Otomotivde İhracat Adetleri Büyümesini Sürdürüyor

®
Çok Okunanlar

JAECOO’dan Aralık Ayına Özel 1 Milyon TL’ye Varan Cazip Kredi

Premium off-road SUV markası JAECOO, aralık ayında sunduğu cazip satın alım fırsatlarıyla dikkatleri üzerine çekmeye devam ediyor. Bu kapsamda...

Tekaydınlar Otomotiv Genel Müdürü Bayram Taşocak

TEKAYDINLAR VE ZEROID ARASINDA STRATEJİK İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ İMZALANDI Tekaydınlar Otomotiv  ile EV Technologies’in ticari e-mobilite markası ZEROID arasında, tamamen...

TOBFED Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı

Türkiye Araç Satış Sonrası Hizmetler sektörü, TOBFED 5’inci Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı kapsamında bir araya geldi....

Eurorepar Car Service 300’üncü Servis Noktasını Hizmete Açtı

Çok Markalı Bakım ve Onarım Sektörünün Güçlü Oyuncusu Eurorepar Car Service Hızla Büyümeye Devam Ediyor....  Sunduğu kaliteli hizmet ve ulaşılabilirfiyat...

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı sürücüsü George Russell

Mercedes-AMG, gişe rekorları kıran “F1: The Movie” filmindeki başrolü ve ekranlardaki eşsiz varlığıyla tanınan Brad Pitt’i Mercedes-AMG'nin DNA'sının köklerinin...

Delphi Akıllı Mobiliteye Geçişte Teknisyenlere Liderlik Edecek

Otomotiv markaları için küresel çapta, orijinal ekipman kalitesinde çözümler sunan Delphi, yenilikçi servis çözümlerini açıkladı. Mayıs ve Kasım 2025’te...

Yeni PEUGEOT 308 2026’nın ikinci yarısında Türkiye’de…

PEUGEOT ürün gamında gerçek bir marka imzası niteliğinde aydınlatmalı logoya sahip ilk model olan yeni 308,  yeni ön cephesi...

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği (OSS) üyelerinin üretim ve satış adetleri yükselmeye devam ediyor. Derneğin Ağustos Ayı Sektörel Değerlendirme Anketi’ne göre; ay boyunca sektördeki satış oranları ortalama yüzde 10 arttı. Söz konusu artışın Eylül ayında da devam edeceği ve geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11’lik artış beklendiği ortaya çıktı. Çalışmaya göre; istihdam oranları ay boyunca korundu ve sektördeki firmaların önümüzdeki üç ayda yeni bir yatırıma, Temmuz ayına nazaran daha da sıcak baktığı görüldü. Üretici üyeler arasında Ağustos ayında kapasite kullanım oranı ortalaması yüzde 80’e çıkarken, yine üretici üyelerin Ağustos ayındaki ihracatlarında, Temmuz ayına göre yüzde 7,34’lük artış yaşandı. Çalışmanın ortaya koyduğu bir diğer dikkat çekici husus ise online perakende platform kanallarına yönelik oldu. Üyelerin dörtte üçünün, bu hizmeti kullanmadığı görüldü. Ağustos ayında üreticilerin yaşadığı en büyük sorun ise yükselen döviz kurları oldu ve katılımcıların yüzde 73’ü bu konuda sorun yaşadıklarını belirtti.

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği (OSS), COVID-19 süreciyle birlikte sektörün nabzını tutmak için düzenlediği anket çalışmalarına aralıksız devam ediyor. OSS, bu kapsamda 53’ü dağıtıcı, 32’si üretici olmak üzere toplam 85 üyesinin katılımıyla gerçekleştirdiği Ağustos Ayı Sektörel Değerlendirme Anketi’nin sonuçlarını açıkladı. Anket; katılımcı OSS üyelerinin satış ile üretim alanlarında büyüme göstermeleri ve üyelerin önümüzeki dönemlerde yeni yatırımlara açık olduğunu ortaya koyması açısından önem teşkil etti.

