öte yandan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’nın içinde yer alan ve Groupe Renault’nun tüm dünyadaki tesislerine parça ve yedek parça ikmali gerçekleştiren İttifak Uluslararası Lojistik Merkezi’nden (AILN) yapılan taşıma hacmi de geçen yıl 312 bin 769 metreküpe ulaştı. 

 

Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, 211 bin 954 adetlik ihracat adediyle de Türkiye’nin binek otomobil ihracatındaki liderliğini sürdürdü. 2020’de yılın otomobili seçilen yeni Clio ile yılın ilk yarısında üretilmeye başlayan Yeni Clio Hibrit modeli de dahil olmak üzere Oyak Renault, ürettiği otomobillerin yaklaşık yüzde 69’unu 50 ülkeye ihraç ederek ülke ekonomisine katkıda bulundu. 

 

Dr. Antoine Aoun: “2020’de pandemiye rağmen 300 binden fazla araç üretmeyi başardık.”

 

Oyak Renault’nun 2020’ye ait üretim ve ihracat rakamlarıyla ilgili değerlendirmede bulunan Oyak Renault Genel Müdürü Dr. Antoine Aoun, şöyle konuştu: “Pandeminin etkisi altında başlayan ve tüm sektörlerde olduğu gibi otomotiv sektörü için de zorlu geçen 2020 yılında, başarılı bir üretim performansı gösterdik. Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’ndaki tüm faaliyetlerimizin odağına çalışanlarımızın sağlığını güvenceye alarak, yerel ve ulusal sağlık otoritelerinin talimatlarına uyacak şekilde üretimimize devam ettik. 

 

Görünen o ki otomotiv sektörü bir süre daha pandemi koşullarında çalışmaya devam edecek. 2021’de de çalışan sağlığına önem veren, zorlu üretim koşullarına en iyi adapte olan şirketler öne çıkacak. Bu noktada, 50 Yıllık bilgi birikimi ile kazandığımız çevik ve esnek üretim kabiliyeti fabrikamızın en büyük gücü. Bu çok değerli özelliğimizi pandemi dönemini en etkin şekilde şekilde yönetmemizi sağlıyor. 

 

Oyak Renault Otomobil Fabrikaları olarak, Groupe Renault’nun teknolojik dönüşüm stratejisine uyumlu bir şekilde motor üretiminde yepyeni bir sayfa açtık. Geçen yıl fabrikalarımızda hibrit araçlar için motor seri üretimine başladık. Groupe Renault içinde ve Türkiye’de hibrit araçlar için motor üreten ilk fabrika konumundayız. 

 

Groupe Renault’nun dünyadaki en önemli üretim merkezlerinden biri olarak, sahip olduğumuz insan gücüyle ve teknolojimizle bugüne dek olduğu gibi bundan sonra da başarılarımızı sürdürmeye devam edeceğiz.”

Diğer Haberler

Hibrit SUV’da artış dikkat çekiyor

2015'te yalnızca 565 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı, haziranda 250 bin barajını aştı. Temmuz 2024'te 131 bin 217 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil...

Türkiye Pist Şampiyonası İstanbul Park Yarışında Texaco Team AMS

15-16-17 Ağustos tarihlerinde gerçekleşen Türkiye Pist Şampiyonası 2 ayak yarışları Maksi ve Süper olmak üzere 2 farklı grupta gerçekleşti. Yarışlar sonunda Texaco Team AMS...

Opel’in Yeni Vizyonunu Yansıtan Konsept Otomobili

Opel, 8-14 Eylül tarihleri arasında Münih’te düzenlenecek olan IAA Mobility 2025’te tanıtımını gerçekleştireceği yeni konsept otomobiline ait ilk ön görselleri yayımladı. Konsept otomobilin paylaşılan...

30 Günde 1 Milyon Aktif Kullanıcıya Ulaştık….

Türk dijital medyasının ulusal ve resmi otomobil dergisi, otomotiv sektörünün açık ara lideri. 12.12.2012 tarihinde Automobile Magazine haber sitesinin yayına başladığı dijital dünyada sosyal...

CUPRA, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modellerin yanı sıra ürün yelpazesinde daha fazla teklife ek olarak onayladı

CUPRA, Born serisindeki modellerin Seviye 2 1.500 £ Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (EKG) indirimine hak kazanacağını doğruladı. Geçen ay duyurulan yeni plan,...

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modelleri onayladı

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (ECG) indirimine hak kazanan tamamen elektrikli ID. serisindeki ilk modelleri onayladı. Geçen ay duyurulan yeni plan, müşterilerin...

Direksiyonda mesaj kaza riskini 23 kat artırıyor

Elde tutularak yapılan görüşmeler de kaza riskini 4 kat artırıyor! Trafikteki en büyük tehlikelerden biri olan cep telefonu kullanımı hem dünyada hem de Türkiye'de artan...