Çalışmaya göre; Ağustos ayında OSS üyelerinin sektördeki yurtiçi satış oranlarında Temmuz ayına göre ortalama yaklaşık yüzde 10 artış yaşandı. Satışlarında yüzde 30 ve 40 oranlarında artış yaşayanların oranı da yüzde 10’a yaklaştı.Geçen yılın Ağustos ayı ile karşılaştırıldığında ise bu yılın Ağustos ayında ortalama yaklaşık yüzde 17’ye yakın artış oldu. Ayrıca Ağustos ayına göre, Eylül ayı yurt içi satışlarında ortalama yüzde 3.53 artış, geçen yılın aynı dönemine göre ise yüzde 11’lik artış beklendiği ortaya çıktı.

İstihdam korundu

Çalışmada katılımcıların Ağustos’ta önceki dönemlere göre tahsilat durumunu değerlendirmesi istendi. Katılımcıların yüzde 33’ü söz konusu sürecin iyiye yönelik olduğunu aktardı. Tahsilat durumlarında “değişiklik yok” diyenlerin oranı ise dağıtıcı üyelerde yüzde 41, üreticilerde ise yüzde 62’yi buldu. Ankette katılımcıların istihdam durumları da mercek altına alındı. Katılımcıların ağırlıklı olarak istihdam oranlarını koruduğu, dağıtıcı üyelerin personel artışının, üretici üyelerinin artışının üzerinde olduğu belirlendi. Söz konusu soruya, katılımcıların yüzde 33’ü “arttı”, yaklaşık yüzde 65’i “değişiklik yok”,  yüzde 2,4’ü de “azaldı” yanıtını verdi.

Döviz kurlarındaki hareketlilik en temel sorun oldu!

Ankete göre; geçen ay gözlemlenen problemlerin başında “döviz kurlarındaki hareketlilik” geldi ve katılımcıların yüzde 73’ü bu hareketlilikten muzdarip olduğunu beyan etti. Katılımcıların yaklaşık yüzde 50’si “tedarik problemlerine”, yüzde 46’sı “gümrüklerde yaşanan problemlere”, yüzde 46’sı “pandemi sebebiyle çalışanların motivasyon kaybına”ilişkin sorunlara dikkat çekti. Yüzde 7’lik kesim de bir problem yaşamadığını söyledi.

Çalışmada katılımcılara “Önümüzdeki üç ayda yeni yatırım yapmayı düşünüyor musunuz?” sorusu da yöneltildi. Katılımcıların yüzde 54’ünün yeni yatırımlara sıcak baktığı belirlendi. Bir önceki ankette bu oran yaklaşık yüzde 40’dı. Soruyu yanıtlayan dağıtıcı üyelerin yarısından fazlasının yeni yatırım planı yaptığı, üretici üyelerin de yarısına yakınının yeni bir yatırımı düşündüğü belirlendi.Ankette önümüzdeki üç ayda satış sonrası pazarının gidişat öngörüsüne de yer verildi. Katılımcıların çoğunluğu olumlu ya da olumsuz bir farklılaşma beklemezken, katılımcıların yüzde 26’sının pazarın daha iyiye gideceğini, yüzde 21’inin de daha kötüye gideceğini düşündüğü belirlendi.

Üreticilerin kapasite kullanımı ve ihracatı arttı

Ağustos anketinde üretici üyelerin kapasite kullanım oranlarına da değinildi. Bu kapsamda üretici üyelerin Ağustos ayında kapasite kullanım oranı ortalamasının yüzde 80’e çıktığı, üreticilerin Ağustos’ta Temmuz ayına göre üretimlerinde yüzde 10’luk artış elde ettiği ortaya çıktı. Geçen yılın Ağustos ayı ile bu yılın aynı dönemi karşılaştırıldığında da, üretimde yüzde 11.09’luk artışın yaşandığı belirlendi. Üretici üyelerin Ağustos ayındaki ihracatlarında da artış yaşandı. Bu kapsamda Ağustos ayında, bir önceki aya göre yüzde 7’lik artış, bir önceki yılın Ağustos ayına kıyasla ise ihracatta yüzde 10,47’lik artış sağlandı.

Sektör online satış platformlarını az kullanıyor!

Ankete katılan OSS üyelerine iş yapış şekillerine yönelik olarak, online perakende satış platformlarını kullanıp kullanmadıkları da soruldu. Üyelerin dörtte üçünün firmasına ait ya da hizmet aldığı (N11, Hepsiburada gibi) online perakende satış̧ platformu olmadığı görüldü. Dağıtıcı üyelerin yüzde 70’e yakını ve üretici üyelerin de yüzde 81’i online platformları kullanmadıklarını belirtti. Bu tür platformlara sahip olan veya hizmet alan yüzde 15’lik kesim ise cirolarının yüzde 1’i ila 5’inin bu kanallardan geldiğini söyledi. Üyelerin sadece yüzde 2,4’ünün cirolarının yaklaşık yüzde 40 ila 50’sinin online platformlardan kaynaklandığı görüldü.

Diğer Haberler

2025 Ralli Sezonu Kocaeli’de Sona Eriyor…

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın 7. ve son yarışı olan 42. Kocaeli Büyükşehir Rallisi, 05-07 Aralık tarihleri arasında Kocaeli Otomobil Spor Kulübü tarafından düzenleniyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi,...

JAECOO’dan Aralık Ayına Özel 1 Milyon TL’ye Varan Cazip Kredi

Premium off-road SUV markası JAECOO, aralık ayında sunduğu cazip satın alım fırsatlarıyla dikkatleri üzerine çekmeye devam ediyor. Bu kapsamda benzersiz arazi performansı ve gelişmiş...

“Uzun Menzil” versiyonunu Türkiye’de 1 milyon 704 binTL fiyat ile

Otomotiv dünyasının, ismi konforla özdeşleşen markası Citroën, yeni ë-C3 Aircross modelinin 54 kWh batarya kapasitesi ile WLTP verilerine göre ortalama 399 km menzil sunan...

Petlas’tan motorsporları Tosfed’e destek devam ediyor

“Türkiye lastik sektörünün lider markası Petlas, bu yıl 7’ncisi başarıyla tamamlanan ‘TOSFED Yıldızını Arıyor’ projesiyle motor sporlarına olan güçlü desteğini bir kez daha gösterdi....

TEXACO Team AMS, Türkiye Pistlerindeki Tüm Şampiyonlukları Kazandı

2025 Türkiye Pist Şampiyonası beşinci ayak final yarışları, 29-30 Kasım tarihlerinde TOSFED İstanbul Park’ta düzenlenen final organizasyonu ile tamamlandı. Texaco Team AMS, tarihi bir başarıya...

2025’in en güvenilir markası artık Toyota değil

Yıllardır “en güvenilir marka” unvanını kimseye kaptırmayan Toyota, bu yıl şaşırtıcı bir şekilde tahtını kaybetti. 2025 güven endeksi sonuçlarına göre, tüketicilerin güvenini en çok...

Skoda 100.000 adet tam elektrikli Elroq kompakt SUV üretti

Škoda Auto, yıl başında üretime başladığından beri 100.000 adet tam elektrikli Elroq kompakt SUV üretti. Yıldönümü arabası Hyper Green renkte Elroq vRS. Markanın Modern...

2025 Ralli Sezonu Kocaeli’de Sona Eriyor…

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın 7. ve son yarışı olan 42. Kocaeli Büyükşehir Rallisi, 05-07 Aralık tarihleri...

JAECOO’dan Aralık Ayına Özel 1 Milyon TL’ye Varan Cazip Kredi

Premium off-road SUV markası JAECOO, aralık ayında sunduğu cazip satın alım fırsatlarıyla dikkatleri üzerine çekmeye...

“Uzun Menzil” versiyonunu Türkiye’de 1 milyon 704 binTL fiyat ile

Otomotiv dünyasının, ismi konforla özdeşleşen markası Citroën, yeni ë-C3 Aircross modelinin 54 kWh batarya kapasitesi...

Petlas’tan motorsporları Tosfed’e destek devam ediyor

“Türkiye lastik sektörünün lider markası Petlas, bu yıl 7’ncisi başarıyla tamamlanan ‘TOSFED Yıldızını Arıyor’ projesiyle...

TEXACO Team AMS, Türkiye Pistlerindeki Tüm Şampiyonlukları Kazandı

2025 Türkiye Pist Şampiyonası beşinci ayak final yarışları, 29-30 Kasım tarihlerinde TOSFED İstanbul Park’ta düzenlenen...

2025’in en güvenilir markası artık Toyota değil

Yıllardır “en güvenilir marka” unvanını kimseye kaptırmayan Toyota, bu yıl şaşırtıcı bir şekilde tahtını kaybetti....

Skoda 100.000 adet tam elektrikli Elroq kompakt SUV üretti

Škoda Auto, yıl başında üretime başladığından beri 100.000 adet tam elektrikli Elroq kompakt SUV üretti....

Elektrikli araç sahipleri artık Yandex Maps ile araçlarına uygun şarj istasyonları

Yandex Maps, Türkiye'deki elektrikli araç (EV) sahiplerine yönelik yeni bir özelliğini kullanıma sundu. Bu özellik...

FIAT Marka Direktörü Altan Aytaç

FIAT Professional’dan Büyük Bir Adım Daha! Yerli Ulysse’nin Üretimi ve Satışı Başladı FIAT Professional, ticari araç...

Automobile Magazine Özel AI Sesi Mesajını Dinleyin…

Automobile Magazine Özel AI Sesi ve Mesajını sizlerle paylaşıyoruz... 

Opel’in En Hızlı Elektriklisi Mokka GSE Şubat’ta Türkiye’de

Alman otomobil üreticisi Opel,iddialı SUV modeli Mokka’nınözel GSE teknolojisine ve ralli tasarımına sahipyüzde 100 elektrikli...

Eurorepar Car Service 300’üncü Servis Noktasını Hizmete Açtı

Çok Markalı Bakım ve Onarım Sektörünün Güçlü Oyuncusu Eurorepar Car Service Hızla Büyümeye Devam Ediyor....  Sunduğu...

TOBFED Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı

Türkiye Araç Satış Sonrası Hizmetler sektörü, TOBFED 5’inci Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı...

Sakarya’da Yağış Altında Büyük Çekişme…

2025 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası 6. ve son ayağı olan Sakarya Offroad Yarışı, 54 Otomobil Spor...

Togg’da yılın son kampanyası…

T10F’te 1 milyon TL’ye sıfır faiz... Togg, Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan...

TOSFED İstanbul Park’ta Yağmur Altında Son Tango

2025 Türkiye Pist Şampiyonası beşinci ayak yarışları, Spor Toto, AVIS, Tuzla Belediyesi ve Salados katkılarıyla...

Nissan Türkiye’den Aralık Ayına Özel Avantajlar

X-Trail ve Yeni Townstar Modellerinde Çarpıcı Fırsatlar Nissan Türkiye, 2025 yılını avantajlarla kapatmak isteyen kullanıcılar için...

Tekaydınlar Otomotiv Genel Müdürü Bayram Taşocak

TEKAYDINLAR VE ZEROID ARASINDA STRATEJİK İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ İMZALANDI Tekaydınlar Otomotiv  ile EV Technologies’in ticari e-mobilite...

Togg ve Firefly elektrikli araç pazarını sarsıyor

Türkiye'nin en yeni otomobil şirketi Togg'un ilk iki Avrupa modeli, Euro NCAP güvenlik testlerinde olağanüstü...

Stellantis Başkanı, AB Emisyon Kurallarının Avrupa otomotiv endüstrisinde ‘geri dönüşü olmayan bir düşüşe’ yol açabileceğini söylüyor

Avrupa'nın emisyon düzenlemeleri, son yıllarda otomobil üreticileri arasında endişe yarattı; çünkü AB sektörü elektrifikasyona doğru...